ik zorg er ook voor dat bob geen aandacht te kort komt,en toch.....als ik met mike weg ben geweest is meneer gepiekeerd.
ach,we zullen het maar zien als een compliment.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:Fijn dat alles zo goed gaat bij iedereen.
Isapaardje, ik hoop dat de bus van je smid snel gemaakt is en sat Isabella snel weer goed vooruit kan.
Hier minder..het wordt kouder en eind van de week gaat het al tegen het vriespunt lopen 's nachts. Ik moet dus eerdaags gaan bellen om een datum te prikken voor Vic. Mijn maag krimpt al samen alleen bij de gedachte
maikeltje schreef:Nee, dat hoort ook niet...
Ik heb Vic vanaf dat ie 2,5 jaar was en die is ook nooit goed geweest. Hoewel ie toen wel door de klinische en rontgenologische keuring kwam. Maar ja, de problemen kwamen pas aan het licht toen ie aan het werk gezet is. En hij hoefde in het begin echt niet veel te doen. Heb hem met 3 zadelmak gemaakt en een paar weekjes zo'n 3x per week gereden. Toen liep ie licht onregelmatig op een gegeven moment. Ik heb hem toen terug op de wei gezet en een jaar later weer eens opgepakt. Na een paar maanden hetzelfde verhaal. Toen de medische molen in en daar kwam het een na het ander naar voren. Paard zit gewoon niet goed in elkaar en van het een komt het ander aan slijtage. Hij is nu 9 jaar en ik had nooit gedacht dat ie dat zou halen. Hij was met 4 al opgegeven. Ben overal met'm geweest en op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Heb geaccepteerd dat ie alleen nog geschikt was als weidepaard maar dat gaat nu in de winters ook niet meer. En op stal kan ie niet vanwege artrose en spat, dan loopt ie helemaal als een krant. Hij moet in beweging blijven. Maar in de winter vermagert ie zo snel dat je hem met de week ziet inleveren. Een teken van pijn aldus mijn DA. Dus dit voorjaar maar besloten dat dit zijn laatste seizoen zou zijn in samenspraak met de veearts. Dapper? Ik vind van niet. Ik heb het gevoel gefaald te hebben want ik moet een leven gaan laten beeindigen.
maikeltje schreef:Dank je wel allemaal, da's dan weer een voordeel van zo'n topic. Kun je effe lekker klagen![]()
Het niet weten wat- en of een paard wat mankeert lijkt me helemaal gek-makend.
Is er geen concrete aanleiding/ oorzaak te vinden bij Friuli? Dat lijkt me zo frustrerend. Wanneer je iets weet dan weet je meestal ook hoe je er mee om kunt gaan of rekening mee kunt houden of zelfs hoe te behandelen. Maar geen uitsluitsel hebben over wat er nu precies aan de hand is lijkt me vreselijk....