Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:58

Tymone schreef:
Mandy_B schreef:
CubaLibre wat een mooi paard wordt het zeg. Lekkere spieren komen erop erg leuk om te zien! Waarom zou je hem niet zelf gaan starten?

Anne_GTI wat super dat hij is verkocht! ook al best wel snel of stond hij al langer te koop?

Tymone Ik heb ook eens een demo gezien van Annemarie ik ben erg over haar manier te spreken. Ze heeft ook heel veel goeie tips! Zij had toen ook de tip voor mij om het met twee longeerlijnen te doen gewoon heel simpel maar mijn paard liep er daarna gewoon in.

Ik ben ook helemaal blij! Zaterdag een dik bontje voor onder mijn zadel gekocht zodat deze toch iets beter ligt. En zaterdag alleen gehangen was alleen dus heb verder niks gedaan. Hij gaf geen kick, dus vandaag iemand erbij en gehangen en een rondje gestapt hij keek nergens na! *\o/*

Zijn galop is soms nogal wat robuust
[ [url=m/H6IaDc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u1Ih3T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het erin lopen is geen enkel probleem, het is echt het opsluiten.

Ga volgende week dinsdag waarschijnlijk kijken.

Lastig. Hopelijk heeft zij de oplossing. Het zit je nog niet echt mee :(:)

Myrth97

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:35

Charica scheiden lukte echt niet (we hebben ook geen geschikte stal hiervoor en ze rent buiten gewoon door de draden als haar moeder weggaat). Dus ze blijft erbij.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:00

Ik heb vandaag voor het eerst op die van mij gezeten en rond gestapt. De kleine gup deed niks.

Afbeelding

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:37

Heel goed hoor Mandy_B ! *\o/*

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:13

Nu is het toch wel het bewijs dat Calisto de goede kant op gaat! Vandaag heeft er een 8 jarig meisje op hem gereden. zo leuk om te zien! ze kwam amper onder het dekje uit en ze kon hem gewoon in stap, draf en galop rijden door de bak, stuurde hem gewoon netjes en Calisto deed het alsof hij niet anders wist. Natuurlijk deed ik dit alleen omdat ik hem vertrouw met zon klein meisje en omdat ik dit meisje en haar ouders heel goed ken en vertrouw.
Afbeelding
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:58

Knap hoor! :O

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:21

Het is soms zo'n boost voor die meiden :))

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:31

Afbeelding
LOL ik doe ondertussen dit maar... Aangezien meneer weer heeft lopen stoeien in de wei en zijn vacht eraf is gescheurd op zijn rug... Sukkeltje...

Vorige week nog naar een zadel laten kijken door tweespan. 17 inch is weer te groot! Ontzettend balen. Nu op zoek naar 16,5 of 16!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 05:44

Chameur heeft een paar weken vakantie net als mij. Kan hij mooi alles even verwerken en lekker rondhuppelen in de wei

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:51

Sorry dat ik zo stil ben meiden!
Ik lees echt vrolijk mee en vind het superleuk om alles te zien :D

@Mandy, wat gaaf zeg dat ie t zo braaf deed de 1e keer! Ga je er nu regelmatig op, of is het per keer even aanzien hoe t voelt? :)

@Shanna, aahw wat lief en stoer joh :D Vond die meid vast ook helemaal geweldig, op zo een grote!

@Charica, _O- dat hoofd er ook bij. Ben benieuwd welke maat er op zn rug past straks :)
Wat heb je zelf nodig voor je billen? :P

Hier gaat alles langzaam, erop hebben we nog niet gedaan, we zijn nog in het proces van proberen te verhuizen :')
Afgelopen zaterdag hadden we wel weer een lesje, met balkjes gespeeld! :D
Vrij springen enz, was echt nog geen doen tot nu toe, maar het kwartje is gevallen :O
Hij durfde er ineens over, in zn eentje, met wat lichte aanmoediging van mij met loswerken!
@Geryon is na de les gekomen om te filmen, toen zelfs de staanders erbij.
Hij sprong of ie t normaal vind _O-
65cm vond ik wel genoeg zo voor de eerste keer, maar enorm trots op mn gup! *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:02

