[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:11

Lynn_Nikita schreef:
zoveel vragen? Ik vraag alleen of de oud eigenaar gezien is bij het inladen van het paard en of er meer speelt, bv lease of kopen op afbetalling oid, Ik weet niet meer, woon aan de andere kant van het land, vandaar dat ik het gewoon vraag, anders is het toch vrij makkelijk om een paard terug te krijgen als je weet wie het geweest is?
Waarom zou een oud eigenaar na 2 jaar een paard terugstelen als ze daarbij herkend wordt
Ik vraag me gewoon af of er niet meer speelt dan wat nu gezegd wordt

Dat vraag ik me dus ook af; tevens, welke stalhouder laat het paard zomaar opladen door iemand anders dan de eigenaar? Gaan er dan geen alarmbellen rinkelen? Als je weet wie het is dan kan je er toch zo heen, waarom hier dan een zoektocht van maken..

Ik snap best dat Lynn_Nikita daar vragen over stelt, aangezien het hier op bokt zó vaak geroepen wordt dat 'vorige eigenaren' zogezegd ten onrechte hun paard terug komen halen.... Maar dat er dan achteraf veel meer speelt (verzorgpaard, paard uitgeleend, et cetera)

Mioux

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:17

Ik vraag me wel even af bij de post, als het de oude eigenaar is, of de twijfel,waarom bel je die dan niet even? Dan kan je vragen of het klopt en wat er gebeurd is waarom zij het paardje mee heeft genomen. Anders vind ik het inderdaad raar overkomen...een stal eigenaar geeft echt niet zomaar je paardje mee aan iemand lijkt mij, en hoe weet die dat het de oude eigenaar is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:01

Ik moet zo weg en gezien ik nu alleen de laatste 2 posts even snel lees reageer ik toch even snel.

@chelle_dora ik heb de vorige eigenaresse zelf al 2 jaar niet gesproken/gezien dus weet niet waar ze nu woont.
Soraya is ondertussen terug bij mij omdat iemand na aanleiding van het bericht op facebook contact heeft gezocht met mij, ook hebben zich meerdere getuigen gemeld die hebben verteld dat ze er bij waren toen op zondag (de dag voordat ik soraya zou ophalen en verhuizen) de vorige eigenaresse bij soraya kwam kijken en de mensen van de stal daar hebben gezegd dat ze soraya maar mee moest nemen. Hoe en wat verder ga ik niet te diep op in maar als je echt geinteresseerd bent en het wil weten mag je me een pbtje sturen. Ik zou niet goed voor mijn paardje zorgen (???) geen idee waar dat weg kwam, maar goed lang verhaal wat ik hier niet neer ga zetten.
De zoektocht hadden we het liefst gedaan dus ik snap je opmerking alleen kan dat dus niet omdat je moeilijk heel friesland door kan gaan rijden op zoek naar een paard die waarschijnlijk toch ergens binnen staat (wat ook zo was.).

@mioux Ik had al 2 jaar geen contact meer met die vrouw en dus alleen nog een oud telefoonnummer, de stal waar ik stond wouden haar nummer niet geven en op mails reageerde ze niet. Tot op de dag van vandaag heb ik nog niks van haar gehoord.
Zoals ik hierboven ook zei zijn er getuigen, de stalhouder van de stal waar soraya stond heeft soraya zelf van de stalling waar wij stonden opgehaald omdat de vorige eigenaresse geen trailer had.
En getuigen en ga zo maar door. Dus nergens geen stukje twijfel meer of ze daadwerkelijk daar was, op wat voor manier ze weg gegaan is etc. alles is helder :)

Nu ga ik vast vragen krijgen, dat mag maar aub via pb.
De stalhoudster wist van niks, de vorige eigenaresse heeft daar tegen gezegd dat ik soraya had geleast en dat de lease afgelopen was en dat zij van groningen naar friesland is verhuist.
Ik ben int bezit van alle bewijzen/mail/contract om aan te tonen dat het om een verkoop ging en dat ik soraya heb gekocht.
Ook heb ik alle spullen van soraya in mijn bezit en gekocht, ook krijg ik gewoon alle dierenartsrekeningen etc.

