Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:45

Ik wil juist weer iets weer wat ik gelijk dit jaar kan starten, nou dan moet ik echt diep in de buidel tasten of genoegen nemen met een dier wat niet kan bewegen.

(ja heb de vos natuurlijk nog steeds in mn hoofd maar kan zijn dat die al weg is straks )

Blablabla11

Minimax gefeliciteerd :))

Vrijdag, zaterdag en zondag komen er mensen kijken .. Behoorlijk vol gepland

Nellekeee

@welmoed Daarom kocht ik een 7 jarige, maar daar heb ik toch echt veeeel meer gestuiter mee gehad dan met de 4 jarige. Dus dat valt te bezien :P gewoon gaan kijken! Sommige 3 jarigen zijn makker dan die van 2 jaar ouder
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 22-03-12 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:46

hihi welmoed nou misschien istie wel hartstikke braaf?

mijn fries is nu ook net ingereden, en die stuitert ook niet. alles moet nog wat meer netjes afgewerkt worden, zoals de voltes niet meer uitvallen, of juist naar binnen vallen ;) en spieren kweken. maar stuiteren doet ze niet.
misschien is dat met die schimmel ook wel!! Gewoon kijken :j :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:47

Haha ja daar heb je gelijk in, daarom zoek ik ook naar een nuchter karakter.
Heb 4 jaar op een engels volbloed, sensibel en een dikke drukte maker gereden en gevochten en daar ben ik klaar mee. Ik wil rustig een parcour rond kunnen gaan en een rustige buitenrit kunnen maken. :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:48

Mijn 3 jarige reedt ik nadat ze 7 x iemand op de rug had gehad zonder zadel langs de weg. De achtste keer zonder zadel en hoofdstel op het strand

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:49

Seven schreef:
Ik wil juist weer iets weer wat ik gelijk dit jaar kan starten, nou dan moet ik echt diep in de buidel tasten of genoegen nemen met een dier wat niet kan bewegen.

(ja heb de vos natuurlijk nog steeds in mn hoofd maar kan zijn dat die al weg is straks )

Wat zeiden die mensen; We houden hem wel even voor je gereserveerd :+. Hopen dat jouw ruin iets sneller weg is dan de merrie.. Weet je of zij nog meer geinteresseerden hadden?

welmoed__

Faya; er zit wel een rustige afstammeling achter, maar dan zit ik nog met het probleem dat hij niks kan DUBIO want ik vind hem wel echt leuk zo op de foto! http://link.marktplaats.nl/535467845
dat is hem

welmoed__

Lindy1982 schreef:
Mijn 3 jarige reedt ik nadat ze 7 x iemand op de rug had gehad zonder zadel langs de weg. De achtste keer zonder zadel en hoofdstel op het strand

dat is echt helemaaaaaal ideaal!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:50

Klopt ze houden haar tot volgende week vast dan komen de mensen uit zweden die hebben aangegeven 3 paarden te willen en daar zit de vos ook bij. Maar ik zie t wel ik ga niet haasten met mn ruin wil wel dat hij een super baas krijgt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:51

Precies Seven!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:51

welmoed__ schreef:
Faya; er zit wel een rustige afstammeling achter, maar dan zit ik nog met het probleem dat hij niks kan DUBIO want ik vind hem wel echt leuk zo op de foto! http://link.marktplaats.nl/535467845
dat is hem

Hij is nog wel heel groen, maar er staat geen vraagprijs bij. Als dat nou meevalt kan je hem nog een maand wegbrengen om te laten doorrijden toch?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:53

welmoed wat een leukerd!! maar hij kan nog niks, kun jij hem dat niet aanleren? of ook geen zin in ;)
laten beleren dan (gelijk even mijn diensten aanbieden :D ) een optie? dan heb je em in een maandje of 2 voor jezelf. Maar goed, je weet dus nog niet wat hij precies doet onder het zadel.. ga je die gok nemen, om af te wachten of het weer een stuiterbal is zoals je had of juist niet ;)

lindy dat klinkt echt ideaal ja haha. zo zie ik mijn andere fries (die voor altijd blijft :D) ook wel. ik heb zelfs de 2e keer dat we de bak in gingen (daarvoor 2 keer in de paddock er opgezeten) mijn vriend er op gezet. Dat beest is echt ZO mak. maar die heb ik ook al vanaf veulen, dus alles wat ik doe = goed.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:53