Mijn mongolen stem na de sprong _O- maar ik was ook zo trots op 'm <3

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:13

wat een leuke reacties van jullie allemaal. en jeetje wat kan Nayif leuk springen!
Vandaag heeft dit meisje nog een keertje op mijn grote baby Calisto gereden en wat ging het weer goed! Ik heb heel veel foto's maar ik zal het topic niet blokkeren met al te veel. toch is het zo leuk om te zien!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:15

Haha geweldig juist die stem erbij @Geryon :P
Dankje @Shanna! :D En ik vind ze echt leuk samen die 2! Buiten dat t heel stoer is, doen ze t erg goed ook samen :j

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 03:56

Ik kom me hier ook melden. Ik ga voor vrienden twee arabische volbloeden zadelmak maken en een derde doorrijden. Die derde kent stap draf en rechtergalop, haha. Uitdaging wordt dus om die linker galop ook erin te krijgen.

De twee onbeleerde paarden ga ik vanaf morgen mee aan de slag, zijn vanaf veulen af aan veel in handen geweest en kennen voor het keuringsklaar maken het longeren ook, maar ga morgen eerst even kijken hoe goed ze precies reageren op commando's.
Leuk zo'n topic!

Edit;
Leeftijd is voor jullie misschien ook wel handig. De ene is een vos merrie van 4 die dit jaar haar eerste veulen heeft gehad, de andere is een 3 jarig schimmeltje. Het bijrijdproject is 7 jaar.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:56

Leuk LuffB! :)
Ben benieuwd of ik de paardjes misschien wel ken haha, 3 vind ik persoonlijk wel erg jong voor een Arab, maar goed persoonlijke keus :j
Hopelijk gaat alles goed!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:42

De 3 jarige is van januari, dus iets ouder dan 3,5 nu, dat veranderd de situatie al iets.

We pakken het werk rustig aan, zo'n drie dagen in de week ong een kwartiertje werk en als ze eenmaal beleerd zijn krijgen ze ook weer even vrijaf om erover na te denken.

Vandaag de 4jarige die dus eigenlijk 4,5 is gelongeerd, was heel braaf en gehoorzaam (altijd makkelijk als de paarden al show getraind zijn). Ernaast gesprongen aan beide kanten, hele lichaam aangeraak, druk gegeven en ze was super cool. Vrijdag gaan we kijken hoe ze op een longeersingel reageerd

De 3 jarige op dezelfde manier gelongeerd en die was als dst kon nog kalmer en cooler. Kijk er naar uit om ermee aan de slag te gaan.

De 7jarige pakt het werk goed aan, begint buigen en stellen veel meer te snappen en begrijpt wijken voor het been (het principe in ieder geval).

Hoe is jullie training gegaan vandaag?

Hoe kijken jullie trouwens tefen het longeren met een longeersingel aan. Valt dat al onder belasting of zie je dat pas echt als er een zadel en ruiter op gaat?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:29

Klinkt goed LuffB! :)

Persoonlijk vind ik longeren sowieso al wel belasting, zeker als je een bijvoorbeeld met dubbele lijnen gaat werken. Mentaal is t ook belasting namelijk en die volte vraagt toch wat van t lichaam qua controle :j

Hier niks gedaan vandaag, heb geen vast "schema" zeg maar :P
(heb CVS dus een echt "schema" werkt hier toch niet :') )
Denk dat we morgen weer ff wat gaan loswerken enz :)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:35

Longeren is al een hele belasting voor het paard, gebruik dan ook veel de lange zijdes om het makkelijker voor het paard te maken (en wie weet val ik nog een kilootje af ;)). Ga zelf met jonge paarden niet te snel dubbele lijnen doen, gebruik liever een rubberen bijzet op zijn langste gaatje. Dat ze er een keertje tegenaan lopen en weten dat ze er niet dood aan gaan, that's it.

