Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:22

sokje87 schreef:
sorry loolapelooza maar zoals ik al zei heb ik daar geen verstand van Koe Anders had ik em ook wel hoger getaxeerd Haha!

Don't feel sorry for me , het is het paard van DinkeyGirl Knipoog

En ach , het is maar een spel hé

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:24

rooslover schreef:
Twyford is volgens mij een goed bloed, Hij is ruin, ingereden en ingespannen..Is al iets aan de oude kant, € 900/1000

Twyford is een heel goed bloed , ik heb eens wat reaserch gedaan bij fokkers (afstamming doorgemaild) en volgens hun zou hij gefokt zijn volgens de beste en oudste Welsh bloedlijnen. Ze zeiden dat ik ermee moest gaan fokken , zal moeilijk gaan bij hem Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:36

Sokje, wil je die van mij ook nog even doen?
Hij staat al twee keer vermeld, maar hier nog even kort.. Voor een foto moet je terug naar blz 10 of 11 dacht ik.. *LOL*

Bratt, goedgekeurde dekhengst grote maat bij het appaloosa stamboek.
geboren 27 -04-00, dus bijna drie jaar oud.
vader Palousa santos, vv is Saint urus D'Olympe
M ster v Sonny Af Hojmark, mmv Prins

Alvast bedankt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:38

wil iemand mijn ponys nog doen (loutje en smiles) blz 28

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:04

En Emeraldo??

NRPS.
Vader: Eduard (v. El Beauty).
Moeder: Tashmira.
Geslacht: Ruin. (in zijn papieren stond hij nog als hengst, maar heb geen testikels kunnen vinden, hebben we dus maar veranderd in ruin).
Kleur: Vos met aftekeningen. (witte voetjes +bles)
Hoogte: 1.52 meter.
Geboortedatum: 15-4-'88 (nu is hij dus 14 jaar).

Opmerkingen: Hij heeft de tweede premie gehaald (staat in zijn papieren, verder weet ik het niet).
Met zijn oude eigenaar heeft hij Z2-dressuur gelopen met winstpunten. Hij heeft met haar ook op indoor brabant gereden.
Met mij rijd hij nu M1 dressuur met winstpunten. En met mijn zusje rijd hij L2 dressuur.

Verder is Emeraldo heel erg lief, en veel mensen vinden hem de schat van de manege, qua rijden, en stalgedrag.

simone_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:35

Sjuimpje schreef:
Aangezien er op het moment veel gevraagd wordt wat de paarden en ponys waard zijn leek het mij een goed idee om hier een topic voor te starten.

Plaats een foto en wij vertellen wat je paard/pony waard is.

(niet meer als 2 foto's per paard, graag zoveel mogelijk info: papier, complete afstamming, predikaten, klin/rontg gekeurd, leeftijd, geslacht, nivo etc)

ik kan helaas geen foto's erop krijgen
ik heb een bruine ruin contango x variant 9 jaar z dressuur
maar ik door atrose alleen nog te gebruiken voor recreatie
super braaf en lief paard
kijk in mijn profiel voor mijn website en kijk bij max voor foto's

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:42

Sokje, geeft niet hor, tis je vergeven Haha!

Over die welsh, hij toonde veel groter! Dat is wel klein ja, maar zoals ik al zei; ik heb dr niet zoveel verstand van! Okej 1200 euro Haha!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:28

ivar schreef:
Nou wil ik ook wel weten op welke prijs jullie mijn paard zouden taxeren.

Vosruin. 1.63 hoog. 4 jaar oud. loopt op b/l dressuur niveau. Is pas een paar maanden onder het zadel.

afstamming: Rafurstinels X Amor X appaletin. (NRPS gefokt)

Moeder heeft Z dressuur gelopen.

Fijn paard om te rijden. Laat zich goed bewerken. Kan ook springen (ik niet zo) Verkeersmak. Bosmak.

Als veulen 1e premie. Nog niet voor stamboekopname geweest.

Afbeelding

Heb helaas nog geen betere foto van dit paard.

Hier een betere foto van dit paard. Haha!

