Vandaag ben ik vroeg naar stal geweest om Duck te longeren want ik zit vandaag tot laat op school dus ik kan niet meer na school terug naar stal. Volgens het schema van de endurancevereniging moesten we dit doen: 8 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 1/2 min. draf - omdraaien - 3 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 5 1/2 min. draf en vervolgens uitstappen. Ik heb het wat anders gedaan omdat Ducky het toch nog moeilijk vindt om in galop te blijven. Dus ik heb hem eerst 8 min laten draven, toen 2 min laten galopperen (hij viel elke keer terug naar de draf en dan met aanmoediging ging hij weer galopperen), 3 min draven, 2 min galopperen. Toen omgedraaid en hetzelfde gedaan. Duck deed het echt heel goed!
Ik heb geprobeerd een stukje te filmen maar dat is erg lastig met dubbele lijnen en een zweep

Een stalgenoot heeft gevraagd of ik morgen met haar en haar Fries naar buiten wil. Ze is nog maar twee keer met haar Fries buiten geweest, dus dit wordt de derde keer, alleen Duck is zo braaf dat ze graag mee wilt. Steeds meer vragen of ze een keer mee naar buiten mogen omdat Duck zo braaf is. En dan terug kijkend naar al die mensen die hem een monster vinden die niks kan. Ik ben wel de enige die lekker buiten rijd met een lange teugel en een paard dat nergens van op kijkt en dat overal langs loopt.