dollyspikkel schreef:Lang geleden dag ik hier nog reageerde, maar ik wilde alles even laten bezinken.
Ik ben nu bijna 2 weken eigenaar van mijn eerste paardje en alles ging goed... tenminste voor een week. 1 week nadat ik hem had is hij met rijden ineens ontploft (aangezet en erg beginnen bokken wat voor mij op de grond is geëindigd), wat de aanleiding was weet ik niet, aangezien hij anders altijd doodbraaf was. Met knikkende knieën weer opgestapt en toen ging alles weer goed. De volgende dagen telkens gelongeerd tot hij met zijn tong op de grond hing voor ik erop kroop en dit ging telkens weer goed. Dit weekend heb ik hem ook eens laten rijden door iemand die geen schrik heeft en ook alles goed gegaan. Gisteren dan terug gereden na lang longeren en weer kwam er een bok als ik aan het rijden was (zeker niet zo smerig als vorige week en ik ben ook blijven zitten, maar toch de bok was er natuurlijk wel). Direct is er iemand anders opgegaan om hem door te rijden en weer was hij braaf.
De roze wolk van mijn eigen paard is dus heel snel weggegaan. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik ben een zeer angstige ruiter en heb dit paard gekocht omdat hij zo braaf was met testrijden (heb gereden toen het aan het stormen was en meneer zette geen stap verkeerd). Iemand suggesties?
Hoe werd hij gehouden op vorige stal, voerbeleid etc.
Stond hij vorige stal bv helevdag buiten en nu binnen etc.