Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
) maar stiekem ben ik blij dat ik misschien toch dan over een aantal jaar een veulie zou kunnen fokken. En niet alleen omdat ze zo schattig zijn, maar ook om toch een verbetering aan te brengen in het ras, of in deze bloedlijnen.
.
Merk van rug al dat hij veel compacter is, maar veel sportiever en eleganter in zijn benen.

Maar omdat hij kruising is mag hij niet dekken, veulens komen dan in hulpstamboek. Terwijl de twee rassen echt gewoon SUPER dicht bij elkaar liggen. Onnozel eigenlijk maarja

ja die onderste zijn gezonde paarden, hoewel ik die eerste nog wat dikjes vind lijken haha, maar dat is misschien doordat ik vergelijk met de foto er onder. Als ik de foto apart zag leek het misschien anders
Zie die kleur ook heel graag
In Amerika slaan ze echt door wat dat betreft. Gelukkig komen ze er nu steeds meer op terug. In Europa zie je dit niet. Ze zullen niet zonder klachten blijven, maar als ze alleen opgaan voor de halter hoeven ze maar tien meter te stappen en tien meter te draven. Meestal gaan deze paarden met 5/6 afgekeurd de fok in. Supertriest en ik krijg er plaatsvervangende schaamte van. Dit is absoluut geen goed beeld van een ras vind ik.
.