Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:51

Wat is een redelijke prijs voor een klein recreatiepaard-grote recreatiepony. Zie nu allerlei paardjes die voor ruim €3500 worden aangeboden. Geen stamboom en net zadelmak.

Als je overgaat op een groter paard, is het even wennen maar volgens mij merk je dat al snel niet meer. :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:53

Nah ik heb ook niets met dravers, omdat ik toch echt netjes wil dressuren :) Maar als je een louter recreatief te rijden paardje zoekt lijkt 2500 me wel een haalbaar budget hoor!

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:54

Ja precies, lijken me ook prima recreatiepaardjes. :j
Maar ik wil ook dressuren en op concoursen etc. Dus dan zoek je wel in een andere categorie voornamelijk.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:54

1 of 2 paarden? dat hoor ik vaker. Maar ik heb daar echt het geld niet voor :| misschien in de toekomst. Kost denk ik ook wat meer tijd .. Ligt er natuulijk ook heel erg aan waar je woon en waar je je paarden kwijt kan haha. dat heb ik echt wel gemerkt!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:57

Hier komen ook twee paarden te staan, wil ze niet alleen zetten... Maar dat moet ik wss oplossen door een van mijn verzorgpaarden mee te nemen. Dat wordt dan wss moeder en kind. :)

Ik vind 3500 trouwens best een mooie prijs voor een leuk paard, mits ze wel beleerd zijn.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:58

Ja dan zou ik ook in een andere categorie zoeken. B dressuur en springen moet gaan, maar als je ook een paardje kunt veroorloven dat die dingen allemaal net wat makkelijker doet....

Tja het hangt ook van je stalling af denk ik. Ik zou het iig wel redden. Hou niet veel over dan maar red het prima.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:06

Wij houden de paarden aan huis, alleen in het begin komt mijn nieuwe paard wel even op pension te staan zodat ik veel begeleiding heb. :)
Maar straks hebben we mijn nieuwe paard, een 19-jarige E-pony en een shetlander met veulen bij huis staan.
Staat er nooit iemand alleen, mijn pony gaat echt door het lint als ze in de steek wordt gelaten.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:14

het budget ligt ook aan wat je met het paardje wil doen. als je echt naar een recreatiepaardje opzoek bent waar je lekker mee kan buitenrijden en beetje dressuuroefeningetjes of je bent echt opzoek naar een paard om hoog in de dresuuur te lopen of je bent op zoek naar een fokmerrie met goede papieren, daarin kunnen wel duizenden euros verschil maken.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:14

Paarden aan huis, lijkt me echt super. Maar mijn tuin is formaat balkon, ben dus afhankelijk van een goede stalling. Plus daar zijn veel mensen die mij kunnen helpen. Staat jullie aanstaande paard straks trouwens altijd buiten of in de winter voornamelijk op stal?

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:18

Toekomstig paard staat bij een pensionstal waar ze in de zomer heel de dag in de wei staan (mits het weer toe laat) en swinters 4 uur in de paddock. Vind ik wel netjes :)

Ik heb niet eens een balkon dus aan huis is helaas tot nu toe een droom haha

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:18

Ja precies, ik vind die begeleiding ook heel fijn. Dus vandaar dat mijn paard zeker in het begin daar even heengaat. :j
Want thuis is er bij ons ook niemand die verstand heeft van paarden, dus ik moet alles eigenlijk alleen doen.
En mijn pony en de shetjes lopen áltijd buiten, maakt niet uit of het zomer of winter is.
Straks in de winter gaat mijn paard misschien ook op pension, want daar is een binnenbak zodat ik door weer en wind kan rijden.
Ze staat daar dan 's nachts op stal en overdag buiten. :)
Thuis heb ik trouwens een buitenbak, paddock en een longeercirkel tot beschikking. Dus zodra ik me goed kan redden zonder begeleiding komt ze mooi naar huis.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:19

As paard komt op luxe pension stalling te staan. Maar paarden komen wel altijd buiten in groepen. Veel weides aanwezig.

Nu knijp ik hem dan wel weer dat mijn as paard mischien wel kreupel wordt getrapt in zo'n kude of zijn deken aan flaren getrokken...etc.

Ik wil wel wedstrijden gaan rijden (hoef niet te de top) maar ik moet er wel Z mee kunnen halen.
Maar voorop staat gewoon plezier in het rijden het is mijn hobby en hoef er dus geen geld mee te verdienen. (vind het eigenlijk jammer dat je bij de paarden geldprijzen krijgt! ik wil veel liever bekers....haha).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:19

Mijn paardje staat lekker altijd buiten, wel met schuilstal hoor.
Ik vind het fantastisch, ik kan zo opstappen en hoef me niet druk te maken, eventuele gekke fratsen kan ze immers lekker in haar vrij tijd doen. Ook als ik een uurtje naar ze aan het kijken ben, valt het me op hoe ongelovelijk veel ze lopen. Stel je voor het arme dier kon dat niet doen...

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:24

Bij de stalliing die ik op het oog heb, staan de paarden in de zomer 24/7 buiten. In de winter komen ze 2 uur per dag buiten. Dat vind ik wel wat weinig maar beter is er niet te vinden in de omgeving. Ik ken zelfs stallen waar de paarden nooit buiten komen. beghalve als het baasje op vakantie gaat. |(

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:25

Oh jeetje, dat is toch ook niet normaal. :=
Nee ik wil wel dat de paarden veel buiten kunnen zijn hoor.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:27

ik vind het ook bizar. En dan zeggen ze dat je je paardje altijd kunt losgooien. Dan heeft ie dus een half uurtje per om zijn energie kwijt te kunnen, zo zielig!

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:28

als mijn paardje komt staat die elke dag buiten waar ik mijn stalling heb geregeld, ik ben er heel blij mee!
paardje aan huis oooh lijkt me heeeeeeeerlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:30

Sunnygirl schreef:
als mijn paardje komt staat die elke dag buiten waar ik mijn stalling heb geregeld, ik ben er heel blij mee!

Ook als je twee weken naar zuid-Frankrijk gaat?

Onze paarden staan buiten als het licht is en met minder neem ik ook geen genoegen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:36

Nee dat is niet zo hoor... Ik kwam er eerst heel vaak, maar nu... Nee dankjewel...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:37

ikke schreef:
Sunnygirl schreef:

Ook als je twee weken naar zuid-Frankrijk gaat?

Onze paarden staan buiten als het licht is en met minder neem ik ook geen genoegen.

Ja mijne komt ook aan huis, alleen gelukkig heb ik wel oppas :)

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:39

haha ik bedoelde het niet zo letterlijk. het lijkt me gewoon fijn als die aan huis zou staan.
je bent er ook veel snellerhaha! :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:44

Jasmijn hoe gaat het trouwens met jouw zoektocht nu?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:50

Jeetje ik lees net een topic over paard gekocht en nu is het dier kennelijk drachtig.
Ben blij dat ik modena toch nog even op heb laten voelen met keuren, voor degene die een merrie kopen, laat dat ook even doen! Is een kleine moeite voor de DA en kan een hoop ellende schelen...

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:54

Ojah dat is een goeie Gypsy! die ga ik zeker onthouden :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:05

Hi! Ik lees hier (en in het vorige topic) al een tijd mee, waar ik nieuwsgrierig naar ben is;
Wat spreekt jullie nou precies aan in een advertentie? Wat wil je weten? Liever een korte beschrijving en dus weinig info of juist een uitgebreide omschrijving?