Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:25

pmarena schreef:
Leo zijn duivelse innerlijk...? :=
_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 11:55

pien_2010 schreef:
pmarena schreef:
Leo zijn duivelse innerlijk...? :=
_O-

:)) Leo draak! ~~}>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 22:45

Manlief stond in Gent op de expo met school en stuurde ineens wat Joy zijn echte naam ook alweer is. Hij kwam thuis met dit: :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Typische Joy-blik :+:

En sokken voor mij :D :D manlief heeft besloten mijn onprofessionele outfits aan te moedigen. _O- if you can’t beat them….
Afbeelding

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:05

Wat een prachtig halster. Je man heeft smaak en die sokken betekent dat hij humor heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 23:30

Zijn klasgenote was een beetje in de war toen hij zei ‘oh rose sokken! Even kijken of er eenhoorns op staan!’ _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 00:49

Wat een prachtige cadeaus!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:39

Wat een liefdevolle cadeaus!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 13:04

Meanwhile zorgt Rêve er voor dat mijn man zichzelf voor houdt dat ze Joy op de wereld gezet heeft. _O-
Ze is langs hem door geglipt naar de andere weide. _O-

Sam wilde ook nog eens zijn deken niet af geven. _O-
Mijn man is zo blij met die twee. :))

Sam weigert alleen te komen als hij zijn deken wil houden. _O- manlief heeft eens diep gezucht.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:28

Ik geniet zo van deze verhalen! Sorry :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 23:46

Afbeelding
Sam had zichzelf van airco voorzien. :+
Nu moet ik dus kijken of ik er terug een ringetje ofzo op krijg. Deken is verder nog goed alleen is het ringetje van de bilkoort foetsie. :+
Hij heeft wel nog steeds mooie ronde billen. Sammie wordt 20 dit jaar! <3

Ik mocht Terror wel uitgebreid poetsen en met de voorspelde regen heeft die ook terug een regendeken op.
Sam heeft gelukkig altijd reserve dekens voor zijn reserve dekens gezien die echt niet zonder kan als het regent.

Verder zou Joy het ook prima doen als ranch paard: (Leo had een stukje gaas los gepeuterd dat naar binnen stak. Zag het pas toen ik voorbij stapte en ik was al voor de 4e keer op gestapt omdat ik drie keer mijn zweep liet vallen (het staat op film ook nog :roll: )

Het tweede was kabel die ze naar beneden getrokken hadden. :+ Joy leert in elk geval niet op te kijken als ik half naast hem hang en kabels omhoog gooi terwijl ik op ‘m zit. :+

Training plaats ik morgen een stukje van want die heeft me geïnspireerd voor een nieuwe blog. :j

En tot slot de hooligan in het huishouden:

Afbeelding

Hij ziet er braaf uit zo he? :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:53

Hahahaha dat brave smoeltje van die hooligan....ook goedemorgen Kathleen en de anderen in dit topic. Weer met een glimlach je avonturen gelezen ....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:58

Ik scrol over foto en denk: dat is eigenlijk best een heel lief smoeltje. Maar dat stellen er wel meer vast zie ik daarna, onder de foto aangekomen _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:43

Volgens mij is Leo een duiveltje in een engeltjesverpakking. :+

Mooie cadeautjes. Is Flanders Horse Expo bezig misschien?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:45

Goedemorgen wat een leuke verhalen weer, ik word er ook blij van om ze te lezen. Sam ziet er zeker goed uit, zeer creatief hoe hij zijn deken draagt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 19:13

Niet Bokt-proof deze uitleg. Maar de dingen die ik doe die boktproof zijn, zijn op 1 hand te tellen. _O-

De laatste week vond ik Joy niet meer zo fijn. Niet in de zin dat hij zich misdroeg, nee Joy is braaf en gehoorzaam. Te gehoorzaam eigenlijk. Hij geeft niet echt aan dat er iets mis zit maar hij voelt dan wat ‘afwezig’.

Maar in de zin dat ik die ‘veer’ miste in zijn rug en passen. Hij krijgt een vitamine brok bij maar bv bij het halthouden: hij stopt braaf maar hij liet niet effectief los. Hij bleef in zijn zelfhouding en die is mooi, maar het voelde niet fijn.

