Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Cioccolato schreef:
Net als Shetlanders, met een goede opvoeding kom je al verder maar vaak komen die in de hand van kindjes.. nou ja. Kinderen en opvoeden.. je kent het wel.

Ik ken ook grote warmbloed paarden die zonder opvoeding net zo vervelend worden..

Precies dit dus, onze shet hadden we van een manege gekocht (heb ik destijds mijn eerste wedstrijdje op gereden als 6/7 jarige!) en hij wist alle streken uit het boekje. Heeft wel een jaar geduurd voor die met dat soort geintjes ophield, daarna was het echt een schat van een pony en konden we er mee lezen en schrijven, geweldig lief beest.

TNIE2021

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Nu ben ik ook van mening dat een beetje lastige eerste pony juist goed is. Bouwt karakter, doorzettingsvermogen en stevige zit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

ikke schreef:
ynskek schreef:
Ik heb afgelopen weken ook wel wat vraagprijzen en filmpjes opgevraagd van dieren die al wat langer te koop stonden. Dat ik als ik die dan in combinatie met elkaar zag ik ook wel snapte waarom een dier al langer in de verkoop stond.

En wat gebeurt er als je vervolgens de helft biedt?

Heb ik niet geprobeerd. Heb vriendelijk bedankt en aangegeven dat hun vraagprijs en mijn budget (of althans wat ik voor ogen had bij die pony) te ver uit elkaar lagen om er uit te kunnen komen...