Seven schreef:
Klopt ze houden haar tot volgende week vast dan komen de mensen uit zweden die hebben aangegeven 3 paarden te willen en daar zit de vos ook bij. Maar ik zie t wel ik ga niet haasten met mn ruin wil wel dat hij een super baas krijgt

Met je ruin komt vast goed, t weekend al vol met bezichtigingen? Wel aardig van de mensen, maar een week is voor jou verkoop wel erg kortdag, als mensen 2x willen komen en keuren ben je toch al snel 2 weken verder.. En die mensen uit Zweden nemen haar dan sowieso?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:55

Ik heb gewoon gemaild. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:55

Ja die hebben al aangegeven haar sowieso mee te willen nemen en voor die eigenaar super want ze willen dr niet over laten keuren etc. We zien wel en anders zoek ik rustig verder naar wat anders.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:14

Zozo wat een updates allemaal, net even allemaal gelezen.
Minimaxi gefeliciteerd!!!
Ik zit nog te twijfelen of ik even naar stal Tieks ga bellen over hun aanbod. Was eigenlijk de bedoeling om een leerpaard aan te schaffen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:15

FahyaFemke schreef:
welmoed wat een leukerd!! maar hij kan nog niks, kun jij hem dat niet aanleren? of ook geen zin in ;)
laten beleren dan (gelijk even mijn diensten aanbieden :D ) een optie? dan heb je em in een maandje of 2 voor jezelf. Maar goed, je weet dus nog niet wat hij precies doet onder het zadel.. ga je die gok nemen, om af te wachten of het weer een stuiterbal is zoals je had of juist niet ;)

lindy dat klinkt echt ideaal ja haha. zo zie ik mijn andere fries (die voor altijd blijft :D) ook wel. ik heb zelfs de 2e keer dat we de bak in gingen (daarvoor 2 keer in de paddock er opgezeten) mijn vriend er op gezet. Dat beest is echt ZO mak. maar die heb ik ook al vanaf veulen, dus alles wat ik doe = goed.

Dat is het hem denk ik ook heb die van mij ook zelf gefokt

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:26

Ik ga denk ik naar een 14 jarige zwarte Z merrie (Ferro x Darwin) bellen

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:29

gefeliciteerd minimaxi !!! nieuwsgierig naar de foto's
dat van die kijkverslaving herken ik ook wel zoals sommige van jullie aangeven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:31

Nou ik ga maar eens werken dan gaan de dagen wat sneller hahaha

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:31

Seven schreef:
Nou ik ga maar eens werken dan gaan de dagen wat sneller hahaha

Haha succes, ik ga straks mijn Grand Madame weer even rijden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:35

Dat ga ik er na nog doen mn mannie even trainen en mn dame mag ook weer gelongeerd worden dus hebt het nog druk hahaha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:37

heb je geen link van de zwarte merrie emma?
of dat die van die stal?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:39

@ Seven; Vind het kortdag ind dat ze jou een week geven om je ruin dan te verkopen. Hoop dat je snel een leuk baasje voor hem vind!
Heb je het er niet moeilijk mee om hem te verkopen? Lijk me echt vreselijk, haha!

@ Welmoed_ : ik zocht net zoals jou naar een goed gereden paard van 5-7 jaar.. maar alles wat ik tegen kwam of mij aansprak mankeerde dan stiekem weer iets (leuk is dat, kom je kijken en ga je rijden en bevalt het komen ze hoor met bemerking dit en dat.. ja fijn.. )
Of met de keuringen gewoon afgekeurd.

Toen heb ik ook mn eisen aangepast en kwam met een 3jarig zadelmak paard thuis.. of het slim was? Geen idee..
Op het moment hebben we wel veel tegenslagen gehad helaas.
Maar 3 jaar en een bereden 8 jarige kan nog verknoeider zijn dan die 3jarige wat net zadelmak is ;)!