[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:22

Dankjewel Jenara heel lief!

Ik merk wel dat ik echt al denk aan wat na dit alles. En dat ik toch echt wel graag terug een paard wil. Heb dat ook tegen de stal eigenaresse gezegd vandaag en ze wil ook de stal gerust nog even vrij houden. Dat is wel een fijn idee, ik voel me er ook helemaal niet slecht of schuldig bij. Het is niet dat ze ingeslapen wordt omdat ik ze beu ben. Het is echt de beste keuze, dus dan is het zoeken naar een ander paard ook echt niet zo gek.

Ben ergens bang dat ik dan te snel ga, maar het voelt wel helemaal niet te snel. Ik heb deze keuze echt heel weloverwogen gemaakt en heb er ook vrede mee ookal is het erg verdrietig. Nu maanden zonder paard zitten gaat me denk ik alleen maar verdrietiger maken.. Vervanging wordt het nooit, maar ik vind dat ik nu wel eindelijk eens echt de belevenis van een eigen paard zonder zorgen mag hebben..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:29

Altijd al gevolgd hier en wil nu toch reageren. Wauw wat doe jij het knap met je mooie paard. Respect voor je beslissing en ook alle begrip!
Heel knap,goed en begrijpelijk dat je wel snel weer opzoek gaat naar een nieuw paard. Ik gun jou en je toekomstige geluksvogel met een baas als jij heel veel onbezorgd plezier!

Sterkte de komende tijd!!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:34

Ik snap het ook helemaal hoor! Juiste keuze, geen twijfel mogelijk.
En ik ga duimen dat je een leuk paardje vindt!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:42

Natuurlijk mag je op zoek naar een nieuw paard. Je hebt alles voor Callie gedaan en je verdient het om een gezond eigen paard te ervaren. Een paard hebben heeft natuurlijk ups en downs, maar je hebt nog geen up gehad. Zeker niet schuldig voelen hoor! :(:)

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:42

Altijd meegelezen, nooit gereageerd. Maar diep respect voor jou en jouw keuze! Heel veel sterkte de komende tijd!

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:03

veel sterkte met het inslapen mijn merrie was ook ziek was ook begonnen met headshaking dierenarts bij geweest 2 dagen later lag ze dood in haar stal zei was nog maar 3.5 jaar en de opvolger van mijn oude ruin 2 maanden nadat ze gestorven is stond mijn nieuwe vriendje op stal had een super klik met dat paard hij brengt veel vreugde maar hij is niet mijn merrie mis nog altijd mijn grijze draak dat blijf je altijd houden je kan wel een nieuw paard maar ze zijn nooit als de vorige maar hij of zij kan wel helpen volg je gevoel en laat je niet pushen de mijne is ook volledig gekeurd klinisch en de benen en de rug helemaal op de foto kost wat maar dan weet je zeker dat je nieuwe vriendje oke is altijd meegelezen en spijtig voor jouw en Callie dat dit zo gelopen is je hebt alles voor haar gedaan ze zal je dankbaar zijn

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:44

Een moedig maar zeer moeilijk besluit. Ik heb in stilte het verhaal gevolgd en ben onder de indruk van jouw goede handelen en je paard voorop stellen. Alles wat je deed was (en is) in het belang van jouw paard. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Heel veel sterkte gewenst. :(:)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:56

Lieve ts, ik heb altijd veel bewondering voor je gead hoe je ermee om ging en wat je er allemaal aan gedaan hebt. En ik heb nog steeds heel veel bewondering voor je dat je deze eerlijke keuze kan maken en ook neemt voor je prachtige merrie.

Heel veel sterkte, ik hoop dat de andere va 1 mei kan.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 13:53

Dankjewel allemaal nogmaals. Doet veel deugd. Ben sinds vandaag er ook iets rustiger onder gelukkig. Zaterdag gaan we foto’s nemen nog! Ik heb aan de DA nu gevraagd om zondag te komen i.p.v. 1 mei, hij ging kijken of dat zou lukken.

Ze is de laatste dagen ook weer anders in gedrag, ineens stoppen met naar de weide brengen blijkbaar en stal eigenaresse vind ook dat ze weer een heel bedrukte blik heeft. Ben dus wel ‘blij’ met de keuze, niet te lang meer rekken op deze manier. Zaterdag lekker slobber enzo maken lekker verwennen!

Ben ook blij dat jullie over een nieuw paard hetzelfde denken. Ik ga gewoon rustig op zoek. Wil helemaal iets anders, ik vond het beleren enzo allemaal leuk maar de puf om terug van 0 te beginnen is wel weg. Ik zou eigenlijk een stabiele ruin waar ik gewoon veel van kan leren en mee buiten kan. Merk wel dat ik heeel sceptisch ben met zoeken. Sommige sturen je echt zo weinig info terug. Gewoon ‘11 jaar, ruin, verkeersmak, 4000 euro.’ En niets meer. Dan is het al bijna klaar voor mij. Zoek toch wel echt iets heel betrouwbaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:41

Groot gelijk hoor. Goed kiezen is niet simpel.

Verwen ze nog maar eens goed zaterdag :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:47

Ik heb ook sporadisch gevolgd in het begin, maar het doet me veel verdriet te lezen dat het zo is misgegaan nog, na al die ups en downs. In ieder geval duidelijk dat je je uiterste best hebt gedaan.

Schuldgevoel over een nieuw paard is nergens voor nodig, gewoon doen waar je je goed bij voelt. Iets helemaal anders zoeken lijkt me een gezonde aanpak, maar verlies je niet te veel in wat 'juist' is, als je straks terug verliefd wordt op een schimmel, moet je dat vooral niet laten.

