Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:27

Seven ga je je vos niet starten dan?
Je hebt met elk paard toch even een periode nodig om aan elkaar te wennen of er wat aan te sleutelen, ook als je er een te rijden krijgt dan start je ook niet gelijk toch? Ik heb nu tijdelijk een Grib ruin te rijden en je moet toch aan elkaar gewend raken, als ik die zou starten zou ik er nog wel eventjes vooruit trekken om echt een goede Z proef samen neer te kunnen zetten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:34

Jawel hoor als ze daar klaar voor is ga ik starten.
Ik zeg nergens dat ik een ander dier direct wil starten, die zal ook gewoon de tijd krijgen te wennen ik heb tijd en ruimte voor nog een rijpaard dus als iemand me die aan kan bieden kan die hier heen komen.

Niets raars aan toch :D

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:58

Nee helemaal niet! Maar ik begreep dat je wilde starten omdat je op de vorige 2 pagina's zei ik wil graag een dier voor een ander uitbrengen en ik wil er graag een bij die mee kan op concours... vandaar...

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:58

Voor diegene onder ons die mijn vriendins paard nog graag linksom zouden zien lopen. In de link een nieuw filmpje.

Hier rijdt ze hem zelf, en ik vind hem zelf dat ook stukke beter lopen. Had haar gesproken en zodoende een nieuw filmpje. Ze had het zelfs niet eens door dat hij alleen rechtsom liep :o Geen doorgewinterde verkoopster zeg maar.

Nogmaals de reden van verkoop: Ze is gaan samenwonen en ze heeft een studie die veelt tijd vergt. Deze komt trouwens van van de Goo r uit He rpen vandaan. Als 3 jarige hengst had ze hem gekocht.

http://www.youtube.com/watch?v=m1YPdWhe ... e=youtu.be

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:01

ja die mee kan op concour samen met de vos :D
Zo zie je maar weer tekst is altijd anders te beoordelen :j

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:05

Ramzi zo zijn zn gangen idd wel beter te beoordelen.
T is geen onaardig paard maar zit wel wat werk aan. Hij houdt vast achter de kaak en als ze hem wat laat zakken vanaf 2.18 bolt ie niet mooi vanuit de schoft. Wellicht dat daar met een veel stillere hand prima aan te sleutelen is. Wil die wel werken?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:06

tita schreef:
:D iid jammer dat je zo ver weg woont anders had ik er hier ook eentje staan voor je waar je je op kan uitleven. Mijn merrie is zo dominant met rijden dat ik regelmatig heel groot stuk behang aan het zoeken ben.

Ik was toevallig een ritje aan het maken op mijn pwoon en kwam tot besef dat een paard met
- redelijk nette gangen
- jonge leeftijd onder de 10 jaar
- 99% verkeersmak
- alleen de weg op kan
- makkelijk te laden

Een schot in de roos waar je best wel wat voor mag betalen.

Beetje gelders in bloed vind ik overigens best chique. Bovendien doen veel Gelderse paarden het super in de sport. Vind het jammer dat er altijd zo laagdenkend over gedacht wordt.

Bij de mijne zit wel Gelders in de stam.

Dacht je aan mijn paard? :D :D :D
En DD heeft ook nog eens gelders bloed, wat wil je nog meer, haha :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:16

Leuk dier wel inderdaad, maar zit echt werk in is erg onrustig in de mond slijf en vast in de hals en kaak, dier moet veel meer loslaten in de rug en hals. Met de juiste ruiter kan het vast en zeker een leuk dier worden mits die de juiste rijwijze heeft.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:17

Dat denk ik ook alleen vraag ik me af of ie echt wil werken omdat je in draf continue de wieltjes er tegenaan hoort rinkelen en hij er niets op uit doet eigenlijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:22

Ja dat is zo maar ik vind juist dat het dier te veel op tempo loopt, hij moet even een tempo terug iets kleiner lopen en af en toe iets naar voren, veel meer geschakelen. Elk dier word dood op het been als die er maar vaak genoeg aan zit. Dit is wel weer te leren om correct op been te reageren. Terug naar de basis.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:25

Klopt maar das voor de training. Helaas zie je in veel filmpjes de gashendel onnodig open gaan met de witte bandages erom voor het "plaatje" ... alleen komt het het echte plaatje meestal niet ten goede.

