[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 15:26

Yep kriebelen is heel belangrijk Juud!

o vergeet helemaal te vertellen, Callas en Poupette hadden het meteen door toen de transporteur kwam. Meteen onrust, draven, gillen. Dat moeten ze geroken hebben, want noch Quarbonne noch Prisca had gehinnikt. En toen gingen die antwoorden, ja toen was het hek van de dam. Nu is de rust bij mijn meisjes ook weergekeerd, ze kunnen elkaar niet zien. En er wordt niet meer geroepen.

JudithO

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:32

Ik ben zo benieuwd naar hoe ze elkaar gaan vinden! Zou me niks verbazen als het een keer gillen is en dan klaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 15:45

JudithO schreef:
Ik ben zo benieuwd naar hoe ze elkaar gaan vinden! Zou me niks verbazen als het een keer gillen is en dan klaar.

Dat zou top zijn.

Prisca en Quarbonne hebben nu al wel letterlijk geneusd. Eerst Prisca oren plat en Quarbonne zo van, nou hoor, vrouwen ik snap ze niet, ik doe toch lief. Maar ik geloof dat er nu al geen platte oren meer zijn. Dus daar haal ik morgen het lijntje tussenuit.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:47

Ze zijn beide nieuw, dat zal enorm helpen. Het zou me verbazen als dat gekke dingen op gaat leveren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 17:38

En het lijntje op de schaduwplek is er al tussenuit. Ze zijn superbraaf. Prisca heeft af en toe nog wat platte oren, maar de schaduw is groot genoeg voor allebei.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:47

Waar blijven de foto's? :D
Had even bijgelezen, maar wat lijkt Prisca op Thor!

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:54

Wat fijn dat ze er zijn
En idd....foto's!!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:59

Fijn dat ze er zijn, ben benieuwd naar foto's.
Wij moesten van de week de auto met trailer keren, gingen de paarden ook hinniken, die dachten dat er een paard inzat, helaas hij was leeg.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:42

Jeej ze zijn er, wat fijn!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 19:15

imaudy schreef:
Waar blijven de foto's? :D
Had even bijgelezen, maar wat lijkt Prisca op Thor!

Ja bizar veel. En bij Quarbonne ontdekte ik dezelfde ouderdomssproetjes op zijn neus als Shadow had.

Tsss Tinka, wat bijzonder dat ze dat meteen associëren. Ik weet niet of Callas en Poupette het associeerden of gewoon roken?

Riviera, we zijn idd erg blij dat alles is goed gegaan

Vopo en andere fotominners, ik heb niet zoveel foto's wel filmpjes, die komen eraan. dat uploaden duurt zoooo lang, maar alvast wat foto's. Niet naar mij kijken, oud wijf, oud lijf, het gaat om de pony's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden ze dus gescheiden willen laten nav de tip van Balance, maar de schaduwplek werd te ielig met het draad ertussen. Ze kwamen dan te dicht bij het draad. Dus schaduwplekdraadscheiding weg en ze kunnen dus samen op de schaduwplek komen. Vanavond zetten we ze nog wel apart op de paddock met stroom op het lint ivm herten en zwijnen. Maar morgen kunnen ze zonder draad, ik denk dat ik om ziektes overbrengen te voorkomen een week moet wachten of zo, dat vind ik sneu. Ze zijn lekker aan het bonden zo. En wij met hen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:36

Schaduw is een prioriteit. Je had al gezien dat ze elkaar niet te lijf wilden gaan toch. Ik zou het denk ik ook zo gedaan hebben. Iets met roeien en riemen ;).

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:53

Top!! Lekker gaan genieten nu! <3

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:34

Gefeliciteerd met je prachtige paardjes <3

Fijn dat de rit goed is gegaan!

En ik herken je struggles mbt beslissingen maken waar de paarden zelf geen zeggenschap in hebben heel goed :(:)
Zelf heb ik Diego 2 maanden terug verhuisd van een stal waar hij echt een vast maatje had (hinniken als de ander weg gaat en elkaar overal volgen) en had er wel echt moeite mee omdat het een enigsinds egoïstische beslissing van mij was.
Ondertussen staat Diego in een hele grote kudde en hij heeft juist zo veel rust gegeven juist om los te zijn van zijn vriendje...
Als een beslissing wordt gemaakt vanuit liefde zijn paarden zo weerbaar <3
En dat stukje liefde zit bij jou natuurlijk wel goed :D

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:56

Super foto's!!

Filmpjes..nog beter.. ;) :j

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:58

Ik zie geen oud wijf. Ik zie een blij mens!

