Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:01

Babootje schreef:
Met een slappe zwieperd van een longeerzweep die nauwelijks effect lijkt te hebben om het paard tot voorwaartse beweging te verleiden.
Dus het KAN zijn dat het filmpje erger lijkt dan het is. En het 'gelach' het filmpje lijkt daar ook op te wijzen.
Dus ja, het KAN zijn dat dit fimpje nu naar buiten brengen een ander doel heeft dan paardvriendelijkheid bevorderen.

Je hebt het stuk niet gezien waarbij ze met volle kracht uithaalde?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:02

@Babootje: Kun je dan nog op mijn vraag ingaan wat voor belang de aangever heeft bij het niet naar de OS laten gaan van CD?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:03

Die persoon die lacht en iets zegt in de video is wel duidelijk Alicja. Ze heb best een herkenbare stem.

Iemand vroeg waarom ik de post deelde over Wensing. Ik vindt een advocaat die geschorst is gewest twee keer niet meer geloofwaardig. In de radio interview komt ie ook met aanamens en zijn eigen opinie terwijl als advocaat mag dat niet.

Maar ja, ik vindt het ook oliebol wat ze dot op de video. Ik had haar hoog staan en na dit betwijfel ik haar hele kring.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:03

Best kans dat alle topruiters nu met hun trainingen extra voorzichtig zijn. Dat er maar niemand een filmpje kan maken die ze in diskrediet brengt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:04

Ik begrijp echt niet waar de verontwaardiging vandaan komt tegen de aangeefster. Ik vind dat een klokkenluider beschermd moet zijn zoals de wet dat ook voorschrijft en anoniem als ze dat willen.
Als mensen mishandeling niet gaan melden om geen onderwerp te worden van een wereldwijd mediacircus is dat niet in het belang van de paarden
Charlotte Dujardin gaat hier in de fout.

Veronica2

Nou, bokt is ook wel hypocriet hoor. In dit topic wordt uitdrukkelijk geadviseerd om het bewuste paard met een longeerzweep te slaan. In een weiland 8)7 . [VMR] Help mijn 2 jarige trapt

Phonix

En ja, ik denk dat dit het laatste jaar wordt met dressuur op de OS. Terwijl laat nu mensen niet heel lief zijn in de springsport….

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:05

nevica schreef:
De timing zou niks moeten uitmaken in deze 'discussie', als je een paardenliefhebber bent, vind ik. Totaal niet relevant, tenzij je alleen de topsport belangrijk vind.

Ach ja, hopelijk gaat er een dikke beerput open nu. :j

Wat denk je dat er gebeurd als topsport met paarden verboden wordt? Denk je echt dat recreatief gebruik dan nog wel mogelijk gaat zijn?

Dit heeft met zoveel meer te maken dan alleen topsport.

Ik ben absoluut voor het aanpakken van de rotte appels en ook het hervormen van de sport liever vandaag dan morgen. Als dit de manier is, helemaal prima. Maar wat hier het effect van gaat zijn weten we nog helemaal niet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:07

mika11 schreef:
Best kans dat alle topruiters nu met hun trainingen extra voorzichtig zijn. Dat er maar niemand een filmpje kan maken die ze in diskrediet brengt.

Nee joh, als ze willen dat je iets niet ziet gooien ze alle deuren dicht zodat er niemand kàn kijken.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:07

Elisa2 schreef:
Wat denk je dat er gebeurd als topsport met paarden verboden wordt? Denk je echt dat recreatief gebruik dan nog wel mogelijk gaat zijn?

Ik ben absoluut voor het aanpakken van de rotte appels en ook het hervormen van de sport liever vandaag dan morgen. Als dit de manier is, helemaal prima. Maar wat hier het effect van gaat zijn weten we nog helemaal niet.

Dat zeg ik nergens dat ik dat denk, hoop ik ook niet als ik de vele verontrustende reacties zie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:08

Elisa2 schreef:
Ik ben trouwens best pissig op CD, niet alleen door haar gedrag maar omdat ik nu echt ga twijfelen aan iedere ruiter en dat haalt echt het plezier weg om er naar te kijken.

Ja dat heb ik ook. -O-

Wat ik ook zo pijnlijk vind aan het filmpje is behalve dat het zeer doet, het paard echt totaal niet begrijpt waarom hij geslagen wordt. Dat is zo frustrerend en zielig voor zo'n dier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:09

nevica schreef:
Elisa2 schreef:

Dat zeg ik nergens dat ik dat denk, hoop ik ook niet als ik de vele verontrustende reacties zie.

Jij doet zelf dus niks met paarden?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:11

Niet meer. Mocht je alles willen weten; ik ben gestopt na gewerkt te hebben in de paarden. Zou ooit graag weer de hobby oppakken maar als het zo gaat in de sport dan liever niet. :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:13

nevica schreef:
De timing zou niks moeten uitmaken in deze 'discussie', als je een paardenliefhebber bent, vind ik. Totaal niet relevant, tenzij je alleen de topsport belangrijk vind.

Als je een echte liefhebber bent en je bent van mening dat dit dierenmishandeling is, dan meldt je dit direct. Niet een week voor de OS. Niet 4 of 2,5 jaren later.

Nu heeft het er alle schijn van dat ze CD keihard wil raken, maar er toch net even voor zorgt dat de meereizende reserve haar plaats in kan nemen en de thuisblijvende reserve mee kan reizen.