Het zou mij wel een leuk projectje lijken maar niet voor dat geld.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:27

Dat klopt mensen willen meer beweging laten zien en drijven het dier over de basis gang heen, heb je niets aan ik zie liever een filmpje met schakelen terug rijden en weer naar voren kan je ook zien hoe de balans en schakel vermogen is van een paard

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:31

Ramzi schreef:
Voor diegene onder ons die mijn vriendins paard nog graag linksom zouden zien lopen. In de link een nieuw filmpje.

Hier rijdt ze hem zelf, en ik vind hem zelf dat ook stukke beter lopen. Had haar gesproken en zodoende een nieuw filmpje. Ze had het zelfs niet eens door dat hij alleen rechtsom liep :o Geen doorgewinterde verkoopster zeg maar.

Nogmaals de reden van verkoop: Ze is gaan samenwonen en ze heeft een studie die veelt tijd vergt. Deze komt trouwens van van de Goo r uit He rpen vandaan. Als 3 jarige hengst had ze hem gekocht.

http://www.youtube.com/watch?v=m1YPdWhe ... e=youtu.be

Zonde hoe het paard gereden wordt op het filmpje. Het ziet er zo enorm strak uit. Vind hem niet lekker lopen.. Enkel door de manier waarop het gereden wordt. Gangen zien er voor zover wel goed uit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

Lijkt mij een dier met potentie, maar ook 1 waar je eerst wat werk aan hebt om hem fijn te hebben. Maar voor hetzelfde geld pakt hij dat zomaar op. Hoe duur was hij ook alweer?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:44

Ze vraagt er €8500 voor. Let wel, hier rijdt ze hem nog maar af en toe. Een jaar geleden liep hij er veel soepeltjes bij dan nu. Geen moeilijk paard en heeft absoluut potentie. Maar inderdaad.. Een heel leuk projectje. Geloof me, met dit paard kun je echt nog ver komen.. Dit filmpje is even tussen '' neus en lippen'' door gemaakt. Als je deze gewoon 5x in de week rustig vanaf 0 mee begint heb je hem echt fijn aan het lopen. Nu is hij wat stram en stijf en laat hij moeilijk los. Maarja wat wil je als je niet meer zovaak rijdt.. Hij gaat er niet voor niets uit.

En echt alle nakomelingen van die moeder zijn goed. Zijn volle zus loopt echt geweldig. Loopt ook op de BK in het Z2. Za vaila Tika. Ga die maar eens kijken. Echt zuiver zijn zus, alleen iets hoogbeniger. En de W ynton heeft de Pavo cup gelopen. Voor wie wil zou ik zeker gaat kijken. En ik weet dat er al geintereseerde zijn :o

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:48

Ramzi snap dat ie niet voor niets gaat mits helemaal gezond maar hij is ook al 9.. en voor dat geld kan je ook een wat jonger fijn paard kopen wat wel makkelijk na te rijden is. Dit is geen opstappen en wegrijden/doorstarten in het Z zoals ermee wordt geadverteerd. Deze moet gecorrigeerd en getraind worden daar kan je wel een half jaar voor uittrekken. Dat geeft niet, maar daar is de prijs niet naar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:49

Oei.. dat vind ik echt teveel geld := dat ze er geen tijd voor heeft snap ik, en dat hij dan minder loopt ook. Maar ik zou er geen 8500 voor over hebben geloof ik. Tenzij hij een mega super gevoel zou geven, maar daar kom je maar op 1 manier achter :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:54

Vindt dat dat paard voor dressuur meer front mag hebben en een langer voorbeen, is wat 'op de kop' gebouwd en heeft wat lang achterbeen. Vindt het rijden reuze meevallen hoor, daar kijk je zo doorheen toch? Kost toch tijd om combi te worden. Vindt de prijs fors maar ja, vragen staat vrij....

