Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:39

Afbeelding


Ik voel me nu wel heel erg Penny....
Deze kwam net met de post...
Zie het plaatje rechtsonder, en sta als een klein kind te juichen.
Mn man kijkt toe, al afvragend of ik een of ander gekte aanval heb. Hahah.
Sylvie (oké, nu in de penny Chloe) en sunrise staan er in, en in zn geheel.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:33

CarinaR schreef:
[ [url=m/UPTFtT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik voel me nu wel heel erg Penny....
Deze kwam net met de post...
Zie het plaatje rechtsonder, en sta als een klein kind te juichen.
Mn man kijkt toe, al afvragend of ik een of ander gekte aanval heb. Hahah.
Sylvie (oké, nu in de penny Chloe) en sunrise staan er in, en in zn geheel.


Haha daar staan mijn 2 paardjes in met fotoverhaal!

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:04

Ahhh grappig!

LazyPrince
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:50

heyy! ik weet dat er al suuuper lang niet meer gereageerd is hier, maar ik moet gewoon antwoorden hebben... (en ik ben forums niet gewend, ik weet niet de 'sociale etiquette' zegmaar :') )

Kent iemand het verhaal over een klein meisje (niet jong, maar qua lengte) die niet kan lessen vanwege haar lengte, en van haar ouders een chocolade paardje krijgt waarvan ze gaat dromen over het verzorgen/opvoeden van een 'chocolade bruin' veulen?
Ik weet ook nog dat ze wel af en toe mocht rijden op het trekpaard van de boer, dat het chocolade paardje tegen haar sprak en haar vertelde het te eten, en dat ze dáárdoor die dromen kreeg. Ook dat aan het einde, op haar verjaardag haar nicht/neef het laatste stukje paard op had gegeten en ze heel boos was, maar dat het eindigt in dat ze als cadeau een pony krijgt (paard van de droom natuurlijk :P ) en ik geloof dat ze de pony Chocolate noemde.

Kan het echt nergens vinden! Ook niemand hier had het genoemd tot nu toe.



Als bonus zoek ik ook nog het verhaal van Katrina/Katarina (weet de spelling niet meer sorry), over een meisje en een drachtige merrie, Katrina/Katarina. Het was midden in de winter, rond kerstmis, Kat(a)rina loopt weg en raakt verdwaald, maakt een heel avontuur mee met een hertje, komt andere paarden tegen, schuilt met ze in een grote stal (een van die paarden heette Saga...) en ze komt uiteindelijk weer terug thuis, heeft haar veulen en het meisje noemt het Noëlle (of Noel.. spelling maakt niet uit, toch? :+ ), einde verhaal. Ik weet nog dat die in een winterboek zat!

En als laatste, tweede bonus: Koekkoek! Heel lang verhaal, maar het gaat over een bruin paard dat Koekkoek heet omdat hij de koekkoeksklokken van de eigenaar zo leuk vind, groeit samen op met de dochter van de eigenaar, eigenaar sterft, meisje raakt alles kwijt, Koekkoek krijgt een nieuw huis, Koekkoek boos, gaat terug naar het oude huis, meisje is daar ook, ze worden herenigd, en meisje en nieuwe eigenaresse besluiten om Koekkoek te delen. Iedereen blij!

(trouwens, als de naam Woestijn Prins je iets zegt, krijg je extra punten ;) )

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:00

Die eerste ken ik. Moet hier nog ergens liggen.

Koekoek en woestijnprins zeggen me wel iets

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:07

Ik heb die over Noël ('een gelukkig kerstfeest') heet die oud en die over Koekoek ook. Maar niet bij de hand...

LazyPrince
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:07

wow, had geen antwoord verwacht, en al helemaal niet zo snel! Wat fijn om te horen dat ik het me niet allemaal verbeeld heb!! :D :D
Weten jullie toevallig ook uit welke strips/boeken/magazine (??ben het woord vergeten :+ ) die kwamen? Misschien kan ik ze nog ergens online kopen...