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:53

[quote="ivar"][quote="ivar"]Nou wil ik ook wel weten op welke prijs jullie mijn paard zouden taxeren.
Vosruin. 1.63 hoog. 4 jaar oud. loopt op b/l dressuur niveau. Is pas een paar maanden onder het zadel.
afstamming: Rafurstinels X Amor X appaletin. (NRPS gefokt)
Moeder heeft Z dressuur gelopen.
Fijn paard om te rijden. Laat zich goed bewerken. Kan ook springen (ik niet zo) Verkeersmak. Bosmak.

Mede wegens zijn maat, 4500 euro

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:22

DinkeyGirl schreef:
Over die welsh, hij toonde veel groter! Dat is wel klein ja, maar zoals ik al zei; ik heb dr niet zoveel verstand van! Okej 1200 euro Haha!

Vond je vorige bod leuker Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:50

JollyJumper
De ruin:
Leuke afstamming (maar ik houd dan ook van nimmerdor!), mooie maat, jammer dat het een ruin is goed niveau. jammer dat het een luchtzuiger is en dat hij hoefbevangen is geweest (blijft toch altijd opletten) vermindert zijn waarde wel wat.
Ik zou er (er vanuit gaande dat hij klinisch goedgekeurd is) zeker 6500 euro voor geven.

de merrie:
wat aan de kleine kant (1.62m), leuke vader. Lijkt op de foto wat kort in de rug (maar kan aan de foto liggen). Ik vind deze kleur geweldig. staat bij makkelijk dragend te krijgen, maar wanneer is ze voor het laatst gedekt? jammer dat ze nog geen wedstrijdervaring heeft.
Kon laatst een soortgelijke merrie kopen (vorig jaar nog geveulend) voor 2000 euro (wel 2 jaar ouder), Als ze klinisch in orde is zou ik 2500/3000 zeggen.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:40

Nou, da's niet gek! Zeker voor Jumper had ik dat niet verwacht. Niet dat hij te koop is hoor, maar het streelt toch om te horen dat ik in ieder geval niet geflest ben toen ik hem gekocht heb....Lachen. Toen was hij nog niet hoefbevangen trouwens en ik heb er maar 2200 euro voor betaald.... Maar de emotionele waarde is voor mij veel groter, wij hebben samen al zoveel meegemaakt, die is voor alle geld in de wereld nog niet te koop!
En voor Kiri is het wel ongeveer wat ik verwacht had, en wat ook de vraagprijs was/is dus zo'n slechte kijk heb ik nog niet op...
Als Jumper trouwens een merrie zou zijn geweest had de vorige eigenaar (een fokker!) hem nooit verkocht. Hij is trouwens ook nog ster!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:35

YuriDeGrave schreef:
Helaba mensen, zeg wil er nu niemand mijn paard taxeren omdat ik geen foto's heb, ik weet dat dit moeilijk is maar je kan proberen hè. Negen-jarige springmerrie, bruin, 1m65 groot, parcours lopen van 1.20, vier witte voetjes, bles over heel het hoofd. Vader: Velcome Fontaine; moeder: Banktoekreis; vader van vader: Almé Z; vader van moeder: Wendekreis. Echt een mooi paard, en willen jullie ze nu taxeren aan de hand van mijn uitleg, pleaaaaaaaaaassssseeeeee!!!!!!!! xxxxx

Ik neem aan dat dit BWP is? (zo te lezen ben je van België vandaar Tong uitsteken)

Ik heb geen verstand van warmbloedpaarden en ik heb nog een vraag. Is ze geklasseerd op wedstrijden of niet? Zo ja wat loopt ze? etc.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:21

Hebben jullie verstand van Shires, ik zou wel eens willen weten wat je voor Onze Gronant Lady Jane over zou hebben!

naam: Gronant Lady Jane
afstamming: Herswell Premier x Quixhill Masterpiece
maat: ongeveer 1.80 m.
geb. datum: 7-6-1996
Een keer eerste op de nationale voorjaarskeuring in Ermelo in 2000
Een keer tweede op de nationale keuring in Putten 2002
Vorig jaar haar eerste veulen, dit jaar drachtig! (volgende week uitgerekend)

superlief, sinds vorig jaar licht aangereden, loopt braaf mee in shows!
Afbeelding

Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:20

YuriDeGrave schreef:
Ja mijn paard is een Belgisch warmbloed paard, ja ze heeft al parours gesprongen van 1.20m maar weet niet of dit Licht, Midden of Zwaar is? Sinds ik ze heb, heeft ze nog maar 3 keer een jumping meegedaan en altijd een parcours van 1m en één van 1m10 en dat ging steeds goed. Hoe wist je trouwens dat ik van België kwam? Knipoog

