Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:36

Wat doet hij dat toch weer braaf, alsof hij nooit anders gedaan heeft!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:37

Hij is super braaf. Want hij is natuurlijk nog zo groen. Leuk hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 22:52

Hij is echt goud waard. Met Rêve ben ik op deze hoogte gestopt omdat ze voor mij niet meer safe voelde. Met hem dacht ik dat we nog maar op 40cm zaten, :+
Hij springt zo ‘zacht’. (Ken je dat? Je hebt paarden die je echt gewoon mee over de sprong nemen en je hebt paarden die bij 50cm je al uit je zadel duwen).

Dit was 80cm op het einde (gemeten want ik hield vol dat het 40 was _O- ) maar het blijft bij hem zo soepel en zacht voelen.. :+:

Ben niet zeker welke dit is maar ik denk wat cavaletti en de mini sprong

De rechte (hier tussen in gestapt.) en uitdraven/galopperen.

Op het stuk waar ik steeds blijf ligt de bodem goed. Je ziet dat we na 1 sprong even op een zwaarder stuk komen daar moet ie even ritme zoeken. :(:) stuurfoutje. :=

Het losdraven is nog aan het uploaden. Joy vond wat van de balken die door de bak gedragen werden. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 00:11

Weer even geleden. Maandag merkte we mij op bij Joy dus die heeft nu zalf en poeder. De poeder zou van binnen uit werken. Baat het niet… :+ Joy kent inmiddels de volgorde al:
‘s morgens halster om, benen af borstelen, mud guard er op en naar buiten.

‘s avonds binnen, eten, ik maak met een vochtige doek zijn benen schoon en terwijl die drogen hang ik achter in de weide op het hoogste punt hooi op om ze naar het droge deel te lokken want dat ze droog kunnen staan betekent niet dat ze dat doen zonder motivatie :roll:
Tegen dat ik de stal binnen kom staat Joy al met zijn hoofd over de staldeur. Halster om, even handdoek over de benen en zalf voor de avond. Stud muffin en dan gaat hij hooi eten. :+

Ik zweer dat dat paard een handleiding heeft over het leven.

Mijn auto is inmiddels gemaakt en vandaag mijn medicatie weer gehad in het ziekenhuis. :+ als het weer een beetje lief wil zijn in het weekend misschien Joy nog eens zadelen. Hij heeft al geen korstjes meer en er begint zelfs al terug haar te komen maar kan me voorstellen dat sommige roze plekken nog best gevoelig zijn. :(:) als onze piste nu perfect was zou het weinig kwaad kunnen maar hier en daar haal ik er nog wel eens stenen uit na het slepen. Wil niet dat hij nu met zijn huid zo gevoelig zich open stoot. :(:)

Vier witte benen, een zondvloed en wellicht een dipje in zijn immuunsysteem?
Als de DA komt vaccineren laat ik hem ook bloed trekken. :(:)

Sam is nog steeds happy maar Rêve heeft een Terror-week. :+ vandaag met voeren kwam ze heel brutaal met de oren plat naar me toe tot ik tussen haar neusgaten porde (eh ja dat is zo’n ding wat ik van toen ze veulen was die dus ze laat dat ook gebeuren. Als ze als veulen zo voor je kwam staan porde ik altijd met 1 vinger tussen haar neusgaten net boven de lip zeg maar. Dat vond ze om een of andere reden boeiend en dan stopte ze :+ dat werkt nu dus nog. :+ is echt zo’n dwaas ding dat je ze onbewust aan leert omdat die veulenneusjes zo cute zijn. _O- Joy kent de neus-por ook als hij met iets prult dat hij niet mag hebben bv. :+ )
Bij Rêve komt er dan meestal een ‘ey dramaqueen, manieren!’ Bij en dan gaan de oren naar voren en komt ze knuffelen. :+

Joy weet dat hij moet ophouden als ik hem daar zachtjes por. Eigenlijk is het zo’n correctie die zelfs Rêve nooit persoonlijk neemt. (Das best moeilijk. _O- )

Hoop wel dat het weer een beetje wil beginnen bij trekken. :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:33

Ik vrees dat we nog even met dit prutweer gaan zitten. Ik was zo blij om kort na de middag de zon te zien maar ze is alweer weg.

Geen last van je medicijnen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 16:55

jawel helaas, ben vrij beroerd. Blijkbaar kan je wakker worden met pijn aan je staartbeen als er genoeg spieren verkrampt zijn. :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 22:12

Afbeelding

Lauren heeft vandaag de stallen gedaan en hooi gegeven. Ik heb de dag grotendeels op de zetel door gebracht. :\

Afbeelding
Joy zijn benen nog wel schoon gemaakt maar wil ze vannacht laten ademen. Joy vond dat geen reden om hem zijn muffin niet te geven ook al had ie al een snack uit zijn mond steken. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:27

Dat paard kijkt altijd vrolijk de wereld in..Zo grappig.en expressief ie hij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:57

Jij hebt zo'n enorm probleem als die muffins ineens niet meer gemaakt worden.... _O-

Hopelijk voel je je snel beter :(:)

Fijn dat Lauren bij kon springen. Dat is dan ook wel het voordeel van het onderdak geven aan andermans paard :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:29

