Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
evilginger schreef:We gaan zaterdag onze nieuwe vriend ophalen! Ik vroeg mij nu wel af voor de rit op de trailer, doen jullie altijd iets van beenbescherming om of zetten jullie ze enkel met een halster (vast) op de trailer? Het is ongeveer een uurtje rijden, voornamelijk snelweg.
_Tarzan schreef:Ik ben ook nog niet zo ver maar als ik heel simpel denk zou dat wel de beste oplossing zijn.
Wil niet zeggen dat ik hem kwijt wil, hij is namelijk echt super lief en heeft zo'n enorm eerlijk karakter, die vind je niet snel. Alleen door dat schrikken en wegrennen word ik steeds onzekerder en kan ik hem straks ook niet meer helpen met z'n eigen onzekerheid. En ik wilde juist weer een waar ik lekker mee naar buiten zou kunnen ..
_Tarzan schreef:Ik ben ook nog niet zo ver maar als ik heel simpel denk zou dat wel de beste oplossing zijn.
Wil niet zeggen dat ik hem kwijt wil, hij is namelijk echt super lief en heeft zo'n enorm eerlijk karakter, die vind je niet snel. Alleen door dat schrikken en wegrennen word ik steeds onzekerder en kan ik hem straks ook niet meer helpen met z'n eigen onzekerheid. En ik wilde juist weer een waar ik lekker mee naar buiten zou kunnen ..
Lieser schreef:_Tarzan schreef:Ik ben ook nog niet zo ver maar als ik heel simpel denk zou dat wel de beste oplossing zijn.
Dat is ook waar mijn dochter tegenaan loopt. Nog los van het feit dat we met dit paard (nu) niet kunnen doen wat we wilden, namelijk lekker buitenritten maken en wat baklesjes volgen.
Wat mij deels tegenhoudt, is dat de zoektocht de vorige keer bijna 1,5 jaar heeft geduurd. Daar heb ik echt geen zin meer in
_Tarzan schreef:Hoi, Ik meld mij hier toch weer eens, ben er nog niet over uit maar wie weet.
Ik heb eind november een hele leuke e-pony/paard gekocht, mega lief dier, heb hem 2 maanden in training gezet om even door te laten rijden aangezien hij echt alleen de basis kon en sturen en remmen niet helemaal goed ging. Hij heeft in die 2 maanden heel netjes alles geleerd en hij is echt heel fijn te rijden nu.
Ik twijfel alleen of hij de juiste match voor mij is. Hij is namelijk heel schrikachtig, doet verder niks en zit totaal geen kwaad in, bokt of steigert ook niet, maar het enorm schrikken van werkelijk alles maakt mij onzeker. Hij is zelf gewoon nog jong en onzeker, maar echt een enorm eerlijk paard!
Ik zocht/zoek namelijk een paard waar ik lekker een relax rondje in de bak kan maken, beetje dressuren en zo nu en dan een heerlijk buitenritje (want wat mis ik dat buitenrijden enorm!) Met mijn huidige durf ik absoluut nog niet naar buiten ondanks hij voordat ik hem kocht hij alleen maar buiten gereden is.
Dilemma dus![]()
Voor het allerbeste huisje/match mag mijn huidige maatje dus verhuizen en ga ik op zoek naar iets nieuws.
Tot die tijd blijf ik zelf met hem bezig en rijden we ook gewoon.
En aangezien dit een op zoek naar topic is, hierbij wat ik wel zoek.
Wat ik zou zoeken in een eventueel nieuw maatje (als ik erover uit ben om m'n huidige te verkopen)
- Spaanse karakter spreekt mij heel erg aan, ik heb nu ook een Spanjaard maar die staat helaas veel te vroeg met pensioen.
- Betrouwbaar en braaf, mag wel best voorwaarts of sensibel zijn.
- Leeftijd tot 15 jaar en niet te groen.
- Moet een beetje leuk kunnen lopen in de bak en braaf zijn buiten.
- Ik hou van de e-maat dus rond de 1.50-1.60, groter wil ik niet.
- Grote voorkeur voor vos (of schimmel) maar een goed paard heeft geen kleur
Ik plaats dit bericht met heel veel twijfel, maar misschien geeft het zoeken naar een nieuw paard mij het antwoord of ik verder wil met mijn huidige of toch voor een nieuw maatje ga.
MyWishMax schreef:Voor verlatingsangst werkt een gedragstherapeut erg goed. Naast dat het een medische oorzaak kan hebben. Wij hebben er 1 bijgehaald na verhuizing en paard die gewoon gevaarlijk werd. Nu kan ik gewoon alleen rijden en is er maar 1 keer in de zoveel tijd wat paniek, maar geen gevaarlijke situaties meer.
Zulke dingen moet je niet zelf proberen op te lossen, zeker niet als je er geen ervaring in hebt. En voor de gemiddelde instructeur is het ook een vreemd iets.
ruitje schreef:Eens.
Aan de andere kant zie ik ook mensen honderden of duizenden euro's uitgeven, 10 keer van instructeur, voer, stal en zadel wisselen terwijl ik denk: dat word m nooit. Verkoop deze en koop een makke.
Maarja, het is altijd de vraag bij welke van de 2 je hoort he. Heb je dan te vroeg opgegeven of ben je te lang door gegaan