Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:08

Het is wat met onze jonge monsters. Hier gisteren bezig om het stuur te vinden. Help, dat was nog wel een beetje boel lastig! Rechtdoor, ik dacht het niet. Op de andere hand, ik dacht het al helemaal niet. Vandaag lag ze lui in het weiland. Toch wel moe van gisteren.
Morgen even helemaal wat anders en lekker balkjes draven aan de longeerlijn. Even rust,even ontspanning, dan kijken we volgende week wel weer verder.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:39

Ik ben aan een kaptoom een lange lijnen ook beginnen met iets sturen. Als ik er op zit gaat hij er nog eerst tegenin maar ernaast ging het al wat beter. Het begin is gemaakt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:02

Stilstaan om op te stappen is hier gelukkig geen probleem.
Ik stap wel altijd op met een trapje. Wil er niet volledig aan gaan hangen.
Die jonge beesten zijn nog aan het groeien en dan al die druk aan een kant dat lijkt me ongezond.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:10

Ik stap ook op met stoeltje :) Maar dan is het natuurlijk wel moeilijker om snel te zijn, dus als ze dan beginnen draaien, hopsen en vooruit/achteruit gaan ben je wel ff bezig met stoeltje verzetten :P
De vierde en vijfde keer had hij het trouwens wel weer door dat stilstaan een vereiste is, maar we zitten in zo'n fase dat hij bij alles een keertje kijkt of het wel echt moet, denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:03

Mallootje schreef:
Ik stap ook op met stoeltje :) Maar dan is het natuurlijk wel moeilijker om snel te zijn, dus als ze dan beginnen draaien, hopsen en vooruit/achteruit gaan ben je wel ff bezig met stoeltje verzetten :P

Om die reden vind ik een opstap krukje/stoeltje levensgevaarlijk. Hij leert het maar eerst even zonder. Later (als ie braaf is) kan er nog jaaaren een kruk worden gebruikt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:21

Ik leer die van mij juist dat hij zelf maar uitkijkt waar het stoeltje staat. Als hij het dan omver loopt heeft hij het zelf gedaan en hoef ik daar ook geen gezeur over van hem........

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:27

Babootje schreef:
Mallootje schreef:

Om die reden vind ik een opstap krukje/stoeltje levensgevaarlijk. Hij leert het maar eerst even zonder. Later (als ie braaf is) kan er nog jaaaren een kruk worden gebruikt.

Zo kan je het ook bekijken, op dat vlak vind ik dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als jij het gevaarlijk vindt om een krukje te gebruiken en je krijgt daar 'stress' door kan je het inderdaad beter niet doen, het is allemaal al spannend genoeg met die jonkies. Maar ik vind het dus wel fijn om vanop een krukje op te stappen vanwege de belasting. Ik rijd trouwens nooit alleen dus er is altijd iemand bij me die indien nodig het stoeltje snel kan wegnemen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:35

Maar ze zijn niet allemaal zo nuchter Polo :+ Ik ken er zat die volledig trippen als ze per ongeluk een tikje tegen het krukje geven en 10 minuten nodig te hebben om weer op aarde te komen := En ondertussen hun ruiter allang kwijt zijn...
Hoewel mijn gupje er rustig overheen walst om dan om te kijken waar ik me nou zo druk om maak ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:26

Ik stapte gelijk bij Haydn op met krukje terwijl iemand hem vasthield ;)

Een update over Haydn, ik ga hem vanavond ophalen... Ik kom er met haar die hem nu rijd niet uit om hem zo om te ruilen ... Terwijl zij er mee kwam om het zo te doen, nu moet er opeens geld bij :n
Dat ga ik niet doen, kreeg van haar ook nog een bod van 8000 op hem ... Ook hier ga ik niet op in. Ga hem zo ophalen en dan zelf samen met de stal eigenaresse aan de gang. We zien wel waar het schip strand :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:58

Bonte Khavanna gaat a.s. zaterdagochtend kennismaken met Rosan, een meid met een groot talent voor paarden, paardrijden en de rust zelve.
Debedoeling is dat zij mij gaat helpen om verder met Khavanna door te gaan (ze is al zadelmak, maar niet bitmak, dus het zal eerstens longeren en daarna met een bitloze Micklem moeten).

Als alles door gaat (we beginnen met longeren natuurlijk) en goed gaat open ik een nieuw Khavanna-volgtopic.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:53

Oeee lees hier weer fijne verhalen dat er een aantal goed vooruit gaan..
Ben zelf een weekje weg geweest met gezinnetje dus weinig op internet geweest, hebben heerlijk genoten van het weer en elkaar en paardlief heeft lekker een weekje vakantie gehad.

