Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:10

Wat super gaaf! Heb je een foto?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:44

Maddoxx schreef:
Hmm jammer, even een tegenslag(je). De stal die ik op het oog heb heeft geen plek vrij.

Hoe gaat het bij de rest?

Ah jammer zeg! Maar is het al zo ver? Misschien kun je je op een wachtlijst zetten dat je eerste keus hebt als er een plek vrij komt!

Dee_Es, wat fijn dat je je verzorgpaard over hebt kunnen nemen! Lekker vertrouwd voor zowel jou als je paardje!

Hier nog lekker door aan het sparen, al twijfel ik soms nog wel of ik het wel wil (financieel). Ik lees hier op bokt wel eens mee in dat topic over hoeveel een paard nu daadwerkelijk kost per maand en schrik soms van de bedragen. Opsich kan ik het wel missen, maar twijfel dan toch of ik niet eerst een huis wil kopen. Dan stop ik mijn geld tenminste voor een deel nog in iets blijvends (ipv geld dat naar huur en paard verdwijnt).

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:00

Ik sta nu tweede op de wachtlijst inderdaad. Wie weet is er tegen die tijd plek (al hoop ik dat niet aangezien dat zou betekenen dat een van de paarden dood is).

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:25

Maddox, wat zuur dat er geen plek is, maar wie weet veranderd dat wel snel.

Dit is mijn knapperd:

Afbeelding

Hij is best grof gebouwd en wat lomp qua gedrag, totaal niet wat ik zocht. Maar het fijne is dat hij ook super stabiel is, hoe erg rot humeur je ook hebt, je kan altijd opstappen en rijden. Dressuur, buitenritten, klein sprongetje, hij doet alles voor je. Hij is super fijn in de aanleuning, je pakt je teugels op en hij zoekt zelf een fijn contact, en, hij maakt me altijd aan het lachen. Nou ja, jullie snappen wel dat ik hem niet kon missen denk ik :D .

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:09

wauwie wat een mooi paard!!

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:18

Ik plaatste ook een hele tijd geleden dat het op de (meerjaren) planning stond om een paard aan te schaffen met mijn vriend. Ons eerste paardje staat nu een weekje bij ons op stal! We hebben haar 4 weken op proef om te zien of het ook echt een match voor ons beide is.

Wat ik grappig vind, is dat het avontuur nu pas eigenlijk begint. En ik heb er zoveel zin in!

En grappig om te lezen dat veel mensen op een paard uitkomen wat totaal niet is wat ze zochten. Zo ook hier :+

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:23

Wat een leuk topic! Ook ik hoop ooit weer n eigen paard te kunnen hebben!
Heb vroeger 10j paardgereden waarvan 5j met mijn eigen pony’s en paarden, die ik bijna elke week op jumping uitbracht. Hoe en waarom mijn toen lievelingspony verkocht is is een heel naar en iets te persoonlijk verhaal om hier te posten, maar ik ben er nog steeds niet over, 10 jaar later...
Ben toen uit rebellie gestopt met rijden en dat is de grootste fout van mijn leven.

Ik heb in die 10j nog twee keer een verzorgpaard gehad, maar dat is nooit blijven duren. Vorig jaar had ik echt de knoop doorgehakt om er terug eentje te kopen en toen...was ik zwanger! Ondertussen is ons zoontje 8 maanden en ik kan het niet meer uithouden om niet met paarden bezig te zijn...een eigen paard durf ik echt niet nu, vooral qua tijd met de baby, al is dat nog steeds mijn einddoel en zit ik dagelijks uren heel t internet af te struinen opzoek naar n paardje

Normaal gaan we vanmiddag naar n stal om op zijn minst alweer eens te beginnen met privé lessen, maar ik heb zoveel faalangst en ben best angstig qua dieren als ze niet van mezelf zijn, dus mijn maag keert binnenste buiten als ik er aan denk (baby slaapt nog nu).

Ik vind t zo moeilijk en zo spannend allemaal!

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:42

Danache schreef:
Ik plaatste ook een hele tijd geleden dat het op de (meerjaren) planning stond om een paard aan te schaffen met mijn vriend. Ons eerste paardje staat nu een weekje bij ons op stal! We hebben haar 4 weken op proef om te zien of het ook echt een match voor ons beide is.

Wat ik grappig vind, is dat het avontuur nu pas eigenlijk begint. En ik heb er zoveel zin in!

En grappig om te lezen dat veel mensen op een paard uitkomen wat totaal niet is wat ze zochten. Zo ook hier :+

En hoe gaat het nu? Is het een match? Op welk paard kwam je uiteindelijk uit en welke had je voor ogen?
Heb je een foto? Zo veel vragen hahaha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:52

Wat leuk Steffi! Veel plezier!

