Ja te droog is natuurlijk ook niet goed. Ik hoop dat het smeren de genezing wat helpt en versneld. Oh wat kan je het dan benauwd krijgen he, als je ze iets ziet doen wat beter is van niet. Gelukkig bleef het verband goed zitten. Hij heeft igg veel lol.
YvonneV
Geplaatst: 19-05-14 21:59
_Lorette_ schreef:
De mesitran is in bestelling
Kun je gewoon bij een apotheek halen
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-14 22:02
O, dat wist ik niet! Maar ik heb het als het goed is morgen.
Vind het er ook netjes uitzien. Been is ook niet dik, dat is volgens mij ook positief. En ook dat ie zo gek doet, is volgens mij een positief teken.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-14 22:16
Ik ben ook niet ontevreden. Maar ik heb er totaal geen verstand van. Daarom heb ik de foto's maar weer doorgemaild voor een deskundig oordeel. Frum krijgt geen spuiten meer, alles gaat nu over het voer, en ik vind het eng als er te lang geen deskundige naar heeft gekeken.
Ik vind het er ook erg netjes uitzien! Ik heb tijdens mijn da assistenten tijd slechtere wondes gezien waar ze heel goed uit kwamen! Kan me je ongerustheid heel goed voorstellen hoor, zou hetzelfde hebben als het mijn eigen paard was. We blijven gewoon duimen dat frum hier niks aan overhoud.
Arme frum maar misschien nog wel meer arme jij Ook ik vind de wond er aardig uitzien (voor zover zo iets er aardig uit kan zien) dus duimen blijven draaien voor die knappe goedzak !!!
Oh dat ziet er goed uit. Hoe lang is het geleden 4, 5 dagen? ziet er heel netjes uit. Mooi (niet te) droge wond, een beetje wondvocht boven in en een klein beetje onrust aan de onderkant maar dat komt door de huid (dat losse stukje)die daar nog vast zit. En volgens mij zit er ook al een begin van het nieuwe huidje. litteken vrij zal het denk ik niet worden, maar dat zel zeker een stuk verbeteren zodra je gaat smeren. En zijn been is idd ook mooi droog geen verdikking. komt goed! dit is natuurlijk allemaal mijn mening(vanachter een computert is het altijd anders), maar wat zei/vind de DA?
Het is vandaag 5 dagen geleden, maar ik tel donderdag als Dag 1, dus vandaag zou dan dag 6 zijn.
Ik weet wel zeker dat dit niet littekenvrij wordt. Dat onderste, uitstekende gedeelte vind ik twijfelachtig. Vraag me af of dat nog verder weggesneden moet worden. Dit klinkt raar, maar ik heb al een ongezond paard dat onverkoopbaar is (niet dat ik hem ooit had willen verkopen), dus littekenweefsel/schoonheidsfoutje is niet iets waar ik me echt druk om maak. Als hij gelukkig/paardwaardig kan blijven leven, zo lang dat lukt met zijn ataxie, ben ik helemaal tevreden. Ik hoop alleen dat het littekenweefsel hem niet teveel gaat beperken in zijn bewegingsvrijheid. Heb nog geen reactie van de kliniek, maar meestal zijn ze daar wel snel mee, dus ik verwacht het straks eigenlijk wel.
Nee precies dat is wat ik bedoel. en wat maakt een litteken uit als ze door de keuring komen, of verder voldoen aan je eigen eisen? Al is dit voor jou niet van toepassing idd.hihi Hopenlijk kan je die eventuele beperking idd nog met smeren zoveel mogelijk. al zal het denk ik wel meevallen aangezien het gestrekt (geen buiging in zijn been waardoor de huid "korter" wordt)heelt, maar kwaad kan het iig niet. Ja dat onderste is wat onrustig ik kan je niet zeggen vanaf deze kant van de comp of dat nog weggesneden moet worden. eraf gaat het wel maar ja wat brengt dat met zich mee..... Ik hoop dat je snel wat van de kliniek hoort.
De dierenarts zei dat de wond zich nu in het tweede stadium van wondgenezing bevindt. Zolang Frum zijn been nog belast en het weefsel rond de wond niet gaat zwellen, moeten we zo doorgaan.
Nickyyyy
Geplaatst: 20-05-14 15:04
Jeetje, wat heftig! Arme Frum.