Wacht zeer (on)geduldig op de filmpjes...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:14

Wauw wat fijn dat ze eindelijk bij hun eindbestemming zijn gekomen <3

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:20

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen. Nu lekker genieten, maar ik denk dat dat wel goed komt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:50

Wat een schatjes allebei! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:37

Hopelijk is de nacht rustig verlopen :j

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:49

Ze zijn er *\o/* *\o/* en wat een happy foto's.
Hoe is het gegaan vannacht?
en hebben Callas en Poupet je al helemaal afgesnuffeld want je ruikt natuurlijk naar vreemde paarden

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:24

Ze zien er super relaxt uit op de foto's! Dat gaat vast helemaal goedkomen.
We wachten (on)rustig ( ;) ) op het nieuwe filmpje van deze week.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 10:40

Hi All, ik zal even updaten, maar eerst jullie antwoorden en onderaan link naar een filmpje

-Namiro- schreef:
Top!! Lekker gaan genieten nu! <3

Genieten was er zeker, maar ook veel zorgen. Zie ook onderaan.

Cera_D schreef:
Gefeliciteerd met je prachtige paardjes <3

Fijn dat de rit goed is gegaan!

En ik herken je struggles mbt beslissingen maken waar de paarden zelf geen zeggenschap in hebben heel goed :(:)
Zelf heb ik Diego 2 maanden terug verhuisd van een stal waar hij echt een vast maatje had (hinniken als de ander weg gaat en elkaar overal volgen) en had er wel echt moeite mee omdat het een enigsinds egoïstische beslissing van mij was.
Ondertussen staat Diego in een hele grote kudde en hij heeft juist zo veel rust gegeven juist om los te zijn van zijn vriendje...
Als een beslissing wordt gemaakt vanuit liefde zijn paarden zo weerbaar <3
En dat stukje liefde zit bij jou natuurlijk wel goed :D

Inderaad Cera, Prisca zie ik erg een last van hebben dat ze haar kudde kwijt is, Quarbonne lijkt wat meer te treuren en staat lang voor zich uit te staren.

vopo914 schreef:
Super foto's!!

Filmpjes..nog beter.. ;) :j

Komen, zie onderaan.

Muga schreef:
Ik zie geen oud wijf. Ik zie een blij mens!

Wacht zeer (on)geduldig op de filmpjes...

Dank je, blij, maar ook zorgen zie onderaan.

Mer1980 schreef:
Wauw wat fijn dat ze eindelijk bij hun eindbestemming zijn gekomen <3

En helemaal veilig, was een erg mooie wagen.

Fleuribelle schreef:
Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen. Nu lekker genieten, maar ik denk dat dat wel goed komt.

Genieten, maar ook zorgen. Zie onderaan.

imaudy schreef:
Wat een schatjes allebei! :D

Quarbonne valt ons positief ontzettend mee. We vinden hem erg mooi voor een shetland. Hij heeft mooie gangen!

Humpiedumpie schreef:
Hopelijk is de nacht rustig verlopen :j

Volgens de nachtcamera zijn er geen rare dingen gebeurd.

boyca schreef:
Ze zijn er *\o/* *\o/* en wat een happy foto's.
Hoe is het gegaan vannacht?
en hebben Callas en Poupet je al helemaal afgesnuffeld want je ruikt natuurlijk naar vreemde paarden

Nee, ik ben niet besnuffeld, maar er is veel onrust want ze voelen en ruiken en mogelijk ook horen dat er andere paarden dichtbij zijn.

balance schreef:
Schaduw is een prioriteit. Je had al gezien dat ze elkaar niet te lijf wilden gaan toch. Ik zou het denk ik ook zo gedaan hebben. Iets met roeien en riemen ;).

Ja dat, en de creatieve oplossingen. Toch moeten ze zoveel mogelijk apart van elkaar, zie hieronder.

JudithO schreef:
Ze zien er super relaxt uit op de foto's! Dat gaat vast helemaal goedkomen.
We wachten (on)rustig ( ;) ) op het nieuwe filmpje van deze week.

Juud, jij vraagt, ik draai, zie link onderaan

Ok, de update, Quarbonne hoest en heeft luizen. Prisca heeft een raar geluid in haar luchtpijp en loopt kreupel. Dat laatste daar baal ik echt het meest van. Ik heb het aangegeven bij de aankoop een paar weken geleden dat ik iets zag, maar op het asfalt voelde ik niets en de eigenaar zei dat ze nog nooit iets van kreupelheid heeft gezien en dat het kwam door het ongelijke van het terrein, dat ik ook niets voelde toch met rijden, dat het misschien mijn zadel was of misschien mijn hand of misschien dat ze nèt de dag ervoor bekapt was. Gisteren toen ze op rust stond was het al raar. Als ze linksachter op rust zet, plaatst ze rechtsvoor helemaal naar voren. Vanmorgen kwam ze naar het hek draven en liep ze duidelijk kreupel ik denk op linksachter omdat ze op rechtsvoor viel. Ik heb haar verder nog niet ermee geplaagd, maar ga het wel filmen en dan de eigenaar het in ieder geval laten zien. Dat was 1 zorg.

