De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:31

De manege waar die nu staat in zo'n 14 km van haar huis, dat zal de reden dus niet zijn.
Ben toevallig vorige maand nog op die manege geweest. Ben me dood geschrokken. Altijd een vrolijk paard die voor je wil werken. Stond nu al zielig onbespierd hoopje paard in zijn stal met z'n oren in de nek als je dichtbij kwam

anjali

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:38

@Florie: Ik vind dit ook wel raar. Misschien had ze gedacht dat je het paard gewoon op z,n oude stal zou laten staan.Waarom wilde je hem verhuizen? Je had op die stal toch je andere pony ook nog staan? Maar het is natuurlijk zo, als je een paard koopt dan is-ie van jou en mag je hem zetten waar je wilt.Dat ze hem dan liever aan een manege verkoopt vind ik wel vreemd, hoewel er zeer goede maneges zijn uiteraard, maar de paarden moeten daar wel werken voor hun levensonderhoud. :o? /3

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:46

Dat we naar een andere stal zouden gaan was vanaf dag 1 al bekend en daar was ze het ook mee eens ivm weidegang . De manege is wel van kennissen van haar maar dan nog . Achja het zal me altijd wel een raadsel blijven wat er in haar hoofd omging

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:00

FlorienM schreef:
Dat we naar een andere stal zouden gaan was vanaf dag 1 al bekend en daar was ze het ook mee eens ivm weidegang . De manege is wel van kennissen van haar maar dan nog . Achja het zal me altijd wel een raadsel blijven wat er in haar hoofd omging

Dan zullen die kennissen van haar zich hier wel mee bemoeid hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:49

Ik heb bij de verkoop van mijn vorige paard ook veel mensen in de buurt gehad om te kijken maar toen ik hem naar de andere kant van het land kon brengen voor verkoop heb ik dat meteen gedaan. Ik zag enorm op tegen het 'tegenkomen' in de buurt.
Maar dat neemt niet weg dat het wel een beetje apart is zo.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:47

FlorienM schreef:

De enige reden die ik mij dan nog kan bedenken, is dat ze misschien wel van andere mensen te horen heeft gekregen dat ze haar paard misschien wel veel te goedkoop aan jullie had verkocht?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:11

Tja of van mensen gehoord dat je nooit zaken moet doen met bekende/vrienden. Al zal dat ook niet helemaal opgaan ondat ze hem aan bekende manege verkocht heeft.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:07

Kletskousz schreef:
Tja of van mensen gehoord dat je nooit zaken moet doen met bekende/vrienden. Al zal dat ook niet helemaal opgaan ondat ze hem aan bekende manege verkocht heeft.

Het klopt helemaal dat je geen zaken moet doen met familie, vrienden of bekende.. Krijg je alleen maar problemen mee.. Ik heb 2x een paard verkocht aan een vriendin. Als het paard iets mankeert krijg je na jaren nog de "schuld" dat je een "ziek of kapot" paard heb verkocht..
Zal het meteen even uitleggen paard 1 veulen van 8 maanden verkocht, paard krijgt op de pensionstalling een "ongeluk" (breekt uit en maakt een koprol over de omheining) gevolg spieratrofie op de rug word na 6 jaar ontdekt paard is inmiddels 8 jaar.. Mijn schuld want ik heb het dier gefokt.

Paard 2 heb ik 4½ jaar gehad maar ik had geen klik met rijden met het paard. Vriendin reed het paard bijna altijd de vraag kwam of ik het dier niet aan haar wou verkopen. Paard had 1 platvoetje maar was goed te behandelen door "speciaal" beslag. Paard was een luchtzuiger met opletten qua voeding was het een stuk minder, paard heeft bij mij nooit geen koliek gehad..
Paard stond een paar maanden bij haar diverse keren koliek gehad.. Vervolgens bezuinigt vriendin op de hoefsmid.. Haar hoefsmid vond het advies van de hoefsmid van de kliniek "belachelijk" en zette het paard steeds platter. Paard regelmatig kreupel na 2 jaar is ze met het paard een kliniek gegaan nu heeft het paard hko.. Mijn schuld want ik heb haar 4 jaar geleden een kapot paard verkocht..

