Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_D

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:04

Succes Binky!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:48

Dank jullie wel meiden,het was gewoon een top ritje ik heb echt met een bigsmile van oor tot oor gereden en wel zo genoten! :D
Moet wel eerlijk bekennen dat ik me heb laten ophalen bij huis :o door mijn vriendin en haar paard maar daarna zijn we een rit gaan maken met heel maar dan ook heel veel drukke en enge dingen,we zijn nl dwars door de stad gegaan.......dus veel verkeer,mensen,fietsers,motors,uithangborden,honden,huizen,spelende kinderen,drukke kruizing, diverse bruggen over,langs de haven dus klapperende masten en zo veel meer.En dat alles zeer ontspannen. De knoop was weg zo gauw ik in het zadel zat en het wederzijdse vertrouwen zat er vandaag goed in......oh men als het altijd zo gaat van af nu ben ik de koning te rijk!! Ik zou jullie heel maar dan ook heel graag eens op mijn Boi willen laten rijden,want ik denk dat ook jullie angst dan als sneeuw voor de zon verdwijnd. Maar ik wil dit niet iedere dag omdat ik weet dat dan de angst weer terug komt....raar he? Nou ja voor vandaag was het top en deze rit nemen ze me niet meer af ,ik zit hier heerlijk voldaan na te genieten..... _/-\o_

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:20

Fijn dat het zo genieten was Binky :j! heb je in ieder geval een fijn weekend :D!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:34

Mariska_D schreef:
Fijn dat het zo genieten was Binky :j! heb je in ieder geval een fijn weekend :D!

Ohhhh Yeh ! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:55

Wauw fijn dat je zo genoten hebt Binky. :D :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:08

goed zo Binky, zo hoort het te zijn! Nu weet je ook weer waarom je doorzet ondanks je angst, voor dit soort momenten :)

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:19

Ik meld me ook aan _/-\o_

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:22

Welkom. :)

Oehh nog 2 of ja 1.5 week en dan mag ik er weer op. :D

Nu ben ik nog blij, tot hij straks opgezadeld is en ik er naast sta. :') Dat opstappen is altijd een probleem bij mij om de één of andere reden. :\

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:26

binky schreef:
Moet wel eerlijk bekennen dat ik me heb laten ophalen bij huis door mijn vriendin en haar paard...

dat scheelt altijd, als je bang bent om met iemand te rijden. paard is afgeleidt en jij ook. Als ik met Verdi rij in de bak en er is iemand, geen centje pijn, maar zodra hij alleen is, ziet hij overal bakkabouters. en daar schrik ik dan ook elke x weer van, en de cyclus is geboren.

nou hebben we de pecdat wij niet veel gebruikers hebben van de bak, zeker in de winter niet, dus de kans dat ik alleen rij is heel groot.

DiaBelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:17

binky, wat goed dat je zo genoten hebt van je paardje, dat moet een boost geven!

xalientjex, vertel ook zo bang??

Kailonne, al 3 weken niet op Jack gereden, ik hoop dat als zijn schouder geheeld is je weer lekker met een nieuw goed passend zadel op hem kan rijden.

Somebitch, waarom mag jij op dit moment niet rijden, misschien heb ik er over heen gelezen.

Franka1986, weer op nieuw beginnen in verband met het verhuizen naar een nieuwe stal.

Floortjefaun, nieuw vertrouwen kweken in het bijzijn van de lesgeefster, die geven extra vertrouwen en daardoor worden we toch een stuk moediger. :D

Gisteren was ik DiaBelle aan het borstelen en was ik tussen haar benen van voren bezig, slaat ze toch ineens enorm met haar achterbeen onder haar buik, ik denk dat ze schrok van ineens de borstel zien of zoiets. Ze schrok enorm van haar eigen reactie, en ik ook, had echt zoiets wat doe jij nou toch????

Gisteren waren ze ook bij stal druk met crossmotors bezig en ik wou wat aan het grondwerk doen, maar dat ging niet samen, ze stond druk te doen en luid te briesen, na jah dan hoeft het niet meer voor mij, ik raakte er helemaal opgefokt van. Ik heb ze later maar in stal gezet.

Vandaag heb ik flubbie maar mee genomen, ik moest moed verzamelen om ze te longeren, de gebeurtenissen van de vorige dag kunnen me gewoon even in onbalans brengen en dan moet ik me weer herpakken. Gelukkig ging het super, eerst was ze wel aan het racen maar op den duur kon ik haar tempo beheersen en ging ze kauwen en likken en ontspannen.

Dus deze dag met een goed gevoel afgesloten.