De wond lijkt idd goed te genezen, dat is positief. Hopelijk hoor je snel wat van de kliniek om je bezorgdheid een beetje weg te kunnen nemen
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-14 23:03
Ik heb vandaag slechts 50 minuten gedaan over verband wisselen. Een atactisch, spastisch en kramperig paard gaan pesten met wondverzorging als bij ons de balen hooi in folie worden gewikkeld en de hele beestenbende in de gloria is.... GEEN AANRADER
Het middelste lijkt mij mooi granulatieweefsel. Je hebt ook nog kans dat onder er gewoon af valt, en alleen iets verdikt blijft. In ieder geval veel succes ik hoop dat Frummel er weer helemaal boven op komt.
YvonneV
Geplaatst: 25-05-14 00:34
kimmie1 schreef:
Je hebt ook nog kans dat onder er gewoon af valt,
dat verwacht ik wel. gebeurde bij mijn ex-teen wel [MWS] Teen kwijt.
Oh ja dat ziet er wel goed uit, ie iets onrustig maar dat hoort ook. dat stukje huid/vlees wat er nog aan zit is er langzaam aan het afgaan. maar verder een "mooie" wond. ik denk dat ik het even zou laten drogen een klein beetje. en misschien dat de DA dat stukje er wel af wil snijden idd, bevorderd waarschijnlijk het genezingsproces wat, maar verder zal het niet veel verschil uitmaken. hoe gaat het verder meet Frum? verschonen van verband ook goed te doen, en staat hij nog op pijnstillers?
Ik twijfel over het wegsnijden. Dat ziet er mooier uit, omdat je het weer glad maakt, maar dan maak ik ook weer een nieuwe wond. Het werd mij daarom nog niet direct aangeraden. Het verband mag nu zeker 2 dagen blijven zitten (mits het goed zit, schoon en droog is en er geen wondvocht doorheen komt), wat ik heel spannend vind, omdat het dan zo’n verrassing is wat er onder vandaan komt. Als het weefsel afsterft, dan kan ik het weghalen, dat voelt hij toch niet. Ik laat het even afhangen van wat ik zie als ik weer ga verschonen.
Hij is van de pijnstillers en de ontstekingsremmers af. Nog wel antibiotica. Gelukkig doet hij het prima zonder pijnstillers! Hij loopt absoluut niet kreupel.
Verband wisselen is een leuk klusje voor mensen die hun geduld willen oefenen.
Mijn ruin heeft jaren geleden een flinke winkelhaak op een gewricht gehad. Erg diep en er hing een flap vlees los. Ik kreeg destijds het advies er niet teveel aan te doen, alleen schoonhouden. Dus elke dag met lauw water afspoelen en alle rommel eruit. De flap kon afsterven of weer vastgroeien. Hij is wat verschrompeld en vastgegroeid. In het begin was het een bobbel, maar ook dit is verdwenen en nu is het alleen nog een v vorming litteken.
Oh dat is mooi geen pijnstillers! niet weg snijden is denk ik de beste optie, kan de huid mooi zelf regelen wat het wel en niet afstoot. Kan me voor stellen dat het spannend is als je eerst elke dag de wond kon zien en nu moet wachten, maar het is wel beter. Dan kan de wond net iets langer rusten en als het fout gaat zal je wel merken dat het verband niet blijft zitten of frum onregelmatig gaat lopen omdat het pijn doet. geduld is een schone (en hele moeilijke) zaak in dit geval.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-14 01:36
Ik vond zijn been wat broeierig voelen, dus voor mijn gemoedsrust weer een verbandwissel gedaan. Beetje laat, maar anders slaap ik toch niet.
Slechte foto's, want mijn telefoon heeft een beroerde flits...
Wond is behoorlijk veranderd, heel anders dan ik had verwacht
Het verband zat er al niet zo mooi omheen, maar nu is het helemaal een ramp. De verbandbandage hechtte nauwelijks en probeer het dan maar eens vast te krijgen met een kramperig paard. Het was net het laatste restje, dus ik kon ook geen nieuwe rol pakken. Ik had al nieuwe spullen besteld, maar kan niet meer wachten op de bezorger. Morgen rijd ik eerst wel even langs de kliniek. Ik vind zijn been minder worden onder het verband. Alsof je een paard permanent in de bandages houdt.