Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:39

ietjelover schreef:
Ik heb net iemand gemaild met een Konik veulen te koop.
Ik vondt hem super leuk en ze vroegen wat ik wilde geven.
Nou is mijn vraag wat jullie voor dit veulen zouden geven?
Ik heb echt helemaal geen idee, en wil niet te laag bieden maar natuurlijk ook niet te hoog.
http://link.marktplaats.nl/558000764

heb 350 euro geboden,
heb echt werkelijk geen idee.

Wat denken jullie van mijn bod?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:41

@arabiertje: je hoeft niet direct een advocaat op de zaak te zetten, maar je kan in ieder geval een keer juridisch advies inwinnen over hoe het zit met geld terugkrijgen of inderdaad daar iets moeten uitzoeken. Want dat zou je uiteindelijk al voldoende helpen, als blijkt dat daar inruilen niet rechtsgeldig is zegmaar.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:45

Op hun site staat dat die kleine totilas 1.50 is en 3 jaar. Dan valt ie denk ik ook buiten de zoek criteria van dressuur518.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:46

Hmmmm.... iets te klein (1,50) 3 jaar (te jong) niet geklasseerd denk het niet dat het wat wordt maar ik hou hem nog ergens ingedachten. Geen makkelijke bezigheid hoor een nieuw paard kopen :P

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:49

ietjelover schreef:
ietjelover schreef:
Ik heb net iemand gemaild met een Konik veulen te koop.
Ik vondt hem super leuk en ze vroegen wat ik wilde geven.
Nou is mijn vraag wat jullie voor dit veulen zouden geven?
Ik heb echt helemaal geen idee, en wil niet te laag bieden maar natuurlijk ook niet te hoog.
http://link.marktplaats.nl/558000764

heb 350 euro geboden,
heb echt werkelijk geen idee.

Wat denken jullie van mijn bod?

Ik vindt het een prima bod ik zou als ik jouw was ook een bod van rond de 300 hebben gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:50

dressuur518 schreef:
Hmmmm.... iets te klein (1,50) niet geklasseerd ik hou hem ingedachten. Geen makkelijke bezigheid hoor een nieuw paard kopen :P

Dat ligt er maar net aan hoe moeilijk je het jezelf maakt.
Als je je maar vooral richt op wat "men" graag zou zien, dan zul je zoeken tot je en ons weegt, want dat zoekt iedereen.

En je moet natuurlijk niet te bang zijn om eens verder te kijken en, zoals in voorbeeld, je niet te laten afschrikken maar gewoon gaan kijken wat ie nou echt te melden heeft. Als je niet in staat bent om de potentie te zien, ben je ook niet in staat om het eruit te rijden.

KarinvdM

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:12

Arabiertje* schreef:
@KarinVdM: Als het je stoort, lees je er gewoon over. En dan is je probleem opgelost, iedereen is vrij om te reageren in dit topic. Ik dus ook, fijn dat er mensen mij ondanks alles nog steeds tips willen geven. Ben hun daar zeer dankbaar voor en ga die zeker gebruiken. ;-)
Nee, daar vergis je je in. Dit topic gaat over het zoeken naar een nieuw paard, niet over jouw sores met jouw miskoop.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:14

Het gaat hier nog steeds om een koop KarinVdM. Er bestaat een negeerlijst, dan kan je mijn berichten niet zien. Het valt op dat het minste wat ik in dit topic zet, je stoort. Laat het naast je liggen, leven en laten leven als het je niet interesseert lees je er over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:17

ja maar het gaat hier over de zoektocht voor aankoop, niet over de sores, nasleep en alle ellende van een miskoop achteraf,
dan moet je daar maar een apart (eigen) topic voor starten of via PB!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:27

Naja, ik zie niemand die klaagt buiten de twee personen die altijd wel iets zoeken om op me te jutten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:39

IK denk dat vele gewoon al niet meer de moeite doen, zoals ik ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:41

dressuur518 schreef:
Hmmmm.... iets te klein (1,50) 3 jaar (te jong) niet geklasseerd denk het niet dat het wat wordt maar ik hou hem nog ergens ingedachten. Geen makkelijke bezigheid hoor een nieuw paard kopen :P

Er is bij mij op stage een prachtig paard gekomen, helemaal zwart zonder aftekeningen. Ik schat dat ze 1.65 is. Engels volbloed maar loopt al M1 of M2
Ik heb geen idee wat de bloedlijn is, maar zou het kunnen vragen, en de vraagprijs

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:42

Dit topic is voor iedereen, dus laten we het weer hebben over het echte onder werp dan is iedereen weer tevreden.

houd ons dus op de hoogte als je zelf alles op een rijtje hebt arabiertje is voor je zelf ook makkelijker.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:42

Aieshja schreef:
dressuur518 schreef:

Er is bij mij op stage een prachtig paard gekomen, helemaal zwart zonder aftekeningen. Ik schat dat ze 1.65 is. Engels volbloed maar loopt al M1 of M2
Ik heb geen idee wat de bloedlijn is, maar zou het kunnen vragen, en de vraagprijs

ze zocht een pony, geen paard :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:46

Arabiertje: je vergist je. Nu zeg ik er dan eindelijk ook maar wat van. Ik vind het ook erg vervelend om al jouw niet relevante berichten te lezen.
Het is erg makkelijk om te zeggen dat men jouw berichten dan maar niet moet lezen... open gewoon een ander topic dan heb je ook geen "last" van de mensen die last van jou hebben.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:07

Arabiertje: Ik denk Persoonlijk dat je geen poot hebt voor op te staan. Jij bent zelf in fout geweest, en zelf heb je niet nagedacht. Er zit geen verborgen gebrek op dit paard, dat ze achteraf ziek is geworden is niet verborgen. En dat ze zogezegd ' vast ' zou zitten , tjeh er zitten veel paarden vast. Ik denk niet dat je daar echt een zaak van kunt maken.