Zelf mag ik pas van de zomer weer rijden op de manege vanwege een hernia, DiaBelle ga ik pas volgend jaar berijden als ze 4 jaar is, eerst voldoende vertrouwen op de grond opbouwen.

Grz Sabina

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:39

Ik herken zooooooo veel in jullie verhalen,
Mag ik ook mee praten.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:50

Tuurlijk mag je meepraten dat mag iedereen hoor.

lindahertha ik raad je aan een aantal van die oranje pionnen te lenen, ergens bij werkzaamheden ofzo :o
En je paard eraan te laten wennen en die op punten in de bak zetten als je gaat rijden, doe ik ook en dan concentreer ik me op een oefening om een pion of meerdere en dat helpt echt.
Toen ik de pionnnen net had ben ik met lesgeefmens met dubbele lijnen gaan werken gewoon om de pionnen sturen en een parcourtje maken dan weer op de cirkel en gewoon longeren met dubbele lijnen, zo wende die snel aan de pionnen en ook dat hij moet opletten als ze er staan. :j

Gister was het heerlijk weer en ik had een meisje les gegeven en ze was aan het uitstappen dus ik snel Rumay opgezadeld om te rijden.
Het ging heerlijk (tuurlijk ook omdat er al iemand in de bak was en de pionnen) ik heb zelfs weer gegallopeerd na ca 30 min ben ik gestopt omdat hij zo super ging, halverwege mijn rijden ging meisje met paard uit de bak ik heb het amper gemerkt zo lekker was ik bezig, en vanmorgen met mijn les ook weer heerlijk gereden :D ( nee niet dezelfde lesgeefster als die van jou)

Binky je bent goed bezig hoor *\o/*

FloortjeFaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 05:11

Fijn dat er een paar een heel fijn ritje achter de rug hebben! Dat geeft de burger moed.
Ik wens jullie nog een heleboel van die ritjes toe.

@Rumay: "lesgeefmens": grappig verwoord. :D

Groetjes, Floortje.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 09:36

Somebitch schreef:
Welkom. :)

Oehh nog 2 of ja 1.5 week en dan mag ik er weer op. :D

Nu ben ik nog blij, tot hij straks opgezadeld is en ik er naast sta. :') Dat opstappen is altijd een probleem bij mij om de één of andere reden. :\

hahaha...het is bij mij nu geen probleem meer, maar om de een of andere reden (toen ik nog banger was dan nu) presteerde ik het dan om gewoon een paar minuten te blijven hupsen met 1 voet in de beugel voordat ik "de zwaai" maakte :') :')

Welkom Cam en Alientje :)

Denk dat dat ook altijd het belangrijkste is Sabina, dat je zorgt dat je je dag toch met een goed gevoel afsluit, dan is de 'te overwinnen' hindernis de volgende keer toch minder groot.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:28

FloortjeFaun schreef:
@Jibbel: ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik kan meteen erna echt opgelucht zijn dat het goed afgelopen is en trots op mezelf omdat ik het goed aangepakt heb, maar daarna...daarna (in mijn geval een paar uur later) komt het gepieker: "Wat als het een volgende keer niet zo goed afloopt? Wat als een volgende keer dit of dat gebeurt?"
En dan begint het uitstellen: "Nee, te moe vandaag.", of "Het ziet er naar uit dat het gaat regenen." (wat ik normaal niet eens erg vind).

Ja, piekeren ken ik ja..en dat heeft dan ook alweer invloed op een volgende keer dat ik aanstalten ga maken. Als ik bij wijze van besloten heb die dag te gaan rijden, dan heb ik gewoon de rest van de dag 'last' ervan. Soort zenuwachtig gevoel alsof ik een wedstrijd heb ofzo. En dan komen de smoezen om de hoek..

FloortjeFaun schreef:
En daarom vind ik het belangrijk om te zien dat mijn paard bij schrik minder heftig reageert als mijn lesgeefster erbij is.

Ja, dat heb ik ook. Zodra er maar iemand in het midden van de bak staat, gaat het beter. Maakt niet uit of het mijn instructrice of mijn vriend is. Alleen van mijn vriend kan ik het niet zo goed hebben als hij aanwijzingen gaat geven. Een ander paard erbij in de bak helpt ook, dus als ik echt wil rijden, probeer ik het zo te plannen dat ik met iemand in de bak rij. Nadeel is wel dat ik bij een vrij kleine stal rij, waar momenteel een aantal niet kunnen rijden ivm blessures van zichzelf of het paard, of er niet zijn als ik er ben. Echt lekker een periode je paard kunnen oppakken en doortrainen is er dan ook niet bij, omdat je jezelf die beperkingen oplegt voor het rijden.

