Longeren & maanddoelen | 3 april 2018
Hoi iedereen!
Gisteren Dex weer ff gelongeerd met pessoa. Ik had een vriendin mee, die Dex waarschijnlijk gaat verzorgen voor de tijd dat ik straks in het buitenland zit met m'n nieuwe baan. Dus ze gaat nu met regelmaat mee om Dex te leren kennen en onze manier van trainen. En zo merk ik wel dat Dex eigenlijk heel veel knopjes heeft die ik moet uitleggen hahaha.
Dex reageert heel erg sterk op je lichaamstaal, dus ik heb hem eerst zelf even wat gelongeerd om te laten zien welke hulpen ik geef etc. Hij was eigenlijk heel braaf en loopt steeds beter aan de pessoa. Uiteindelijk Dex aan vriendin gegeven en haar wat laten spelen met overgangen, circkel vergroten/verkleinen, meelopen/teruglopen en halve overgangen etc. Het ging eigenlijk heel goed en Dex gaf heel duidelijk aan wanneer haar houding goed/niet goed was. Hij stond na het longeren flink te gapen, het zal wel vermoeiend zijn geweest
Vandaag gaan we weer een stuk buiten rijden om te oefenen voor de Bike & Ride Breda. Zin in
Goed, de doelen voor maart waren:
1) Meer controle buitenrit: Check! We durven weer vollop gas te gaan buiten en Dex is goed terug te nemen.
2) Voorbereiden dressuurwedstrijd 8 april: Oeps! We gaan woensdag voor de eerste keer oefenen
3) Parelli oefenen: Check! Het kwartje begint steeds beter bij me te vallen en ik merk dat ik parelli steeds meer in onze dagelijkse bezigheden gebruik
Dan, de doelen voor april:
1) Nog meer controle buitenrit; losse teugel in een relaxte draf/galop
2) Fietsen met Dex
3) Spieren opbouwen
Ik ben weer enthousiast voor deze maand!
Het buiten rijden gaat de laatste tijd super fijn, ik durf Dex echt weer volluit te laten gaan. Zonder martingaal, want die hebben we nog steeds niet haha. Wel is het nog echt trainen om hem relaxed te laten draven/galopperen met een los teugeltje, dus dat wordt deze maand een leuk doel!
Ik merk dat ik de laatste tijd mezelf weer goed aan m'n schema houd, en dat Dex lichamelijk echt aan het groeien is. Dat is iets dat ik in april zeker wil volhouden, gewoon lekker blijven trainen en Dex lichamelijk steeds sterker maken (doel 3).
Felien_Kyra schreef:jaa ben weer bijgelezen. Oeh is mij wel iets te kort die manen, maar goed als jij er blij mee bent

Verder echt heerlijk hoe jou buitenritten verlopen of niet? Ook lekker veel buitenritjes

Ja z'n manen zijn flink kort! Maar wie weet ben je straks net zo enthousiast als hij een hanenkam heeft haha. Ja de buitenritten gaan heerlijk! Het wordt een echt bosjespaard haha
aniek_joefy schreef:Wat een leuke update weer! Interessant zo'n parelli les!
&Granoek schreef:Oh opgelost haha. In ieder geval, leuke update! Ik vind dat parelli deel steeds heel interessant, wou dat ik eens wat meer tijd had maar zit er voorlopig niet in ben ik bang
Ja ik vind Parelli zo interessant! En ik merk nu dat ik het steeds meer meeneem in onze dagelijkse dingen en dat het zo vaak een soort van oplossing is. Zo fijn! Ik zou het toch wel echt aanraden haha