Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:39

Afbeelding

Ik voel me nu wel heel erg Penny....
Deze kwam net met de post...
Zie het plaatje rechtsonder, en sta als een klein kind te juichen.
Mn man kijkt toe, al afvragend of ik een of ander gekte aanval heb. Hahah.
Sylvie (oké, nu in de penny Chloe) en sunrise staan er in, en in zn geheel.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:33

CarinaR schreef:
[ [url=m/UPTFtT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik voel me nu wel heel erg Penny....
Deze kwam net met de post...
Zie het plaatje rechtsonder, en sta als een klein kind te juichen.
Mn man kijkt toe, al afvragend of ik een of ander gekte aanval heb. Hahah.
Sylvie (oké, nu in de penny Chloe) en sunrise staan er in, en in zn geheel.

Haha daar staan mijn 2 paardjes in met fotoverhaal!

CarinaR

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:04

Ahhh grappig!

LazyPrince

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:50

heyy! ik weet dat er al suuuper lang niet meer gereageerd is hier, maar ik moet gewoon antwoorden hebben... (en ik ben forums niet gewend, ik weet niet de 'sociale etiquette' zegmaar :') )

Kent iemand het verhaal over een klein meisje (niet jong, maar qua lengte) die niet kan lessen vanwege haar lengte, en van haar ouders een chocolade paardje krijgt waarvan ze gaat dromen over het verzorgen/opvoeden van een 'chocolade bruin' veulen?
Ik weet ook nog dat ze wel af en toe mocht rijden op het trekpaard van de boer, dat het chocolade paardje tegen haar sprak en haar vertelde het te eten, en dat ze dáárdoor die dromen kreeg. Ook dat aan het einde, op haar verjaardag haar nicht/neef het laatste stukje paard op had gegeten en ze heel boos was, maar dat het eindigt in dat ze als cadeau een pony krijgt (paard van de droom natuurlijk :P ) en ik geloof dat ze de pony Chocolate noemde.

Kan het echt nergens vinden! Ook niemand hier had het genoemd tot nu toe.

Als bonus zoek ik ook nog het verhaal van Katrina/Katarina (weet de spelling niet meer sorry), over een meisje en een drachtige merrie, Katrina/Katarina. Het was midden in de winter, rond kerstmis, Kat(a)rina loopt weg en raakt verdwaald, maakt een heel avontuur mee met een hertje, komt andere paarden tegen, schuilt met ze in een grote stal (een van die paarden heette Saga...) en ze komt uiteindelijk weer terug thuis, heeft haar veulen en het meisje noemt het Noëlle (of Noel.. spelling maakt niet uit, toch? :+ ), einde verhaal. Ik weet nog dat die in een winterboek zat!

En als laatste, tweede bonus: Koekkoek! Heel lang verhaal, maar het gaat over een bruin paard dat Koekkoek heet omdat hij de koekkoeksklokken van de eigenaar zo leuk vind, groeit samen op met de dochter van de eigenaar, eigenaar sterft, meisje raakt alles kwijt, Koekkoek krijgt een nieuw huis, Koekkoek boos, gaat terug naar het oude huis, meisje is daar ook, ze worden herenigd, en meisje en nieuwe eigenaresse besluiten om Koekkoek te delen. Iedereen blij!

(trouwens, als de naam Woestijn Prins je iets zegt, krijg je extra punten ;) )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:00

Die eerste ken ik. Moet hier nog ergens liggen.

Koekoek en woestijnprins zeggen me wel iets

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:07

Ik heb die over Noël ('een gelukkig kerstfeest') heet die oud en die over Koekoek ook. Maar niet bij de hand...

LazyPrince

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:07

wow, had geen antwoord verwacht, en al helemaal niet zo snel! Wat fijn om te horen dat ik het me niet allemaal verbeeld heb!! :D :D
Weten jullie toevallig ook uit welke strips/boeken/magazine (??ben het woord vergeten :+ ) die kwamen? Misschien kan ik ze nog ergens online kopen...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 10:52

Nu ik weer wat oude penny's aan het herlezen ben probeer ik het nog een keertje... ik heb ooit mijn 'lievelingspenny's' apart gelegd. Nou je raadt al wat er is gebeurd :))
Gelukkig heb ik mijn originele van Lavender ('Herinneringen...') nog wel (de nieuwere versie heeft andere tekst, dat is vaak zo en vind ik heel irritant, ik vind de oude vertalingen veel mooier).