@ DiaBella: Vervelend dat je ook ernaast 'last' hebt van wat er de vorige dag gebeurt is met het longeren. Ben je niet bang om straks op een jong paard te stappen ivm je hernia? (Dat je soort dubbele angst creëert?)

@ Binky: Lekker buiten gereden zo te lezen! Ben je alleen buiten bang, of ook in de bak? Ik heb het gek genoeg alleen in de bak. Met mijn oudere merrie ga ik veel liever buiten rijden. Dat vindt ze heerlijk en is dan ook zeer ontspannen, zolang er iig maar een ander paard bij is. Dan loopt ze het liefste voorop. Met mijn jonkie doe ik dat niet hor..

@ Kailonne: Jammer dat je twijfelt over verkopen of niet. Zou je hem verkopen omdat jij niet rijdt? Want ik denk niet dat je paard er veel moeite mee heeft om niet bereden te worden, zolang hij verder zijn natje/droogje en aandacht krijgt. Wij vinden misschien dat we moeten rijden, maar ik heb nog geen paard gezien wat mij verplichtte hem/haar te rijden. :P

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:46

@rumay...die pylonnen hebben we idd. misschien dat ik het eens probeer, als ik er nog een x op durf.
ik doe dat idd wel eens als ik heel angstig ben. dan vraag ik of iemand in de bak komt staan en dan rij ik er om heen, helpt alleen niet veel, gaat goed, tot mnr ergens voor weg springt....dat zit mijn hart meteen in mijn keel.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:51

Afkloppen ,maar wandelen gaat weer beter, Ik doe weer wat ik eigenlijk al altijd heb gedaan, maar om een of andere reden ineens niet meer. Ik laat hem een paar meter met een longeerlijn achter me lopen, ipv naast me.
Als hij dan ergens van schrikt, prima, gebeurt lekker uit de buurt, geen voorbenen in mijn nek.

En verdi is een volger, dus die vind het prima. want ik ben meteen een stuk rustiger. ik loop in heldhaftige pas voorop en hij sjokkeld er wel achter aan. so far so good. fingers crossed

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:53

Jibbel schreef:
@ Kailonne: Jammer dat je twijfelt over verkopen of niet. Zou je hem verkopen omdat jij niet rijdt? Want ik denk niet dat je paard er veel moeite mee heeft om niet bereden te worden, zolang hij verder zijn natje/droogje en aandacht krijgt. Wij vinden misschien dat we moeten rijden, maar ik heb nog geen paard gezien wat mij verplichtte hem/haar te rijden. :P

mijn idee, verdi heeft er totaal geen moeite mee om niet bereden te worden hoor, die is liever lui dan moe, en ik sta bij een boer, dus niet duur, dat scheelt

dus wordt hij een veredelde hond zal maar zeggen...

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:59

Dankje Somebitch... Ik ben er zeker van overtuigd dat het een goede keuze is... Heerlijk het idee dat ze gewoon het hele jaar buiten staat! Zo hoor het tenslotte ook!

Nu alleen rustig aan doen met mijn lies... Daardoor mag ik ook even niet meer rijden :( mis het wel...Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen :P laat er nu weleens door een ander rijden maar dan is ze toch minder hard aan het werk :P ... En ik weet dat ze gewoon veel netter kan lopen maar bij een ander doet ze dat niet zo snel dan is het zo van lalalalala... Iedereen kan er mee in rondje door de bak heen hobbele maar als je meer ga vragen dan is het een duiveltje }:)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:03

lindahertha schreef:
Jibbel schreef:

mijn idee, verdi heeft er totaal geen moeite mee om niet bereden te worden hoor, die is liever lui dan moe, en ik sta bij een boer, dus niet duur, dat scheelt

dus wordt hij een veredelde hond zal maar zeggen...

Bij mij geldt hetzelfde, al zou ik nooit meer rijden zou ik nog Cos om die reden niet verkopen omdat ik het zelf gewoon zo'n machtig fijn en vriendelijk dier vind....ik noem hem nu ook al altijd m'n Golden Retriever :')
Pony's vermaken zich prima samen, hebben mij daar doorgaans helemaal niet bij nodig (toch vind ik het stiekem wel fijn dat ze meteen naar het hek komen als ik aankom (en nee, doorgaans heb ik niks lekkers in m'n zakken ;) )

