Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Melanietje_ schreef:Wat geven jullie je paardjes?
Die van mij staat nu al een half jaar op merrie brok en die moet er wel op een gegeven moment natuurlijk vanaf maar ik weet uit ervaring met hem dat hij heel kieskeurig is.
Hij krijgt nu een mix van merriebrok en westernmix. Totaal 1/2 tot max 3/4 schep 2x daags, en dan 50/50. Hiervoor was het 75/25. Daarnaast onbeperkt hooi/kuil en krijgt nog een emmer met luzerne en grasmix.
Vanaf april gaan de paarden weer 24/7 buiten met alleen gras. Nu is hij vorig jaar flink afgevallen toen, nu hoop ik door een stabielere kudde dit niet meer te hebben.
_Melanietje_ schreef:Wat geven jullie je paardjes?
Die van mij staat nu al een half jaar op merrie brok en die moet er wel op een gegeven moment natuurlijk vanaf maar ik weet uit ervaring met hem dat hij heel kieskeurig is.
Hij krijgt nu een mix van merriebrok en westernmix. Totaal 1/2 tot max 3/4 schep 2x daags, en dan 50/50. Hiervoor was het 75/25. Daarnaast onbeperkt hooi/kuil en krijgt nog een emmer met luzerne en grasmix.
Vanaf april gaan de paarden weer 24/7 buiten met alleen gras. Nu is hij vorig jaar flink afgevallen toen, nu hoop ik door een stabielere kudde dit niet meer te hebben.
_Melanietje_ schreef:Vandaag een spannende dag, straks gaan we met mijn jonkie naar de kliniek om hem klinisch en rontgologisch te laten keuren. Niet omdat ik iets verwacht maar wil gewoon weten of alles in orde is voordat we hem zadelmak gaan maken
liesen schreef:_Melanietje_ schreef:Vandaag een spannende dag, straks gaan we met mijn jonkie naar de kliniek om hem klinisch en rontgologisch te laten keuren. Niet omdat ik iets verwacht maar wil gewoon weten of alles in orde is voordat we hem zadelmak gaan maken
Ooh heel spannend.
Succes!
Ik heb altijd slechte ervaringen met röntgenologisch keuren. Kan bijna niet geloven dat er paarden 100% goed zijn.
Onze wordt pas gekeurd als we haar willen verkopen.
bobje26 schreef:Haha Liesen, die van mij is 100% goed klinisch en röntgenologisch na 2,5 jaar in de opfok. Zelfs de rug was puntgaaf op de foto. Het kan dus wel!![]()
Succes Melanie, altijd spannend.