Ayasha schreef:
jawel helaas, ben vrij beroerd. Blijkbaar kan je wakker worden met pijn aan je staartbeen als er genoeg spieren verkrampt zijn. :x

Het koude weer zal er ook geen deugd aan doen. Hopelijk ben je snel weer beter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 11:34

pmarena schreef:
Jij hebt zo'n enorm probleem als die muffins ineens niet meer gemaakt worden.... _O-

Hopelijk voel je je snel beter :(:)

Fijn dat Lauren bij kon springen. Dat is dan ook wel het voordeel van het onderdak geven aan andermans paard :j

Dan heb ik het recept nodig. _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 19:21

Korte video’s want wil morgen meer aan de draf werken. Eerst en vooral: Vandaag heeft hij mijn nieuw zadel op gehad en wat een verademing voor mij. _O-

Joy bood stap galop aan. :+:

Stukje draf vandaag maar heb veel gestapt omdat ik hem actiever wil in stap. Het is omdat ik de stap aan het activeren was dat ik per ongeluk de stap-galop knop vond. _O-

Morgen wil ik meer drafwerk doen. Meer horizontale balans. Het stuk waar ik nu rijdt ligt vrij goed dus nu kan ik weer meer op die kleine dingen werken. Als ze al elke pas aan het balanceren zijn blijft er weinig over behalve wat ik de afgelopen tijd gedaan heb, heel basic aan de overgangen werken. En dat heeft zijn galop wel duidelijk goed gedaan. :D

Maar morgen weer wat aan de kleine dingen prullen want zijn overgangen draf-stap-ho moeten met meer balans. Nu valt hij erg op de voorhand bij de overgang terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 19:33

Ziet er uit als een fijn zadel waar je goed diep in kunt zitten..Fijn om te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 20:25

pien_2010 schreef:
Ziet er uit als een fijn zadel waar je goed diep in kunt zitten..Fijn om te zien.

:j het zadel is smaller in de zit waardoor ik mijn bovenbenen meer kan laten hangen zelfs met mijn heupen zoals ze nu zijn. Ik voelde vandaag pas hoeveel verschil er is in hoeveel vrijer ik zit. De andere is in verhouding vrij breed en dat maakt het veel moeilijker voor mij om mijn benen te laten af hangen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 21:48

Joy deelt zijn melktanden graag met me. :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joy met zijn manen naar 1 kant. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:36

Altijd een feestje om jullie samen aan het werk te zien!

En melktandjes <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:23

Ik schrok me de eerste keer een bult toen ik een melktand in een voerbak vond. Tot ik me bedacht dat ik in de box van mijn jong paard stond. Toen pas viel het kwartje dat het een melktand was. :+ De keren nadien schrok ik niet meer als ik melktand vond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:24

Maar dat smallere zadel had je al een poosje toch...? Of is dit weer een nieuwe die nòg smaller is :)

Geinig dat tandje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 10:34

pmarena schreef:
Maar dat smallere zadel had je al een poosje toch...? Of is dit weer een nieuwe die nòg smaller is :)

Geinig dat tandje.

Nee al een paar jaar inmiddels, maar op Joy lag het oude nog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 23:02

Alsof ze haar eigen DA rekeningen betaald:

Zoals jullie kunnen zien is ze nog steeds niet 100% zuiver achter. Ze kan nu wél strekken… alleen jammer dat ik daar weinig aan heb zolang ze achter niet 100% is. :roll:
Als de DA komt vaccineren ga ik vragen of ik meer kan doen voor haar én of dit een belemmering voor dracht en vooral: bevalling is.

Ze is trouwens gewoon hengstig. :roll: vandaag was ze in een toegankelijk humeur. Heb haar zelfs even geborsteld. _O-

Joy was beetje boos dat ik een deel van zijn muffin als lokaas voor de ratten om bouw ook al kreeg hij alles wat ik niet gebruikte:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ging door alle emoties. _O-

Ik ben ook een etter oorlog gestart met Leo die bizar veel bereik heeft vanuit zijn stal. Het potje dat ie pakte zit vieze pasta op en staat fijn binnen bereik. ~~}>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:08

Oeps, Leo leert je gemene kantjes kennen dus. :+

Terror houdt zich dus niet aan de regels voor herstel. :\

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:11

oooh arme Joy, geef hem eens ongelijk. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 12:06

petraaken schreef:
Oeps, Leo leert je gemene kantjes kennen dus. :+

Terror houdt zich dus niet aan de regels voor herstel. :

Hij komt echt overal aan van uit de stal. Je zou haast zweren dat ie zijn voorvoeten op de stal zet. :+
Maar het potje dat ik gisteren in gesmeerd heb heeft hij maar heel kort vast gehad. ~~}> ~~}>
Nu heb ik niet de illusie dat ie zijn les geleerd heeft hoor. :+

Terror leeft verder in haar eigen wereldje. Maar ze helpt haar herstel idd niet. En dit paard kleiner of op stal zetten voor twee maanden… laten we zeggen dat er minder pijnlijke manieren zijn om zelfmoord te plegen. :+ Het op weide staan zonder verdere uitdaging maakt haar al eh een uitdaging.

jokari schreef:
oooh arme Joy, geef hem eens ongelijk. :')

:(:) hij heeft eentje gekregen. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 23:40

Lauren heeft kunst gekregen. O:)
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 07:51

Leo zijn duivelse innerlijk...? :=