de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:06

Dank jullie wel! :o Tis ook een super fijn te rijden en te hanteren hengstje. Hij heeft de heerlijkheid sociaal te leven en is ook top te hanteren tussen de merries.

Heerlijk zon braverd! En straks gewoon wat meer voor t been krijgen, veel tempowisselingen rijden, komt vast goed!

Klinkt lekker Caro! Waarom denk je dat t thuis feest gaat worden? Weet natuurlijk niet hoe en wat de afspraken zijn waar ie nu beleerd wordt, maar normaal krijg je daar toch ook nog les en handvatten om thuis zelf verder te gaan? Ben benieuwd?

Wow, wat een verhaal over Broer! :oo
Dan vergaat je wereld toch even? Wat n super dier, zo sterk zich terug in het leven gevochten! Wanneer komt hij thuis?

Wat betreft zadels, hier ook lastig. Ik rij nu met het zadel van z'n moeder, maar eigenlijk past die niet goed. Heb er wel een mega dikke pad onder liggen maar fijn is anders.
Volgens Arthur (westernstore) moet ik nog wel paar maandjes wachten tot ie wat meer gegroeid is en dan pas zadel passen en kopen. Beetje showzadel kost al zo gauw vanaf 2500€ dus aas nu beetje op n tweedehandse aangezien hij er toch weer gaat uitgroeien.. :(

caro29

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:01

@yildiz knap dier heb je. Ik denk het meer omdat hij wel heeft verteld wat hij uitspookt maar hij gedroeg zich voorbeeldig vandaag. Ik ga verder geen les bij hem volgen. Wil er van de week nog een keer gaan rijden. Ik heb genoeg jonkies gereden. Als ik er nu heen ga dan krijg ik wel handvaten. Had hem ook wel snel door. Gevalletje steeds op dezelfde plek afremmen dus zorgen dat je ervoor aan bent. Hij vindt het rechtsom nogal spannend en met opstappen moet je zijn hoofd ook vooral naar links houden en bij het wegstappen ook. Daarna is het goed en gewoon op links beginnen. Het is geen ondeugendheid maar puur bangheid. Gaat vast wel over.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:00

Vandaag de kliniek gebeld over 2 weken controle en als de peesplaten in de buik dan goed zijn en de buikecho ook mogen de ongeveer 200 krammetjes eruit, Gently staat vandaag precies 1 maand in zijn box. Wat een hel was het 1 maand geleden dat wij het bericht kregen dat hij met spoed geopereerd moest worden aan zijn koliek. Maar meneer doet het super hij blijft rustig dus we duimen dat hij de komende 2 weken ook goed doorkomt

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 05:52

Goedemorgen,

Ik ga zo richting mijn vriendje. Gisteren avond hem op gehaald en wat doet hij het goed. Was ook echt weer alert en klaar om naar huis te gaan. Ziet er ook echt goed uit, alweer. Tuurlijk nog genoeg werk maar hij is thuis en zo snel. Ik ben dolgelukkig *\o/* iedereen super bedankt voor jullie steun _/-\o_ :*

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 05:58

Yildiz welkom, ben benieuwd naar je knappe kerel, op de een of andere manier werkt mijn iPad niet mee.

Caro jou gupje vind het dus echt eng en dan vooral de rechterkant? Met wat handvatten gaat het dus goed, dat komt dus straks goed, maar wat doet hij in zijn schrik reactie?

Ik ken jou gevoel maar al te goed, gelukkig doet Gently het super. Ga super voor je duimen!

Las nog wat over zadels, Broer heeft een nieUwe Schumacher, maar die konden we voor een leuke prijs kopen.

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 06:03

Fijn dat broer weer thuis is Witoto! Ben wel benieuwd waarom je op dit tijdstip aan het bokken bent :P

Leuk caro! Onverwachte meevaller dus :j

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 06:11

Ga zo richting hem om te kijken hoe het gaat, staat gelukkig vijf min van mijn werk vandaan :D dus mooi excuus :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:32

Fijn dat hij weer thuis is! En nu ff quality time inhalen, groot gelijk heb je!
Foto's van Nour staan ook in de ad in m'n onderschrift. ;)

Zirano, jee heeft Gently een koliekoperatie gehad? Staat hij nu op de kliniek of gewoon thuis?
In ieder geval veel sterkte, duim voor n vlot herstel.

Gaat dan vast goed komen Caro!
Zou het kunnen dat hij het gewoon eng vindt om beweging in zijn rechteroog te krijgen? Meeste paarden worden vooral vanaf links benaderd en gehandeld en weinig vanaf rechts. Twee verschillende hersenhelften dus spoken op beweging in t rechteroog. Dat heeft die merrie waar ik nu mee bezig ben ook heel erg. Dus haar daar nu op aan t trainen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:48

@yildiz klopt. Hij is sowieso wat ril. Ook met poetsen aan die kant. Twee weken voordat hij zadelmak werd gemaakt liep hij nog in de opfok. Komt vast goed.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:59

Hij was lekker alert en blij me te zien, eerst lekker 15 min gestapt, toen nog lekker in de longeerton gezet, kon hij lekker met blootpak rollen. Daarna gepoetst en op stal gezet, maar weg mocht ik nog niet hihi. Maar moest ook weer werken.
En hij mag eigenlijk niet zeuren, straks gaat hij nog in de molen en vanmiddag de wei en dan ben ik er alweer, maar snap hem wel hoor, hij is zo blij weer thuis te zijn, dat zie je gewoon aan hem.

Ik trok de deken af en hij glom me te gemoed en zag er ook echt alweer beter uit dan gisteren.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:00

Wauw hij is knap Yildiz!!!!!!!!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:15

Wauw knap paard!

Nog mensen die zaterdag meedoen aan het VWF op Prinsenstad? Woon in de buurt dus vind het leuk om te kijken als ik tijd heb.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:11

hallo allemaal!

witoto: gefeliciteerd!!!! gelukkig weer lekker thuis… hij lijkt er nog redelijk goed uit te zien na zn zware koliek! goed te zien dat het een vechtertje is! en nu ander voer? soort dieetvoer?

Anneruth gefeliciteerd! zijn dat fijne zadels ?

zie leuke foto's voorbij komen van jonkies! wij hebben ook in alle rust zadelmak gemaakt, ben pas sinds deze week zelf ermee aan de slag daarvoor deden we t altijd met zn 2 wel ideaal hoor!
heb gister mn zadel plots verkocht, dus nu even zadelloos haha.. maar eens op zoek naar wat anders, was namelijk erg zat van de service die het merk leverde dus op zoek naar goede service en een fijn zadel.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:24

Dank je wel, Inkiepinkie :-).

Ik vind het hele fijne zadels. Ik zit veel stiller en heb meer balans.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:08

Vandaag er op gegaan zonder eerst te longeren. Ging goed. Het waaide wel een beetje en bij de kant van de bomen en de struiken was het even spannend, maar ging prima. Beide kanten gegaloppeerd, rechts had ik nog niet gedaan. Paar rondjes gedaan en een volte tussendoor, ging heel goed en braaf. Ik heb het geluk dat ik een hele grote bak heb. Hij is nu wat kleiner omdat ik de paddock ook heb afgezet, maar normaal is ie ongeveer 50 x 55. Nu denk ik 30 x 50!

Zondag staat er een buitenrit gepland!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:48

Woei spannend Setteli! Jullie vorderen gestaag!

Inkiepinkie, heb je al iets in gedachten?

Na m'n werk sinds twee weken weer op Jazzy (das die drachtige merrie) gezeten!
Was erg bang dat we weer 3 stappen terug zouden zijn (is enorm rillerig en must heel veel basis), maar niets was minder waar! Ging zelfs zo goed dat na paar keer op en af stappen even gestapt hebben (aan de lijn). De stemcommandos lijken nu redelijk goed bevestigd en hebben een eerste begin gemaakt met de teugelhulpen.
Bit indoen is nog wel lastig. Ze heeft een wormenspuitissue en klapt letterlijk dicht als je in of aan haar mond zit. Echt lastig.
Ben nu steeds maar bezig geweest met desensibiliseren op de mond maar t is niet alleen angst maar ook stuk dominantie.
Wel met voer bit ingekregen, in uit en belonen. Maar als jullie hier tips in hebben graag hoor! Ik ben helemaal niet can de voedsel beloningen maar enige wat helpt momenteel. Ga ook stroop proberen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:18

@ witoto fijn dat het zo goed gaat. Thuis knappen zij gewoon het snelst op.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:50

Hee we hebben een jarige Gefeliciteerd/. Gently heeft 1 maand geleden een spoedoperatie gehad. De dikke darm was over de milt heen gekanteld. ot nu toe loopt alles voorspoedig en om de kans te verkleinen om herhaling heeft hij vanaf nu een slowfeeder in zijn stal hangen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:00

Wow! Heftig! Wordt dat dan veroorzaakt door te gulzig eten?

Proficiat! *\o/* Wie mag ik feliciteren? :P

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:00

Jeetje Gently, bij Broer deze om zijn milt en nier, maar gelukkig er op tijd afgegaan vanzelf, maar waren deze organen nog wel opgezet en zat hij daardoor verstopt en vol met gas. Tot ze de de blindedarm hebben ontgast en toen begon hij op te knappen.

Broer hoeft geen speciaal voor maar in opdracht van de kliniek wel ook gelijk een slowfeeder aangeschaft. Zodat hij het ruwvoer langzamer binnen krijgt en er langer over doet. En Broer is geen schrokker. Zit ook te denken om zo'n voerbal voor hem te halen en daar ook een keer per dag voer in te doen, is hij lekker bezig.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:05

Ja en er moet super gekeken worden naar de kwaliteit van het ruwvoer. Heb in mijn trailer nu ook eigen hooi liggen, mochten ze van stal twijfelen of het voer voor Broer kan, kunnen ze dat pakken

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:52

Mijn merrie had verstoppingskoliek en is ook net voor de dood weggehaald. Broer ziet er nog wel aardig uit zo op de foto! Wij hebben ook het ruwvoer (krijgt ze onbeperkt) in een slowfeeder en in het begin het voer opgebouwd qua hoeveelheid en in 6 maaltijden per dag. Nu krijt ze nog 3 x per dag (kliniek was in mei), en ze gaat goed vooruit, en zit weer lekker in haar vel.

Zo'n voerbol heb ik ook liggen, maar dat vindt ze niet echt leuk :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:12

Fijn dat Broer weer zo goed is opgeknapt!

Zirano, super dat Gently ook voorspoedig herstelt!

Het is flink schrikken denk ik, als ze koliek hebben. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:52

YildizArabs schreef:
Woei spannend Setteli! Jullie vorderen gestaag!

Inkiepinkie, heb je al iets in gedachten?

heb nu zelfde met als Anneruth te leen, even proberen en kijken of het bevalt. gister voor het eerst op gezeten en lijkt absoluut niet verkeerd.. :)

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:56

Ik heb gisteren mijn 2e privéles gehad met Chero!!
Wat een topper en wat ben ik trots!
De eerste keer heb ik echt ala rodeo de hele bak gezien (gelukkig wel blijven zitten) maar gisteren echt super super goed gereden.
De eerste 10 minuten was elke hoe spannend want daar stonden springbalkjes of een mestboy en oehhh dat is natuurlijk wel reten spannend! ;)
Na 10 minuten wat kijkerig en proberen er met een boog om heen te lopen of om weg te springen had hij door dat het echt geen zin had en dat hij maar beter gewoon aan het werk kon gaan in plaats van tutten.
Hij blijft het lastig vinden om stelling te geven. We moeten daarin echt nog samen onze weg vinden maar hij was voor ontspannener dan de vorige les *ik ook* :)
Galop ging echt fantastisch! voor een 3 jarige dan :D

Zo fijn om te merken dat we sprongen vooruit maken en dat hij zo goed reageert op mijn hulpen. In eerste instantie had ik veel te veel druk om te teugel waardoor ik hem voor kort hield terwijl ik van hem vroeg naar voren te rijden (en ja... dat gaat niet). Gelukkig heb ik een topper van instructrice die echt elke kleine hulp die ik geef ziet. Absoluut meerwaarde om een deskundig iemand te hebben die je ondersteunt de eerste maanden. :)

#ikbenblij! en heb meteen maar nieuwe rijlaarzen besteld bij divoza
http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... laars.html
haha dat wou ik gewoon even delen :)