Dan hoest Quarbonne dus met inspanning, dus bij vrij draven in het land. Dus ook een luchtwegprobleem. Maar goed, hij hoeft geen werk te gaan doen dus net als Poupette ga ik hem luchtweg supplementen geven.

Het geluidje van Prisca haar luchtweg zal er ook wel mee te maken hebben, ook hetzelfde vermoed ik, dus in feite zet ik dan iedereen op luchtwegpoedertjes, behalve Callas misschien.

De luizen is onhandig, daardoor goed om quarbonne nog zoveel mogelijk gescheiden te houden van Prisca en vannavond als de zon niet meer brandt gelijk in de butox.

De paddock is na de hitte van gisteren 39 graden, hoppa, verdroogt. Er staat nu echt te weinig voor Prisca. Ze moet wel afvallen, maar uiteraard moet ze ook wel ruwvoer genoeg binnenkrijgen, je moet er niet aan denken dat er een suiker -> bloedvervetting optreedt. Dus vanmorgen hooi bijgevoerd, maar wel een uurtje geweekt om de suikers eruit te krijgen.

Ondertussen loopt Callas slechter, die twee meisjes staan in het land achter de boerderij zodat ze de nieuwe paardjes nog niet zien, maar daar zit wel wat meer verloop in. Ook is er veel onrust bij haar, ze hoort en ruikt de andere toch natuurlijk. Eind van de middag willen we C&P rond de paddock zetten voor het eerst.

Poupette heeft het moeilijk. De verandering voor haar van box hakt erin. Ze voelt zich alleen, eet slecht, eet sowieso haar biks met supplementen niet op en is ongedurig. Het gaat vast bijtrekken, maar ze vindt het niet leuk.

Dus veel zorgen, toch. Ondanks dat het erg leuk is om met nieuwe paarden contact te leggen en te bonden. En het is natuurlijk geweldig dat ze allebei al naar het hek komen draven als ik roep. Dat zal ik vandaag nog even proberen te filmen.

Over filmen gesproken, tadaa hier is het beloofde filmpje. Had het gisterenavond klaar maar kreeg het niet naar YT opgeladen, nu dan wel. Voilà: https://youtu.be/cdJkvAJTR6A

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:53

Als ze op rechtsvoor valt zou het linksvoor moeten zitten.
Wil je beeldmateriaal maken in beweging, maar ook als ze op rust staat? Hoefbevangenheid is natuurlijk ook een optie.

En heerlijk filmpje! Prisca is echt een ukkie, haha. En Quarbonne is prachtig!
Die ogen van Prisca ook, echt ogen op stokjes :wow:

En wat betreft Calles en Poupette, dat zal vast beter gaan zodra de rust is weergekeerd. Voor Poupette vast zodra Quarbonne naast haar mag slapen. Waar is het shettenstalletje ten opzichte van de grotepaardenstal?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 11:01

JudithO schreef:
Als ze op rechtsvoor valt zou het linksvoor moeten zitten.
Wil je beeldmateriaal maken in beweging, maar ook als ze op rust staat? Hoefbevangenheid is natuurlijk ook een optie.

En heerlijk filmpje! Prisca is echt een ukkie, haha. En Quarbonne is prachtig!
Die ogen van Prisca ook, echt ogen op stokjes :wow:

En wat betreft Calles en Poupette, dat zal vast beter gaan zodra de rust is weergekeerd. Voor Poupette vast zodra Quarbonne naast haar mag slapen. Waar is het shettenstalletje ten opzichte van de grotepaardenstal?

Hi Judith, ik ga vandaag als ze op rust staat filmen wat ze doet en ik zal ook een keer proberen of ze wil draven en filmen. Ook voor de eigenaar.

Het zal idd allemaal wel beter gaan.
De luizen ben ik wel gewend, veel wassen met butox en later de pooron van butox en dan is het goed onder controle te houden.
De luchtwegen van Quarbonne ook niet erg, die gaat gewoon mee met de supplementen voor Poupette.
Het geluidje wat ik bij Prisca hoor, is raar, maar eens kijken of dat er ook is als ze in beweging gaat komen.
Callas' kreupelheid is onder controle te houden als ik haar op het plattere stuk houdt.
Poupette zal best wel wennen uiteindelijk, maar ze is natuurlijk oud, de oudste, dus aanpassen is dan wat moeilijker.
Dus alles hierboven gaat wel goedkomen.

Maar dat kreupele...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:03

Ja dat kreupele is naar. Ik hoop dat het niet te veel voorstelt, misschien een misstap tijdens transport of op het land ofzo. Als het maar snel overgaat. Ik hoop het van harte voor je.
Ook eventuele HB zou ik me niet te druk over maken. Dat is vaak ook prima te genezen en onder controle te houden. Hoe oud is Prisca ook alweer?