Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:20

Moderatoropmerking:
Reactie die niet voldoet aan de regels omtrent adverteren verwijderd.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:52

bella24 schreef:
Nou, ik herken het verhaal over de Haflingers hier ook niet. Drie maanden geleden een driejarige haflingermerrie gekocht. Modern uiterlijk, karakter superbraaf. Eerste drafje met ruiter al gedaan. Pony is ruitermak geboren, volgens mij. Zo kalm heb ik ze nog nooit meegemaakt.

In de zoektocht kwam ik vierjarigen tegen van 6000-8000 euro. Wat ik echt fors vind voor een Haflinger die net onder het zadel is. Ik ben zelf dus voor onbeleerd gegaan voor lager aankoopbedrag. Robuust vind ik ze ook nog steeds dus waar deze negatieve mening over Haflingers vandaan komt, weet ik niet zo goed.

Misschien is het een ras waar veel onervaren mensen mee beginnen waardoor het dan tegenvalt? Ik ben in ieder geval nog steeds enthousiast :j

Gefeliciteerd met jouw nieuwe paard. Veel plezier met elkaar.
Haflingers in die prijsklasse zie ik idd ook veel voorbijkomen.. en dat zijn juist de paarden waarvan ik nu de prijsverlagingen voorbij zie komen. Staan ook vaak wat langer te koop. Net als de veulens.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:11

Ik heb ook een récente zoektocht erop zitten, waarbij een haflinger zeker niet uitgesloten werd. Ik zocht grote maat en vanaf Zadelmaken verkeersmak. Prijzen lagen tussen de eur 7000 en 10.000.

Gekkigheid heb ik niet meegemaakt hoor.

SjonnieZ

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:00

Zoals gezegd… ik heb het over de prijzen van DIT moment. Je ziet ze echt dalen en niet alleen de haflingers. Het aantal prijsdalers Stijgt ook met de week.
Mogelijk speelt de aankomende winter een rol.

Maar als ik lees dat
boemel die volgens mij een maand of 2 geleden gekocht heeft haffen van rond de 10.000,- voorbij zag komen en Bella die 3 weken geleden gekocht heeft, het heeft over net beleerd en rond de 4, van 6-8.000 dan is de markt toch echt aan het zakken.
3 maanden terug zag je nog zelden een prijsdaling.
Mogelijk deelt de aankomende winter een rol, maar dan nog..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:47

Ik merk hier en daar toch ook wel een prijsdaling. Natuurlijk niet de prijzen van 20 jaar geleden, maar sommige dieren staan nu toch merkbaar gunstiger geprijsd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:45

SjonnieZ, prijsdalingen tegen de winter zijn normaal. Ik zocht haflinger vanaf 155cm. Die zijn er niet veel en daardoor duurder. Prijzen van eur 10.000 of meer was alleen bij haf’s met of goede sportprestaties of stamboekprestaties.

De zeg maar standaard grote Haflingers werden rond de eur 7000 aangeboden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:43

Er zijn zoveel leuke en brave Haflingers door stalgenootjes aangeschaft de laatste maanden dat ik me bijna verplicht voelde om er ook een te kopen. Maar toen kwam die knappe bruine voorbij dus ja.... :):)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:42

Rondom de winter is er altijd een verschuiving dat is niet vreemd, maar echt geen grote verschillen
En zoals boemel aangeeft de haffen rond de 10 zijn uitzondering en gingen ze enkele maanden geleden en nu nog ergens tussen de 6/8 uitschieters eronder. (Maar dat zijn voor voornamelijk de kleinere en die prijzen beginnen vanaf ±4500,- )

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:48

Hoihoi
Ik kom hier ook binnen vallen.

Langzaam aan opzoek naar een leuke kinderpony voor ons dochtertje van bijna 4 en nichtje.

1.15 a 1,30
Tot 15 jaar
Super braaf en betrouwbaar.
Geen eczeem ivm bosrijke omgeving
Merrie of ruin
Om mee te leren en te tutten en met de tijd naar de vereniging en bixies te gaan.
Sociaal, komt aan huis met twee andere.

Zal bijgereden worden door een 11 jarig ruitertje.

Tot 3000 euro.

Mocht iemand iets leuks weten.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:34

Gelukt! Na een epische zoektocht is ONZE pony op stal aangekomen. Van N-Z en van O-W maar toch gevonden.

Wij willen iedereen die geholpen heeft ontzettend bedankt. De kracht van Bokt!. Uiteindelijk via een facebook post aangeboden gekregen via een prive verkoop.

@treffer hopelijk ook een goede keuring gehad.

Kleine vraag over inscharen in de bestaande kudde. Ze staat op een ruime paddock naast het (zeer) grote weiland van de kudde. Kudde komt soms even kijken maar gaat ook een flink stuk verder op staan. Dan wordt ze onrustig, ze wil graag bij de andere zijn. Snuffelen en kennismaken in de stal en over het hek geen drama. Morgen maar bij de rest doen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:55

Ik zou voorzichtig zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:00

Kun je hem niet eerst samen met 1 uit de kudde in de bak zetten?

En dan na paar dagen samen inscharen....
Of zelfs eerst nog een stuk wei af zetten en ze daar de 2 inzetten en dan na paar dagen draadje weg....