Voor de rest denk ik dat je blij mag zijn dat je ze nog mag in ruilen, na al die rompslomp rond dat paard. En gezien het feit dat je haar nog niet eens voor de helft ( wat ze zou moeten kosten ) betaald hebt.
Ik denk dat je HEEL lief aan die kerel mag vragen voor een leuke deal. Of het paard gewoon zelf houden, en er zelf maar wat tijd en moeite in steken.

Wij zijn zaterdag allemaal mee geweest, en we snapte allemaal eerlijk gezegd niet 100% waarom je warona weer kwijt wou ( ook jou vriendinnetje snapt het niet, zij zegt dat het een braaf paardje is).
Ook heb ik me een beetje geërgerd zaterdag, hoe jullie daar beiden rond liepen.( maar dat wist je al )

Als ik zo een idiote actie had uitgehaald als jou ( wat ik al NOOIT zou doen, maar bonne) Dan hield ik warona nog zelf wss, of kroop ik terug naar die stalling op mijn knietjes, voor mij toch aub een ' beter ' paard te geven, en een mooie deal te maken. Maar je liep er naar mijn mening een beetje verwaand en ongeïnteresseerd bij. Ik snap niet dat jij daar niet ELK paard geprobeerd hebt. En een beetje verder gekeken hebt dan dat jou adviseur je aanraden. Ik had zelfs die tinker geprobeerd als ik jou was. Ook die haflinger.

Ten laatste raad ik jou aan om ZSM een beslissing te nemen OD, hoe langer je dit boeltje laat aanslepen, de moeilijker het allemaal gaat worden.

Voor de rest hoop ik wel dat je nu EINDELIJK je les geleerd hebt ivm paarden kopen, houden en verkopen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:11

Wat denk je nu? Dat ik na uren lang nog geinteresseert ga zijn? Een haflinger en een tinker sluit ik uit. Dat is gewoon niet wat ik zoek... En dat is m'n goed recht. Dat jij ambetant rond loopt is niet moeilijk, omdat die pony dat jij leuk vond ik niet leuk vond. :') [***] heeft een verborgen gebrek, verzuring in de spieren en blokkades. Weet je wel goed wat je allemaal zegt? Weet je wel goed wat al die behandelingen kosten? Maar geen probleem voor mij hoor. Weet dat ik jou allesinds niet moet mee nemen. Stelletje achterbakse handeling van jou. Mij willen helpen om nadien lastig rond te komen knorren omdat ik het paard niet leuk vind dat jij wil leuk vind. :')

Ik heb in ieder geval m'n les geleerd, dat jij geen haar veranderd bent.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:14

Ben nu wel een klaar met deze soap. Maak een beslissing en vecht de rest uit in een ander topic!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:15

Wát is het verborgen gebrek precies dan? Verzuring en blokkades zijn geen gebreken, dat kan elk paard krijgen.

EDIT: Oh, als iedereen het vervelend vind, heb ik niks gevraagd! Sorry!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

Het verschil is wel dat [***] al langer met die blokkades en verzuring zit. Veel langer als dat ik ze heb... Het is niet eens zeker dat die verzuring of blokkades ooit nog weg gaan en dan nog. Gezond is ze allesinds niet, voor 6000 euro vind ik wel dat dat mag. Excuseer moet...

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:18

Hemeltje... zelden zo'n eigenwijs gezien.

Edit: zinnetje weggehaald.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:19

Maar het is duidelijk, ik verdwijn. Geen probleem!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:31

Maare, als ze al verzuurd was en allerlei blokkades had, kon je dit toch voelen toen je haar voor de eerste keer daar reed?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:33

Diverse bokkers konden op de foto's al zien dat er iets niet in orde was .....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:39

Zoooo bijgelezen, jammer dat we erg persoonlijk en offtopic gaan hier :)

Mijn pony is verkocht! Ik ben momenteel een beetje in 'dilemma' of een nieuw paard een goed idee is.
Ik kan het zeker en vast aan financieel en qua schoolwerk, maar toch twijfel ik heel erg. Binnen een dik jaar ben ik klaar met het middelbaar onderwijs en ik ga zo goed als zeker in het buitenland studeren. Op zich kan ik dan een bijrijder zoeken of het paard verleasen, maar ik vind het 'sneu' om nu een paard te kopen waar ik nog max 2 jaar echt van kan genieten.
Ik ga misschien dus eerst op zoek naar een verzorgpaard. Probleem is wel dat ik graag wedstrijden wil rijden maar dat je daar (hier in de buurt) geen goede mogelijkheden voor vind. Vaak moet je honderden euro's besteden aan paarden waar je 2-3x per week mee kan rijden en that's it. Een beetje jammer :n