Soraya is ondertussen thuis en het gaat goed met haar :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:14

Gelukkig maar, eind goed al goed!

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:27

Mijn paard Faff is zonder onze toestemming en weten VERKOCHT , Na veel drama met de tussenpersoon/trainer waar die naartoe is gegaan voor training,( OMGEVING GOES ! )

Heeft die geene toegestemt om hem VANDAAG ( 01-03-2014 ) Naar ons terug te brengen !, HELAAS is dit niet gebeurd ! Het Kwpn is al op de hoogte van deze situatie, Wij hebben nog steeds het paspoort in ons bezit , dus wij blijven eigenaar ! Politie is ookal ingeschakeld ! advocaat is ingeschakeld ! Maar nog steeds wil ik weten maar mijn faff is !

Beschrijving van faff

Faff is een bruine ruin van bijna 4 jaar oud !
hij is geschoren dus hij is nu donkerbruin/donkergrijs van kleur !

Het is een kruising tussen een New Forest X Fries !
hij heeft nu een stokmaat van tussen de 1.60 - 1.65 !
flinke ruin , GEEN aftekeningen !

Wat ik zelf gehoord heb is dat hij al rond 25-01-2014 is verkocht !
hij zou naar een vrouw met een dochter gaan van rond de 13 jaar !

of dat waar is , ik heb geen idee !

belangrijkste is IK WIL WETEN WAAR HIJ IS EN IK WIL HEM TERUG.

Hierbij nog wat enkele fotos !

twee Fotos van afgelopen zomer en 2 recente fotos van afgelopen winter !

DE TWEE FOTOS WAAROP HIJ DONKER IS ZIJN RECENT IN DE EERSTE WEEK VAN JANUARIE (2014) OP DE STAL WAAR DIE STOND IN WOLPHAERTSDIJK BIJ GOES

IK hoop dat hij snel terecht komt en dat ik hem terug krijg !

mog er iemand iets weten stuur mij dan A.U.B EEN PRIVE BERICHT

https://www.facebook.com/VermistePonyspaarden?fref=ts
hier staan ook foto's bij

ALVAST BEDANKT EN GRAAG DELEN ! ER WERD GEZEGT DAT DIE IN BRABANT ZOU ZIJN OMGEVING BREDA !

IK GA NIET BENOEMEN WIE EN WELKE STOETERIJ DIT HEEFT VEROORZAAKT.
Laatst bijgewerkt door melissa256 op 01-03-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:28

Je foto's doen het niet.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:38

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:45

En om welk paard op die facebook pagina gaat het dan?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:49

Oh zie het al. Wat een verschillende foto's zou niet zeggen dat het 1 en dezelfde paard is....(ingevlochten foto en in die binnenbak) Hoop dat je hem terug vind.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:51

het gaat om faf, ik heb hem er net nog een keer opgezet

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:55

willen jullie misschien die oproep op facebook delen?!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:59

Ik kan niet meer vinden waar hij staat... in je link

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:01

hij is vermoed je al sinds 25-1 weg daar
haal daar dus uit dat je niet veel bij hem kwam?

kan je foto's niet vinden op die site

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:02

ben erachter, je moet op eerdere reacties duwen dan staat hij wel in de lijst

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:20

Nee klopt omdat het best een eindje weg is natuurlijk en ik ook me werk heb, maar wel hebben wel contact gehad en daar zeiden ze tot gister nog dat de trainingen goed gingen en omdat ik zei dat ik dit weekeind langs zou komen begonnen ze opeens moeilijk te doen en daarna kwam het hoge woord eruit dat hij verkocht is door hin

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:43

Ik snap alleen niet helemaal waarom het KWPN is ingelicht? Ik neem aan dat een New Forest x Fries geen KWPN paspoort of papieren heeft? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:32

Miss_Petit schreef:
Ik snap alleen niet helemaal waarom het KWPN is ingelicht? Ik neem aan dat een New Forest x Fries geen KWPN paspoort of papieren heeft? :)