Maar ben nog specifiek op zoek naar:
- De Dromenvanger. Stond ooit in een Penny Plus. Ik herinner me er niet veel meer van, behalve dat ik het een heel tof verhaal vond. Op de voorkant stond een witte pony. In het verhaal springen ze op een gegeven moment over een ravijn :))
- Assie. Een soort assepoesterverhaal, waarbij Assie de lelijke pony was en twee andere pony's de 'stiefzusjes'. Uiteindelijk bleek Assie uiteraard de beste.
-Conchita. Geen idee meer, na iets met een grot en waarzegsters geloof ik, en een familiehereniging :))

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:59

Misschien kunnen jullie me even op weg helpen. Vroeger als kind las ik altijd de penny, mijn moeder nam hem regelmatig voor me mee met boodschappen doen. Helaas is mijn verzameling niet bewaard gebleven en nu ik ouder ben zou ik ze heel graag weer allemaal eens lekker lezen.

Gelukkig staat markplaats helemaal vol met aanbod en heb ik al met een paar mensen contact om complete jaargangen over te nemen. Heb geen zin in losse boekjes en dan alles bij elkaar moeten zoeken, dus compleet is het handigst.

Nu vroeg ik me af, vanaf welk jaar zo ongeveer moet ik zoeken. Ik heb geen interesse in de echte oude penny's, maar gewoon de kaft zoals ik hem ken uit mijn jeugd. Dus met de grote roze met gele lijn letters :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:02

Ik dacht dat het veranderde rond 1999. 2000 is in elk geval veilig.

Eerder waren het rustige letters met gekleurde schaduw. In 2000 gele letters met twee kleuren roze als rand.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:20

Sheran schreef:
Ik dacht dat het veranderde rond 1999. 2000 is in elk geval veilig.

Eerder waren het rustige letters met gekleurde schaduw. In 2000 gele letters met twee kleuren roze als rand.

Dankje, ben eens benieuwd hoever ik komen ga...merk dat het aanbod complete jaargangen wel te vinden is vanaf 2012..maar daarvoor is het geloof ik wat lastiger. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:26

Afbeelding
1980
Afbeelding
1989

Niet te koop of te leen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:42

Citaat:
Dus met de grote roze met gele lijn letters

1998 moest even zoeken vanaf dat punt vond ik ze niet meer leuk. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 17:17

Dit was mijn pennytijd

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 01:11

Ik ben van heel iets later (penny's van 96-2000 ongeveer) maar ik had vaak van die pakketten met oudere penny's en die vond ik vaak ook het mooist, qua taal en verhalen.

Wel met die specifieke tekenaars, in nog veel oudere werden ze anders getekend en dat vond ik veel minder mooi.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 03:32

Wat super leuk dat dit topic weer naar boven komt in mijn gestipte berichten.
Ook meteen maar een berichtje naar de fb pagina van Sheran gedaan. Gaan een paar heerlijke uurtjes rondneuzen worden. <3

Heeft iemand de verhalen van ik geloof dat ze Ciara heette, een fjord. Was geen stripverhaal , maar een geschreven maandelijks iets geloof ik. Ik weet nog dat het begon met "een harig monster" en dat is het :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 07:14

Storm schreef:
Dit was mijn pennytijd

[ Afbeelding ]

Ik was niet geabonneerd, maar kocht ze vaak zo. En ik sluit qua (leef)tijd aan bij Storm. Deze oude vind ik qua tekeningen enzo toch wel de mooiste.

Als iemand Moira en Misser tegenkomt (stond in zo'n dik boek, hou ik me aanbevolen)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 09:39

pony33 schreef:
Ook meteen maar een berichtje naar de fb pagina van Sheran gedaan. Gaan een paar heerlijke uurtjes rondneuzen worden. <3

Heeft iemand de verhalen van ik geloof dat ze Ciara heette, een fjord. Was geen stripverhaal , maar een geschreven maandelijks iets geloof ik. Ik weet nog dat het begon met "een harig monster" en dat is het :+

Ja die stonden in de Penny Plus! Ik heb er nog wel een paar bij de hand op het moment, ik kan zo wel even uploaden.

Verder zijn anderen ook heel erg welkom om op mijn fb-pagina te uploaden hoor! Is nog best veel werk om een hele strip erop te krijgen en dan hebben we veel meer :D

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:01

Sheran schreef:
pony33 schreef:

Ja die stonden in de Penny Plus! Ik heb er nog wel een paar bij de hand op het moment, ik kan zo wel even uploaden.

Verder zijn anderen ook heel erg welkom om op mijn fb-pagina te uploaden hoor! Is nog best veel werk om een hele strip erop te krijgen en dan hebben we veel meer :D

*\o/* <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:18

Heb er twee op gezet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:23

Dit topic is zooooooo oud! :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:25

Je bedoelt denk ik:
Dit topic is zoooooooo goud

:D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:36

<3

Nostalgie. <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:44

Rocamor schreef:
Je bedoelt denk ik:
Dit topic is zoooooooo goud

Dat ook :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:19

Ja weer leven in het topic!

Zie meteen twee bekende paardjes op de voorpagina van vroeger.
Zo bizar dat ik meteen de naam weet ook al is het bijna 40 jaar geleden