Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:20

Aimee schreef:
Gaat bij die stal eigenlijk altijd zo snel :)

Ja een vriendin van mij heeft er ook een paard gekocht. 50 per jaar zei ze.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:48

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:55

:') daar wil ik niet graag op rijden....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:56

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:17

Ik zoek trouwens eerst wat anders dan een paard :o :D
Zie onderschrift. Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij met tips :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:34

Belsje schreef:
Dat hebben we gedaan ... Ik weet dat we al die foto's afgegaan zijn en hij heeft het gewoon gemist/niet gezien/niet nodig gevonden het te vermelden/.... ik snap er nog steeds niets van.
Ondertussen weet ik natuurlijk wel hoe zoiets eruit hoort te zien, dus volgende DA die gaat keuren zal wel te maken krijgen met veeeeeul meeer vragen :D

Op dezelfde keuring heeft hij trouwens ook een sarcoide gemist en het chipnr verkeerd opgeschreven, volgens mij had die man toen echt gewoon zijn dag niet. Wat ik hem ook niet kwalijk zou nemen als hij nu niet zo bot gereageerd had met zijn uitspraak van "je hebt er toch drie jaar mee kunnen rijden". Dat schoot echt verkeerd!

Maar goed, hier gaat het hier helemaal niet om :D

Een appeloeeeeeeeeeez!, Dat zie ik ook graag :D

Het is inderdaad een erg botte opmerking, maar wat verwacht jij nu van de betreffende DA?
Dat hij nu op zijn knieen om vergiffenis vraagt? Hij weet vast niet eens meer wie jij bent laat staan wat de foto's waren bij jou paard.

Tevens wil ik ze de kost niet geven hoor die met een paard met bemerking hoog in de sport lopen.

Een vriend van mij heeft 7 jaar geleden een paard verkocht wat door de DA hier in NL gekeurd was en zijn exacte woorden waren "een paard met zulke benen moet je niet eens meer op willen laden, direct spuitje erin" paard is verkocht naar Amerika kopers waren op de hoogte van het advies van de DA, paard loopt nu GP in Amerika en niet onverdienstelijk!
Paard heeft overigens geen dag slecht gelopen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:36

Hij weet nog goed genoeg wie ik ben, hij heeft nl elke kreupelheid (hoe vaag ook) bij dat paard behandeld en heeft dat steeds gedaan alsof dat paard RX in orde was. Hij heeft zijn werk gewoon NIET gedaan en ja daarvoor was een "sorry dat ik het gemist heb" toch wel op zijn plaats geweest denk ik ...

Als hij die behandelingen afgestemd had op dat bestaande probleem, was er misschien ook heel wat minder kwaad geschied .... Dus ja hij deed gewoon zijn werk niet.

Mijn advocaat is achter die DA aan, helemaal omdat hij en de sarcoied en de staalbenen en de serienummer gemist heeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:45

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:50

Ik ben benieuwd, maar vrees dat je aan het kortste eind trekt. Vind het een erg apart verhaal eerlijk gezegt.
Als een van onze paarden meerdere malen kreupel is binnen afzienbare tijd zou ik toch verder kijken als mijn neus lang is. Zeker als ik weet dat het betreffende paard een bemerking heeft op de rontgon

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:53

Needje leuke schimmel, niet geheel mijn type vind hem ook wat lang in de rug al valt da onder het zadel minder op.

prijs op aanvraag word ik toch altijd wat kriebelig van, vaak zijn de paarden belachelijk hoog gerpijst.
Zie het probleem niet zo om de prijs openbaar te zetten, weet iedereen direct waar die aan toe is en zo verkom je dat je onnodig tijd besteed aan mensen die het budget niet hebben.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:55

Goos_Horses schreef:
Ik ben benieuwd, maar vrees dat je aan het kortste eind trekt. Vind het een erg apart verhaal eerlijk gezegt.
Als een van onze paarden meerdere malen kreupel is binnen afzienbare tijd zou ik toch verder kijken als mijn neus lang is. Zeker als ik weet dat het betreffende paard een bemerking heeft op de rontgon

Gezien die kreupelheid kwam uit een gebied dat RX correct was ... is daar niets vreemds aan om dan op je DA te vertrouwen denk ik ... Ging ook altijd over paar dagen, dus de verklaring van verstappen kon ook nog gewoon steek houden ook!

Maar bedankt djeezes seg
Laatst bijgewerkt door Belsje op 29-08-12 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:57

O dat ben ik he-le-maal met je eens Goos_Horses.
Als jij achter je vraagprijs staat kan dat gewoon gemeld worden toch?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:06

Ja snap je punt, maar als een van onze paarden zich meerdere malen in een bepaalde periode zich zal verstappen zal er bij ons toch wel een belletje gaan rinkelen.
Maar hoe dan ook, je situatie is vervelend en dan kan je lang en breed blijven discussieren maar veranderen doe je er toch niks meer aan.