Maar hangt ook van het kudde af. Als daar geen dominante paarden in lopen en het is een makkelijke groep zou ik ze er ook zo bij durven zetten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:02

horsii schreef:
Hoihoi

Langzaam aan opzoek naar een leuke kinderpony voor ons dochtertje van bijna 4 en nichtje.

1.15 a 1,30
Tot 15 jaar
Merrie of ruin
Om mee te leren en te tutten en met de tijd naar de vereniging en bixies te gaan.

Tot 3000 euro.

Wat moet een kind van 4 met zo l'n grote pony? Geem realistische zoekopdracht

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:06

TNIE2021 schreef:
Gelukt! Na een epische zoektocht is ONZE pony op stal aangekomen. Van N-Z en van O-W maar toch gevonden.

Wij willen iedereen die geholpen heeft ontzettend bedankt. De kracht van Bokt!. Uiteindelijk via een facebook post aangeboden gekregen via een prive verkoop.

@treffer hopelijk ook een goede keuring gehad.

Kleine vraag over inscharen in de bestaande kudde. Ze staat op een ruime paddock naast het (zeer) grote weiland van de kudde. Kudde komt soms even kijken maar gaat ook een flink stuk verder op staan. Dan wordt ze onrustig, ze wil graag bij de andere zijn. Snuffelen en kennismaken in de stal en over het hek geen drama. Morgen maar bij de rest doen?

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wij hebben Polly meteen de volgende dag in de (kleine) kudde gezet. Stalbaas heeft ze gras bij gegeven en dat hielp als afleiding. Polly was ook heel rustig dus dat ging eigenlijk meteen goed.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:07

StalNollie schreef:
horsii schreef:
Hoihoi

1.15 a 1,30
Tot 15 jaar
Merrie of ruin

Tot 3000 euro.

Wat moet een kind van 4 met zo l'n grote pony? Geem realistische zoekopdracht

Als een vreemde dit zo lomp tegen mij zou zeggen zou ik niet heel erg geneigd zijn om te luisteren. :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:16

Ik vindt het geen onrealistische maat voor een jong kindje, met 4 jaar moet je er naast lopen om het kindje te ondersteunen en dat loopt beter als de pony iets hoger is dan een mini shet. Onze shetlander was ook rond de 1.07 en ik kan je vertellen dat je er snel uit bent gegroeid. Zo'n jong iemand laat je toch niet alleen met een pony omrommelen dus totdat het kind ouder is kan het zeker wel met deze maat. Daarbij is het ook voor nichtje, we weten de leeftijd daar niet van, misschien is die wel 10 jaar?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:18

Evercreek schreef:
Ik vindt het geen onrealistische maat voor een jong kindje, met 4 jaar moet je er naast lopen om het kindje te ondersteunen en dat loopt beter als de pony iets hoger is dan een mini shet. Onze shetlander was ook rond de 1.07 en ik kan je vertellen dat je er snel uit bent gegroeid. Zo'n jong iemand laat je toch niet alleen met een pony omrommelen dus totdat het kind ouder is kan het zeker wel met deze maat. Daarbij is het ook voor nichtje, we weten de leeftijd daar niet van, misschien is die wel 10 jaar?

Mijn 4 jarige gaat gewoon rond in stap en draf hoor, ik denk dat jij iets kleiner denkt. Maar ik denk dat 1.30 prima kan hoor.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:22

Dochter van bijna 4 is inmiddels zelf al over de meter heen dus anders is ze er erg snel uitgegroeid.
Ze zal voorlopig niet los rijden. Dat wordt door een 11 jarige gedaan.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:24

Caira schreef:
Evercreek schreef:

Mijn 4 jarige gaat gewoon rond in stap en draf hoor, ik denk dat jij iets kleiner denkt. Maar ik denk dat 1.30 prima kan hoor.

Hahah, oepsie, ik heb geen kinderen, valt het op? :+
Moet wel zeggen, nichtje van 4 destijds moest ik nog wel vasthouden met rijden, die vond het ook rete spannend als ik haar los liet :=

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:24

horsii schreef:
Dochter van bijna 4 is inmiddels zelf al over de meter heen dus anders is ze er erg snel uitgegroeid.
Ze zal voorlopig niet los rijden. Dat wordt door een 11 jarige gedaan.

Dan is het toch prima? Al zou je een paard van 1.60 willen kopen, mag je gelukkig allemaal zelf weten. Ik vindt het een mooie maat om mee te beginnen :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:26

Onze Haflinger is maatje tank en 1,51 dat is gewoon te hoog en breed maar stapt ze wel los mee rond.
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:26

Evercreek schreef:
Caira schreef:

Hahah, oepsie, ik heb geen kinderen, valt het op? :+
Moet wel zeggen, nichtje van 4 destijds moest ik nog wel vasthouden met rijden, die vond het ook rete spannend als ik haar los liet :=

Ja dat valt op hahaha.
Kinderen groeien letterlijk als kool echt zo irritant.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:28

En helaas groeien de pony's niet mee haha

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:29

horsii schreef:
En helaas groeien de pony's niet mee haha

Soms in de breedte :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:32

Ik vind het ook geen gekke maat hoor! Hier zelf als 5-jarige op een fjord leren rijden :+