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:47

En toen...was daar de advertentie van mijn droompaard 8)7
Zou ik gaan kijken...help! _O-

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:41

xelodi schreef:
En hoe gaat het nu? Is het een match? Op welk paard kwam je uiteindelijk uit en welke had je voor ogen?
Heb je een foto? Zo veel vragen hahaha

Het gaat goed! Het is work in progress, maar we merken al heel snel verbetering!
We wilden graag een nuchter paard, beetje extravert, liefst ruin en groot. We hebben uiteindelijk een merrie, tijdens rijden koel maar in de omgang nogal schuchter en ril. Ze is wel groot! :+

Maar het is een ontzettende lieverd, er zit echt geen kwaad in. Dus we nemen goed de tijd om aan elkaar te wennen en het vertrouwen op te bouwen. Ontzettend leuk proces tot nu toe!

Steffi4 schreef:
En toen...was daar de advertentie van mijn droompaard 8)7
Zou ik gaan kijken...help! _O-

Ik ben benieuwd of je bent gaan kijken of niet! Houd je ons op de hoogte? :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:07

Ik ben heel onverwachts wat tegen gekomen eigenlijk nog niet echt de planning maar kon het niet meer loslaten :+ . Dus de stoute schoenen aangetrokken en nu gaan we komend weekend kijken _O- :oo

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:39

Oh wat gaaf! Ik moet van mezelf nog wachten maar ik zou ook zo graag <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:43

Hier nu 2 maanden een pony staan maar bah wat valt het tegen in de winter. Koud en nat en vooral heel donker

Ben benieuwd hoe het bevalt in de zomer, tot nu toe bikkelen we rustig door op ons eigen tempotje

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:52

Amber_anne schreef:
Hier nu 2 maanden een pony staan maar bah wat valt het tegen in de winter. Koud en nat en vooral heel donker

Ben benieuwd hoe het bevalt in de zomer, tot nu toe bikkelen we rustig door op ons eigen tempotje

Oh dat is minder, hiervoor geen ervaring met een paard in de winter?

Ik ben het gelukkig/helaas al 5 jaar gewend door weer en wind te gaan :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:56

Dat wel alleen is 3 keer in de week toch anders dan elke dag erheen. Pony is ook nog niet ingereden dus het is echt kijken wat te doen met alleen een buitenbak

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:57

Ah ja dat kan ik me wel voorstellen.
Zoeken jullie nu al een verzorgster erbij? (onderschrift). Niet verwijtend, gewoon geïnteresseerd.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:01

ElinaSK schreef:
Ik ben heel onverwachts wat tegen gekomen eigenlijk nog niet echt de planning maar kon het niet meer loslaten :+ . Dus de stoute schoenen aangetrokken en nu gaan we komend weekend kijken _O- :oo

Leuk!
Zo heb ik de mijne ook gekocht. In 1 weekend hahah

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:03

Maddoxx schreef:
Ah ja dat kan ik me wel voorstellen.
Zoeken jullie nu al een verzorgster erbij? (onderschrift). Niet verwijtend, gewoon geïnteresseerd.

Ja ik sta op een stal waar we met 5 mensen staan waarvan ik er met regelmaat 1 zie. De pony is pas 3 en ik vind het fijn om iemand erbij te hebben om nieuwe dingen mee te doen, zoals buiten op de weg te wandelen. Ook als ik een weekend weg ga dat ze toch nog wat extra aandacht krijgt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:11

Mijn nieuwe paard komt volgende week *\o/*
Via via in contact gekomen en een foto gekregen van het paard begin januari en ik kreeg het paard niet meer uit mijn hoofd. 2 weken later eindelijk kunnen gaan kijken en ja.. <3 Hij past voor 90% in mijn eisenlijstje dus dat heb ik nog goed gedaan :D

Gelukkig heeft de nieuwe stal een binnenpiste, wat een weer nu! :brr: Veel moed voor degene die hierin trainen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:15

Farjen schreef:
Via via in contact gekomen en een foto gekregen van het paard begin januari en ik kreeg het paard niet meer uit mijn hoofd. 2 weken later eindelijk kunnen gaan kijken en ja.. <3 Hij past voor 90% in mijn eisenlijstje dus dat heb ik nog goed gedaan :D

Gelukkig heeft de nieuwe stal een binnenpiste, wat een weer nu! :brr: Veel moed voor degene die hierin trainen!

Super leuk, gefeliciteerd!
Een binnen piste is zeker wel fijn :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:03

Gefeliciteerd! Heb je een foto?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:15

Farjen schreef:

Leuk!! Ben ook benieuwd naar foto’s :D :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:16

Farjen; gefeliciteerd! Heel leuk!

Lastig Amber_anne. Hoe staan jullie gestald? Een 3 jarige die niet beleerd is (en dat ook nu nog niet wordt) hoeft natuurlijk niet elke dag iets te doen. Die van mij komt buiten & krijgt z'n maaltijden ook als ik er niet ben. Dus een dagje niet komen is bij mij niet erg.
Al moet ik zeggen dat ik ook een binnenbak heb wat het dus makkelijker maakt om door te gaan in de winter.

Hier nog steeds helemaal happy met m'n aankoop van september. Ze is zoooo leuk en ze kruipt steeds meer uit d'r schulp. Heel leuk om te zien hoe comfortabel ze zich voelt :+:
En ze wordt elke dag mooier <3
Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:49

Oh wauw die ziet er goed uit inderdaad!