De aangeefster maakt er gewoon een heel circus van.

Elisa2

Oke, bedankt voor de verduidelijking.

Ik zou het jammer vinden in ieder geval als de goede onder de kwaden moeten lijden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat veel paarden werken leuk vinden mits er goed mee omgegaan wordt. :-)

nikkel

Nee joh, als ze willen dat je iets niet ziet gooien ze alle deuren dicht zodat er niemand kàn kijken. Dat gebeurde vroeger al en gebeurt volgens mij nog steeds. Je denkt toch niet dat bijv een helgestrand dit nog eens gaat meemaken. (Het gefilmd worden). Het gedrag verandert niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:14

Elisa2 schreef:
Oke, bedankt voor de verduidelijking.

Ik zou het jammer vinden in ieder geval als de goede onder de kwaden moeten lijden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat veel paarden werken leuk vinden mits er goed mee omgegaan wordt. :-)

Dat is zeker zo! Daarover gesproken; hoe vergevingsgezind moet het paard op het filmpje wel niet zijn. :(:)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:14

nevica schreef:
Niet meer. Mocht je alles willen weten; ik ben gestopt na gewerkt te hebben in de paarden. Zou ooit graag weer de hobby oppakken maar als het zo gaat in de sport dan liever niet. :)

Ook zulke onzin! Je kan toch gewoon zelf lekker paardrijden en sporten met je paard. Niemand die je dwingt om je paard af te tuigen!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:16

Kaja schreef:
nevica schreef:

Ook zulke onzin! Je kan toch gewoon zelf lekker paardrijden en sporten met je paard. Niemand die je dwingt om je paard af te tuigen!

Dat was bedoeld als in, als door dit soort misstanden het hele paarden houden afgeschaft word dan is dat jammer maar helaas, kan ik niet om rouwen als het door zulke redenen gebeurt.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:18

Babootje schreef:
Melzazu schreef:
Zou je daar CD dan verdorie niet op aankijken!! Zij staat daar een paard 20+ zwieperds uit te delen! Maar nee, laten we vooral de schuld proberen te verschuiven naar de melder. Omgekeerde wereld imo

Met een slappe zwieperd van een longeerzweep die nauwelijks effect lijkt te hebben om het paard tot voorwaartse beweging te verleiden.
Dus het KAN zijn dat het filmpje erger lijkt dan het is. En het 'gelach' het filmpje lijkt daar ook op te wijzen.
Dus ja, het KAN zijn dat dit fimpje nu naar buiten brengen een ander doel heeft dan paardvriendelijkheid bevorderen.

Oww dus omdat de 20+ zweepslagen niet het effect heeft dat het paard voorwaarts gaat (misschien de bokken, het orenspel en de strakke hand maar over het hoofd zien) zal het misschien, eventueel wel niet zo erg zijn? Zal het mss niet zo'n pijn doen? Oftewel: het paard in het filmpje KAN best wel een happy athlete zijn?

Bizar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:21

Kaja schreef:
nevica schreef:

Als je een echte liefhebber bent en je bent van mening dat dit dierenmishandeling is, dan meldt je dit direct. Niet een week voor de OS. Niet 4 of 2,5 jaren later.

Nu heeft het er alle schijn van dat ze CD keihard wil raken, maar er toch net even voor zorgt dat de meereizende reserve haar plaats in kan nemen en de thuisblijvende reserve mee kan reizen.

De aangeefster maakt er gewoon een heel circus van.

Volgens mij maken anderen er vooral een circus van. Ik snap echt het aanvallen op de melder niet. Er blijven maar weinig dierenliefhebbers over als de maatstaf is dat je direct je mond open moet trekken als je iets ziet waarvan je denkt dat het niet in de haak is. Hoeveel durven dat nu echt op zo'n moment?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:25

Cayenne schreef:
Babootje schreef:

Je hebt het stuk niet gezien waarbij ze met volle kracht uithaalde?

Ja met 0 effect zo ongeveer.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:25

nevica schreef:
Cer schreef:
Nou Nevica.. de meerderheid veroordeelt het wel gewoon hoor :j

Ik zie in dit topic de meerderheid vooral de aangever veroordelen. Het is diens schuld, en nog laf ook. :j

Daar verbaas ik me ook over.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:26

De lichaamstaal van het paard drukt volop stress uit, al laat hij dat niet in grote gebaren zien. Een paard hoeft niet helemaal te flippen van zoiets, maar aan alles kun je zien dat hij angstig en gefrustreerd is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:26

Babootje schreef:
Melzazu schreef:
Zou je daar CD dan verdorie niet op aankijken!! Zij staat daar een paard 20+ zwieperds uit te delen! Maar nee, laten we vooral de schuld proberen te verschuiven naar de melder. Omgekeerde wereld imo

Tango1979 schreef:
Oww dus omdat de 20+ zweepslagen niet het effect heeft dat het paard voorwaarts gaat (misschien de bokken, het orenspel en de strakke hand maar over het hoofd zien) zal het misschien, eventueel wel niet zo erg zijn? Zal het mss niet zo'n pijn doen? Oftewel: het paard in het filmpje KAN best wel een happy athlete zijn?

Bizar

Dat is jouw vertaling he? Was je er bij? Heb je de verwondingen, zweepsporen bij het paard gezien? Nee? Okay.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 24-07-24 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt