Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:07

Eerlijk zijn mag, maar sommige mensen hebben nogal problemen met dingen genuanceerd te brengen.

Laatst met mensen bij particulieren om paard te kijken, zegt het meisje "Jeetje, die lelijke rotbok is verpest met het rijden. Dat achterlijke mens bakt er niks van geen wonder dat het beest zo loopt" verkoper stond met de tranen in de ogen en heeft dame ook vriendelijk verzocht om het terrein te verlaten.

Als ik bij paarden kijk zullen kopers nooit weten wta ze aan mij hebben, ik ben eerlijk maar laat nooit door schemeren of ik het paard wel of niet wil hebben, dat horen ze later wel. Ik laat overigens wel altijd wat weten of ik het paard nou wel of niet koop/ onderhandel/ hoe je het wilt noemen.
Telefoontje om mensen te bedanken voor hun gast vrijheid en de moeite en succes wensen met de verkoop, kost nog geen minuut en mensen zijn je echt dankbaar.
Je staat er versteld van hoeveel mensen tijdens het kijken laten weten dat ze serieuze interesse hebben en vervolgens met de noorder zon vertrokken zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:08

Needje schreef:
Het heeft voor mij geen nut om een duur, goed paard te kopen.
Want ik ben gewoon een beetje een bange poepert die gewoon leuk wil rijden, maar geen talent heeft. :D
(je weet wel, het type waar de verkopers hier in dit topic niet op zitten te wachten om bij hun brave paard te komen kijken. :D)
Maar ik merk wel dat het steeds lastiger wordt om wat voor normaal geld te vinden.

Dat is ook niet zo raar.
Zoals ik al eerder schreef: we hebben elkaar intussen zo gek gemaakt dat goedkope paarden per defenitie ellende betekend, dat iemand een gezond paard niet meer aanbiedt onder de 4k, al was het maar om niet in twijfel getrokken te worden op al die paardenfora!

Needje

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:20

Klopt ook hoor Ikke.
Maar wat er nu voor de lagere prijzen staat vind ik gewoon over het algemeen niet aantrekkelijk.

Zit weer eens m'n filmpje te kijken van het proefrijden van m'n merrie.
Ben er nog steeds zo zuur van dat het ons niet gegund was!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:23

goedkope paarden betekenen helemaal niet per defenitie ellende. Het is maar net wat voor soort paard je zoekt.
Ondanks dat de meeste ruiters/ amazones het niet zullen halen hebben ze wel de ambitie om echt hogerop te komen en dan moet je wel het paard mee hebben.
als je gewoon een leuk paard zoekt om afentoe eens een wedstrijdje voor de lol mee te rijden en voor de rest lekker thuis in het bos of wat dan ook te rijden kan je het prima vinden in de paarden in onder de €4000

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:26

@ Needje; Het is ook heel zuur hoe het bij jou gelopen is.. :(:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:27

Het is een lastige kwestie vind ik, die prijzen. Ik heb bijvoorbeeld gevraagd aan hengstenhouders wat nou een goede prijs is voor een merrie als de mijne, maar niemand weet het antwoord -O- dus ik had eerst wat hoog ingezet, maar ben inmiddels al flink gedaald en nog krijg ik verschillende reacties op de prijs.

De ruin hebben we direct scherper geprijsd. Ben benieuwd wat voor mensen zich daarvoor melden. Hij zou overigens een prima wedstrijdpaard zijn.

Aan wat voor prijsklasse denken jullie bij een braaf wedstrijdpaard wat misschien niet super kan lopen, maar wel een goede instelling heeft?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:28

Pletje is afhankelijk van de afstamming, hengst/merrie/ ruin stokmaat, gekeurd endergelijke.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:29

Dat vind ik heel triest, dat een paard onder de €4.000,- ellende betekend.. :n
Mijn paardje die ik te koop heb heb ik voor €2.500,- staan.
Toen ik haar kocht klinisch laten keuren, was bij de keuring, ze liep prachtig door de buigproeven heen.
Toen is ze hier gebracht, en haar heeft nooit wat gemankeerd, geen stap onregelmatig/kreupel gelopen.

