Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:16

Robin en blacky welkom!

Jullie gaan veel te snel! Kan het niet eens bijhouden.

Hier ook een menner,maar geen menpony helaas.

Mijn dametje vandaag,vraag me af hoeveel dikker ze nog gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:25

Is het bij jullie ook zulk prachtig weer? :D Ik heb een klein rondje gereden na een paar dagen plat te hebben gelegen. Nog geen 3km, dus echt een klein rondje. Maar ik kon het niet laten met dit weer. :)

Dankjewel Apple!
Fijn dat je zo lekker hebt gereden, ik heb je topic toen gevolgd over Simra en ben blij te horen dat het nu veel beter met haar gaat! Hoe gaat het nu met kleine Lars? :)

Inowa: Ze heeft al een mooie buik zeg. Wanneer is ze uitgerekend?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:31

Oh wat leuk dat je ons topic toen gevolgd hebt Jolisa. Dat was een verdrietige tijd.
Ze ziet er nog heel slecht uit, haar conditie is om te huilen maar we gaan ervoor om haar weer
'op te lappen'.

Met Lars gaat het super. Hij is echt mijn oogappeltje. Niet zelf gefokt maar wel een Gio veulen die
heel bijzonder voor mij is (en voor Amber, hij was de allereerste).
Gister voor het eerst zijn manen geknipt, hij deed het super!

Afbeelding

Ik ben super benieuwd wat voor kleur hij gaat krijgen. Hij is nu bijna wit. Maar heeft
wel veel rode 'vlekken'. Zijn aalstreep is ook rood maar in zijn manen is het zwart. Heel spannend dus :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 29-02-16 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:39

Ik hoop dat ze weer snel opknapt, jullie hebben het echt niet makkelijk gehad. Wat een rotperiode was dat!

Fijn dat het met Lars goed gaat. Ja, Gio, wat is dat toch een prachtige hengst! Vind het zo leuk dat Gio naar de Slikken van Flakkee gaat, daar rijd ik regelmatig met m'n pony dus ik ga hem proberen te spotten. :D

Ben benieuwd wat voor kleur hij gaat worden, maar dat is nog een verassing zo te horen. :D Klein is hij trouwens ook niet meer haha.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:47

Jolisa; ze is over 3 weken uitgerekend maar gaat dat misschien niet redden.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:11

Oe xapple
Hanenkam! Ik hou der van
Heb laatst de manen van collega paard gekortwiekt
Ik ben echt pro fjordenboog. Ik haal er steeds meer over :)
Soms denk ik ik laat t groeien maar dan kan ik het toch niet laten om het weer af te knippen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:05

Blacky schreef:
Iedereen lekker van het weer genoten vandaag? Het was net lente! Heerlijk.

Ik heb even snel een vraagje.. Vandaag bij Maaike even peesjes van mijn oude pony gepast, vinden jullie deze haar goed zitten? Dit is maat pony. (Grrrr witte pony's en zand :') )

[ [url=m/9IsGvc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan het bit.. Zit deze te krap of juist precies goed? Had ergens gelezen dat wanneer je 2 rimpels bij de mondhoek ziet dat het dan goed zit maar las ook weer ergens anders dat dat complete onzin is. :Y)

[ [url=m/aZuajc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was gisteren (en vandaag) inderdaad heerlijk weer! Volgens mij kunnen de peesjes (net) wel. :j Mij is ook altijd geleerd dat hij goed zit als je 2 rimpels ziet, maar ik moet zeggen dat ik zelf vrijwel nooit een bit gebruik en het ook even door anderen laat checken, dus ik durf daar geen uitspraken over te doen. :o

Cabelona schreef:
Gister met de dartmoors naar paard 2016 geweest, erg leuk! Eerst is er een pony aan de hand met een van de grooms meegeweest in de rassendefilé. Ondertussen samen met de eigenaar en een andere groom de pony's opgetuigd voor de rassenpresentatie. De vierspan mooi kunnen laten zien en er is een mooi verhaaltje over verteld. Pony's waren erg braaf, wat een heerlijk koele beestjes zijn het toch. :o

