[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:07

Libera schreef:
Deuwke_ schreef:
Gereden is wel een heel groot woord hoor :')

Naja waarom zou je er anders een hoofdstel, zadel opdoen en er zelfs op gaan zitten, word ook gezegd ‘dat zien we wel onder het zadel’.
Buiten dat het niet nodig is… hij is toch afgekeurd?

Is dit paard afgekeurd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:07

Als hij bij pzb zou staan zou hij ook wel gereden worden. Die spelen dan ook baas.

Ts betaald hem.
Ik heb er geen moeite mee met wat ze ermee doet.

Ook niet binnen dat jaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:08

DuoPenotti schreef:
En als ze wel echt op zoek zijn maar misschien van verder komen dan gedacht. En niet weten dat hij hier is. Hoe lang moet je wachten dan?

Nou, niet 2 weken in ieder geval :')

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:08

LadyDii schreef:
De dierenarts heeft hem "klinisch" goed gekeurd, inwendig heb ik (nog) geen onderzoek laten doen. De dierenarts vond dit ook niet direct nodig.

Dus de laatste keuring heeft de veearts niks gevonden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:09

Goof schreef:
Of er nu wel of niet iemand op zoek is, het is helemaal TS haar paard niet.
Ze wijst erg hard met haar vinger naar anderen die het paard wel willen hebben want dat zouden de 'geef mij een gratis paard types' zijn, maar TS doet niet anders.
Paard gevonden en nu eigenaartje spelen.
Ik vind het bijzonder.

Deze opmerking vind ik vrij snerend en onnodig, ben het wel eens dat ik ook vind dat ze er niet op moet gaan zitten. Longeren kan ik mij ergens nog wel voorstellen maar voor de rest zou ik er wat beweging betreft niets meedoen als op de wei.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:10

29 augustus
3 weken.
Nee nog steeds niet lang.
Maar stappen noem ik niet echt rijden. Al zal er dat vast van gaan komen.

Weet je ze had hem ook alleen bij de politie kunnen melden. Zonder bokt en fb en dan wisten wij niets.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:12

Waar staat dat ze er op heeft gezeten zonder zadel? Op die fb groep?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:14

Erop gaan rijden is niet in het belang van het dier.... en dat zou voorop moeten staan.
Ik vind deze wending niet zo fijn..... ik hoop dat ze er nog eens goed over nadenkt en liever in maanden dan in weken denkt alvorens er iets mee te doen....
Laatst bijgewerkt door Ninx op 17-09-22 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:14

Ik vind het echt geweldig dat ts het dier verzorgt en opvangt. Maar het nual beschouwen als eigen paard en er mee gaan rijden vind ik eehm beetje raar. Daar zou ik echt mee wachten tot het paard jou b.v toegewezen wordt en je eigenaar bent. Je weet nooit wat er gaat gebeuren...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:15

Op de fb groep inderdaad. Sorry maar ik vind het echt niet netjes hier zo over te praten en dit haar niet persoonlijk melden onder het fb zelf. Dit is niet voor niets apart van elkaar, het is toch aan ts wat ze er hier over deelt? Tenminste: naar mijn weten heeft ze niet voor niets die fb pagina opgericht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:17

DuoPenotti schreef:
29 augustus
3 weken.
Nee nog steeds niet lang.
Maar stappen noem ik niet echt rijden. Al zal er dat vast van gaan komen.

Weet je ze had hem ook alleen bij de politie kunnen melden. Zonder bokt en fb en dan wisten wij niets.

Dat anderen er niks van wisten maakt het natuurlijk niet meer of minder verkeerd.

Lastig, het eerste jaar ben je wettelijk alleen houder, geen eigenaar. Echter zijn daar geen voorwaarden aan verbonden, waarschijnlijk ook omdat dit geen dagelijkse situatie is. Blessures kunnen ook in de wei ontstaan dus dat lijkt me geen gegrond argument. Een dier wordt ook niet minder van rijden.
Persoonlijk had ik ook nog even gewacht, een paar weken. Maar ik denk dat dat meer gevoel is dan dat het ergens op stoelt.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:17

Staat inderdaad op fb, ook ik vindt het te kort. Eigenaar lan inderdaad wel in het ziekenhuis liggen of in het buitenland zitten. Toen ik zelf in het buitenland zat vroeg ik ook maar 1x in de zoveel tijd een update had me pony immers in goed vertouwen op de wei gezet.

