Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy86

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:18

Hij ziet echt al naar paard uit! Mooi issie

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:25

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:30

Hoi, ik meld mij ook weer :o

Diva super braaf <3
En ik zag een super spring pony :') knap gesprongen!
Verder brave paardjes zo te lezen +:)+
Ontsteking die de goede kant op gaat, super fijn!!

Pony hier is goed ziek geweest, ging beter, werd weer ziek. Nu lijkt het een stijgende lijn!
Hij moet wel van ver komen, ik longeer 10 minuutjes. Vandaag wat vlotter gevraagd dan de andere keren, maar meneer blijkt een conditie te hebben van een dood nijlpaard :n
Na het longeren rek, buig en achterwaarts oefeningen. Zadeltje heeft hij ook op gehad, verder geen gekkigheid.
Hij krijgt 750 gram pulp (wordt nu afgebouwd, komt van 3 kilo) , bijna een kilo grasbrok, vitaminekorrel, olie en sinds gisteren een kilo merriebrok.
Hopelijk helpt dat met aankomen in gewicht want dat wil niet echt lukken. Volgens mij krijgt hij het meest van alle paarden hier := morgen ook weer een wormenspuit er in <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:21

No_no, wat mega vervelend! Is seniores priores niks voor hem icm grasmix?

Yvonnez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:41

Afbeelding

Afbeelding
Ook ik voeg me graag toe aan dit topic met mijn reuze kanjer van 1.75 en in mei 3 jaar oud. Het is een ruin Valdez x Oscar.
In mijn bezit vanaf oktober 2016 en Oh wat zijn we al gek op elkaar!!
Wat hij al kan is: vast staan en poetsen, benen wassen met spuit, longeren aan halster of hoofdstel met halster erover. Zadel erop in stal. Wandelen over de weg.
Ook vind hij invlechten helemaal prima.
Schriktraining was hij ook niet van onder de indruk. Over een balkje stappen ging op den duur ook goed!
Echt mijn droompaard! Iemand nog leuke tips om met hem te doen?

Liefs Yvonne

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:13

Wat geven jullie je paardjes?

Die van mij staat nu al een half jaar op merrie brok en die moet er wel op een gegeven moment natuurlijk vanaf maar ik weet uit ervaring met hem dat hij heel kieskeurig is.

Hij krijgt nu een mix van merriebrok en westernmix. Totaal 1/2 tot max 3/4 schep 2x daags, en dan 50/50. Hiervoor was het 75/25. Daarnaast onbeperkt hooi/kuil en krijgt nog een emmer met luzerne en grasmix.

Vanaf april gaan de paarden weer 24/7 buiten met alleen gras. Nu is hij vorig jaar flink afgevallen toen, nu hoop ik door een stabielere kudde dit niet meer te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:45

Bij invallen seniores priores. :)
Ik voer nu 3/4 biks op een dag, 3 kilo grasmix, onbeperkt hooi en een kilo omega muslie van horsefood. :)

Yvonnez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:04

_Melanietje_ schreef:

Die van mij staat nu al een half jaar op merrie brok en die moet er wel op een gegeven moment natuurlijk vanaf maar ik weet uit ervaring met hem dat hij heel kieskeurig is.

Hij krijgt nu een mix van merriebrok en westernmix. Totaal 1/2 tot max 3/4 schep 2x daags, en dan 50/50. Hiervoor was het 75/25. Daarnaast onbeperkt hooi/kuil en krijgt nog een emmer met luzerne en grasmix.

Vanaf april gaan de paarden weer 24/7 buiten met alleen gras. Nu is hij vorig jaar flink afgevallen toen, nu hoop ik door een stabielere kudde dit niet meer te hebben.

Mijn paard van bijna drie krijgt een kilo brok per dag, twee keer een halve kilo.
Ik geef allsport van pavo. Ook krijgt hij soms voor de lekker een beetje slobber.
Meer niet eigenlijk. Ben ook wel benieuwd naar de rest

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:33

Bijna onbeperkt hooi en een kilo totaal muslie zonder,graan,haver en melasse.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:28

Afbeelding

Vandaag dekje op met longeersingel en gewandeld {:} heerlijk! Meneertje is lekker mak. Stuwtje met watervalletje, energiehuisje, weg vliegende eenden, auto's, wielrenner en witte strepen op de weg. Allemaal no problem voor meneer <3

Yvonnez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:40

Mag ik jullie op mijn Facebook groep toevoegen 'paard opleiden'?
Zo ja dan graag even je Facebook naam doorgeven

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:43

Yvonnez schreef:
Mag ik jullie op mijn Facebook groep toevoegen 'paard opleiden'?
Zo ja dan graag even je Facebook naam doorgeven

Kim Dogger <<)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:32

_Melanietje_ schreef:

Die van mij krijgt 2x per dag 3/4e schep pavo condition en daarbij natuurlijk nog hooi en kuil.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:49

Mijn baby krijgt onbeperkt hooi, 2x een schep basis brok en een schep bietenpulp. Verder wortelen, appels en af en toe wat brood.