Needje, is nog zozeer dat je achter je vraagprijs moet staan. Vind het zo'n klinklare onzin om prijs op aanvraag erbij te zetten. Zet je prijs erbij en klaar is klees, iedereen weet direct of het binnen zijn/ haar budget past. Desnoods zet erbij dat het boven de >15.000,- zit ofzoiets of "normale prijsklasse" "lagere prijsklasse" of een prijsindicatie prijs tussen de €3000-€6000,- om even een voorbeeld te noemen.
Waarom dat geheimzinnige doen, dan moet je het paard niet online zetten heel simpel.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:14

:j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:20

Citaat:
prijs op aanvraag word ik toch altijd wat kriebelig van, vaak zijn de paarden belachelijk hoog gerpijst.
Zie het probleem niet zo om de prijs openbaar te zetten, weet iedereen direct waar die aan toe is en zo verkom je dat je onnodig tijd besteed aan mensen die het budget niet hebben.

ik klik bij paarden waarbij de prijs op aanvraag is nu standaard weg, even eens voor prijs in overleg...
Heb afgelopen tijd vaak genoeg op paarden gereageerd, waarvan ik had ingeschat ze ongeveer wel in mn budget zouden passen... Krijg je een vraagprijs terug die minimaal een x zo hoog is..
Ik wil altijd graag laten weten als ik bij nader inzien toch geen interesse heb, maar echt ik voel me dan zo ontzettend bezwaard om te zeggen ja sorry toch geen interesse :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:25

Maar dat weten die mensen toch ook wel.. dat als je geen vraagprijs erbij noemt je dan eerst daarover vragen kan verwachten en dan dus tig keer het antwoord krijgt dat het boven budget is. Jouw budget is gewoon niet groter roxiie dus niet je bezwaard voelen... geen mailtje terug krijgen is voor de verkoper veel vervelender en als hij het wel vervelend vindt... dan had hij maar iets van een prijs in de advertentie moeten zetten.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:27

http://www.fokkerijbrouwer.nl

Heeft momenteel meerdere jonge en ervaren sportpaarden te koop.
oa 7 jarige zwartbruine ruin van Padinus, L springen. 3 jarige zwartbruine ruin van Albaran, onbeleerd. 3 jarige vosruin van Carambole, onbeleerd. Drie 6 jarige bruine ruinen van Verdi, goede mooie springpaarden. Alles normale prijsklasse.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:31

Ik had een keer op een paard gereageerd wat een oude blessure heeft gehad.
Stond normale prijsklasse bij, dus ik vroeg de prijs, €9.000,- :+.....
Dat is toch hogere prijsklasse :Y)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:36

amarial schreef:

Wat vaag "een oude blessure"....
Mijn paard heeft ook een oude blessure dan, maar die kan ik toch niet voor 9000 euro verkopen hoor.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:37

x_Quinta_x schreef:
amarial schreef:

Mijn paard heeft ook een oude blessure dan, maar die kan ik toch niet voor 9000 euro verkopen hoor.

Ja dat vond ik ook hihi, daarom dacht ik ook zal wel niet zo duur zijn.. Maar toch wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:37

Dames, jullie oordeel:

D pony. M springen, L dressuur.
7 jaar oud en super braaf, merrie. Goed papier.

Begin dit jaar flinke peesblessure gehad. Nu weer volledig aan dressuren.
Vandaag gescand en mooi geheeld. Boven verwachting van veearts.
Veearts raad aan met pony te dressuren en dat springen een risico met zich meebrengt.

Pony komt nu te koop, ruiter is eraf gegroeid. Bij verkoop wordt oude blessure uiteraard vermeld.
Wat kun je er nu nog voor vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:41

x_Quinta_x schreef:
amarial schreef:

Wat was de oude blessure en hoe lang geleden?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:42

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:48

Pony ook beginnersmak en een beetje buitenritjesproof?

€ 3.000 euro lijkt me in dit geval echt veel te hoog. Zit zelf meer op de € 1.000-1.200 lijn.
Niet dat ik verder ook maar de *piep* inzicht heb in ponyprijzen hoor :o

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:51

Hangt er vast ook vanaf wat de mogelijkheden zijn van die poown, als je daar makkelijk een kindje de Z kan laten oprijden ... En die is ook noges braaf op wandeling dan mag die misschien heus nog wel wat kosten afhankelijk van wat die blessure is. Ik ken genoeg mensen die paarden met een oude peesblessure gekocht hebben ....
Maar ja hangt er vanaf wat de vooruitzichten zijn bij welk gebruik denk ik ...