Zijn we maanden verder, Naja oke. Dit gaat om 3 weken en in de opmerkingen wordt duidelijk dat ze binnenkort echt gaat rijden.

Overigens zei de smid ook dat het paard 6 weken geleden nog bekapt was, dus iets langer wachten zou niet misstaan..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:18

Je vroeg maar 1x in de zoveel tijd een update maar ik mag toch hopen dat je paard vaker gezien werd K_nolan en dat hij niet ongemerkt 3wkn uit die wei weg kon zijn zonder dat iemand je op de hoogte stelde?
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-09-22 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:18

Ik denk dat het vooral onvoorstandig is voor haarzelf.
Ze bouwt nu echt een band op. En komt dan de eigenaar over een poosje opdagen word dat een hele klap.

Voor dat paard maakt het vast niet zoveel.

Ik zou het zelf ook niet doen.
Maar ik ben ik en niet ts.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:22

secricible schreef:
Je vroeg maar 1x in de zoveel tijd een update maar ik mag toch hopen dat je paard vaker gezien werd K_nolan en dat hij niet ongemerkt 3wkn uit die wei weg kon zijn zonder dat iemand je op de hoogte stelde?

Bij mij wel, maar sommige opfokken of weilanden zijn gigantisch. Niet lang geleden stond er nog een bericht van een paard in de opfok die vermist was en wellicht al dagen weg was. Ik had een goede plek met toezicht gezocht toen, maar niet iedereen doet dat...

Ik schat de kans steeds kleiner dat er een eigenaar komt, maar nu al doen alsof het je eigen paard is en er mee rijden...

Overigens heb ik ook een pony in Frankrijk al jaren, soms krijg ik foto's en 1x pj ga ik langs. Nu is er dagelijk toezicht, maar stel mijn pony ontsnapt en de eigenaar van daar licht mij niet in; dan kom ik er pas over maanden achter als ze oude foto's blijft sturen
Laatst bijgewerkt door K_nolan op 17-09-22 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:23

Marocje schreef:
Op de fb groep inderdaad. Sorry maar ik vind het echt niet netjes hier zo over te praten en dit haar niet persoonlijk melden onder het fb zelf. Dit is niet voor niets apart van elkaar, het is toch aan ts wat ze er hier over deelt? Tenminste: naar mijn weten heeft ze niet voor niets die fb pagina opgericht.

+1. Het is niet voor niets een gesloten en verborgen groep. Vind het echt niet netjes om er via Bokt op in te gaan. Deel je mening in de groep of direct naar TS. Niet hier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:23

Zonder ts zou dit paard nu waarschijnlijk dood zijn geweest. En het is duidelijk dat ze stapeldol op hem is dus ze zal er zeker niets mee doen wat slecht voor hem is. Overigens,ik herinner me nog de vorige grote financiele crisis. Toen konden veel mensen hun paarden niet meer onderhouden en in Ierland liet men die paarden (het ging meestal om Tinkers) gewoon los zodat ze ook in de stad in plantsoenen en voortuintjes liepen te grazen.Misschien (het is maar een gok van mij) was er met dit paard ook wel zoiets aan de hand.

