Nee niets op stal, hij komt overdag buiten en snachts is hij duidelijk moe ligt namelijk altijd te slapen als we ze savonds nog even checken zo lief
Kimley
Geplaatst: 30-11-15 15:27
Ja die kun je zo krijgen ann_pam! Zijn heel sterk, mevrouw gaat er namelijk nog wel eens OP liggen Misschien kun je een schipper vragen, of hij een oude overheeft?
Ik heb ook een "jaar" overzichtje gemaakt van Bambi
Wat een but weer is het zeg. Vandaag al 2x ontsnapte paarden gehad omdat de tussen heining omgewaaid was. Gelukkig is alles voorzien van dubbele heining. Ik heb mijn jochie 24/7 buiten staan maar dit is niet grappig zo
Seven
Geplaatst: 30-11-15 16:52
Hét is echt niets aan dit weer alles is nat en hier waait het vreselijk. Bah
Kimley
Geplaatst: 30-11-15 16:53
Ja met dit weer ben ik blij dat Bambi snachts binnen staat Al kunnen ze het natuurlijk wel hebben.. Hebben ze een schuilmogelijkheid?
Hier ook alleen maar wind en regen.. Gisteren ook lekker uitgewaaid in het bos, lekker banjeren door de drek!
Hier staan ze overdag open en bloot, nouja jelle staat bloot maar die lijkt het niets te deren. Wel blij dat ze snachts inderdaad lekker warm binnen staan
Hier staan ze overdag ook gewoon open en bloot op het land, er zijn wel een paar bomen, maar met dit weer helpen die ook niet echt. Heike heeft niks in der stal om zich mee te vermaken, ze heeft een hooinet vol, en verder ligt ze veel te slapen aan der manen te zien, die zitten iedere ochtend vol met houtkrullen
Was bezig om foto's uit te zoeken om een topic te maken, kwam toen twee soort gelijke foto's tegen van een jaar later, dan zie je pas hoe veel ze veranderd is in een jaar
Oh... Leuk leuk leuk (ik moet ff bijlezen hoor hihi). Maar 3 jarige meeting, count me in!!! Super leuk!
Gisteren heeft Jordan zijn eerste cranio sacraal behandeling gehad van Ingeborg Heystek (paard actief). Wat heeft hij ervan genoten. Wat kleine blokkades weten op te sporen waar ik nu lekker mee aan de slag kan.
Ingeborg kwam in mijn leven toen mijn oude ruin zoveel problemen vertoonde dat ik bang was dat ik afscheid moest gaan nemen. Oude peesblessure, artrose en jarenlang zichzelf vastzetten zorgde ervoor dat hij steeds minder zin had om paard te zijn. Gelukkig wilde Ingeborg hem als eerste cranio klant helpen en wat een verschil!! Hij is nu echt een ander paard.
Aangezien ik onnodige blokkades bij Jordan wil voorkomen, wordt hij nu ook al behandeld. Bijna alle veulens maken met de geboorte wat mee. Sommige kunnen erdoor zelfs een scheefstand in de heupen oplopen wat pas op latere leeftijd tot uiting komt. Gelukkig valt het bij Jordan reuze mer en ik heb zelf oefeningen gekregen om eventuele toekomstige moeizaamheden te voorkomen. Daarnaast heeft hij HEERLIJK staan genieten van zijn behandeling. Omdat Jordan en ik vrij goed op elkaar zijn ingespeeld kwa karakter was het dit keer niet mogelijk om foto's te maken. Daarmee had ik de sessie teveel verstoord. Maar in januari wil ik haar weer laten komen. Even kijken hoe mijn beide mannen ervoor staan.
Een 3 jarige meeting zou zeker leuk zijn. Tegen die tijd maar kijken of het gaat passen. Mijn agenda loopt nogal snel vol met de TREC en Endurance wedstrijden, een winkel en organisaties weekenden voor training en trektochten.
Net stormbanden aangelegd bij de wei in de hoop dat de heining vannacht niet nog eens omgaat.
Voor ik aan cranio sacraal (of wat dan ook) kan gaan denken moet Jack eerst meer basis hebben. Helaas komt het er met dit weer niet echt lekker van om dat op te pakken.
AnnetteFlame
Geplaatst: 30-11-15 21:29
Ik ben inderdaad ook van plan om voordat ik begin met longeren Fabian door n osteopaat (sorry dat ik t nu even 'over een kam scheer') na te laten kijken/ los te laten werken, voordat ik zelf aan zijn lichaam ga 'knoeien'
Edit: en dan bedoel ik natuurlijk niet nu binnenkort maar als ie zo 2,5 is
Jack gaat een klein broertje krijgen. Een tinker hengst je van nu 5 maanden oud uit Ierland. Vrienden hebben de knoop doorgehakt en hem vanavond gekocht
Een meeting lijkt me erg leuk! Ben benieuwd hoe al onze paardjes er over 2 jaar uitzien, leuk om ze dan ook in het echt te kunnen zien. Hangt natuurlijk wel af van de locatie en of ik vervoer kan regelen
Kimley, waarom wil je de tandarts er al bij op 2 a 2,5 jarige leeftijd? Ik wilde de tandarts eigenlijk pas bij Heike laten komen wanneer ik echt ga beginnen met trainen, en ze een bitje in moet, maar hoor graag redenen waarom het verstandig zou zijn om het eerder te doen, wil niet dat ze nodige zorg misloopt natuurlijk!
Ik ben zelf masseur en ik behandel jelle ookal, hij vind het heerlijk word er duidelijk beter van kwa houding en ontspanning. Daarbij worden ze er heel wijs van zo werk mijn lijf etc.
Tandarts komt hier volgend jaar ook voor jelle als ze wisselen en volwassen gebit krijgen zijn haken er sneller en ook ben je je bij evt problemen er op tijd bij
Kimley
Geplaatst: 01-12-15 07:24
Seven schreef:
Tandarts komt hier volgend jaar ook voor jelle als ze wisselen en volwassen gebit krijgen zijn haken er sneller en ook ben je je bij evt problemen er op tijd bij
Dit Heb een verzorgpony gehad, die ging ook met 2.5 jaar. Haar wangen lagen open van de haken.. Better safe than sorry Plus met 2.5 ga ik beginnen met de basis dus inderdaad bitje etc in
Meeting lijkt me super leuk, even kijken welke locatie en of de trailer makkelijker gaat haha
Hier komt ook de tandarts volgend jaar, wel pas tegen het einde van het jaar hoor. Ze is nu pas bijna 1,5 jaar en er komt geen bit in te hangen. Mits ik eerder iets verdachts merk natuurlijk
Handig joh Seven om zelf masseur te zijn! Is Jelle lekker los als je met m begint hihi
Ik laat inderdaad ook op 2,5 jarige leeftijd tandarts komen omdat ik daarna begin met de basis. Ik wil hem sowieso beleren zonder bit, maar met de hengstenkeuring is het verplicht om hem met een bit voor te brengen omdat ie dan groter is dan 1.48. Dus dan is t wel handig dat ie gewend is aan een bit en dat ie dus geen last heeft van zn tanden en kiezen