Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 12:24

Helaas ben ik even uitgespeeld. Ik ben gisteren geopereerd aan mijn arm. Ze hebben een zenuw verlegd in mijn elleboog. Ik dacht eerste instantie och maandag kan ik wel weer wat doen, maar die pijn die ik nu heb ben ik bang dat ik toch een tijdje uit de roulatie ben. Gelukkig is Nino nog niet zover dat we structureel iets aan het doen zijn. Hij is aan het bekomen van zijn verhuizing en doet het erg goed. Wat ik vooral gezien heb was dat hij behoorlijk ondervoed was. Dat was ook de reden waarom we gingen verhuizen, maar hij komt goed aan. Hij is goed aan het aansterken en daarom ben ik nu ook blij dat ik de operatie nu gehad heb. Zodra ik weer goed mijn arm kan gebruiken is hij zover dat hij echt aan het werk kan en het makkelijker aankan omdat hij dan goed op gewicht is.

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:35

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:08

Oei beterschap gewenst!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:39

Oh, veel beterschap! Wel fijn dat het de goede kant opgaat! Nu maar eerst herstellen! :(:)

Om nog even terug te kopen op het (dreigen met) omhoog te gaan. Hier blijft het voorlopig gelukkig bij dreigen.. Hij is eigenlijk nog nooit echt fel omhoog gekomen en persoonlijk heb ik graag dat het hierbij blijft. Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat door omhoog te gaan ze hun meest fragiele plaats (buik/organen/geslachtsdelen) bloot geven en als ze hier een tik krijgen ze vaak dusdanig schrikken dat ze dit niet snel opnieuw doen. Als hij dus ooit dusdanig zou omhoog komen zal ik deze techniek gebruiken. Uiteraard niet afslagen, maar net genoeg dat hij ervan schrikt. Hij dreigt overigens wel erg makkelijk hoor. Als het even niet snel genoeg gaat, of hij moet enkele tellen stilstaan naast andere weides of paddocks begint hij al. }:0
Meestal blijf ik er kalm onder, maar ik moet eerlijk toegeven dat wanneer ik er alleen mee ben ik me toch wat onzeker voel worden dan. Gelukkig komt er binnenkort nog een jongedame me helpen bij de paarden, dan staan we toch alweer wat sterker samen.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:49

Ik heb er ook eentje die makkelijk steigert, maar dat is vooral wanneer de spanning te hoog komt. Ze is zo extreem gevoelig. :P
Overigens is dit altijd ver genoeg uit mijn ruimte en nooit naar mij gericht. Ze maait ook niet.

Ik negeer het vooral en probeer te vermijden dat de spanning zo hoog komt. Dit gedrag is al enorm verbeterd.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:53

Hier ook een ploffer netjes uit je ruimte maar man wat vind ik het irritant.
Inderdaad negeren, rustig corrigeren en proberen ervoor te zorgen dat het niet nodig is zeg maar.
Ook uit spanning wat een weg moet vinden.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:14

Oeh beterschap!
Vandaag weer even op de haflingermerrie gestapt en geoefend met beenhulpen voor de eerste keer. Tweede keer los aan de longe en draafde en stapte zo weg, halthouden zit erin en zelfs twee keer zelfstandig van hand verandert. Super trots op deze

Afbeelding

Me puppy heeft overigens me laarzen gesloopt nieuwe komen er aan :Y)

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:28

Goede stappen gemaakt hier al door veel!

Ik heb smurf voor het eerst ingevlochten en wat deed hij dat goed! Wel een pauze in moeten lassen (logisch) en daarna nog z'n stukje achter z'n oren geknipt wat toch wel een raar geluid maakt maar maakte hem niks uit <3 ook voor het eerst benen gepoetst en dat ging ook super goed! en daarna heerlijk gespeeld met zijn nieuwe hooibal en voerbal. Vind hem alleen veel knapper zonder knotjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel moet hij nog even leren dat hij in z'n paddock niet alleen speelt maar ook luisteren en braaf meelopen :=.maar na een paar keer achterwaarts en weer voorwaarts weet hij het weer

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:01

Beterschap! Klinkt heel pijnlijk :(:)

Nim dreigt ook wel eens en kan wat huppen. Meestal corrigeer ik hem met mijn stem of zet ik heb een pas achteruit. Daarna weer rustig verder alsof er niets aan de hand is. Hij reageert wel heel goed op mijn stem dus dat is heel fijn! Als hij met een hoofd gaat schudden weet ik dat hij spanning aan het opbouwen is en dan probeer ik het verder te voorkomen. Ik hoop dat hij het echte steigeren achterwege laat. Hij is zo groot dat ik vrees dat ik er toch wel wat van onder de indruk zal zijn...

