ninaphilo schreef:Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn stukje met Sem! Ik blijf me ook verbazen over hoe goed alles gaat haha.
Dee_Es, haha dit vind ik een mooi compliment zo! Twente is helaas wel een stukje rijden. Maar wat fijn dat ze zo stoer is, zelfs in het donker! Dat is het enige wat Sem wel heel spannend vindt. Dus ik ben blij dat het weer langer licht is.
Nouvel, duimen op geen beschadigingen!
boedjang, fijn dat je bijrijder het verder op kan pakken. Ik hoop voor je dat je zelf weer het vertrouwen krijgt. Maar ik snap wel dat dit flink impact heeft gemaakt.
SandraWierda, gebruikt worden als bijtobject tijdens wandelen herken ik welWanneer een stukje even spannend is worden we blijkbaar een stressbal.
Aries_31, ego-post mag altijd! En wat stoer ook volledig met tuig!
-
Wanneer ik voor de eerste keer erop ga met volledig tuig, dan ga ik ook eens mijn rij-outfit aantrekken ipv mijn standaard stal kloffie. Ook al is het maar 5 rondjes in de roundpen dan, we gaan gewoon een keer fancy!Zadel zal geen probleem zijn, maar hoofdstel met bit ben ik nog aan het oefenen. Ik wil dat hij het bit zelf aanneemt, dus nu aan het oefenen dat hij zelf zijn bit 'inhapt'.
Hoe vinden die van jullie het bit? Als je al met bit oefent.
Bij ons was het bit wel even zoeken. Ik had eerst mijn sprenger satinox maar dat was geen succes. Dan een ongebroken plastic van BR en dat ging beter. Maar nu doe ik alles met een simpele kneveltrens van harry´s horse die hier nog lag.
Bij Wiz is het de neusriem die het hem deed. De rambo micklem was altijd al een gedoe. Maar omdat die niet mooi bij de oren lag was ik aan het puzzelen gegaan met mijn hoofdstelonderdelen van equibling.
Daarmee een hele simpele met hoge neusriem gemaakt.
Daar was hij het dus helemaal niet mee eens, het hoofdstel indoen was elke keer weer een gevecht.
Nu de neusriem eraf is kan ik het prima aandoen en doet hij soms uit zichzelf al zijn mond open zonder dat ik het moet vragen.
De overgang van watertrejs naar kneveltrebs was overigens vooral omdat hij bij het longeren weleens serieus aan de lijn durfde trekken en dan ging dat bit zo door zijn mond. Was geen fijn zicht.
Wanneer een stukje even spannend is worden we blijkbaar een stressbal.
Zadel zal geen probleem zijn, maar hoofdstel met bit ben ik nog aan het oefenen. Ik wil dat hij het bit zelf aanneemt, dus nu aan het oefenen dat hij zelf zijn bit 'inhapt'.
Het hoofdje draait overuren en iedereen op stal heeft paarden van 14+ geen jongkies 
bedankt voor het meedenken.
.