Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:45

Geld maakt niet gelukkig, wel wordt je leven wat gemakkerlijker. Mijn paarden zijn het geluk in mijn leven, dus voor nog geen 10 miljoen gaan zij weg....

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:57

Twiggy2008 schreef:
_Nadia_ schreef:
Mijn paard staat voor mij een heel stuk lager dan mijn familie en dat is nou net de reden waarom ze eruit zou vliegen. Ik kan mijn kinderen dan een geweldige toekomst geven, dat is me veel meer waard dan een dier.

Maar kun jij je kinderen dan alleen een geweldige toekomst geven door een miljoen? Hmmmm, ik ging er zonder dat miljoen al vanuit dat ik mijn kind een geweldige toekomst kan geven. En dat heeft echt niet alleen te maken met geld. ;)
Ik denk dat het belangrijker is dat je je kind datgene meegeeft wat echt belangrijk is in het leven en ik geloof niet eens zo zeer dat dat met materiele rijkdom te maken heb. Kan het mis hebben, hoor, maar dat denk ik. ;)

Maarre.... succes ermee dan! ;)

PS: Ik zou mijn kind trouwens juist heel, heel verdrietig maken als ik een van onze huisdieren zou verkopen voor het geld.

Nee hoor, mijn kinderen hebben nu ook een geweldig leven, maar met een miljoen kan mama wel stoppen met werken, als ze bijv. een jaar Highschool willen doen later is dat ook te bekostigen, etc etc.
Daarbij maak ik nog altijd de beslissing of een dier blijft of niet, en zullen de kinderen zich daar aan aan moeten passen. Nu zijn de mijne ook pas 2,5 jaar, 14 maanden en 1 maand, dus ja. Daarbij vangen we regelmatig tijdelijk honden en katten op en die gaan ook weer weg, dus ze zijn er al aan gewend.
Oh, en een paard valt niet onder een huisdier bij mij, ze leven niet in huis, en mijn kinderen gaan hooguit 2 keer per maand mee.

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:07

Als je echt een band met een paard hebt zal ik het geld laten schieten
En ja als je echt geen klik hebt zal ik het geld doen

Maar wat ik zal doen is nooit een paard verkopen als die niet te koop staat :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:13

susasan schreef:
Maar wat ik zal doen is nooit een paard verkopen als die niet te koop staat :D

Inderdaad, mijn paardje blijft ook bij mij zolang als het kan. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:16

Mijn paard gaat echt niet weg, ook niet voor een miljoen, de emotionele waarde die hij voor mij heeft is onbetaalbaar.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:26

lieziej schreef:
Gouden strikkie er omheen :)

Ik weet namelijk toch al dat mijn schatjes (10 jaar in het bezit) volgende zomer weg moeten. Ik ga dan studeren ergens in verweggiestan, en dat is gewoon niet te combineren... :n

Ik ben verhuisd van Utrecht naar Groningen, paardjes gaan gewoon mee ;) Of ga je echt naar het buitenland?

Nog even over het topic; lijkt me een lastige kwestie. Ik geloof best in een band hebben met je paard maar ik ben wel van mening dat dit een totaal andere relatie is dan die tussen mensen. Ik denk dat ik zo weer een band op zou kunnen bouwen met een ander paard.
En dan nog; is het plezier dat je van je paard hebt 1 miljoen in ruil waard? Ja misschien wel.
Ik zou ook willen kunnen zeggen dat mijn pony nooit meer weggaat. Maar misschien kom ik ooit in geldnood of wat dan ook en dan moet ze wel weg. En als iemand een miljoen voor haar zou bieden zou ik nog eens ff heel hard gaan nadenken. Dat in ieder geval.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:40

Ik zou mijn paard nooit weg doen, als het echt niet meer kan, dan moet het maa,r maar omdat iemand er zomaar een miljoen voor bied? nee nooit.
Als je je paard zo weg kan doen voor wat geld, dan heb je er toch niet echt een band mee....
Laatst bijgewerkt door Kimberly001 op 08-11-09 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:42

voor 1miljoen moet hij vast en zeker een heeeel goed nieuw huis krijgen, meer dan ik hem waarschijnlijk kan bieden.

Dus grote strik er om heen en daaaaag

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:39

Kimberly001 schreef:
Ik zou mijn paard nooit weg doen, als het echt niet meer kan, dan moet het maa,r maar omdat iemand er zomaar een miljoen voor bied? nee nooit.
Als je je paard zo weg kan doen voor wat geld, dan heb je er toch niet echt een band mee....

Heb jij ooit een van je paarden/pony's verkocht?
Ik een aantal en elke keer tranen tranen tranen, maar als je weet en ziet dat ze het op hun nieuwe plekje
goed hebben dan kun je er wel mee leven. Ik kan mijn paarden die ik nu heb ook niet voor altijd houden.
Wil over een paar jaar nog gaan reizen en zal stages hebben ver van hier.
Dus ja.. Een miljoen krijg ik er dan nooit voor, dus als iemand het me nu zou bieden zou ik er voor gaan.
Maar ik vind het erg respectloos dat je zegt; Mensen die hun paard verkopen voor geld hebben er geen band mee..
Dat slaat natuurlijk he-le-maal nergens op :?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:43

Urko schreef:
voor 1miljoen moet hij vast en zeker een heeeel goed nieuw huis krijgen, meer dan ik hem waarschijnlijk kan bieden.

