Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LuvdaTossa schreef:Gracy schreef:Waar het om gaat is dat de paarden al eerder weggehaald had moeten worden, vanaf 15 oktober...
Andere slachtdieren verdrinken niet door nalatigheid![]()
Jij kent die omgeving niet. Er verdrinken veel meer dieren door (plotseling) opkomend water. Diezelfde dinsdag zijn honderden volgels en ook schapen verdronken. Een kennis van ons is eens 80 schapen verloren, dood aangespoeld. Dit zijn ongelukken, die echt niemand wil. Dit is geen nalatigheid, maar puur een ongeluk.
En de boer kreeg van It Fryske Gea toestemming om de paarden daar langer te laten weiden vanwege de mooie nazomerse dagen en het vele gras.
Ik vind het ook allemaal stemmingmakerij, de boer heeft genoeg mee gemaakt. Laten de instanties maar bekijken waar de schuld ligt en wie aangepakt moeten worden. Zij hebben ook alle informatie, de bokkers weten alleen maar dat de paarden zielug zijnen weten de helft maar van het verhaal. Of willen de helft maar weten.
Cer schreef:Uhm.. paarden mogen toch wel geslacht worden, of niet?
Yvonnelind schreef:Ik vind het flauwe-kul. Het is vreselijk wat daar gebeurd is met die paarden, maar je moet die dieren nu gewoon met rust laten.
Die man wordt nog wel aangepakt, zit daar maar niet over in.
Die eigenaar die heeft mede dankzij de enorme media hype echt geen leuke dagen gehad en er zullen nog genoeg minder leuke dagen volgen. Zullen we gewoon blij zijn dat de paarden gered zijn en het verder gewoon aan de instanties over laten..?
Mensen opruien om iemand lastig te vallen vind ik wel wat kinderachtig overkomen hoor...
Cer schreef:Uhm.. paarden mogen toch wel geslacht worden, of niet?
Owens_hartje schreef:Cer schreef:Uhm.. paarden mogen toch wel geslacht worden, of niet?
Ja dat denk ik wel.![]()
Koeien ,schapen, kippen en varkens worden toch ook geslacht![]()
Maar je moet dus echt een boer zijn zonder gevoel als je paarden gaat fokken voor de slacht.![]()
Als een paardje wat mankeert, heb ik daar best wel vrede mee, maar een gezond paard, wat naar de slacht gaat........pfffffffffff dat is om te huilen
Owens_hartje schreef:Cer schreef:Uhm.. paarden mogen toch wel geslacht worden, of niet?
Ja dat denk ik wel.![]()
Koeien ,schapen, kippen en varkens worden toch ook geslacht![]()
Maar je moet dus echt een boer zijn zonder gevoel als je paarden gaat fokken voor de slacht.![]()
Als een paardje wat mankeert, heb ik daar best wel vrede mee, maar een gezond paard, wat naar de slacht gaat........pfffffffffff dat is om te huilen
Owens_hartje schreef:
Maar is het dan zo moeilijk voor die boer om ook eens een normaal antwoordt te geven via de media![]()
Heb maar weinig gehoord over zijn weerwoord![]()
Citaat:En ja tuurlijk zijn ook andere dieren getroffen.
Ik zelf heb nog een stuk gezien in de telegraaf van de schapen in zo'n zelfde positie als de paardjes.
Alleen hadden deze wat meer ruimte.![]()
En door hun vetlaag zijn ze beter beschermd tegen de regen en de kou.
Bij paarden ligt dat heel anders.
Owens_hartje schreef:Gemma, dat is net als andere fokkers om de euro's te doen.
Het is en blijft een geldkwestie.![]()
In dit geval heeft deze boer een hele flinke schadepost.![]()
En nee, niet iedere boer is het zelfde.![]()
Zoals met alles heb je goede en slechte partijen
Owens_hartje schreef:Gemma, dat is net als andere fokkers om de euro's te doen.
Het is en blijft een geldkwestie.![]()
In dit geval heeft deze boer een hele flinke schadepost.![]()
En nee, niet iedere boer is het zelfde.![]()
Zoals met alles heb je goede en slechte partijen