Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kazary schreef:Als ik zie dat veel bitloosrijders daarna nog steeds op die voorhand blijven rijden zal het wat dat betreft met die overgang ook wel mee vallen.
macke schreef:Leuk bitloos krijgen we van die mooie "hakke ze maar door hoofdstellen" paarden die daar op gereden worden zijn vaak erg blij met een gebroken neusbeen, want wat doe je als je buiten rijdt en je paard schrikt van een wegpiraat...... juist achteroverzitten en aan de teugel hangen en hopen dat ie ooit gaat stoppen zoniet nog meer kracht zetten en ......
Vindt bitloos rijden niet erg maar doe het wel in een bak en niet op de weg voorzie heel veel ellende helaas..
laura1986 schreef:Ga eens kijken bij iemand als Marijke de Jong, Florien de Graaf en bij opperridder Bent Branderup. Die beleren gewoon bitloos. Alle aandacht voor het paard en zijn houding. Op het moment dat zij beginnen met een bit hebben ze het bit eigenlijk niet eens nodig.
Al met al lees ik een hoop gebler, populair taalgebruik en vastgeroeste meningen. Het voordeel van bitgebruik (voor het paard, want daar gaat het nu om) kan eigenlijk niemand uitleggen, als vinden een aantal personen waarschijnlijk van wel. Vandaar dat ik er vandaag geen aandacht meer aan wil besteden.
kazary schreef:Waarom flauw? Dat is wel wat je veel leest en hoort. Mensen met bitloos weten wat ze doen, daarom rijden ze bitloos. Die denken na over het rijden. Maar het zijn bijna allemaal voorheen bit rijders geweest.
Onder de bitrijders zijn veel voorhand rijders met te weinig op de zit, wat zeker ook zo is. Omschakelen is daarom moeilijk hebben we net gelezen.
Nou heel veel bitloos rijders hebben alleen maar een overstap gemaakt naar zonder bit, zonder andere manier van rijden. Die rijden dan net zo goed nog steeds te veel op de voorhand en te weinig met zit.
Het grappige is wel dat wat ik zeg flauw is, want ik kraak zogenaamd bitloos ruiters af, wat daar grappig aan is dat ik precies hetzelfde zeg over de bit ruiter, maar dan mag het wel.
Pas als je goed gaat lessen leer je beter te rijden en dan maakt het niet uit waarmee je rijdt.