De klitten uit zijn manen knippen was hier helemaal geen probleem. Het borstelen ervan vind hij wel heel stom :') Dus dat ben ik nu een beetje aan het oefenen.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:14

Toevallig, Caya heeft ook ontdekt dat ze kan steigeren. Ze doet het uit speelsheid, weet ook echt niet hoe sterk ze dan is ten opzichte van een mens dat voor haar staat. Toen ze het deed was ze los en rende daarna netjes een rondje om mij heen. Heb daarom ook niet de indruk dat ze het expres deed. Maar het was inderdaad erg imposant en ik vond het ook niet heel relaxed. Fijn om hier wat tips te lezen voor als ze het kunstje vaker gaat inzetten.

Als ze dit hoofd trekt is het oppassen!

Afbeelding

Gestoord en fris paard

Afbeelding

Gelukkig hier op geschikte afstand van mij

Afbeelding

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:17

Hier is de mijne paar weken terug tijdens wandeling aan de hand ineens omhoog gekomen. Wel nog steeds last van mijn schouder hiervan.. Ik denk dat het hier voornamelijk overprikkeling was. Zolang die dat kunstje zeker niet onder het zadel gaat doen en het voortaan laat aan de hand...

Kreeg van de week filmpje van de mijne, ze konden al wat sturen in de grote bak! Zo blij en trots!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:37

Egopost alert:

Maylinn mag morgen naar huis!!!
Hopelijk lukt het laden en kunnen we veilig naar huis ondanks de sneeuw.

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:50

Fijn!

Mooie Caya!
Mijn vorige paard was ook een bonte, ik heb er echt een zwak voor.

Is smurf ook zo blij met zijn speelballen? Die heb ik ook beide voor M haha, hij is er erg blij mee.

Afbeelding

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:13

thnx opisop!

Die voerballen ga ik ook eens checken! Vind ze vast super leuk aangezien ze alles leuk vind dat ze kan vastpakken, bewegen of tegenaan schoppen.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:31

K_nolan;

Knap dat ze het zo goed opneemt! Zelf vind ik het altijd heel belangrijk dat de rem erop zit! 1 van mijn paardjes heeft bij onze vorige trainer ook de one-rein-stop geleerd. Ook een heel handig dingetje waar je in de toekomst voordeel van kan hebben!

Blaze;
Wat kunnen jullie goed vlechten! Hij lijkt me ook behoorlijk groot of geven de foto’s een vertekend beeld? Knippen en wassen vinden ze hier wel relatief oke. Onze hengst geeft hier niet om, zelfs zijn hoofd mag je met de tuinslang afspuiten. Onze merrie vind het wat minder prettig maar zolang ik geen gekke dingen doe tolereert ze het wel.

Eknimcaya;
Wat grappig dat ze nu besluit dit te gaan doen! Je ziet het inderdaad wel aan haar hoofd! }> Imposant is ze zeker wel!

Phuddle:
Ow;; wat heeft die voorgehad? Veilige reis morgen!

Die voerballen lijken wel erg leuk! Vrees alleen dat ze hier dan weer gaan ruzie maken. Mijn halfarabje vindt het meestal niet zo fijn als een ander paard er met “zijn” eten vandoor gaat, en onze hengst vind het dan weer superfijn om alles in zijn mond te steken en ermee weg te rennen.. :')

Vandaag ook lekker in de sneeuw wat foto's gemaakt van mijn jong geweld.

Dit is onze hengst; kortweg; Star
Afbeelding

Onze merrie; Tiara
Afbeelding

Mijn halfarabje; Namasté
Afbeelding

En mijn mini-shetje had er vandaag geen zin in :D Dan maar een oude foto;
Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:09

opisop_shop schreef:
Fijn!

Mooie Caya!
Mijn vorige paard was ook een bonte, ik heb er echt een zwak voor.

Is smurf ook zo blij met zijn speelballen? Die heb ik ook beide voor M haha, hij is er erg blij mee.

[ [url=m/CzJ3xE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja geweldig vind hij het! Hij vind de brokjes bal al leuk zonder de brokjes op te eten :')

En een mensen voetbal vind hij ook helemaal het einde

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 01:16

kellykeuhh schreef:
K_nolan;

Knap dat ze het zo goed opneemt! Zelf vind ik het altijd heel belangrijk dat de rem erop zit! 1 van mijn paardjes heeft bij onze vorige trainer ook de one-rein-stop geleerd. Ook een heel handig dingetje waar je in de toekomst voordeel van kan hebben!

Blaze;
Wat kunnen jullie goed vlechten! Hij lijkt me ook behoorlijk groot of geven de foto’s een vertekend beeld? Knippen en wassen vinden ze hier wel relatief oke. Onze hengst geeft hier niet om, zelfs zijn hoofd mag je met de tuinslang afspuiten. Onze merrie vind het wat minder prettig maar zolang ik geen gekke dingen doe tolereert ze het wel.

Eknimcaya;
Wat grappig dat ze nu besluit dit te gaan doen! Je ziet het inderdaad wel aan haar hoofd! }> Imposant is ze zeker wel!

Phuddle:
Ow;; wat heeft die voorgehad? Veilige reis morgen!