Door je beginwoord "helaba" Haha!

gezien het beetje wedstrijdervaring dat ze heeft denk ik €6000. Maar ik heb geen kaas gegeten van warmbloedpaarden Haha! (ken haar afstamming niet , ik zie een Zangersheide paard en dan heb je het gehad Nerd )

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:35

Hoi xono,
Dit is natuurlijk wel riskant,dat taxeren.Ik wil je niet beledigen,dit is denk ik het bedrag wat realistisch is voor buddy:7000 euro(was hij een merrie,dan 9000 euro.Heb verder ook niet zo'n oog ,zit er misschien wel vet naast,wat denk je zelf??(hoef niet te weten wat je betaald hebt!!! Haha! Haha! )

XoNo schreef:
Steeffie: Voor Sher zou ik zo'n 6000 geven

Aangezien ik verder geen verstand heb van verschillende prijzen binnen stamboeken anders dan AQHA en APHA, verder geen taxaties van mij Tong uitsteken

Jullie zouden wel die van mij kunnen taxeren
Buddy Shoshone, American Paint Horse ruin van 3 jaar oud.
Sorrel Tobiano, stokmaat ligt iets boven de 1.50m. Wordt zo'n 1.55m denk ik. Beleerd, goed gespierd, erg braaf, maar zeker geen beginnerspaard. Wordt een goede voor de reining en de trail binnen de westernsport. Heeft volledige papieren en staat bij de APHA geregistreerd. Vader: Thirstys Top Dude. Moeder: Buddys Mariah (zegt hooguit niemand iets Haha!). Ook Painted Robin zit in zijn pedigree.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vorig jaar klinisch goedgekeurd, super karakter, werkwillig en slim
Ik ga NIET vertellen wat ik voor hem betaald heb Tong uitsteken

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:51

XoNo schreef:
€14000 voor Bas? Lachen Geen idee, maar misschien komt hier ook weer een tikkeltje subjectiviteit bij kijken aangezien ik ze helemaal geweldig vind! Kwijl

Overigens wordt Bud steeds goedkoper, van 6000 naar 5500 naar 5000 naar 4000 *LOL*

He xono,
Ik val nog wel mee!!!! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:51

Bud is een paint en die zijn gewild en duur. Lachen
Ik zet Bud op 8000 .

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:25

Emeraldo op pagina 33????? Wie wil hem doen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:04

Ik zie dit topic nu pas Lachen

Doen we Nicole ook even.

Nicole is een 8-jarige KWPN stamboekmerrie, Hofnar x Chronos x Troubadour x Duc de Normandie. 1.65m Donkerbruin.
B +6 dressuur, geen springwedstrijdervaring, maar vindt springen wel heel leuk. Dressuur, wijken, schouderbinnenwaarts, appuyementen in draf, keertwendingen onder de knie.
Goede gangen, niet echt voor beginners, ze vindt ze wel heel leuk, maar met rijden is ze er niet echt geschikt voor.

Alleen jammer van de bedrading en het paaltje.
Afbeelding
Afbeelding

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:47

Ok ik verveel me Haha!

Jordy, 5 jarige Tinkerruin, 1.53, nog niet ingeschreven in het stamboek.
Kent de basis van dressuur, rijtypisch, en heeft voor een Tinker zeer mooie gangen. Springt goed, onder het zadel 1.20, los 1.40.
Pittig karakter, niet geschikt voor beginners, super verkeersmak.

Afbeelding
Afbeelding

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:01

Ik heb totaal geen verstand van Tinkers maar ik had gezegt tegen mijn eigen op het volgende paard ga ik ook eens een bedrag plaatsen, en nu is het net een Tinker. Dus vermoord me niet moest ik er een beetje langs zitten, maar ik doe mijn best. Ok ik vind het een mooi tinker met een leuke pittige uitstraling, is nog jong lijkt mij al veel te kennen onder zadel, maar is nog niet ingeschreven dus ik zou zeggen : 3800 euro!
Als ik er niet te ver langs zit wil ik nog een poging wagen ! *LOL*

ps nog iemand die Jelle wil doen misschien Schijnheilig hij staat ergens op een pagina in de 30 Lovers !