Fijn dat het zo leuk was en alles goed gegaan is! :)

kwita schreef:
Dat bitje lijkt prima te zitten ,heb geen verstand van peesjes....
Robin wat een leuke pony, vind hem wat weg hebben van mijn jaarling dat ook een kruising is maar dat kan ook toeval zijn. Hij word waarschijnlijk max 1.40 .
[ Afbeelding ]
En ik geloof dat iedereen je hier goed kan begrijpen, het is zo leuk een pony te hebben! ;)

Wat een leuke jaarling heb je! <3

xApple schreef:
Vandaag heb ik toch even opgezadeld. Door bovenstaand heb ik veel minder gereden de afgelopen tijd. In het bos/strand hebben we geen problemen maar langs de weg vind ik het nog heel erg spannend. Ik heb lekker veilig in de wei gereden :o Ook nog een foto van haar nieuwe hoofdstel. Ik reed altijd bitloos maar ze is de laatste tijd veel pittiger dus heb er toch weer een bitje in gehangen. Heerlijk gereden. Ze is veeeel conditie kwijt maar dat bouwen we wel weer op.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Gaaf hoofdstel heb je. :)

inowa schreef:
Mijn dametje vandaag,vraag me af hoeveel dikker ze nog gaat worden.

[ [url=m/ScmPH3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ddPJ5b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wanneer verwacht ze haar veulen? Ze ziet er goed uit!

JolisaJ schreef:
Is het bij jullie ook zulk prachtig weer? :D Ik heb een klein rondje gereden na een paar dagen plat te hebben gelegen. Nog geen 3km, dus echt een klein rondje. Maar ik kon het niet laten met dit weer. :)

Het is hier inderdaad ook heeeerlijk geweest! Lekker lang met de pony's bezig geweest. :j Fijn dat je weer hebt kunnen rijden vandaag.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:55

xCarpediem; ze is 21 maart uitgerekend dus 3 weken nog.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:01

Heerlijk weer inderdaad vandaag! :D Ik ben de hele namiddag buiten geweest op de koets, al werd het tegen zessen wel frisser :brr:

Eerst heerlijk gereden met Magic op de dressuurpiste, in het begin was hij wat druk maar naar het einde toe liep hij echt beter dan ooit :) Daarna heb ik mijn instructeur/pensionbaas nog geholpen met twee dubbelspannen. Lekker in het zonnetje :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:11

inowa schreef:
xCarpediem; ze is 21 maart uitgerekend dus 3 weken nog.

Spannend!

Eline91 schreef:
Eerst heerlijk gereden met Magic op de dressuurpiste, in het begin was hij wat druk maar naar het einde toe liep hij echt beter dan ooit :) Daarna heb ik mijn instructeur/pensionbaas nog geholpen met twee dubbelspannen. Lekker in het zonnetje :D

Fijn dat het zo goed ging!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 06:52

Weekend een beetje druk geweest en was ook niet thuis, gister even een paar uurtjes tijd gehad om mn hengst buiten te zetten. Mag weer lekker droog gaan worden vind ik. Is de grond eindelijk aan het afdrogen, komt er weer een natte week aan. Soms wel met het idee om iets in de grote schuur in elkaar te prutsen dat ze daar even los kunnen.
Hier mn hengstje nog even
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bedoeling is dat ik dit jaar weer verder ga met hem voor de wagen beleren ( of ik kies een andere uit)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:27

Nee ines! Je moet je hengst voor de wagen beleren! Hij is stoer

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:04

Welkom nieuwe ponybazen!

Jullie zijn echt niet om bij te houden zeg..

Spannend inowa!

Cemlys, wat een knapperd!!

En Laes houdt het spannend welke kleur hij wordt!