Die voerballen lijken wel erg leuk! Vrees alleen dat ze hier dan weer gaan ruzie maken. Mijn halfarabje vindt het meestal niet zo fijn als een ander paard er met “zijn” eten vandoor gaat, en onze hengst vind het dan weer superfijn om alles in zijn mond te steken en ermee weg te rennen.. :')

Vandaag ook lekker in de sneeuw wat foto's gemaakt van mijn jong geweld.

Dit is onze hengst; kortweg; Star
[ [url=m/a02uqC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze merrie; Tiara
[ [url=m/83Dk6f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn halfarabje; Namasté
[ [url=m/I3TQ2v.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn mini-shetje had er vandaag geen zin in :D Dan maar een oude foto;
[ [url=m/yTuR1I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel, leuke club paarden heb je! Hij vond het allemaal wel prima maar op een geven moment was z'n geduld een beetje op. Toen hij even pauze had gehad, had hij besloten uit z'n hooinet te gaan eten waardoor het niet zo netjes was geworden als ik had gewild (perfectionist). Hij was 2 weken terug 1.67. Ben zelf best groot gelukkig dus kon het zonder krukje doen.

Wassen heb ik hem nog niet gedaan maar ben benieuwd hoe hij dat gaat doen. Eerst nog even grondwerken en peesjes oefenen. Ben ook benieuwd hoe z'n gedrag gaat veranderen na het castreren. Hij vind andere paarden Zo fascinerend en met grondwerk kan hij moeilijk z'n aandacht erbij houden.

Heeft iemand nog tips om je paard te leren dat hij tijdelijk alleen kan zijn. Mijne denkt (begrijpelijk) dat de wereld dan vergaat -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:06

Fijn dat Maylinn naar huis mag!

@kellykeuhh: die foto met die minishet is ect veel te schattig <3

Steigeren heb ik gelukkig geen last van. Dat heeft Lady geloof ik nog niet ontdekt. Ik weet pas sinds 2 weken dat ze kan bokken!

Mijn plan is gewijzigd. Het was eigelijk de bedoeling om pas over 2 weken op Lady te stappen maar het is vervroegd naar vandaag! Ze is nu zo mooi bij gekomen en aangesterkt dat we haar klaar vonden om de eerste pasjes onder het zadel te zetten. Dus ik hoop vanmiddag ergens een succesverhaal te kunnen plaatsen :))

Ohja, nog een fotootje van afgelopen week toen ze lekker ontspannen liep aan de longe
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:45

Zo'n voerbal is denk ik ook wel wat voor die tuttebol van mij.

Afbeelding
Samen drinken <3

Ok. Sneeuw was leuk. Nu ben ik wel weer klaar met emmers water zeulen hoor. Kom maar door met de lente, please and thank you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:52

Hihi leuk die bal hierboven :D

Eerste rondje op Lady overleefd! Ze vond het wel wat spannend maar het bleef gelukkig bij wat wegschieten!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:37

Wat een leuke foto's weer.

@lauraaa: fijn dat het goed ging!

Vandaag Wolf voor de tweede keer gelongeerd met een zadel. Hoe zal ik het zeggen... dat wordt denk wat als ik er op moet :Y)

Mace ga ik morgen weer even op in de kleinere binnenbak; plan is om dan lekker te stappen en draven en weer werken aan beenreactie en misschien wat stuurwerk. Als het morgen allemaal goed gaat gaan we volgend weekend naar een iets grotere binnenbak :D Stap gaat in ieder geval super, ze blijft nu ook vrij constant lopen zonder dat ik opnieuw een hulp moet geven dat ze moet doorlopen :j Draf is nog lastig en heeft ze nog veel tempoverschil (maar goed dat is ook niet meer dan logisch).
Na morgen heeft ze in ieder geval een week vrij; misschien dat ik haar één keer tussendoor even longeer met een bijzet, maar dat zie ik dan wel weer. Als het weideseizoen start krijgt ze zowiezo minimaal een maand rust om haar koppie leeg te maken <3

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:31

Wat leuk om te lezen dat mensen erop zitten! Lijkt mij toch iets magisch moment van 0 en dan op een geven moment erop.

Ik ga morgen een hoofdstel in doen om te oefenen alvast en daarna (loop van volgende week) beginnen met poging tot longeren *\%/*

Hoe bepalen jullie of jullie iets nieuws introduceren?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:48

Blaze, mijn meisjes worden heel bijdehand en opdringerig. Dan wordt het weer tijd om ze een beetje extra uitdaging te geven. Dus als ze tegen de staldeur blijven trappen om aandacht of iets te doen, dan is het tijd dat ze weer iets nieuws gaan leren of aan de slag moeten.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:55

Fijn dat het beter gaat Nobel, en dat ze zich zo goed gedraagt!

Bij mij gaan ze wel naar buiten (ook alleen buitenbak en groepspaddock). Heb een kudde van vijf staan, in een hele stabiele groep. Ze staan heel rustig en lijken prima tevreden met hun hooinetjes op de paddock. Alleen mijn oudste (27) doet een beetje gek als ze naar buiten mag, maar deze mag dan ook zelfstandig naar buiten .