Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bella24 schreef:Nou, ik herken het verhaal over de Haflingers hier ook niet. Drie maanden geleden een driejarige haflingermerrie gekocht. Modern uiterlijk, karakter superbraaf. Eerste drafje met ruiter al gedaan. Pony is ruitermak geboren, volgens mij. Zo kalm heb ik ze nog nooit meegemaakt.
In de zoektocht kwam ik vierjarigen tegen van 6000-8000 euro. Wat ik echt fors vind voor een Haflinger die net onder het zadel is. Ik ben zelf dus voor onbeleerd gegaan voor lager aankoopbedrag. Robuust vind ik ze ook nog steeds dus waar deze negatieve mening over Haflingers vandaan komt, weet ik niet zo goed.
Misschien is het een ras waar veel onervaren mensen mee beginnen waardoor het dan tegenvalt? Ik ben in ieder geval nog steeds enthousiast

horsii schreef:Hoihoi
Ik kom hier ook binnen vallen.
Langzaam aan opzoek naar een leuke kinderpony voor ons dochtertje van bijna 4 en nichtje.
1.15 a 1,30
Tot 15 jaar
Super braaf en betrouwbaar.
Geen eczeem ivm bosrijke omgeving
Merrie of ruin
Om mee te leren en te tutten en met de tijd naar de vereniging en bixies te gaan.
Sociaal, komt aan huis met twee andere.
Zal bijgereden worden door een 11 jarig ruitertje.
Tot 3000 euro.
Mocht iemand iets leuks weten.
TNIE2021 schreef:Gelukt! Na een epische zoektocht is ONZE pony op stal aangekomen. Van N-Z en van O-W maar toch gevonden.
Wij willen iedereen die geholpen heeft ontzettend bedankt. De kracht van Bokt!. Uiteindelijk via een facebook post aangeboden gekregen via een prive verkoop.
@treffer hopelijk ook een goede keuring gehad.
Kleine vraag over inscharen in de bestaande kudde. Ze staat op een ruime paddock naast het (zeer) grote weiland van de kudde. Kudde komt soms even kijken maar gaat ook een flink stuk verder op staan. Dan wordt ze onrustig, ze wil graag bij de andere zijn. Snuffelen en kennismaken in de stal en over het hek geen drama. Morgen maar bij de rest doen?
StalNollie schreef:horsii schreef:Hoihoi
Ik kom hier ook binnen vallen.
Langzaam aan opzoek naar een leuke kinderpony voor ons dochtertje van bijna 4 en nichtje.
1.15 a 1,30
Tot 15 jaar
Super braaf en betrouwbaar.
Geen eczeem ivm bosrijke omgeving
Merrie of ruin
Om mee te leren en te tutten en met de tijd naar de vereniging en bixies te gaan.
Sociaal, komt aan huis met twee andere.
Zal bijgereden worden door een 11 jarig ruitertje.
Tot 3000 euro.
Mocht iemand iets leuks weten.
Wat moet een kind van 4 met zo l'n grote pony? Geem realistische zoekopdracht
Evercreek schreef:Ik vindt het geen onrealistische maat voor een jong kindje, met 4 jaar moet je er naast lopen om het kindje te ondersteunen en dat loopt beter als de pony iets hoger is dan een mini shet. Onze shetlander was ook rond de 1.07 en ik kan je vertellen dat je er snel uit bent gegroeid. Zo'n jong iemand laat je toch niet alleen met een pony omrommelen dus totdat het kind ouder is kan het zeker wel met deze maat. Daarbij is het ook voor nichtje, we weten de leeftijd daar niet van, misschien is die wel 10 jaar?

Caira schreef:Evercreek schreef:Ik vindt het geen onrealistische maat voor een jong kindje, met 4 jaar moet je er naast lopen om het kindje te ondersteunen en dat loopt beter als de pony iets hoger is dan een mini shet. Onze shetlander was ook rond de 1.07 en ik kan je vertellen dat je er snel uit bent gegroeid. Zo'n jong iemand laat je toch niet alleen met een pony omrommelen dus totdat het kind ouder is kan het zeker wel met deze maat. Daarbij is het ook voor nichtje, we weten de leeftijd daar niet van, misschien is die wel 10 jaar?
Mijn 4 jarige gaat gewoon rond in stap en draf hoor, ik denk dat jij iets kleiner denkt. Maar ik denk dat 1.30 prima kan hoor.

horsii schreef:Dochter van bijna 4 is inmiddels zelf al over de meter heen dus anders is ze er erg snel uitgegroeid.
Ze zal voorlopig niet los rijden. Dat wordt door een 11 jarige gedaan.