Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:46

Needje schreef:
Verder had iemand het over de kleine lettertjes. Dat klopt ja. Dus gewoon goed lezen! Dat schijnt nou eenmaal voor een hoop mensen erg lastig te zijn. :+

niet zozeer lastig denk ik, maar vooral dat er een hoop regels zijn en een ziek paard houdt geen rekening met regels...

400,- per jaar vind ik best meevallen,want zoals gezegd ben je al snel 100,- kwijt wanneer er en D.A is geweest. Alleen (lang) niet alles wordt vergoed, dus kun je alsnog veel geld kwijt zijn.

SteffiiY

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:48

Over dat verzekering verhaal, ik denk dat je heel veel verschillende verzekeringen heeft en iedereen heeft andere ervaringen ermee :j

ik ga straks bellen om mijn nieuwe paardje ook in de verzekering te gooien, gewoon omdat ik met de verzekering van mijn huidige paardje tevreden ben.
Het kost me wel 450,- in een jaar, maar ben wel rondom verzekerd en tot nu toe is alles uitgekeerd.
Van wondje op het been waar een DA voor moest komen, tot koliek tot kreupelheidsonderzoeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:54

Kleine lettertjes daarin zijn dat ze vaak alleen behandelingen vergoeden die ook verzekerd zijn.
Dus bij een simpele verzekering zullen ze geen behandeling voor een peesblessure betalen.
Maar aangezien ik uitgebreid verzekerd ben, ook voor krepelheden van binnenuit heb ik daar geen last van.
Fysio enzo kan je je wel voor verzekeren bij ER, maar dan betaal je zoveel extra per jaar dat je dat er niet uithaald imo. (premie 450 euro per jaar voor ZK + fysio enz.)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:00

Alja, was superleuk paard maar het klikte niet echt tussen beide dames. Ze vond m ook aan de kleine kant hoewel ik dat wel weer mee vond vallen....paard met drie goeie gangen, zou ruimer kunnen in draf maar das met lengte rijden op te lossen, superfijne galop en heel mooie stap! Het is alleen geen echt typisch dressuurpaard om te zien, lichte ramsneus en zonder aftekeningen. Maar echt een heel leuk en heel betrouwbaar dier!

Romanoff, het is niet voor mezelf maar voor mijn stalgenoot en die is, net als ik, ruim 1.80 dus paard moet wel wat grootte en body hebben anders is het echt geen gezicht. Ik heb zelf een paard van 1.84...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:40

gewoonmarie schreef:
Nanno_123 schreef:
haha ja ik wil het dan wel graag met de letter D maar meer als roepnaam maar ik vind doortje en dora ook zo truttig!

en bedankt... :+

hahaha sorry maarja ieder zijn eigen mening toch, er stond ook bij 'ik vind'.
maar het moet ook bij je paard passen vind ik en ze heeft echt een stoer koppie vind ik met dikke voorpluk enzo!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:44

De merrie waar ik mee bezig ben word ook donderdag gekeurd om 14:00 uur! spannenddd..
dan de foto's opsturen naar mijn eigen dierenarts, dus ik ben nerveus!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:49

spannend Nanno & welmoed! Zal duimen :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:49

Spannend hoop dat ze goed gekeurd wordt voor je!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 13:50

Oeee Nanno jij ook donderdag. Spannende dag voor ons.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:54

Needje schreef:
Kleine lettertjes daarin zijn dat ze vaak alleen behandelingen vergoeden die ook verzekerd zijn.
Dus bij een simpele verzekering zullen ze geen behandeling voor een peesblessure betalen.
Maar aangezien ik uitgebreid verzekerd ben, ook voor krepelheden van binnenuit heb ik daar geen last van.
Fysio enzo kan je je wel voor verzekeren bij ER, maar dan betaal je zoveel extra per jaar dat je dat er niet uithaald imo. (premie 450 euro per jaar voor ZK + fysio enz.)

