De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:46

KiWiKo schreef:
hmzzz ik heb toch echt een filmpje van ankie op buitenrit door het dorp heen gezien..........

Dat zal een zeldzame gebeurtenis zijn geweest dan. In het programma van Anky op tv (weet niet meer hoe het heet) dat ze een geschikt paard zocht voor iemand sprong ze regelmatig weg voor paarden, durfde niet bij een loslopend paard in de bak en zelfs een aangebonden vreemd paard wilde ze niet te dichtbij komen....Anky is geen held wat dat betreft en dat gaf ze ook toe, ook dat ze niet buiten durft te rijden en dat doodeng vind.
Ik weet nog goed dat ik met mn ogen zat te knipperen.....Ze is nu niet echt het type wat zich verdiept in de ziel van een paard en daar mee bezig is als ze het zelf al doet. En we waren er al over uit dat het paardenmens zijn niet af te meten is aan je rijcapaciteiten toch ?

lijntje87

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:49

dat ze een schijtebakkie is weet iedereen al, oko zij zelf. hoe vaak heeft ze dat al niet bekent?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:55

Ja dat dacht ik ook en dus ook in de omgang tussen mens en paard en dat voldoet dat niet echt aan mijn versie van een paardenmens. Nu lijkt het alsof ik wat tegen Anky heb maar dat is absoluut niet zo, ik heb veel respect voor haar en vooral voor wat ze wel goed kan. Even voor de duidelijkheid.

Maar ze bevestigt wel deels de stelling....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:10

Ik denk ook niet dat ze een paardenmens is. Ik bewonder haar enorm, 2 paarden Goud op de OS. En ze heeft zeker enorm talent. Geweldig ruiter gevoel. Dat is haar talent.
Maar voor mij is ze een mens met paard dat erg veel heeft geleerd.
Van nature kan zij niet natuurijk reageren op elk paard. En dan heb ik het gewoon over op de grond. Dat bezit ze niet als talent. En dat is voor mij wel een voorwaarde voor paardenmens. Top sport of niet.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 01:18

Perrokai schreef:
Daarbij is Anky bang van paarden, loslopende paarden en vreemde paarden, zal nooit een wei in lopen met paarden en zal dus nooit 1 meter buiten rijden. Dan ben je GEEN paardenmens.

Het gaat niet om angst, het gaat erom wat je er mee doet, of kán doen...
ik ga ook niet gauw een weiland in waar een kudde vreemde grote paarden in aan het rennen zijn, maar ik voelde geen spoor van angst toen 1 van onze veulens onder een draad doorschoot en achterna gejaagd werd door zo'n kudde (wel angst om het kleine ding trouwens, dat we hem zouden verliezen, 10 dagen oud was ie) en ik voelde ook geen angst toen ik in hun lijn ging staan, klaar om het ukkie in mijn armen te sluiten, ik voelde geen angst in die enkele honderden meters die ze aflegden in galop achter het ukkie aan die rende voor zijn leven vóór het ukkie regelrecht in mijn armen liep en ik voelde ook geen angst toen ik, gebukt over hem heen, alleen maar hoeven en benen en buiken en stof en zand om ons heen zag... en toen ze ons voorbij gevlogen waren, gestopt, omgedraaid en om ons heen aan het bokken en slaan naar elkaar waren voelde ik niets, helemaal niets, van mijn gevoelens dan bedoel ik... Ik voelde alleen zijn moeder, haar angst, haar zoekende blik. En toen onze ogen elkaar vonden tussen de lijven om mij en ukkie heen voelde ik haar opluchting en een seconde later liep ze naast ons.

Maar daarna, eenmaal op stal, toen we bezig waren met zijn been hechten, toen kwamen de tranen, ik trilde als een rietje! Maar ik weet, overkomt het me nog eens, dan zal ik weer zonder angst zo die wei in lopen en zonder angst de komst van de kudde in galop afwachten...

Het gaat niet om angst, dat hebben we allemaal, maar laat je die angst je leven leiden of niet...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:10

Perrokai schreef:
KiWiKo schreef:
hmzzz ik heb toch echt een filmpje van ankie op buitenrit door het dorp heen gezien..........

Dat zal een zeldzame gebeurtenis zijn geweest dan. In het programma van Anky op tv (weet niet meer hoe het heet) dat ze een geschikt paard zocht voor iemand sprong ze regelmatig weg voor paarden, durfde niet bij een loslopend paard in de bak en zelfs een aangebonden vreemd paard wilde ze niet te dichtbij komen....Anky is geen held wat dat betreft en dat gaf ze ook toe, ook dat ze niet buiten durft te rijden en dat doodeng vind.
Ik weet nog goed dat ik met mn ogen zat te knipperen.....Ze is nu niet echt het type wat zich verdiept in de ziel van een paard en daar mee bezig is als ze het zelf al doet. En we waren er al over uit dat het paardenmens zijn niet af te meten is aan je rijcapaciteiten toch ?

klopt zij doet andere dingen met haar paarden :)

en het is gewoon zo, dat hoe meer gekkigheid je meemaakt hoe voorzichtiger je word............ en met die knollen van haar kan je regelmatig vuurwerk verwachten........