Omdat ik met paarden van andere werk vind ik een schema vaak wel fijn, maar wijk daar ook heel makkelijk van af als het paard iets anders aangeeft.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:10

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste onderlinge wedstrijd gehad met Santos. Echt officieel starten wil ik op zijn vroegst pas volgend jaar. Maar onderling kan nooit geen kwaad haha. Al met al 2x 4e geworden, 1 voldoende (andere 2 punten tekort, awww) en nog belangrijker; uitgereden hahahahaa. Santos was de eerste proef echt top! Tweede proef werd hij wat fanatiek, waardoor ik hem wat meer bij mij moest houden (geeft een wat gespannen beeld en een kort halsje).

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:12

Wat leuk dat je gestart bent met je paardje marleen. Mag ik vragen hoe lang je hem nu onder het zadel hebt? Ook slim dat je onderling gestart bent. Krijg je eennmooi beeld van waar je nog aan kan werken voordat je echt gaat starten maar ook hoe je paard eronder blijft. Leuk hoor!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:27

LuffB schreef:
Wat leuk dat je gestart bent met je paardje marleen. Mag ik vragen hoe lang je hem nu onder het zadel hebt? Ook slim dat je onderling gestart bent. Krijg je eennmooi beeld van waar je nog aan kan werken voordat je echt gaat starten maar ook hoe je paard eronder blijft. Leuk hoor!

Hij is amper 2 maanden beleerd onder het zadel. de onderlinge wedstrijd was gewoon bij ons op stal, dus had zoiets van; 'ach, waarom ook niet hahahaha'. Hij is er nog lang niet aan toe hoor, maar hij gedroeg zich toevallig de dag van de wedstrijd top!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:19

Gaaf marleen! Ik ben daar met irocco echt nog niet aantoe, ik moet hem nog vaak op de volte zetten en galoperen lukt eigenlijk nog steeds niet fatsoenlijk

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:23

@YamaSaki: fijn om te zien/lezen dat je de tijd voor hem neemt en vooral ook veel met hem aan het spelen en afwisselen bent.
@Shanna: knap zeg dat ze hem al zo weet rond te sturen en wat mega braaf van Calisto.
@LuffB: welkom! Gaaf zeg dat je er drie onder je hoede krijgt nu. Ik persoonlijk vind longeren ook al belasting, zeker omdat het op de cirkel lopen veel van een paard vraagt. En top dat ze al zo koel zijn allemaal.
@Marleen: wat leuk dat je gewoon die wedstrijd bent gaan rijden! En 2x 4e voor de eerste keer...Ik vind het knap, zeker als hij nog maar zo kort onder het zadel is.
@lindamusters: dat geeft toch niet? Gewoon de tijd ervoor nemen en goed luisteren naar je gevoel en naar je paard.

Hier heb ik eind juni/begin juli voor het eerst los gestapt met de Tinker die ik nu dan verzorg. Toen ben ik er een maandje tussenuit geweest, ook niet verkeerd denk ik voor haar en afgelopen maandag ben ik er maar weer opgestapt, toen ze zowel aan de longe als aan de lange lijnen op en top braaf was. En tadaaaa, madam heeft geen stap verkeerd gezet! Binnenkort ons maar aan het eerste drafje wagen.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:30

Hier het oppakken op een laag pitje; we gaan binnenkort naar een andere stal verhuizen (als we iets gevonden hebben; mocht iemand nog iets weten in de buurt van Breda :) ).

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:06

@Luffb welkom leuk al die projectjes. Een arabier beleren lijkt me echt een vak apart hihi. Zoveel uithoudingsvermogen en sommige zo kijkerig ik vind het knap hoor. Heb je geen fotos?
@marleen leuk dat je onderlinge wedstrijd bent gestart. Jou puppy pakt het allemaal wel goed op of niet?
@shanna wat springt hij gemakkelijk super leuk zeg. Daar zou ik later serieus werk van gaan maken!

Ik heb nu 6x op mijn jonkie gezeten. Voornamelijk alleen maar erop gestapt en bezig geweest met stuur (meer op basis van gewicht verplaatsen) hij pakt dit erg goed op. In stap zoekt hij al mijn hand op (zakt zelf met zijn hoofd) en vandaag voor het eerst gedraaft. Gewoon op het commando en met hoo is het weer netjes terug. Echt een voorbeeldig paard :D

Hebben jullie lang aan de longe gereden? Ik wil er graag snel vanaf ben bang dat het hem meer in de weg zit dan dat het nut heeft