Wij zijn ook uitgebreid verzekerd en voor het aankoopbedrag. Waarschijnlijk hebben ze daarom bij ons ook nooit moeilijk gedaan over alle behandelingen. Ook met vorige 2 niet en die waren voor minder verzekerd.Fysio hebben wij niet verzekerd en zoiets als aquatherapie wordt ook niet vergoed. Een scintigrafie werd wel vergoed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:55

Donderdag is de dag van het duimen dus! :D

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:56

tuurlijk ieder z'n eigen mening! Bedoelde de opmerking ook niet raar ofzo.. Ik vind het ook wel truttig, maar dat vind ik juist leuk!
Het is ook niet haar wedstrijd naam hoor.. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 13:58

Ja, dan moet iedereen zijn duimen kapot draaien voor 2 personen, haha.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:02

welmoed__ schreef:

haha ja precies!! jij ook succes, welke laat je keuren?(ik ben het even kwijt -O- )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:03

gewoonmarie schreef:
tuurlijk ieder z'n eigen mening! Bedoelde de opmerking ook niet raar ofzo.. Ik vind het ook wel truttig, maar dat vind ik juist leuk!

het moet je paard passen en als het echt een doortje is dan is dat juist heel leuk!

ik denk dat ik de mijne toch gewoon als Dorienta hou.. maar dan uitspreek alsof er puntjes op de E staan dus Doriënta, klinkt al wat minder koe-achtig vind ik haha

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:07

Dat wordt idd duimen draaien donderdag! Hoop voor jullie beide dat ze goedgekeurd worden!

Heb net de knoop doorgehakt, in goed overleg met de eigenaren en de ruiter van het paard wordt het paard morgen toch ook röntgenologisch gekeurd. Om half 11 bij de kliniek begint het keuren. :):)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:09

Nanno_123 schreef:
gewoonmarie schreef:

het moet je paard passen en als het echt een doortje is dan is dat juist heel leuk!

ik denk dat ik de mijne toch gewoon als Dorienta hou.. maar dan uitspreek alsof er puntjes op de E staan dus Doriënta, klinkt al wat minder koe-achtig vind ik haha

Ik vind Doriënta wel leuk, klinkt wel een beetje Spaans :D

Spannend donderdag!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:11

Nanno_123 schreef:
welmoed__ schreef:

haha ja precies!! jij ook succes, welke laat je keuren?(ik ben het even kwijt -O- )

Pagina 21 ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:13

Jij ook succes Pattypaard!

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:24

Als iemand hier nog een makke c, kleine D pony weet die niet boven de 1000 Euro kost, weet Hoor ik het graag. Uiteraard beleerd onder het zadel.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:28

Man man... Wat een succes topic dit keer :D Wat zou het leuk zijn als ze allemaal goedgekeurd worden!

Hier toch weer enorm in dubio over mijn paarden, ik moet echt uitdunnen. Heb een paar geinteresseerde voor de sportmerrie, maar nog geen potentiële koper die mijn hart werkelijk sneller doet slaan. Ja, dat bestaat ook nog... Een verkoper die niet zomaar verkoopt :') Eigenlijk wil ik de sportmerrie niet kwijt, anderzijds heb ik er met onze toekomstige gezinsuitbreiding geen tijd voor om haar dagelijks te trainen en regelmatig te presenteren op concour. Zonde.... Anderzijds, met de huidige paardenmarkt krijg ik momenteel nog geen fractie van wat ze werkelijk waard is, en dus loont het misschien best de moeite om haar nog 2 á 3 jaar op stal te houden, met het uitzicht dat ik haar tzt wel een mooi debuut kan geven, en ze eventueel verkocht kan worden aan de juiste eigenaar voor een betere prijs. Maarja...

Dan de D/Epony, superbraaf ding, zo opstappen en wegrijden voor jong en oud. Hij past momenteel eigenlijk het beste in ons leven, ideale kinderpony (leuk voor zoonlief...) hoeft niet persé uitgebracht te worden op concour en doet ook niet moeilijk als ik eens een weekje minder tijd voor hem heb. Hij is zo lief en betrouwbaar, en dankzij hem heb ik echt weer plezier gekregen in de paardensport (was na een val vorig jaar januari extreem angstig). Anderzijds, hij is het kortst bij mij... Dat maakt de keuze wellicht makkelijker...

Keuzes keuzes... helaas de consequentie als je ervoor kiest je oude gepensioeneerde wedstrijdpaard een goede oude dag te geven. Dan moet een ander paard gewoon plaats maken, maar een keuze maken voelt qasi onmogelijk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:28

jij ook succes pattypaard!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:33

suc6 morgen en donderdag meiden! Spannend!!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:41

[/quote]
haha ja precies!! jij ook succes, welke laat je keuren?(ik ben het even kwijt -O- )[/quote]

Pagina 21 ;)[/quote]

Heel leuk, ook zon lekker dikke voorpluk en veel manen net als die ik ga laten keuren!
die van mij overigens ook united x jetset d dus nog meer overeenkomsten haha! heel toevallig, als ze nou ook nog allebei worden goedgekeurd is het al helemaal geweldig!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:46

Haha ja, heb jij ook een foto neer gezet? Ook even kwijt :o