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:11

Goldz is een paard waar wel mee gewerkt moet worden. Hij had dit najaar 1 weekje rust omdat hij last had van gallen, en ging enorm lopen stieren in de wei. Ook in de algemene omgang werd hij een stuk minder braaf. Houden om lekker mee te tutten was bij hem echt geen optie dus.
Ik mag nog 1 week weinig tot niet lopen, en daarna rustig opbouwen. Voorlopg hoef ik dus even niet bang te zijn dat ik er af val, ik nag er toch nog niet op :+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:14

En dan struikel je over de mat ... :+

Deze angsthaas is dit weekend met veel tranen van stal verhuisd en eerlijk als ik vanavond een zadel gehad had, was ik gewoon op mijn paard gaan zitten. Hij staat er van zondagmiddag en ik herken mijn paard niet meer, nu ja ik heb gewoon weer het paard dat ik kocht. Een duffe slapende, likkende sufkop! Geen nerveus getrippel, niet bijten, niet lelijk doen ... En dan te denken dat een maand geleden hij de stalmestjongen nog aanviel!
Het is echt de situatie geweest die het voor ons onhoudbaar gemaakt heeft! Morgen afspreken met stalbaas, ik ga twee weekjes longeren en dan moet en zal ik erop zitten! Als ik al zolang kan wachten <3

DiaBelleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:06

Belsje, jij was toch diegene die tussen al die springpaarden stond en waarbij de andere ruiters nogal laatdunkend ten opzichte van jou waren???

Waar ben je nu naar toe verhuisd?

Grz Sabina

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:11

Ik ben naar een kleine (rustige) dressuurstal verhuisd. Zonder kinderen met mijn paard in een buitenstal met uitzicht op het kippenhok. Ik herkende hem gewoon niet meer terug ...
Niet zolang geleden viel mijn paard mensen aan die zijn stal opendeden en als hij de hond kon "pakken" deed hij het ... vandaag heeft hij zitten zich laten besnuffelen en doen, dat is echt een ander paard! Als ik een zadel gehad had, was ik er echt gewoon op gaan zitten ...

Dit is de beste beslissing die ik voor hem (en mij) kon maken ...

Vandaag heb ik van dinnetje een tekening te zien gekregen, daaruit blijkt wat we zes maand geleden hadden en daar wil ik gewoon terug naartoe!
Afbeelding
Binnen zes maand lukt dat weer!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:48

Jibbel schreef:
@ Binky: Lekker buiten gereden zo te lezen! Ben je alleen buiten bang, of ook in de bak? Ik heb het gek genoeg alleen in de bak. Met mijn oudere merrie ga ik veel liever buiten rijden. Dat vindt ze heerlijk en is dan ook zeer ontspannen, zolang er iig maar een ander paard bij is. Dan loopt ze het liefste voorop. Met mijn jonkie doe ik dat niet hor..

Ik heb geen rijbak dus daar kan ik ook niet bang in zijn :D
Buitenrijden met een vriendin vind ik ook niet eng ,alleen buiten rijden is wat anders.
Het vreemde is dat ik het de eerste jaren veel en graag deed totdat ik er dus een keer naast heb gelegen toen kwam de angst,op goede dagen probeer ik wel altijd die vriendin tegemoet te rijden en dus alleen het een en ander te trotseren :j

@Belsje,prachtige tekening het vertrouwen straald er van af.......en zo zie je maar weer dat stalling veel kan doen met een paard {en baasje ;) }

@Inoterry,jammer dat je Goldz niet zo lang kon laten stilstaan en hij dan vervelend werd,dan begrijp ik ook dat houden geen optie is om hem alleen maar als knuffel te hebben.{Heb even niet meegekregen of je hem nu al verkocht hebt of niet,sorry :o }
Al zou Boi op alle fronten worden afgekeurd hij blijft hier,want al word hij weken niet gereden dan nog kun je er een klein kind opzetten zo braaf {blijf mijn angst daarom ook soms zoooo raar vinden maar ik kom er maar niet van af :o }

@ alle nieuwe angsthazen,welkom hier en join the club,wie weet kunnen we over een jaar een nieuw topic openen met zijn alle: Angsthazen kennen geen angst meer *\o/*

@nathalie2302 als ik jou berichten lees snap ik ook niet waar jij bang voor bent volgens mij heb jij net zo'n braaf dier {goldenretriever} als de mijne {dat moet dan een lobbes van een labrador zijn :j } We zitten maar raar in elkaar he met onze angsten :p

@ Lindahertha fijn dat het wandelen weer goed gaat,doorzetten hoor je bent op de goede weg met Verdi.

En voor de rest meiden angst hebben is niet verkeerd,het laat ons merken dat we leven en bezig zijn met wat we doen :P