In dit filmpje grijp ik terug naar waar ik ooit met Sam mee begonnen ben al kan ik het bij Joy sneller door lopen omdat die niet bang is voor zijn eigen schaduw. :+

In het halthouden houd ik contact. Als hij zich naar voren er uit wil trekken houd ik gewoon tegen. Zodra ik zijn kaak voel ontspannen beloon ik meteen met de hand naar voren en opnieuw.

Als je er daadwerkelijk bij stond zou je hem elke keer als hij volledig los laat echt horen uit ademen. Echt zuchten.

Daarna doen we dat zelfde in stap tot het muntje valt en dan gaan we door naar draf. Staart danst weer mooi mee met zijn bekken en hij heeft 48 minuten gelopen zonder stijf en vermoeid te voelen. Mijn vermoeden is dat hij met de modder wat spanning in de spieren is gaan vast houden en hij daardoor snel verzuurde. Nu hij daadwerkelijk terug los laat heeft hij minder verzuring en is hij weer de Joy die ik ken. Op een drafje binnen komen, actief en soepel.

Zodra ik er mee bezig was dacht ik: ‘dit is niet van achter naar voren maar als hij vanvoor niet los laat kan ik van achter niks opwekken.’
Eigenlijk is rijden meer een ketting… soms moet je een schakeltje even herstellen als je wil dat de ketting weer soepel valt.

In galop was het nog in z’n eigen houdinkje maar dat komt wel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-02-25 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:19

Je kunt rijden wat je wil maar als hij als het ware met de "brug" open rijdt ipv "gesloten" (brug is metafoor voor rug) dan gaat het hem niet worden. Is goed gevoeld en opgelost en door hem tegen te houden totdat hij begint te knabbelen en te ontspannen en zelf ook pas ontspannen als hij loslaat ben je gewoon bezig met rijden met de halve ophouding en dat is correct rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 19:29

pien_2010 schreef:
Je kunt rijden wat je wil maar als hij als het ware met de "brug" open rijdt ipv "gesloten" (brug is metafoor voor rug) dan gaat het hem niet worden. Is goed gevoeld en opgelost en door hem tegen te houden totdat hij begint te knabbelen en te ontspannen en zelf ook pas ontspannen als hij loslaat ben je gewoon bezig met rijden met de halve ophouding en dat is correct rijden.

Alleen start ik vanuit ‘halt’ en das toch ietwat frowned upon. Terwijl ik het juist fijn duidelijk vind voor het paard omdat je als ruiter maar 1 ding moet doen. Veel mensen zouden zeggen dat ik zonder energie van achteren uit ook geen nageeflijkheid kan bereiken.

Dat was iig toen ik het met Sam deed een kritiek die ik veel hoorde.

Het voelde daarna ook veel natuurlijker. Hij zoekt wat dus hij beweegt wat in die aanleuning ipv het onnatuurlijk stille dat hij had.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:42

Zo deed ik het ook en had les van een klassieke instructrice. Eerst kaak los werken in stilstand, nageven , zo wegstappen. En bij jonge paarden is het normaal dat die energie van achteren er nog niet is en natuurlijk kan hij toch nageeflijk zijn. Hij zal gewoon ook wat sterker moeten worden. Zolang hij maar niet ellenlange uitelkaar valt als het waren (brug open) en dat is hij niet. Je bent gewoon goed bezig en corrigeert op tijd. Dat noemen we ruiter gevoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:36

pien_2010 schreef:
Zo deed ik het ook en had les van een klassieke instructrice. Eerst kaak los werken in stilstand, nageven , zo wegstappen. En bij jonge paarden is het normaal dat die energie van achteren er nog niet is en natuurlijk kan hij toch nageeflijk zijn. Hij zal gewoon ook wat sterker moeten worden. Zolang hij maar niet ellenlange uitelkaar valt als het waren (brug open) en dat is hij niet. Je bent gewoon goed bezig en corrigeert op tijd. Dat noemen we ruiter gevoel.