Ze is 10 Jaar, en B+10, daar kun je nou een keer niet €4.000,- voor vragen vind ik.
Dat betekend niet dat ze niet gezond is.. Of dat ze stalgebreken heeft, want dat heeft ze niet.]

Needje haar paard was ook boven de €4.000,- en dat is ook fout afgelopen.
Mijn vorige paard was €3.500,- en die was binnen 2weken al kreupel.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:30

Amarial, is persoonlijk nog best geprijsd gezien haar wedstrijd stand. Wil echt niet per defenitie zeggen dat het paard niets kan, het heeft echter niet veel bewezen en op die leeftijd "moet" een paard toch wel wat bewezen hebben.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:31

@ Goos, je bent de eerste die zegt dat ze nog wat "te duur" is.
De meeste mensen zeggen "waarom is ze zo goedkoop? Heeft ze wat?"
Dat ze mooi is betekend niet dat ze direct €5.000,- kosten :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:36

Ik vind 2500 niet duur voor een mooie, gezonde, brave merrie met papier :n

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:37

Ik ga vanmiddag voor een grote e pony, 10 jaar, kijken!
ben benieuwd, ze is precies wat ik zoek; M2 dressuur (Z getraint) Bspringen en B cross. Braaf en verkeersmak. enigste nadeel is dat ze wel heel pittig en wat gevoelig is en weet niet of dat wat voor mij is.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:37

@ pletje; Kan me niet voorstellen als mensen jou ruin te duur zouden vinden.
Leuk dier, leuke beweginen, leuk papier. Daar moet je toch minstens 4500 voor kunnen vragen :j

Zoals amarial, heeft ind wat een ouder paard, iets aan de kleine kant en niet veel bewezen. Vind Amerial ook wel in een lage prijsklasse zitten. Tis een mooi paard, verder gezond. 3500 had ik hem eerder voor op inet gezet. Je krijgt nooit meer als je ervoor vraagt. Mensen gaan toch nog proberen wat van de prijs af te halen.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:40

Ben benieuwd Casperzazoe!
Heb je een foto? :D

Omdat er dus wat spoed achter zit staat ze voor €2.500,- anders had ze inderdaad voor €3.000/€3.500,- gestaan.
En ik vind het ook belangrijk dat ze een beetje een goed plekje krijgt! En dat die gene die haar koopt ook blij met haar is. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:41

Goos_Horses schreef:
Pletje is afhankelijk van de afstamming, hengst/merrie/ ruin stokmaat, gekeurd endergelijke.

Het liefst klinisch goed, ruin of merrie, hoeft niet groot te zijn. Afstamming is van ondergeschikt belang, want het gaat puur om het rijden. Karakter staat voorop, dat moet goed zijn.

Romanoff, de ruin heeft een tijd niks gedaan ivm tijdgebrek...;) dat drukt de prijs. Hij wordt, als het goed is, deze week weer opgepakt.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:41

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:47

@ Pletje; Ah vandaar ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:48

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:49

Wel een erg beknopte advertentie!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:50

Ja dat is waar, beetje handels-achtig :')

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:53

Afstamming en exacte stokmaat is ook wel handige informatie :P

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:54

hmm mooi dier, maar voor zo'n bedrag had ze wel wat meer informatie erin mogen zetten.
Hier kan je niks mee natuurlijk

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:55

KarinvdM schreef:
Dat vind ik onzin Dees.
Ik laat het ook filmen als ik op zoek ben. Ik wil dat graag terug zien, ook om te zien hoe de combinatie eruit ziet. Ook vind ik het handig om de paarden nog eens met elkaar te vergelijken.

Ik filmde ook altijd, om met instructie te overleggen. Maar alleen als het een potentieel interessant dier was.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:14

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:16