Waarom niet? KWPN is nog steeds geen ras. Het KWPN is een stamboek waar alle ras-loze paarden zich in kunnen schrijven.
Onze New-Forest x Arabier x Welsh aka "Vuilnisbak" heeft ook een KWPN paspoort. En sterker nog... 22 jaar geleden heeft mijn Haflinger ook een KWPN paspoort gehad. Waarom? Geen idee, maar het was geen probleem.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:51

HorseTopShop schreef:
Miss_Petit schreef:

Waarom niet? KWPN is nog steeds geen ras. Het KWPN is een stamboek waar alle ras-loze paarden zich in kunnen schrijven.
Onze New-Forest x Arabier x Welsh aka "Vuilnisbak" heeft ook een KWPN paspoort. En sterker nog... 22 jaar geleden heeft mijn Haflinger ook een KWPN paspoort gehad. Waarom? Geen idee, maar het was geen probleem.

22 jaar geleden waren er nog geen paspoorten hoor... Maar dat is wel erg OT. Je kan je paard in principe bij iedere paspoortuitgevende instantie aanmelden die je wil, helemaal als het nergens een stamboekpapier van heeft.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:10

ach heb een tinker met een fjorden paspoort

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:10

Jet schreef:
HorseTopShop schreef:

22 jaar geleden waren er nog geen paspoorten hoor... Maar dat is wel erg OT. Je kan je paard in principe bij iedere paspoortuitgevende instantie aanmelden die je wil, helemaal als het nergens een stamboekpapier van heeft.

Hoe kom je daar nou weer bij? :P
22 jaar geleden waren er zeker wel paspoorten.

Citaat:
Uiteindelijk bleven er twee stamboekverenigingen over: in het noorden het N.W.P. en in de rest van Nederland de V.L.N. De fusie tussen deze twee stamboeken kwam tot stand in 1970. De nieuwe stamboekvereniging werd genoemd: het Warmbloed Paardenstamboek in Nederland. Ter gelegenheid van 100 jaar geregistreerde warmbloedfokkerij verleende H.M. Koningin Beatrix in 1988 het predicaat `koninklijk`. Sindsdien heet het stamboek: KWPN, Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland.

Bron: http://www.kwpn.nl/over-kwpn/historie/

Ofwel: De paspoorten bestaan al 44 jaar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:30

Daar staat niets over een paardenpaspoort in, wel registratie, maar dat ging toen alleen via een stamboekpapier. Het paspoort is gelijk met het chippen ingevoerd en dat is vanaf 2000 voor zover ik weet.
Edit: Ik zie nu net dat het Fjordenstamboek inderdaad al wat eerder begon met het paspoort, in 1994. http://www.fjordstudbook.com/index.php? ... &Itemid=41 .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:40

Even ter info
Ik ben in 1997 naar Belgie verhuist en toen hadden al mijn pony's een paspoort, al een paar jaar

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

Natuurlijk. 22 jaar geleden hadden onze paarden ook al paspoorten.
Ik snap ook niet waarom Jet dat denkt/zegt.

@Jet: Dat stukje gaat over het KWPN stamboek waar dus ook de paspoorten uitgegeven worden. Al 44 jaar dus.

Staat in het paspoort datum van afgifte? Dan kan ik er wel foto's van maken. :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:56

Oké, ik wist niet beter of het paspoort was gelijk ingevoerd met het chippen. Lou heb ik in 1999 gekocht, ze was toen 5 en ze had alleen een KWPN stamboekpapier. Zodra het chippen kwam is ze gechipt en kreeg ze een paspoort, dat was januari 2000. Overigens staat volgens mij in het paspoort inderdaad de datum van uitgifte.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:02

Het chippen is veel later gekomen. Wij hebben, met het chippen, de paspoorten in moeten leveren. Daarna kregen we ze weer terug.

Ik zal vanavond eens in de paspoorten kijken of ik een datum van uitgifte kan vinden en zal er dan een foto van maken :)