Ik heb het ook geleerd van iemand die klassiek reed. Ook dat contact eigenlijk een gevorderde aanleuning is. Geen ‘begin’ aanleuning bv.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:33

Het van achter naar voor tijden is leuk in theorie, maar soms moet je ze even helpen om te tonen hoe het moet voelen. Nageven op druk is eigenlijk niets meer dan wijken voor druk. En ook in het rijden wil je dat ze wijken voor de ophouding dat je geeft of het been dat je geeft. Zolang je telkens loslaat en je ze niet in die houding trekt en getrokken houdt, is dat allemaal prima.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:54

Prachtig halster cadeau gekregen zeg :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 00:15

Wilde het eerst niet plaatsen omdat het al een paar weken minder gaat met de coördinatie maar aan de andere kant geeft het mooi weer waarom ik ze liefst van de hand af wil.

Ja ik roep ook op Leo omdat ie het rekje op de grond aan het kletteren was. :+

De 1e keer had ik niet eens meteen door dat ik mijn zweep had laten vallen. :x toen ik terug op stapte was ik echt vastberaden om m vast te houden maar helaas. :+

Loop om die reden ook steeds met mijn linkerkant tegen deuropening enz aan. Zelfs met bewuste focus doet mijn linkerkant het moeizaam. Vaak zijn dit momenten. Maar ik kan niet voorspellen wanneer het gaat gebeuren of hoe lang het zal duren. Gewoonlijk voel ik een soort zwakte of gevoelloosheid (ironisch hè.) maar zondag had ik pas de 2e keer dat de zweep viel door dat mijn linker motoriek weigerde. Daarom ook de hartgrondige vloek. Dat is het moment dat ik besef wat het probleem is. :+

Als alleen de kleine motoriek faalt laat ik dus dingen vallen of kan ik spontaan niks meer manipuleren. Faalt de grote motoriek ook krijg ik dat ‘ik kan niet aansturen’ gevoel maar dan is het dus de hele arm of het hele been. Op de zit kan ik wel blijven rijden omdat ik rechts wel voel wat er onder me gebeurt (en via de rug van het paard dus ook wat ik links doe of niet doe).

Maar hierom wil ik ze dus kunnen rijden met een boogje. Daarom zit ik op het filmpje ook door trouwens.

Soms duurt dit een paar minuten. Soms is het een paar uur.. heb de zweep uiteindelijk achter zijn borsttuig gestoken, op gestapt en de zweep gepakt. Met Sam stak ik ‘m vaak achter de bokriem op deze momenten maar moet terug een zweep met ‘dopje’ want deze blijft niet goed hangen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:27

Jeetje Kathleen, dat is echt wel lastig!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:05

Eigenlijk krijg je op momenten een soort migraine aanvallen? (maar dan zonder de hoofdpijn?)

Bij een migraine heb ik dit ook vergelijkbaar. Eerst vlekken zien, stukken zicht die wegvallen, hand en arm die begint te tintelen, dit trekt door naar mijn linkerschouder en linkerkant van het gezicht tot het helemaal gevoelloos is. Slurred speach ook.
En dan idd niets goed meer kunnen met die arm, verkeerd grijpen, dingen laten vallen, etc. Dit kan ook een halfuur tot meerdere uren duren en komt altijd onverwachts en op het verkeerde moment ... :+

Heb je dit nu en dan in aanvallen of is het eerder dagelijks terugkerend/constant?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 11:07

Het is dagelijks maar wel ín aanvallen. Ik kan dus niet voorspellen wanneer het gaat gebeuren. Ik neem geen breekbare dingen links vast. := ook mijn cap of zadel bv zal je me nooit met links zien pakken.

Soms voel ik tintelingen, op de hele slechte dagen verkrampen de spieren maar dat is vaak eerder tegen de avond. Soms is het gelijk op het filmpje dat ik iets gewoon niet klaar krijg zelfs niet als ik heel bewust bezig ben met ‘dit moet ik doen’.

De 2e keer stap ik lomper op omdat ik naar mijn hand en zweep aan het kijken was want áls het al lukt is het als ik blijf kijken.