In de loop van de jaren heb ik beide paarden regelmatig gezien maar vooral van paard 2 heb ik veel spijt van gehad van de verkoop aan haar. Paard was een geweldig machtig dier en nu een hoopje ellende. Omdat ik mijn "vriendin" al jaren kon en zij qua gedachte gang van het paarden houden en rijden redelijk op 1 lijn zaten. Heb ik paard 2 aan haar verkocht omdat ik dacht dat zij haar een super thuis kon bieden met haar "bemerkingen".. Achteraf de grootste fout die ik gemaakt heb.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:42

Schopt topic weer omhoog.

Hoe staat het met jullie verhalen/verkoop?

Wij hebben sinds deze maand weer enkele paarden/pony's te koop. Nu ook een gedeelte can mijn privé paarden. Waaronder een springpaard en merk wat voor belachelijke mensen erop afkomen zeg!

Vooral via Fb allemaal jong grut, paard moet aan 101 eisen voldoen voor Uiteraad een laag bedrag.

Ook is het hip om voor elk wissewasje een video te vragen, ben ik nou zo'n doos die geen moeite maakt met filmpjes ( vaak hebben wij onbekeerde pony's te koop) en bij echte interesse kun je komen bezichtigen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:44

Nou een video om te zien hoe het paard onder het zadel is is niet meer dan normaal
straks ia het beest harstikke onregelmatig of kreupel bij aankomst

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:51

little_birdy schreef:
Nou een video om te zien hoe het paard onder het zadel is is niet meer dan normaal

Dan moet jij mijn tekst nog even goed doorlezen tussen de haakjes ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:55

little_birdy schreef:

Maar dat zegt helemaal niks.. Voor het zelfde geld is die video een maand eerder gemaakt, dan kan paard nog steeds stok kreupel zijn als je aankomt.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:02

Ondertussen de 2 die we te koop hadden verkocht
Nu een ander maar ben er nog niet helemaal over uit hoe we die op internet moeten gaan zetten

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:49

Ben nu weer zoekende naar een pony, maar jeetje wat sommige mensen vragen voor een simpele shet. Toppunt was 800 euro voor een net ingereden shet.
Of 500 voor een, moet ik eerlijk zeggen een superbrave pony, alleen was hij ruim 20 jaar . Dus dat werd het ook niet.
Sommigen denken echt dat ze goud in handen hebben.
Onlangs wezen kijken bij een a welshje van 1.15m, echt een lieverd, ze had verteld dat ze AF EN TOE luchtzuigt, in de tijd dat we er waren heeft die arme pony niets anders gedaan dan zuigen. En daar wilde ze 600 voor hebben, we hebben een bod van 350 gedaan en deze is afgeketst. Meer wilde wij echt niet voor geven. Ben benieuwd of ze haar überhaupt al kwijt zijn, staat niet meer op facebook, maar dit betekent niet dat ze haar al verkocht hebben.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:00

inmiddels nu alweer 2 maanden een nieuwe onbeleerde tot helemaal niks kennende d pony merrie wat forser type leuk beest alleen gisteren al voor tweede keer koliek gehad in de tijd bij ons nog 1 keer en dan gaat ze gelijk weer weg.

zou wel jammer zijn is straks een leuke kinderpony is erg vriendelijk en leert vlug.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:03

Gelijk weer weg? Waarheen dan? Kun je niet beter je even in gaan verdiepen Hoe het kan dat ze steeds koliek krijgt?
Hoe wil je haar dan verkopen? Als gezond?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:05

slacht. wij gaan ons daar verder niet in verdiepen en wil zeggen als ze het nu nog een keer krijgt dit dan de 3de keer word. zo'n pony willen wij aan niemand verkopen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:07

ach ik zag laatst een advertentie van een paard op een van de eilanden waarbij de verkoper aangaf dat ze geen onzinnige filmpjes ging opsturen en dat je maar gewoon moest komen kijken. Dat zou ik zelf niet zomaar doen op basis van een foto want dat is nogal een hele reis. Maar kan me ook voorstellen dat 60 mensen een filmpje willen en niet meer reageren ook niet leuk is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:13

har166 schreef:
ach ik zag laatst een advertentie van een paard op een van de eilanden waarbij de verkoper aangaf dat ze geen onzinnige filmpjes ging opsturen en dat je maar gewoon moest komen kijken. Dat zou ik zelf niet zomaar doen op basis van een foto want dat is nogal een hele reis. Maar kan me ook voorstellen dat 60 mensen een filmpje willen en niet meer reageren ook niet leuk is.