Hier is het ook wel mooi weer, lekkker zonnetje, maar wel kou-houd :brr:

Enne Laurie; ik ga wel mee op je karretje hoor :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:05

Deze foto kreeg ik gisteren!
de nieuwe stal bevalt lucas goed. had hem nog nooit zien liggen!

Afbeelding

wat een gaverd!!! de welsh!!! prachtbeest

ik ga vanmiddag weer rijden! spannend. voor het eerst op de nieuwe stal

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:37

Oh lekker in het zonnetje liggen.

Ja hengst is zeker een gave pony voor de wagen, alleen loopt hij straks weer tussen de merries en dan geeft het een hoop stress hem er steeds tussenuit te moeten halen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:51

Niet bij te houden dit topic! :+

Hier gaat m'n kleine prinses wat minder. Ze heeft regelmatig last van haar aanhechting rib en bekken als t ff te koud is geweest. Gelukkig heeft de masseur het zo opgelost altijd. Die komt donderdag gelukkig al.

Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:08

Ik behandel zelf paarden en ja mensen snappen het vaak niet. Maar een klein paard is ook een paard ;). Snappen vaak ook niet waarom een paard een behandeling nodig zou hebben.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:55

Cemlys, wat een gaaf hengstje!

Heel trots op Kitty, ze heeft los (!) in het bospad gestaan!
Afbeelding
Afbeelding

Er is dus niet stiekem een touwtje weggewerkt, want dat kan ik niet _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:09

Cemlys schreef:
Ik behandel zelf paarden en ja mensen snappen het vaak niet. Maar een klein paard is ook een paard ;). Snappen vaak ook niet waarom een paard een behandeling nodig zou hebben.

Ja dat zeg ik dus ook altijd :j
Nou zijn ze er bij mij op stal inmiddels aan gewend. Maar ik wordt vaak voor gek verklaard. Heb gewoon een paardenbox (5 meter lengte) en ze gaat dik in het stro, staat net als de rest overdag buiten en nacht naar binnen. Wordt geschoren, wordt fanatiek gebruikt en wordt ook gemasseerd ect. En krijgt net zoveel te eten als de fjord op stal haha

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:27

Ojajoh schreef:
Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?

Ja hier ook, maar veel mensen vinden het sowieso raar als ik zeg een kleine pony te hebben. Hoe vaak ik al wel niet gehoord heb dat ik hem beter kan verkopen en een groot paard moet kopen. Mooi niet :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:44

@KittyDylan; wow stoer, dat zou ik niet durven :D Mooie foto's hoor!
@Ojajoh; hm ik weet niet.. Mijn paarden/pony's krijgen ook geen luxe behandeling eigenlijk.
Ze worden op tijd bekapt, krijgen 4x p/j op schema een ontworming, 1x per jaar de tandarts en
gaan naar de DA als dat nodig is. Ik zou mijn Shetlander altijd dezelfde behandeling geven als mijn rijpony.
@magicmist; oh wat heerlijk zo in het zonnetje; genieten! +:)+

Vanmorgen ondanks mijn koppijn (nog steeds bijholte ontsteking >;) ) even een klein stukje buiten gereden met Simra. Mijn vader was mee op de fiets als mentale ondersteuning := . Sim was fris door de kou maar heeft
geen stap verkeerd gezet. Super lekker ff halfuurtje flink gereden. De rest van de week wordt het niks ivm werk dus ik wou perse even erop. :o
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:50