Wat betreft krukjes, ik kan bij hum zowel zonder als met krukje opstappen als iemand haar vasthoud. Wil op den duur gewoon met krukje opstappen maar als ik alleen ben stap ik gewoon zo op.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 03:51

Carmuh, wat heerlijk even een weekje weg , wij gaan maandag heerlijk. 2 weken naar de Veluwe :D

Goed om al die positieve verhalen te lezen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:26

Gomir: daar heb jij misschien weer gelijk in.
Al heb ik er ook wel gewoon even aandacht aan besteed. Krukje laten rond stuiteren rond het hele paard en er alvast wat op rondspringen voor we aan opstappen dachten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:02

Krukje laten rondstuiteren zou ik rond mijn 9-jarige goed zadelmakke paard, waar ik al twee jaar met een krukje op klim dus echt niet hoeven doen ;) Die komt er meteen drie weken niet meer bij in de buurt := En nee; die reacties slijten nog niet na 2 jaar 'niet zeuren, je went er maar aan'.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:09

Heerlijk monique! Ben benieuwd hoe jouw knappe haydn het gaat doen....

Krukje laten rondstuiteren heb ik ook niet gedaan, denk ook dat het puur aan het karakter van het paard ligt of je dat wel of niet kan doen. Bij die van mij zou het wel kunnen die is niet snel onder de indruk en niet snel bang. Ken er ook eentje waarbij je dat net als gomir beschrijft niet hoeft te doen haha

Hummie heeft vandaag weer mooie nieuwe voorijzertjes gehad....volgens mij heeft ze wel genoten van haar weekje vrij haha morgen gaan we er weer op.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:48

Ik heb gelukkig een stevige grote trap. Die zien ze echt wel staan, en kunnen ze niet doorheen trappen.

Moniek,succes met Haydn. Lastig zo'n situaties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:33

gomir schreef:
Maar ze zijn niet allemaal zo nuchter Polo :+ Ik ken er zat die volledig trippen als ze per ongeluk een tikje tegen het krukje geven en 10 minuten nodig te hebben om weer op aarde te komen := En ondertussen hun ruiter allang kwijt zijn...
Hoewel mijn gupje er rustig overheen walst om dan om te kijken waar ik me nou zo druk om maak ;)

Erger nog dan dat de ruiter eraf valt is dat ze er met hun benen in blijven hangen. Als je zonodig een krukje wil gebruiken let er dan goed op dat dat in ieder geval niet kan gebeuren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:37

Ik heb weinig te melden. Die van mij doet nog steeds dit (en let ff op klein vosje op de achtergrond _O- )

Afbeelding

Ben trouwens nu wel blij dat ie in een vast groepje geisoleerd op de wei staat.
In de omgeving Haaglanden maar ook in Noordwijkerhout is droes gemeld.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:49

De mijne was gisteren weer in z'n element.. Had ze 's avonds binnengezet zoals altijd maar na een kwartier stonden ze al te zweten op stal, dus toch terug op de paddock. Ze hebben er gebruik van gemaakt om een pest-uurtje in te lassen:

Afbeelding

Afbeelding

Vroeger was de oudste (rechts) altijd de grootste speelvogel maar intussen moet de jongste niet meer onderdoen..

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:53

Ik kan nog steeds werkelijk niets vinden waar Takoda van onder de indruk is. Van nieuwe 'spannende' dingen doet ze altijd eerst een stapje terug om er daarna op af te stappen en het object een geur en smaaktest te laten ondergaan. Zelfs een 4 jarig krijsend en wildbewegend penny meisje doet haar niks. Haha ze blijft me verbazen :D

Afbeelding

Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:18

Schattig! Meisje zeker ook al helemaal verliefd :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:59

Ja paard kan ik inleveren haha _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:43

ooo wat schattig Boston!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:46

moniek21 schreef:
Ik stapte gelijk bij Haydn op met krukje terwijl iemand hem vasthield ;)

Een update over Haydn, ik ga hem vanavond ophalen... Ik kom er met haar die hem nu rijd niet uit om hem zo om te ruilen ... Terwijl zij er mee kwam om het zo te doen, nu moet er opeens geld bij :n
Dat ga ik niet doen, kreeg van haar ook nog een bod van 8000 op hem ... Ook hier ga ik niet op in. Ga hem zo ophalen en dan zelf samen met de stal eigenaresse aan de gang. We zien wel waar het schip strand :j

Tja, je rug tegen de muur is nooit zo'n fijne onderhandelingspositie. En daar wordt dan gebruik van gemaakt. Kan me voorstellen dat je hem ophaalt. Misschien valt het allemaal nog mee.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:54

Het is maar goed dat ik hem opgehaald heb :D niks gebeurd zonder reden ben ik van overtuigd ,
Ik heb hem vanmorgen onder mijn toekomstige instructrice gezien , die is ook iets wiebeliger net als ik op dit moment :o en hij was toch braaf *\o/* wel rechtsom wat schieterig maar ze zegt dat komt omdat hij dan wat terug komt en ik been geef... Daar reageert hij dan zo op *D ze zegt wij gaan het redden met z'n 2e , hij voelt niet meer eng geeft best een save gevoel _/-\o_ haar vader zei ook " als je de voorgeschiedenis niet kent, is het een normale 3 jarige die vreselijk vlug in de benen is " maar het is zeker geen rottigheid van hem.
Ik ga nu eerst 2 weken op vakantie en dan lekker zelf erop als ik terug kom *\%/*
Ben zo blij ... Gaf me zoveel vertrouwen wat ik vanmorgen gezien heb .
jullie zullen dus nog even last van me houden in dit topic :D *\o/*