Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:58

R_ali_R schreef:
een leuk dressuurpaard met een minimale schofthoogte van 1.68
leeftijd tot de 7 jaar

hou van fok in de bekende bloedlijnen of is het paard, uitstraling en bouw belangrijker?

Nog wensen met wat ze moeten kunnen? Of mag het van net zadelmak tot ...

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:48

Marcella_e schreef:
R_ali_R schreef:
een leuk dressuurpaard met een minimale schofthoogte van 1.68
leeftijd tot de 7 jaar

hou van fok in de bekende bloedlijnen of is het paard, uitstraling en bouw belangrijker?

Nog wensen met wat ze moeten kunnen? Of mag het van net zadelmak tot ...

uitstraling en bouw vindt ik belangrijker dan de bloedlijn.
De bloedlijn kan wel wow zijn maar dat betekend niet dat het paard kan lopen.
het paard moet wel zadelmak zijn of het moet een hele leuke onbeleerde zijn. :+

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:30

Marcella_e schreef:
grauwman ik heb een x bedrag achter de hand voor als er iets gebeurd. Mijn paard is niet verzekerd. Gaat het om een paard van € 8000,00 dan is het de moeite waard maar dat is bij mij niet het geval.

Mijn paarden zijn beide onder dat bedrag aangekocht. Aangezien ik er 2 heb waarvan 1 als grasmaaier dient en al z'n hele leven zorgenkind is + niet verzekerd was dit voor mij een reden om dit bij de jongste wel te doen. Als je meerdere paarden in de randstad houdt lukt het je niet om een x bedrag achter de hand te houden. Hij hoeft maar 1x koliek te krijgen en daardoor een paar weken in een kliniek moeten verblijven en je bent een paar duizen euro lichter ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 08:34

http://www.j2ldressagehorses.com/

Volg het topic zo een klein beetje als meelezer, ben zelf niet op zoek naar een paard.
Maar deze mensen hebben steeds mooie en goede paarden te koop, wie weet vind iemand van jullie hier zijn droompaard!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:57

Citaat:
Weet je nog iemand die een paard zoekt, ik heb nog een drie een half jarige ruin zwart tuigpaard modern gebouwd .

Kan ook zeker heel goed als rijpaard en als menpaard gebruikt worden hij is super braaf.

Dit kreeg ik gisteren van iemand toe gemaild. Misschien dat het hier iemand aanspreekt!
Dit paard zal niet op internet staan btw. De eigenaar is de gene waarvan ik voor een kleine paar maand mijn paard heb gekocht!
En ik weet hoe moeilijk het zoeken is ben zelf een half jaar bezig geweest!

Succes iedereen!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:13

grauwman schreef:
Marcella_e schreef:
grauwman ik heb een x bedrag achter de hand voor als er iets gebeurd. Mijn paard is niet verzekerd. Gaat het om een paard van € 8000,00 dan is het de moeite waard maar dat is bij mij niet het geval.

Mijn paarden zijn beide onder dat bedrag aangekocht. Aangezien ik er 2 heb waarvan 1 als grasmaaier dient en al z'n hele leven zorgenkind is + niet verzekerd was dit voor mij een reden om dit bij de jongste wel te doen. Als je meerdere paarden in de randstad houdt lukt het je niet om een x bedrag achter de hand te houden. Hij hoeft maar 1x koliek te krijgen en daardoor een paar weken in een kliniek moeten verblijven en je bent een paar duizen euro lichter ;)

Ik heb er maar 1 van mezelf dus dat moet lukken. Met meerdere wordt het lastig. Met dracht etc heb ik vroeger wel altijd verzekerd ivm eventuele compilcaties maar ik heb nu een ruin dus dat wordt lastig fokken! hahaha. Ik zit dan wel in de randstad maar ik sta op een goed betaalbare stal en een centje achter de hand lukt prima!

