Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:MyWishMax schreef:Voor verlatingsangst werkt een gedragstherapeut erg goed. Naast dat het een medische oorzaak kan hebben. Wij hebben er 1 bijgehaald na verhuizing en paard die gewoon gevaarlijk werd. Nu kan ik gewoon alleen rijden en is er maar 1 keer in de zoveel tijd wat paniek, maar geen gevaarlijke situaties meer.
Zulke dingen moet je niet zelf proberen op te lossen, zeker niet als je er geen ervaring in hebt. En voor de gemiddelde instructeur is het ook een vreemd iets.
Ik vroeg niet om tips voor de verlatingsangst. Daar wordt al volop aan gewerkt. Ik wilde alleen Tarzan laten weten dat ik snap wat ze doormaakt, omdat mijn dochter iets vergelijkbaars heeft nu.
Ik had nog willen toevoegen dat je, naast geen zin in weer zo'n frustrerende zoektocht, ook gewoon hecht aan je paard en die niet zomaar weg doet
_Tarzan schreef:Elisa, ik ben er gelukkig pas 1 keer naast beland en dat was de eerste keer dat ik ging rijden nadat ik hem had opgehaald
Babootje, hij is 7 en al zo'n 2 jaar onder het zadel, waarvan bij de vorige eigenaren alleen maar buiten gereden en door kinderen gereden, dus je zou verwachten dat hij wel wat gezien zou hebben
Kijkerig is ook niet erg, sensibel ook niet, maar onverwacht wegrennen wel. Mijn Spanjaard is sensibel, kan mega nerveus worden maar blijft ten alle tijden bij je en zal het niet op een rennen zetten. Rambo, degene waar het over gaat is niet zo sensibel, zo komt hij echt over als een koele kikker, werkt gigantisch goed mee maar vindt hij iets eng is zijn complete focus weg en als hij schrikt zet hij het op een lopen voordat jij doorhebt dat er uberhaupt iets gebeurd
Hij laat zich wel gewoon braaf corrigeren tijdens zijn wegrennen, zodra je zelf doorhebt wat er is kun je hem gewoon terugpakken. Hij is verder ook heel fijn aan het been en heel fijn op zit te rijden. Hiervoor is hij ook in training geweest wat hij dus goed opgepakt heeft. Er is wel iemand op stal die handig is, misschien eens vragen of ze zou kunnen/willen helpen!
Ruitje en elisa, ik ben het met jullie beiden eens! Ik wil ergens ook niet opgeven en het nog tijd geven maar ergens knaagt het wel dat we geen match zijn op dit moment ..
ruitje schreef:Eens.
Aan de andere kant zie ik ook mensen honderden of duizenden euro's uitgeven, 10 keer van instructeur, voer, stal en zadel wisselen terwijl ik denk: dat word m nooit. Verkoop deze en koop een makke.
Maarja, het is altijd de vraag bij welke van de 2 je hoort he. Heb je dan te vroeg opgegeven of ben je te lang door gegaan