Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cioccolato schreef:Je hebt ook maar 1 gek nodig met voldoende geld die de pony alleen maar 'mooi' vind en dan ondanks de rest toch koopt. Soms heb je dat geluk![]()
Vind dat nog wel veel zichtbaar mrt de beginnende paardenhouders. Maar he, leuk voor de verkoper. Gaat niet altijd goed voor de kopers maar goed
SjonnieZ schreef:Iedereen kijkt natuurlijk vanuit z’n eigen perspectief.
Mijn profiel: een gezond & nuchter paard. Braaf maar niet flegmatiek.
Afhankelijk van ras tussen de 1.45 en 1.60 al zal ik een goede van 1.65 zeker niet laten staan. (Ben zelf 1.58)
Leeftijd van 3-14 jaar.
Doel: een buitenrijpaard waarmee lange tochten in Nederland maar ook de Ardenne en Eiffel mee gereden kunnen worden. Indien Beleerd moet hij/zij dus verkeersmak zijn.
Daarnaast moet het paard recreatief kunnen dressuren want ik rij in de winter natuurlijk niet dagelijks buiten en hou wel van het soepel houden van mijn paarden. Er past dus vrij veel binnen mijn zoektocht.
Ik volg de markt en de paarden die ik leuk vind, al een aantal maanden omdat ik in 2026 helaas weer op zoek zal moeten gaan.
Het regent zoals gezegd op dit moment prijsdalingen. Zoals gezegd, importpaarden hebben niet mijn voorkeur. Voorheen zag je dat nog nauwelijks.
En stal nollie wat die haflingers betreft, je word er nog net niet mee doodgegooid.
Bovendien hebben ze zo langzamerhand hun reputatie tegen.
Als je een pittig sportpaard wilt, prima keuze, maar voor de recreatie markt zijn ze vaak gewoon te pittig en drammerig. De gezondheidsproblemen in dit ras krijgen ook steeds meer bekendheid en dat komt de prijs ook niet ten goede.
Echt jammer want een nuchtere had zou goed in mijn profiel passen.
ikke schreef:SjonnieZ schreef:Iedereen kijkt natuurlijk vanuit z’n eigen perspectief.
Afhankelijk van ras tussen de 1.45 en 1.60 al zal ik een goede van 1.65 zeker niet laten staan. (Ben zelf 1.58)
Leeftijd van 3-14 jaar.
Doel: een buitenrijpaard waarmee lange tochten in Nederland maar ook de Ardenne en Eiffel mee gereden kunnen worden. Indien Beleerd moet hij/zij dus verkeersmak zijn.
Daarnaast moet het paard recreatief kunnen dressuren want ik rij in de winter natuurlijk niet dagelijks buiten en hou wel van het soepel houden van mijn paarden. Er past dus vrij veel binnen mijn zoektocht.
Ik volg de markt en de paarden die ik leuk vind, al een aantal maanden omdat ik in 2026 helaas weer op zoek zal moeten gaan.
Het regent zoals gezegd op dit moment prijsdalingen. Zoals gezegd, importpaarden hebben niet mijn voorkeur. Voorheen zag je dat nog nauwelijks.
En stal nollie wat die haflingers betreft, je word er nog net niet mee doodgegooid.
Als je een pittig sportpaard wilt, prima keuze, maar voor de recreatie markt zijn ze vaak gewoon te pittig en drammerig. De gezondheidsproblemen in dit ras krijgen ook steeds meer bekendheid en dat komt de prijs ook niet ten goede.
Echt jammer want een nuchtere had zou goed in mijn profiel passen.
Dan toch kijken of je in het buitenland betere kunt vinden?
SjonnieZ schreef:Cioccolato schreef:Je hebt ook maar 1 gek nodig met voldoende geld die de pony alleen maar 'mooi' vind en dan ondanks de rest toch koopt. Soms heb je dat geluk![]()
Vind dat nog wel veel zichtbaar mrt de beginnende paardenhouders. Maar he, leuk voor de verkoper. Gaat niet altijd goed voor de kopers maar goed
Klopt alleen zullen er steeds minder gekken de markt betreden. Dus realistisch prijzen is de beste manier om je vriend of vriendin de verkoop in te doen.
SjonnieZ schreef:Iedereen kijkt natuurlijk vanuit z’n eigen perspectief.
Leeftijd van 3-14 jaar.
Het regent zoals gezegd op dit moment prijsdalingen. importpaarden hebben niet mijn voorkeur. Dus dat is niet de cat. waarbij ik de dalingen zie.
Voorheen zag je die prijsdalingen nauwelijks.
Echt jammer want een nuchtere haf zou goed in mijn profiel passen.
Edith: Lang leve de dikke vingers
Elisa2 schreef:Ik ken juist een fokker van het lichte type en die fokt ze juist ook op karakter. Wat ik begreep ligt het aan de herkomst qua karakter hoe ze zijn. Duits of Oostenrijks ofzo.. maar ik weet niet meer welke nu de goede karakters geeft.