DuoPenotti

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:26

Maar een paard levert nu nog steeds geld op. Hem loslaten is dan niet erg logisch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:37

Dat is de vraag, als ik me niet vergis is de paardenverkoop zeer matig dus grote kans dat hij aan de straatstenen niet kwijt te raken was zou ik denken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:38

Ik meen juist dat de prijzen nog steeds torenhoog zijn. Zelfs voor paarden met gebreken. En ze niet lang te koop staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:46

Er zijn mensen die een andere visie hebben op paarden dan de gemiddelde Bokker. En daarom hun paard eerder vrijlaten dan hem verkopen aan een in hun ogen slecht adres zoals de slacht.Ik heb zelf een tijdje de paardencultuur van zigeuners bestudeerd en daar heeft een paard een heel bijzondere status omdat die altijd hun wagens getrokken hebben.Maar goed,dat was dan in Ierland en dit hoeft helemaal niets met het paard van ts te maken te hebben.Ik deel alleen een vermoeden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:52

anjali schreef:
Zonder ts zou dit paard nu waarschijnlijk dood zijn geweest. En het is duidelijk dat ze stapeldol op hem is dus ze zal er zeker niets mee doen wat slecht voor hem is. Overigens,ik herinner me nog de vorige grote financiele crisis. Toen konden veel mensen hun paarden niet meer onderhouden en in Ierland liet men die paarden (het ging meestal om Tinkers) gewoon los zodat ze ook in de stad in plantsoenen en voortuintjes liepen te grazen.Misschien (het is maar een gok van mij) was er met dit paard ook wel zoiets aan de hand.

Voorop stellen dat ts goede bedoelingen heeft maar ook zonder ts had dit paard het wel gered. Ts heeft het paard niet perse uit eerste hand gevonden. Ze is na berichten op faceb bewust opzoek gegaan omdat dit paard door andere al was opgemerkt en gedeeld was. Als dit via andere kanalene gedeeld was was dit paard ook terecht gekomen welliswaar niet bij ts maar wel bij andere instanties.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:00

StalNollie schreef:
anjali schreef:

Voorop stellen dat ts goede bedoelingen heeft maar ook zonder ts had dit paard het wel gered. Ts heeft het paard niet perse uit eerste hand gevonden. Ze is na berichten op faceb bewust opzoek gegaan omdat dit paard door andere al was opgemerkt en gedeeld was. Als dit via andere kanalene gedeeld was was dit paard ook terecht gekomen welliswaar niet bij ts maar wel bij andere instanties.

Op de eerste foto zag hij er anders knap beroerd uit en drinkwater was er toen ook vrijwel nergens meer.Als hij door bijv. de politie zou zijn opgepakt dan zou hij naar PZB zijn gebracht en daar is men op Bokt toch niet bepaald over te spreken.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:12

Ho ho: er is niet gereden en wordt ook voorlopig niet gedaan. Hij krijgt verzorging en beweging. Ik ben er alleen heel kort op gaan zitten (nog geen 2 minuten) en hij stond stil.

Er heeft nog niemand zich gemeld.

En hij is niet afgekeurd. Er was een vaag verhaal van de fokker maar dat was als veulen en heeft met bolspat te maken. Dit heeft hij echter niet.

Niet zo'n paniek mensen. Er gebeurd niks wat hij niet (aan)kan.

Ik stop ook met updates verder. Merk dat het mensen behoorlijk verkeerd schiet, terwijl ik enkel het beste met hem voor heb!

Mocht iemand zich melden horen jullie dat, anders over 11 maanden pas dat er niemand is gekomen.

Oh en: dierenarts heeft streng geadviseerd STILSTAAN IS ROESTEN. Hij móet bewegen (op de longeercirkel) en móet zijn energie van het bijvoeren kwijt kunnen.

Jullie zien mij echt als een verkeerd persoon. Jammer. Maar dat geeft niks.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:13

K_nolan schreef:
Staat inderdaad op fb, ook ik vindt het te kort. Eigenaar lan inderdaad wel in het ziekenhuis liggen of in het buitenland zitten. Toen ik zelf in het buitenland zat vroeg ik ook maar 1x in de zoveel tijd een update had me pony immers in goed vertouwen op de wei gezet.

Zijn we maanden verder, Naja oke. Dit gaat om 3 weken en in de opmerkingen wordt duidelijk dat ze binnenkort echt gaat rijden.

Overigens zei de smid ook dat het paard 6 weken geleden nog bekapt was, dus iets langer wachten zou niet misstaan..

Minstens 6 weken en langer. Ook goed informeren dan hé ;) En dat is maar gissen. Want we weten het allemaal niet!!!!