@ seven, heb je al op KWPN site gekeken bij 'fokker zoekt ruiter'? Staan soms leuke aanbiedinkjes bij!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:56

W dan zou ie rond de 8 jaar moeten zijn. 8 jaar en ik zie niks anders dan rondje links en rechts dus dan zijn er geen zijgangen bevestigd.
Sterker nog je weet niet eens of er goede lengtebuiging in zit en of ie opzij gaat voor je been.

In dat geval vind ik 8500 erg veel, dit bedrag zou ik wel weer sneller uitgeven aan een 3-4 jarige die nog niks kan.

Ik weet ook niet of de amazone haar benen stil kan houden misschien is het paard wel voorwaarts.

Voor 8500 euro moet er nog een ander filmpje komen :D

@ prakkie jouw paard is te duur

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:04

Ramzi schreef:
Ze vraagt er €8500 voor. Let wel, hier rijdt ze hem nog maar af en toe. Een jaar geleden liep hij er veel soepeltjes bij dan nu. Geen moeilijk paard en heeft absoluut potentie. Maar inderdaad.. Een heel leuk projectje. Geloof me, met dit paard kun je echt nog ver komen.. Dit filmpje is even tussen '' neus en lippen'' door gemaakt. Als je deze gewoon 5x in de week rustig vanaf 0 mee begint heb je hem echt fijn aan het lopen. Nu is hij wat stram en stijf en laat hij moeilijk los. Maarja wat wil je als je niet meer zovaak rijdt.. Hij gaat er niet voor niets uit.

En echt alle nakomelingen van die moeder zijn goed. Zijn volle zus loopt echt geweldig. Loopt ook op de BK in het Z2. Za vaila Tika. Ga die maar eens kijken. Echt zuiver zijn zus, alleen iets hoogbeniger. En de W ynton heeft de Pavo cup gelopen. Voor wie wil zou ik zeker gaat kijken. En ik weet dat er al geintereseerde zijn :o

succes met de verkoop voor dat geld :)
ben na 30 sec gestopt met kijken, dier en rijstijl kan me niet boeien!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:10

Zonde dat ie zo wordt voorgesteld; over het tempo gereden met stugge hand. Vrpr is ook te hoog door alle hiervoor genoemde redenen. Vanaf het 8e jaar begint je niet op 0 maar op -0 en het halfjaar dat Sythaa noemt voor het corrigeren kan nog wel eens uitlopen. Ben het eens met InekeN dat het paard "op de kop" gebouwd is, dat zie je meteen bij het uitschuiven. Ik denk dat er nog wel wat "haken en ogen" aan het paard zitten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:11

Pletje: leuk topic! Ziet er goed uit zo na je bevalling +:)+

Enne, Seven ik heb nog wel een paard voor je staan die je mag uitbrengen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:05

Babootje schreef:
Zonde dat ie zo wordt voorgesteld; over het tempo gereden met stugge hand. Vrpr is ook te hoog door alle hiervoor genoemde redenen. Vanaf het 8e jaar begint je niet op 0 maar op -0 en het halfjaar dat Sythaa noemt voor het corrigeren kan nog wel eens uitlopen. Ben het eens met InekeN dat het paard "op de kop" gebouwd is, dat zie je meteen bij het uitschuiven. Ik denk dat er nog wel wat "haken en ogen" aan het paard zitten.

Danwel aan degenen die niet de guts hebben om eraan te beginnen?

Wanneer je gewoon het lef hebt om er een jaar voor uit te trekken en dat dioer lekker bij elkaar te rijden, dan heb je niet alleen een goed lopend paard; je bent dan ook samen een combi en dan kun je gewoon los gaan.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:21

Ik vertrek zo richting de kliniek om 3 uur wordt ze gekeurd... Spannend!! Heb nog nooit een paard laten keuren of meegemaakt (eerste paard), dus ben heel benieuwd..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:22

Ik duim voor je xalm! :j