Ik vind het allemaal zo kortzichtig wat hier geschreven word....... echt niet een halve cm buiten je eigen kadertje kunnen kijken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:22

De paarden van Anky zijn dermate werelds qua nivo en uitstraling dat ze sowieso waarschijnlijk al beetje maf zijn..

Hoeveel tamme dieren lopen er op dat nivo?..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:01

dat is helemaal waar, als je paard die "kunstjes" moet tonen. dan kan je niet met een paard aankomen wat even geen zin heeft, zo'n paard moet altijd in staat zijn en de wil hebben te presteren. maar ja, dat zijn ook dus die "idioten" die aan de haal gaan tijdens een prijs uitreiking.

(volgens mij gaan we best off topic)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:01

Er lopen geen tamme dieren op dat niveau. Dat kan niet. Geen 1 paard in de topsport is een brave sukkel. Dan komt hij daar niet.
Maar je bent dan ook weer niet meteen een paardenmens als je zulk dier kan rijden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:36

Dat laatste ben ik met je eens, kazary, een goed ruiter is imo ook geen paardenmens, het is een overkoepelende term imo, de zorg dragen kennis hebben, zowel theoretisch als praktisch, speelt ook mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:03

Niet mee eens, je hoeft geen kennis te hebben, je hoeft geen zorg te dragen, je hoeft nieteens eerder met paarden in aanraking gekomen te zijn om een paardenmens te zijn. Lees het topic nog maar een keer door, legio voorbeelden opgenoemd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:42

detour schreef:
De paarden van Anky zijn dermate werelds qua nivo en uitstraling dat ze sowieso waarschijnlijk al beetje maf zijn..

ik denk als je ze een paar kilo krachtvoer minder geeft dat het wel meevalt....ze blijven natuurlijk hoog in het bloed staan...dat wel

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:44

Ik snap je bericht niet Cassidy. Ik geloof dat wij hetzelfde zeggen. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:45

Cassidy schreef:
Niet mee eens, je hoeft geen kennis te hebben, je hoeft geen zorg te dragen, je hoeft nieteens eerder met paarden in aanraking gekomen te zijn om een paardenmens te zijn. Lees het topic nog maar een keer door, legio voorbeelden opgenoemd.

Dás een kwestie van interpretatie van de definitie.
;)
Laatst bijgewerkt door detour op 06-03-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:10

geerke schreef:
detour schreef:

ik denk als je ze een paar kilo krachtvoer minder geeft dat het wel meevalt....ze blijven natuurlijk hoog in het bloed staan...dat wel

ze hebben de energie nodig die in dat krachtvoer zit om hun werk uit te voeren

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:11

Is wel interesting wat ze krijgen voor voer. En hoeveel..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:15

kiwiko;ik zeg niet dat ze geen krachtvoer moeten hebben....het ging er om in welke mate een paard 'geflipt' is of niet

detour;ik denk z'on 5 kilo krachtvoer per dag

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:23

ja, maar wát voor voer? "onze "renpaarden kregen minder, maar het was wel voer wat gericht was op korte intensieve prestaties en de daarbij behorende training.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:30

biks en muslies?
biks is eigenlijk zo goed als hetzelfde als muslie...alleen weten weinig mensen dat....en muslie voert 'gezelliger'

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:31

Muesli is ook lekkerder in de yoghurt denk ik..

Ach, beetje suikers reduceren en eiwitten, niet teveel en bedorven, kom je als gemiddelde penny al een heel end. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:32

nou....ik neem weleens biks in de yoghurt...niets mis mee hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:33

Wil je er over praten??? :(:)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:35

Sorry, moddies en meelezers, zal me weer ontopic gedragen.
Wat doet een paardenmens met een steeds groter wordend probleem: Zomereczeem.
Binnen houden, alleen, overdag? Of met deken en risico op geprik buiten tussen de anderen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:39

dit mens met paard(of paardenmens???dat is aan jullie)
heeft een friesje met ZE...hij gaat s'ochtend om een uur of 9 naar buiten en een uur of 6 weer naar binnen....hangt van het weer af.
Zonder Burka,gewoon bloot.....hoewel hij heeft al twee dagen z'n winterjas aan,aangezien het hier in ene weer winter is...

Verder geen krachtvoer,wel vit/min. iedere dag en gekookt lijnzaad....we gaan zien of dat werkt...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:45

Succes! Ik behandel momenteel iemands pownie tegen ZE, ik hoop dat ze deze zomer eindelijk stopt met schuren!
ga de zelfde aanpak probern bij dazenallergie van mijn twenter, en anders gaat ze op de hete uren toch echt alleen naar binnen.
Dan kies ik voor iets meer stress; ze wordt anders echt beroerd, is heel sneu..
Paardenmens of niet, het blijft keuzes maken, he?