Veel sterkte en moed!

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:31

Verwen d’r maar goed ja, verdienen jullie beide. :(:)

Ikzelf was ook een tijdje fanatiek opzoek geweest naar een nieuw paard. Bij de ene advertentie stond wegens overgang naar paarden (was een E pony van 1.55) en dan ben ik verder gaan zoeken en bleek hij al maanden te staken en weigeren voor de sprong etc. (Stond gewoon op instagram allemaal). Een kennis van mij 1 van haar jonge paarden staat ook te koop, ze vertelde me dat ze hem écht NIET (zei ze heel duidelijk) de baas kan, no way, en dat die daarom weg gaat. Wel die advertentie zegt iets TOTAAL anders...
Mijn vertrouwen in advertenties en internet is dus echt ver zoek en ik weet echt wel dat er altijd iets kan zijn of zo en dat iedereen een reden heeft tot verkoop maar toch...ik hoop dat wanneer ik weer fanatiek op zoek ga (heb nu een leuke halve stal gevonden) dat ik er via via in real life 1tje vind, want dit vind ik echt niet Oke...kan jij via via niet “eentje vinden”?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 16:40

Ja internet blijft eng. Ik heb ook mensen die in real life voor me uitkijken idd! Stal eigenaar gaat mee rondkijken en heb het ook aan Mn instructrice gevraagd. Maar ik denk wel dat er best mensen zijn die ze echt om de goede redenen verkopen, maar ik ben ook heel sceptisch nu.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:11

Ook ik kruip onder mijn meeleessteen vandaan.

Het is de combinatie die jou tot dit verschrikkelijk akelige begrijpelijke en paardwaardige besluit brengt.

Ik vind het heel moedig maar ook zo enorm verdrietig omdat je er echt alles aan hebt gedaan zonder heel veel resultaat

Sterkte meid

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:14

k_m schreef:
Dankjewel Jenara heel lief!

Ik merk wel dat ik echt al denk aan wat na dit alles. En dat ik toch echt wel graag terug een paard wil. Heb dat ook tegen de stal eigenaresse gezegd vandaag en ze wil ook de stal gerust nog even vrij houden. Dat is wel een fijn idee, ik voel me er ook helemaal niet slecht of schuldig bij. Het is niet dat ze ingeslapen wordt omdat ik ze beu ben. Het is echt de beste keuze, dus dan is het zoeken naar een ander paard ook echt niet zo gek.

Ben ergens bang dat ik dan te snel ga, maar het voelt wel helemaal niet te snel. Ik heb deze keuze echt heel weloverwogen gemaakt en heb er ook vrede mee ookal is het erg verdrietig. Nu maanden zonder paard zitten gaat me denk ik alleen maar verdrietiger maken.. Vervanging wordt het nooit, maar ik vind dat ik nu wel eindelijk eens echt de belevenis van een eigen paard zonder zorgen mag hebben..

Als het goed voelt gewoon doen.
Hier verzorg ik drie paarden en met alle drie heb ik een eigen band.
Dit kan ook prima als eentje er helaas niet meer is en de ander net nieuw.
Ieder paard is uniek met zijn eigen karakter en jullie gezamenlijke (op te bouwen) herinneringen.
Het hoeft niet of of te zijn maar het kan prima naast elkaar.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 13:48

Net met de dierenarts gesproken, een van zijn collega's die ook al wel vaker bij Callista is geweest gaat haar inslapen. Zondag om 10 uur.. Wel hard om het echt zo af te spreken moest me aan de telefoon erg inhouden maar daarna toch echt weer het besef dat het gewoon gedaan is dan.. ;(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:39

Sterkte :( ik zal aan jullie denken.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:39

Heel veel sterkte!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:41

Nogmaals heel veel sterkte! :(:) Heb je iemand die nog voor zondag even mooie professionele foto's kan maken van jullie? En misschien iemand die zondag foto's kan maken? Ik ken iemand waarvan de moeder (fotograaf) foto's heeft gemaakt tijdens de afscheid en zij heeft veel steun gehad aan die laatste plaatjes.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:48

Ik hoop dat jullie nog van elkaar kunnen genieten. Een moedig, maar verdrietig besluit. Ook ik denk dat je er alles aan gedaan hebt. Heel veel sterkte voor zondag en ook voor daarna.

Ik hoop dat je een fijne nieuwe paardenvriend mag vinden, die langer bij je kan blijven.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 15:07

Ja morgen worden er nog foto’s gemaakt. Met het afscheid ga ik op de moment zelf zien evt gwn met de telefoon maar denk dat het voor mij beter werkt gewoon morgen op haar afscheidsfeestje zal ik het maar noemen. :+:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:02

:(:)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:20

Dappere, en zeker ook de beste keuze! Veel sterkte....

Ik gun jou een fantastisch lief nieuw paard waarop je jouw kennis die je met je prachtige schimmel hebt opgedaan kan gebruiken en samen mooie ritten te maken. Dikke knuffel

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:16

Ach, heb jullie in het begin gevolgd omdat wij ongeveer tegelijk op zoek waren naar een paard en uiteindelijk ook ongeveer tegelijk gekocht hebben. Ik vind het echt heel erg om te lezen, maar je hebt er echt alles aan gedaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je echt een fantastisch nieuw paard gaat vinden!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 12:39

Al sinds oktober niet meer op gezeten, nog nooit zonder zadel. <3

Afbeelding