pillow schreef:Daar in Elspeet kunnen ze ze wel opwachten. Die komen gewoon iedere nacht langs.
Vind het hier momenteel redelijkerwijs rustig
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Wintu schreef:Geen idee, vind Schotse hooglanders niet zo groot eigenlijk
Nou vind dat toch aardig grote prooien om eerlijk te zijn! Die wegen ook wel wat
mysa schreef:Komt bij dat wolven ook echt groot en sterk zijn. Niet te vergelijken met een grote hond. We zien nu vaak foto's van een wolf in de natuur, dan heb je geen referentiekader. Maar als je plotseling op korte afstand oog in oog komt te staan, zie je pas hoe enorm ze soms zijn. Bijtkracht te vergelijken met die van een leeuw.
Ninx schreef:Ik liet gisteravond de honden uit...... en ik had overdag al veel voetstappen overal gezien van de wolf, gisteravond stond ie ons tussen de eiken vlak naast het fietspad aan te kijken met gele ogen.....
Ergens denk ik dan: "stel je niet aan, gewoon doorlopen, dat beest doet niks".
Maar ik wil ook niet dat mijn honden aanslaan en dat er dan toch 'iets' ontstaat...... Het is hier inmiddels wel een beetje het Lowlands festival voor wolven.........
Ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn.....
Wintu schreef:Ik snap je gevoel helemaal hoor, ik loop ook mijn rondje met de hond in de avond, langs de weg, dat wel, want het bos blijf ik vandaan, maar een soort instinctief onbehagen overkomt me nu. Ik zeg ook tegen mezelf dat ik me niet aan moet stellen, maar ik heb een reactieve hond, die een wolf nog wel eens kan triggeren. Maar ook sinds het hier schering en inslag is en op een paar honderd meter van mijn woonhuis
pillow schreef:Wintu schreef:
Vind het hier momenteel redelijkerwijs rustig
Ja hier rondom het DFW is het idd verdacht rustig. Minder goed nieuws is dat er 7 welpen blijken te zijn ipv 5.
Sandra_H schreef:Wintu schreef:Ik snap je gevoel helemaal hoor, ik loop ook mijn rondje met de hond in de avond, langs de weg, dat wel, want het bos blijf ik vandaan, maar een soort instinctief onbehagen overkomt me nu. Ik zeg ook tegen mezelf dat ik me niet aan moet stellen, maar ik heb een reactieve hond, die een wolf nog wel eens kan triggeren. Maar ook sinds het hier schering en inslag is en op een paar honderd meter van mijn woonhuis
Wij wonen dan wel in Noord-Holland, daar (nog....) geen wolf, maar sinds een paar maanden zitten we minimaal van vrijdagavond tot en met zondag in/rond onze caravan in Ermelo. Ik merk dat ik zelfs overdag het bos al liever niet, of in elk geval niet te diep meer in durf...want ook ik heb een reactieve hond. Selectief reactief in elk geval, hij heeft alleen een probleem met grotere reuen. En dan kunnen ze nog overal schrijven en zeggen dat er niets zal gebeuren zolang je je hond maar aan de lijn houdt (die van ons loopt toch al nooit los) maar ik wil niet weten wat er kan gebeuren als hij verbaal stoer gaat lopen doen als we onverhoopt wel een wolf tegenkomen.
Dus ik stel de eerste ochtendronde sowieso het liefst al uit tot een uur of 9, gelukkig hebben we een hond die serieus van uitslapen houdten dan alleen langs de weg om het bos heen als het ware.
Nou is dit vergeleken met de ellende waar ze in die omgeving mee te maken hebben nog minder dan peanuts natuurlijk, maar toch.
Wintu schreef:Wij gaan elk jaar in de herfst naar de Veluwe met de honden, maar dit jaar blijven de honden thuis. Ik heb toch het idee dat je zonder hond minder in trek bent bij de wolf dan met hond.
Sanet schreef:Wintu schreef:Wij gaan elk jaar in de herfst naar de Veluwe met de honden, maar dit jaar blijven de honden thuis. Ik heb toch het idee dat je zonder hond minder in trek bent bij de wolf dan met hond.
Ook sneu voor de honden eigenlijk, niet dat die een besef hebben van wat ze missen. Maar ook daar minder vrijheid. Ik ga met mijn paarden ook niet meer naar Appelscha in het bos rijden...
rien10 schreef:@Wintu, vanaf de schemering het bos niet meer in snap ik zeer goed. Maar dan houdt het op na half vier smiddags in de winter.