Ja ik ben zelf soms wel eens verbaasd, Maar dat heeft meer te maken met de ongewone kosten die daar bij gepaard gaan.(Als het om gezondheid en speciale voeding gaat kan ik het wel begrijpen)Maar de houding alleen het aller,allerbeste is goed genoeg houding daar verbaas ik me wel over.
Kosten nog moeite worden gespaard,speciale stallen gebouwd want de gewone stal is niet goed genoeg.
Ze mogen niet bij de gewone paarden en ponys want stel dat ze wat overkomen, Ze staan vaak heel vaak binnen te nat of te veel wind of de grond te hard!In de weide mag alleen na juli dan kunnen ze een paar uur echt gras eten anders hebben ze diaree en worden ze hoefbevangen zit logica in maar ook zwaar overtrokken! En dan nog het dagelijkse militaire regime met voeren,trainen en poetsen bijna door de vacht heen en elk stukje word gepoest zelfs onder de staart bij de merries en de plassertjes bij de hengsten (zucht, dat vind ik echt overdreven en kan het ook niet zo plaatsen. Zelf zegt de eigenaresse dat ze alles gewoon goed doet of niet. Maar haar ponys zijn daar niet altijd even gelukkig mee die willen gewoon paard zijn. Lekker samen rennen rollen in de modder en buiten zijn :o ).
Maar als je normaal goed voor je pony zorgt zonder nonsens dan kan ik jullie wel begrijpen, want dat is gewoon normaal als je een dier hebt toch?! :D

zelf behandel ik de pony's net als alle paarden die ik ooit gehad heb en mijn huidige pony smoky moet je niet betuttelen dat kan ze echt niet waarderen. *\o/*

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:06

Eline91: Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden. Leuke foto! :D

xCarpediem: Wat gaaf dat je in uitgelicht stond! :#

VD is inderdaad echt onwijs leuk! Vooral als je pony's het ook snel oppikken, zelf heb ik ook weinig geduld maar dit gaat mij wel goed af. :+

Bedankt voor jullie reacties op mijn peesjes/bit vragen! Heb toch gewoon de zelfde maat peesjes aangehouden en gisteren wat nieuwe spulletjes opgehaald.

inowa: Mooie buik! Die staat echt op knappen of niet?

Eline91: Fijn dat het rijden zo goed ging, het was ook echt héérlijk weer! <3

Cemlys: Gave pony, die kan lopen!

KittyDylan: Wat knap! Wat een lieve uitstraling heeft ze. :+:

xApple: Fijn dat je even buiten hebt kunnen rijden!

Zo ik ben weer bij! :D Gisteren eerst een aantal uur in de Divoza en EJ rondgehangen. (Ben echt zo'n treuzelaar, heb wel zo'n 2 uur alleen al maar bij de cappen gekeken.. Wel of niet doen, wel of niet.. :roll: :') ) En daarna lekker naar stal geweest! Paar rondjes door de bak aan de hand gelopen en geoefend met het 'niet over je baasje heen lopen en netjes op je beurt wachten'. Dit deed ze heel keurig. :j
Alleen tijdens het biks eten begon ze helemaal te hoesten en spuugde ze allemaal bolletjes biks uit, dus daar moet de tandarts maar even naar kijken als ze geënt word volgende week. :j

Heb ook nog wat leuke foto's kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

En zo groot (klein) is ze naast mij. :D
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:12

Nogal ja,in principe is ze er lichamelijk klaar voor maar uier is nog niet bomvol.

Zondag zit ze op 320 dagen en haar laatste veulen kwam op 324 dagen dus dat houd ik in mijn achterhoofd.

Vrijdag beide dames ff wassen haha,ze zijn nogal vies.

Hier worden ze ook niet betutteld,standaard zorg en voor de rest kunnen ze gewoon pony zijn.
Zijn beiden fokmerries dus meer hoefd ook niet meer.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:49

Cemlys, wat een gaaf dier!

Magicmist, heerlijk! Fijn dat het zo goed bevalt!

KittyDylan, wat leuk zeg! En wat een leuk halster. :)

Apple, lekker een rondje buiten! Brr, wel koud vandaag.

Blacky, herkenbaar. Ik ben ook zo'n treuzelaar haha. Uiteindelijk wel een cap gekocht?

inowa, dat is al snel! Dat word dan een spannende tijd. :)

Nu heb ik geloof ik ook iedereen weer gehad. :j Hier gaat vandaag niks bijzonders gebeuren, wat een hondenweer zeg.