[VOLG] Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:01

Fijn dat je het rijden weer kunt oppakken nadat je wat uit de roulatie was door de focus op Doberman. Gewoon weer lekker gaan trainen.

Ik vind je outfit gaaf! Dekje staat mooi op je paard en jouw kleding past er mooi bij. Op de eerste foto leken zelfs je laarzen wel zilverkleurig. Ridder Tijn is weer op koers.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:07

Ik vind het erg mooie foto's Tijn! Maar die twee kilo zou ik eraan laten als ik jou was. Ik vind je erg 'dun' in je gezicht.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:35

Maliënkolder en dekje passen prima bij het mooie ridderpaard en dus ook bij jou, Constantijn!
Verder vind ik het er prima uitzien, zeker gezien je trainingsstop. Alleen moet jij net zo vrolijk kijken als je paard, dan is het helemaal goed. ;)
Je bent de draad weer aan het oppakken, komt wel goed +:)+

En ja, eerder gewicht erbij dan eraf anders is de verhouding met Joapie straks echt zoek!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 07:31

Die twee kg zit op m'n pens (lees:rolletje bij navel), en "beweegt" dingen als doorzitten. Dat irriteert me.
In mijn smoel ben ik nog nooit 1 gram aangekomen, ik heb al zo'n scherpe jukbeenderen kop vanaf m'n 16de, dus zou ik 10kg aankomen, op hoofd of benen gaat 't echt niet er bij komen.

Die 2 op pens moeten er echt wel af. Ik hou niet van bewegende onderdelen aan m'n lijf (op uitzonderingen na, whahaha).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:08

Goh terpentijn ik lees al vanaf het begin mee en hoor je telkens mopperen over dat het allemaal net niet goed gaat ;) maar jeetje die plaatjes die je liet zien zijn gewoon echt prachtig !
Weet zeker dat als ik de financiële middelen had gehad om bij steef te lessen ik dit zeker had gedaan . Wat een paard en wat een kracht . Je ziet gewoon dat er super les gegeven word ! En dat jullie ook gewoon keihard vooruit gaan

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:22

Ja ik ben een ongelofelijke zeikerd, en mierenneuker, ik weet het. Het moet bij mij goed of nog beter. Anders telt het niet (is natuurlijk onzin, want dat kán niet, zowel jijzelf als je paard hebben betere en mindere dagen).

Moet wel Steef een veer in z'n kont steken, dat hij het geduld heeft om zo een lastige "nooit-tevreden" lesklant zoals ik te willen blijven lesgeven. Maar hij is echt een tegenhanger van mij: ik zie altijd alles wat niet goed gaat, terwijl hij zich juist focust op de dingen die wél goed gaan.
Dat heb ik dus ook echt wel nodig.

Aan paard Jaopie ligt helemaal niks , natuurlijk, die wil wel, en doet het ook, als hij kan, die spant zich bereidwillig in om aan je berijdersvragen te voldoen. Die heeft een super-instelling, met een bijbehorend super-power-lijf, dus van mij zal niemand iets minnetjes over Jaopie horen. Als het niet zo goed ging, lag het aan mij, niet aan hem.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 13:58

Lessen zondag zijn wegens hitte geannuleerd door Steef... dat is zo ook niet te doen natuurlijk.

Ik ga voorlopig even niet meer lessen bij hem, wil nu even zélf door met oefenen en rijden, en mijn blikveld es verruimen, heb wel even "stof"genoeg om daar mee verder te kunnen, en ook m'n merrie Khavanna oppakken, NA de hitte natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:59

Huh? Voor hoelang ga je stoppen dan?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:10

O geen idee, ik ben nu bij 20 14-daagse lessen aanwezig geweest, waarvan 18 zelf actief gereden, wil er nu even zelf mee verder en niet van-les-naar-les rijden, zeg maar. Vind ook dat ik de lesstof tot nu toe nu eerst eens heel basic moet verankeren (inslijpen) om weer verder te kunnen. Wil ook echt even mijn eigen tempo en ding kunnen doen. En een beetje afstand nemen. Khavanna zal ook nog wel even flink wat aandacht moeten krijgen, dat wil ik ook op m'n eigen manier in alle rust doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:13

Ah oke, ik ben benieuwd naar Steefs reactie. :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:15

Weet-ie al, hoor, hij vindt 't prima.
What else?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:16

Nespresso. :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:18

Niet met dit weer, dan ijskoffie graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:18

Nou, inderdaad...