Dus grote strik er om heen en daaaaag

Inderdaad!
Goed tehuis is belangrijk, als je weet dat hij daar staat weg te kwijnen in een bagger landje zonder aandacht zal je voorhet paard kiezen ipv voor het geld.
maar als iemand 1 miljoen over heeft voor een huis tuin en keuken paard (om het zo maar even te zeggen), dan zal die persoon ook genoeg geld hebben om het paard de zogenaamde "hemel op aarde" te bieden.

Voor mij dus ook, grote strik erom heen en meegeven :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:45

Ook ik doe een strik om, maar alleen mijn Arabiertje gaat voor geen goud en of miljoenen weg, die wordt oud bij mij en gaat nooit meer weg.

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:01

Houden, hij blijft bij mij!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:36

_Nadia_ schreef:
Nee hoor, mijn kinderen hebben nu ook een geweldig leven, maar met een miljoen kan mama wel stoppen met werken, als ze bijv. een jaar Highschool willen doen later is dat ook te bekostigen, etc etc.
Daarbij maak ik nog altijd de beslissing of een dier blijft of niet, en zullen de kinderen zich daar aan aan moeten passen. Nu zijn de mijne ook pas 2,5 jaar, 14 maanden en 1 maand, dus ja. Daarbij vangen we regelmatig tijdelijk honden en katten op en die gaan ook weer weg, dus ze zijn er al aan gewend.
Oh, en een paard valt niet onder een huisdier bij mij, ze leven niet in huis, en mijn kinderen gaan hooguit 2 keer per maand mee.

Prima als jij het zo ziet, hoor. Ieder zijn manier van doen.

Ik werk sowieso niet zo veel (ben de eerste 4 jaar thuis gebleven en nu werk ik wat uurtjes onder schooltijd) en als mijn kind later iets graag wil doen, dan regelen we dat ook wel zonder die miljoen euro. ;)
Ons paard hoort gewoon helemaal bij het gezin, net als onze katten en konijnen. Gaan ze dood, tja, dan is dat zo helaas ;( , maar ze gaan dus niet weg voor een hoop geld. En al helemaal niet omdat 'ze morgen wel dood kunnen zijn', want dat vind ik persoonlijk echt geen goede reden. Tenzij we honger moeten lijden ofzo, dan moet je wat, maar die kans acht niet zo heel groot. ;)
En we zijn ook al vegetarisch, dus opeten is ook niet echt een mogelijkheid. :D

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:39

Geld op de bank maakt mij niet gelukkig. Mijn twee paarden wel, dus beide niet te koop, echt nie.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:42

Debbie schreef:
Ik vind dat je hier de mening van anderen telkens wel erg bekritiseerd. Het is een mening ja!
Maar je doet net alsof jou paard veel voor jou betekend en voor ons die beesten niks waard zijn.
Dan heb je het in iedergeval HEEL erg fout, die paarden zijn alles voor mij.
Als er een weg gaat zit ik ook een week lang te janken, maar als ik weet dat hij bij een heel leuk huis terecht is gekomen
dan kan ik daar vrede mee hebben. Ik hou altijd contact met ze en doe ze ook heus niet zomaar weg.
Maar een bod van een miljoen zul je niet vaak voor je paard krijgen ;)

Jij mag van mij je mening hebben, hoor.
En je mag van mij doen en laten wat je wilt met je paarden voor geld. :j
Alleen snap ik de redenatie van dat je paard morgen wel dood kan zijn en dat je dan niets zou hebben, niet zo. Zal wel aan mij liggen. :+

En een bode van een miljoen krijg ik never nooit niet voor mijn paard, dat klopt zeker. Althans, mocht er iemand zijn die dat wil bieden, ga je gang. :D
Voor mij is de waarde van mijn paard niet in geld uit te drukken in elk geval. Een miljoen is er gewoon niets bij....... Kan er niets aan doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:50

Al zou er een miljoen voor ze samen geboden worden, dan nog mogen ze weg :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:09

Je kunt bieden wat je wilt, maar die dikke oude knol gaat echt niet weg. :Y)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:17

ik denk dat ik er toch wel een strikje om zou doen...

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:12

Ik snap het verband niet helemaal dat als je je paard voor een miljoen verkoopt, die dan een goed tehuis zou krijgen?
Hij kan toch net zo goed bij een verwend nest terecht komen die er alleen maar op wilt rijden/crossen? En die er na een maand weer op uit gekeken is?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:13

Twiggy en Jemila.... zó eens!

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:45

Ik denk dat ik mijn paard zou houden, ik ben echt zo erg aan hem gehecht!

loveisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:50

daar hebbe wij het thuis ook we eens over, haha

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:52

ik zeg nu denk het niet maar als er echt iemand zo komen dan denk ik dat hij gaat hoor.....

strikje erom trailertje op dikke kus en knuffel en naar de nieuwe eigenaar brengen
wel onder voorwaarden dat ik hem altijd kan komen opzoeken
en als hun hem willen verkopen dat ik hem terug kan kopen

Liefs

PING_PONG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:24

echt niet

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:07

Nee, zo als ik er nu over denk doe ik ze niet weg, maar ligt ook aan je eigen situatie denk ik.