R-ali-r Ik zal mijn ogen even voor je open houden. Op het moment hebben we echt alleen mar springpaarden staan die ook echt springen gebouwd zijn. (sommige springpaarden doen het ook leuk of zelfs leuker als dressuur paard) dus daar heb je niet zoveel aan. als er iets voorbij schiet zal ik ff foto's maken

Greentea01

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:01

nou de 6 jarige united is terug gekomen. Helaas. Hij was toch te klein voor de nieuwe eigenaren. Paard met super gangen, wel wat zenuwachtig aangelegd. Als je er op zit merk je helemaal niet dat hij klein is omdat hij zo groot aanvoelt in zijn bewegingen. Jammer hoor! maar heb ik wel weer wat te doen! Hij moet nog doorgereden worden

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:44

Onder voorbehoud van goedkeuring a.s donderdag ben ik ook voorzien van m'n nieuwe maatje! De Appaloosa reus :+

Morgen meteen afspraak maken bij de kliniek, maar i.p hadden ze plek donderdag ochtend. Spannend :D

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:34

Marcella_e schreef:
nou de 6 jarige united is terug gekomen. Helaas. Hij was toch te klein voor de nieuwe eigenaren. Paard met super gangen, wel wat zenuwachtig aangelegd. Als je er op zit merk je helemaal niet dat hij klein is omdat hij zo groot aanvoelt in zijn bewegingen. Jammer hoor! maar heb ik wel weer wat te doen! Hij moet nog doorgereden worden

hoe groot is het paard?

@Izie. ik ga voor je duimen en alvast gefeliciteerd

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:52

donderdag is een belangrijke dag voor ons precies!

Zowel adin, Izie als ik wachten op een uitslag van de keuring dan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:12

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:40

Dan schiet het op ineens :)

Morgenochtend half 10 gaat het gebeuren, dus met een beetje geluk staat ie 's middags in z'n stalletje.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:46

ik zal duimen! Laat zeker iets weten he ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:40

hier om 08.30 maar ik vrees het ergste, al komt dat door mijn slechte ervaringen met paarden en keuringen.
heb gemaild dat ik ook nog rugfoto's laat mken. overwoog om dat weg te laten gelet op prijs van het paard, hij is niet zo duur, maar uiteindelijk heb ik mezelf daar weer mee als ie toch KS heeft en er last van krijgt.

iets kleins wil ik nog wel over het hoofd zien als de arts zegt dat het risico nihil is.
Het zijn voor mij bekende artsen en dat is wel heel erg fijn.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:50

ik heb sinds 2 maanden mijn eerste eigen pony een Quarab van 8 jaar jong en wonder boven wonder hadden we hem al snel... we hebben maar een stuk of 6 andere paarden en pony's bekeken en ook nog 1 na het zien van Ricky, maar deze was t gewoon! en zou hem ook niet meer kwijt willen!
Dat terwijl we er wel 2 jaar voor hadden uitgeschreven voor we een geschikte pony zouden vinden! :o

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:17

als iemand nog een leuk paard zoekt kennisen van mij hebben het halfbroetje van mijn paardje te koop staan. Een 6 jarige trento b ruin van 1.64 kan ontzettend leuk bewegen L/M oefeningen maar kan ook leuk springen. voor meer info pb

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:05

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:40

Izzie en Adin, Heel veel succes morgen!
Ik ga in ieder geval hard voor jullie duimen, dat alles goed is!!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:44

Dank je wel! Ben al wel zenuwachtig haha! Trailer staat aangekoppeld voor het huis.. M'n stal ligt een dik pak stro in en een grote bult hooi.. Nu maar hopen dat ie er ook echt staat morgen middag!
Zie er wel tegen op om dat eind met hem en de trailer te rijden... heb 'trauma's' over gehouden aan me eigen merrie :( Maar hij schijnt ontzettend braaf te zijn op de trailer! Dat was ook voorwaarde nr 1 ;)
Gelukkig gaat een vriendin mee morgen dus ben niet alleen :)

Adin succes!!! :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:03

Jij ook maar dat komt vast goed. Ik heb geen voorbereiding getroffen. Wacht wel af. Is ie goed dan rijden ze achter me aan en brengen ze hem.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:04

ik durf zelfs niet meer hopen...

ik duim voor jullie!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:07

Zal aan jullie denken morgen.
@izie hoe laat mag jij?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:13

hoor jij ook of ze goed is nathe?

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:14

tita schreef:
Zal aan jullie denken morgen.
@izie hoe laat mag jij?

9.30 :j

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:15

ja :)

geen idee wanneer dus het wordt een zenuwslopende dag :)