Morgen wil ik haar eens gaan longeren, beetje afhankelijk van wat de rijbak doet en of ie niet glad wordt.

Afbeelding
Prinsesje Yaya doet het erg goed, toch wel heel fijn om weer wat met paarden te kunnen doen na 4 jaar erg ziek geweest te zijn (nu nog steeds eigenlijk (of nouja gewoon de rest van mn leven dan), maar wil gewoon zo graag weer met de paarden aan de slag...).

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:59

Bailey krijgt een kwart kilo cavalor juniorix als ik er ben. En als ze heeft gewerkt is het een halve kilo.

Dan krijgt ze nog standaard met Nadja samen een kwart tot halve kg basisbrok van me stalbaas. Verder krijgt ze aantal keer per dag kuil voer.

Ze krijgen genoeg want van de week lag er nog zelfs kuil op stal. Staan ze op de wei krijgen ze daar ook kuil want het is een schrale wei.

Verder krijgt ze nog wel eens snoepjes (zonder suiker), wortel en heeeeeel zelfde een halve appel. En soms in plaats van de juniorix krijgt ze wel eens slobber.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:45

@Kimmiee_D: wat een vrolijkheid in jouw filmpje :)
Heerlijk!

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:40

hallo! bij deze zou ik mij ook graag even aanmelden :)
ik heb een 3-jarige merrie die we dit jaar gaan opleiden *D
vandaag voor het eerst het zadeltje erop en ze heeft het super gedaan! :):)
Afbeelding

Afbeelding

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:02

suikermeisje schreef:
Ze staat lekker ontspannen ook zeg! Fijn!

ja vond ik ook!

Afbeelding
nog even poseren voor de foto _O-

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:04

Wat maakt iedereen hier goede voorderingen!

Ondertussen kan ik al los in het longeerbakje rijden, galop is nog lastig dus daar blijven we rustig aan werken. Ik ben ook ondertussen 3x in de binnenbak geweest en het sturen gaat echt verassend goed!! :D Kan niet anders zeggen dan dat ik onwijs trots ben.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:44

Vandaag een spannende dag, straks gaan we met mijn jonkie naar de kliniek om hem klinisch en rontgologisch te laten keuren. Niet omdat ik iets verwacht maar wil gewoon weten of alles in orde is voordat we hem zadelmak gaan maken

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:47

_Melanietje_ schreef:
Vandaag een spannende dag, straks gaan we met mijn jonkie naar de kliniek om hem klinisch en rontgologisch te laten keuren. Niet omdat ik iets verwacht maar wil gewoon weten of alles in orde is voordat we hem zadelmak gaan maken

Ooh heel spannend.
Succes!
Ik heb altijd slechte ervaringen met röntgenologisch keuren. Kan bijna niet geloven dat er paarden 100% goed zijn.

Onze wordt pas gekeurd als we haar willen verkopen.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:54

liesen schreef:
_Melanietje_ schreef:

Ooh heel spannend.
Succes!
Ik heb altijd slechte ervaringen met röntgenologisch keuren. Kan bijna niet geloven dat er paarden 100% goed zijn.

Onze wordt pas gekeurd als we haar willen verkopen.

Zou je dat meer willen specificeren je slechte ervaringen? Wat ik voornamelijk wil weten is de groeischijven in de benen of die gesloten zijn of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:50

Haha Liesen, die van mij is 100% goed klinisch en röntgenologisch na 2,5 jaar in de opfok. Zelfs de rug was puntgaaf op de foto. Het kan dus wel! :D
Succes Melanie, altijd spannend.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:27

Kan ik hier misschien ook mee komen kletsen? :) Ben sinds een kleine maand eigenaresse van een 3 jarige Negro ruin die bij de vorige eigenaar paar keer ohz is geweest.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:13

bobje26 schreef:
Haha Liesen, die van mij is 100% goed klinisch en röntgenologisch na 2,5 jaar in de opfok. Zelfs de rug was puntgaaf op de foto. Het kan dus wel! :D
Succes Melanie, altijd spannend.

Owh heb jij de rug ook op de foto laten zetten?! Ze hebben bij mij alleen de benen gedaan.

Maar hij is glansrijk door de keuring :)