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:58

Mooi geredeneerd en heel begrijpelijk. Hopelijk komen er toch nog af en toe updates over hoe het met jou en Jaopie gaat?

Ben benieuwd naar je a.s. Khavanna topic (dus dat jullie hittegolf maar snel over mag zijn...)! :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 17:03

Ja natuurlijk, maar dan in een nieuw topic over Jaopie en mij, daar zullen ook weer foto's e.d. in komen, ik wil met Jaopie ook het buitenrijden weer oppakken en flink uitbouwen maar ik wil met "die meid" (Khavanna) nou ook wel eens écht doorzetten en een nieuw avontuur aangaan (dat zal ook echt wel een avontuur worden, vermoed ik zo...).
Dus van mij zijn jullie nog niet af hoor.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:14

Weet je wat het is, om verder te komen heb je echt af en toe ogen op de grond nodig...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 23:29

Ja maar af en toe niet dezelfde ogen, maar een frisse blik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 07:56

Ik moet zeggen dat ik er een beetje verbaasd over ben.
Elke keer zo vol lof over Steef en dan ineens geef je aan dat je wil stoppen.
Is natuurlijk je goed recht, maar ik had het niet aan zien komen in ieder geval.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:15

Kan me voorstellen dat je zegt frisse blik, ergens. Maar ik neem voorlopig les van degene die Sunny doorgereden heeft omdat die precies weet hoe ze is. Maar weet ook hoe het is als je het idee hebt dat je stil staat, dan moet je verder.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 11:34

Ik ben nóg vol lof over Steef, daar heeft het niets mee te maken. Ik wil nu gewoon even voor mezelf en in mijn eigen tempo en ritme de lesstof doorrijden, en niet van les-naar-les trainen (of dat gevoel hebben).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:27

Jammer dat je dat gevoel hebt. Het lijkt me juist heel goed voor je om een beetje een "stok achter de deur" te hebben. Ik denk dat je zelf heel moeilijk een ritme kan vasthouden, althans dat valt mij een beetje op in al je topics. Er is steeds iets wat je aandacht eist en dat kan gebeuren natuurlijk, maar juist daarom denk ik dat enige regelmaat wel goed is. Ik vind het ook ontzettend jammer dat je de training van je merrie niet hebt doorgezet toen ze was ingereden.

Ik merk aan mezelf ook dat ik echt groei doormiddel van regelmatig lessen. Je werk veel gerichter ergens naar toe en blijft de lat verleggen. Soms heb ik ook wel even geen zin, maar als ik het dan na een tijdje weer oppak heb ik altijd spijt van de tijd die ik heb laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:37

Ik had dat inderdaad ook. :j
Juist die lessen waren een motivatie voor mij om er niet met de pet naar te gooien en door te zetten, zodat ik aan Steef kon laten zien hoe hard we werkten.
Die lessen hebben onze band zoveel sterker gemaakt en mij heel veel rijplezier terug gebracht.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:58

Prima keuze toch? Niks mis mee, je horizon verbreden en er ook zelf mee aan de slag.
Zegt niks over de kwaliteit van de (huidige) instructeur. Het is ook juist goed om verschillende dingen te proberen. Doen wat goed voelt!

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:19

Punt is ook, lijkt mij, dat iedereen anders is en wat voor de een een mooie stok achter de deur is, is voor de ander een belasting of haalt iemand uit z'n eigen ritme.

Zelf heb ik daar ook (erg) last van, dat ik op een gegeven moment me een tijdje moet kunnen bezinnen en alles beter verwerken.

Ik kan me voorstellen dat Jaopie en Terpentijn nu zoveel hebben om aan te werken dat nieuwe lessen alleen maar meer spanning opleveren. Verder herken ik mijzelf ook wel een beetje in hoe Terpentijn dingen aanpakt en alleen aan iets begint of er mee verder gaat als hij er zelf klaar voor is, of het nu om Khavanna gaat of Jaopie of de honden.

Dus ja, ik geloof vast dat Terpentijn zelf het beste weet hoe dingen verder dienen te gaan :Y)