Dit soort dingen kun je makkelijk voorkomen door een goed en duidelijk filmpje te plaatsen in de advertentie. En idd, ga ook niet kilometers rijden voor een pony waar ik niet van weet hoe die loopt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:37

StalNollie schreef:
inmiddels nu alweer 2 maanden een nieuwe onbeleerde tot helemaal niks kennende d pony merrie wat forser type leuk beest alleen gisteren al voor tweede keer koliek gehad in de tijd bij ons nog 1 keer en dan gaat ze gelijk weer weg.

zou wel jammer zijn is straks een leuke kinderpony is erg vriendelijk en leert vlug.

Om het leesbaar te houden, graag hoofdletters, punten en comma's gebruiken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:39

Kletskousz schreef:

Wij hebben sinds deze maand weer enkele paarden/pony's te koop. Nu ook een gedeelte can mijn privé paarden. Waaronder een springpaard en merk wat voor belachelijke mensen erop afkomen zeg!

Vooral via Fb allemaal jong grut, paard moet aan 101 eisen voldoen voor Uiteraad een laag bedrag.

Ook is het hip om voor elk wissewasje een video te vragen, ben ik nou zo'n doos die geen moeite maakt met filmpjes ( vaak hebben wij onbekeerde pony's te koop) en bij echte interesse kun je komen bezichtigen.

Wat een aparte redenering dat bij een onbeleerde geen film nodig is? Daar zit toch ook gewoon een stap, draf en galop op? Ik wil toch wel de bewegingen/gangen zien voordat ik misschien wel 2 uur in een auto ga zitten om het paard te bekijken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:54

StalNollie schreef:
slacht. wij gaan ons daar verder niet in verdiepen en wil zeggen als ze het nu nog een keer krijgt dit dan de 3de keer word. zo'n pony willen wij aan niemand verkopen.

Really? Wel eens aan gedacht dat het iets kleins kan zijn? Zonde hoor en imo onnodig.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:02

DatBenIkNou schreef:
Kletskousz schreef:

Wat een aparte redenering dat bij een onbeleerde geen film nodig is? Daar zit toch ook gewoon een stap, draf en galop op? Ik wil toch wel de bewegingen/gangen zien voordat ik misschien wel 2 uur in een auto ga zitten om het paard te bekijken.

Ik ga geen 101 filmpjes maken, filmpjes zeggen gewoon niet alles. Kunnen filmpjes van maanden terug zijn. Bij oprechte interesse zou je toch t paard moeten bezichtigen. Vroeger bestond het niet om filmpjes rond te sturen.

myk_en_shant schreef:
Ben nu weer zoekende naar een pony, maar jeetje wat sommige mensen vragen voor een simpele shet. Toppunt was 800 euro voor een net ingereden shet.
Of 500 voor een, moet ik eerlijk zeggen een superbrave pony, alleen was hij ruim 20 jaar . Dus dat werd het ook niet.
Sommigen denken echt dat ze goud in handen hebben.
Onlangs wezen kijken bij een a welshje van 1.15m, echt een lieverd, ze had verteld dat ze AF EN TOE luchtzuigt, in de tijd dat we er waren heeft die arme pony niets anders gedaan dan zuigen. En daar wilde ze 600 voor hebben, we hebben een bod van 350 gedaan en deze is afgeketst. Meer wilde wij echt niet voor geven. Ben benieuwd of ze haar überhaupt al kwijt zijn, staat niet meer op facebook, maar dit betekent niet dat ze haar al verkocht hebben.

Wat voor iets zoek je? Wij hebben vaak doorlopend hele leuke lieve kinderponys staan. Vaak wel onbeleerd maar daar zijn de prijzen naar.
Op dit moment een new forest pony'tje, geen stamboek papier maar super lief dier. Voor een kleine vraagprijs.

Kan stalnollie d'r logica wel begrijpen hoor.
Dit dier kan ze imo niet gezond verkopen, als die vraag gesteld wordt.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:03

Oh ik had de pony op Mp gezet, simpele tekst omschrijving met "zadelmak, verwacht geen problemen met inrijden"

Reageert er een moeder of haar dochters een proefrit kunnen maken op de pony om te checken of er een klik is.

Lezen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:04

Ik begrijp t wel (de koliekpony).. Handelspaarden brengen natuurlijk geen geld op als ze elke oeer naar de da moeten.. Pony heeft t al twee keer gehad en ik neem aan dat er toen al een da bij is geweest.. Ik begrijp wel dat ergens de streep wordt getrokken..