[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:48

Ooh Mo, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt door dit filmpje |( ik zou hetzelfde hebben.. vooral omdat het lijkt alsof hij echt nog een keer naar haar kijkt voordat hij de klep op loopt.. ;(
maar hou je maar vast aan de gedachte dat dit een laatste afscheid is en dat hij het daarna goed gaat krijgen! Fijn dat het merrietje ook al een plekje heeft!

Dat van die stang viel me ook gelijk op.. van een vervoersbedrijf zou je verwachten dat ze hier beter op voorbereid zijn…

Hopelijk verloopt de reis verder voorspoedig :j

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:51

Wij bouwden altijd een hokje van strobalen voor Charly als we hem vervoerden in de trailer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 20:58

fardoe schreef:
Wij bouwden altijd een hokje van strobalen voor Charly als we hem vervoerden in de trailer.

Dat kan ook inderdaad. Wij hebben het dus zo gemaakt dat ieder paard van ons zijn eigen stang-mogelijkheden heeft. Op hoogte qua achterhand en qua borst. En dan ook qua lengte. Poupette is of was weer veel korter dan Shadow. Maar deze vervoerder had ook beter strobaaltjes kunnen doen.

-Namiro- schreef:
Ooh Mo, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt door dit filmpje |( ik zou hetzelfde hebben.. vooral omdat het lijkt alsof hij echt nog een keer naar haar kijkt voordat hij de klep op loopt.. ;(
maar hou je maar vast aan de gedachte dat dit een laatste afscheid is en dat hij het daarna goed gaat krijgen! Fijn dat het merrietje ook al een plekje heeft!

Dat van die stang viel me ook gelijk op.. van een vervoersbedrijf zou je verwachten dat ze hier beter op voorbereid zijn…

Hopelijk verloopt de reis verder voorspoedig :j

Sintara schreef:
Agossie.. Ja ik heb het daar ook altijd zwaar mee (maar toch heb ik het mijn paard ook een paar keer zelf aangedaan) .

IK ook, Sintara, elke keer als je een dier neemt, koopt, of whatever, haal je hem uit zijn omgeving waarin hij gewend was. Voor dieren hoeft het niet altijd goed te zijn waar ze zich thuisvoelen, hoe ellendig dat ook in onze ogen kan zijn, is voor hen ok. Tenzij ze zoals Yoda zelf weglopen en een ander huis zoeken.

En ja, Namiro hij kijkt echt naar zijn vriendinnetje en hij of zij hinnikt ook. Ik heb de opvang er nu op aangesproken, maar die wuift het uiteraard weg. Zijn vriendinnetje heet Malice. Ze waren met een groep van 6 heel hecht zegt zij. En 6 tegelijk plaatsen is niet mogelijk, dus had ze besloten het per stuk te doen.

Afijn allemaal, het is wat het is. Ik kan alleen maar mijn stinkende best doen, het leed te verzachten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 21:38

De transporteur heeft er nu 3.5 uur op zitten met quarbonne en is even gestopt voor hem te drenken en te pauzeren en nieuw hooi te geven. Ik kreeg een screenshot van de opvang van haar foon. Alles gaat goed voor het moment schrijft hij.

Afbeelding

senna21

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:42

Hij heeft dus wel een voorstang op maat. Fijn dat ze een update sturen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 21:44

senna21 schreef:
Hij heeft dus wel een voorstang op maat. Fijn dat ze een update sturen.

Dat zat ik me dus af te vragen of is het een shet grote maat?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:05

Hij staat er zo te zien rustig bij Mo! Dat is fijn. Stang voor lijkt indd lager.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:39

Zo, dat begin van het transport is een pittig filmpje. Mij viel het ook gelijk op dat hij geen lagere stang mogelijkheden had, maar op de laatste foto zie ik dat het voor wel zo is. Ik heb twee mogelijkheden om de stang op hoogte te zetten, 3 mogelijkheden om de stang achter te verplaatsen naar voor of achter. Maar voor een shet is de achterstang nog te ver weg en voor echt kleintjes zijn de stangen voor het mooie allebei te hoog. Toch gaat het vervoer altijd goed gelukkig. Wel fijn dat je een update kreeg. En ik ben heel benieuwd of ze verder het oude schema aanhouden of dat ze de shet langer laten pauzeren en dus morgen later aankomen.
Wanneer komt de andere pony erbij voor het transport of heb je dat verkeerd begrepen?

Naar dat hij zijn maatje moest achterlaten, maar bij jou vindt hij weer een nieuw maatje, dus het komt vast en zeker goed hoor!!!

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 00:12

Och..dat filmpje daar wordt ik akelig van..bah
Maar ze gaan allebei een mooie toekomst tegemoed...
Als je het had geweten had je haar erbij genomen..meer heb je ook niet kunnen doen
Hij gaat in ieder geval naar een fantastisch mooi huis en met haar komt het vast ook wel goed...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 10:41

-Namiro- schreef:
Hij staat er zo te zien rustig bij Mo! Dat is fijn. Stang voor lijkt indd lager.

Ik ben ook blij dat in ieder geval de voorstang er beter uitziet. Bij remmen hebben ze die steun nodig. Maar ik vind het nog wel te hoog. Als hij nu een noodstop maakt, krijgt Quarbonne de stang op een verkeerde plek, niet op zijn boeg maar op zijn luchtpijp. Afijn maar hopen dat er niet geremd hoeft te worden.

Jet schreef:
Zo, dat begin van het transport is een pittig filmpje. Mij viel het ook gelijk op dat hij geen lagere stang mogelijkheden had, maar op de laatste foto zie ik dat het voor wel zo is. Ik heb twee mogelijkheden om de stang op hoogte te zetten, 3 mogelijkheden om de stang achter te verplaatsen naar voor of achter. Maar voor een shet is de achterstang nog te ver weg en voor echt kleintjes zijn de stangen voor het mooie allebei te hoog. Toch gaat het vervoer altijd goed gelukkig. Wel fijn dat je een update kreeg. En ik ben heel benieuwd of ze verder het oude schema aanhouden of dat ze de shet langer laten pauzeren en dus morgen later aankomen.
Wanneer komt de andere pony erbij voor het transport of heb je dat verkeerd begrepen?

Naar dat hij zijn maatje moest achterlaten, maar bij jou vindt hij weer een nieuw maatje, dus het komt vast en zeker goed hoor!!!

Wat goed Jet dat jouw paardentaxi wel alle verstelpunten heeft.
Er zou in de ochtend nóg een pony getransporteerd worden en ik had begrepen dat dat samen met Quarbonne zou zijn, dat had ik fijn gevonden, maar kennelijk heeft hij dat separaat van het transport van Quarbonne gedaan. Ik heb verder niets meer gehoord. Ik ga zo eens bellen. Als hij het schema heeft aangehouden zou hij al 1.5u aan het rijden moeten zijn.

vopo914 schreef:
Och..dat filmpje daar wordt ik akelig van..bah
Maar ze gaan allebei een mooie toekomst tegemoed...
Als je het had geweten had je haar erbij genomen..meer heb je ook niet kunnen doen
Hij gaat in ieder geval naar een fantastisch mooi huis en met haar komt het vast ook wel goed...

Hi Vopo ik hoop ook dat het hier fantastisch voor ze wordt.

Erwin zei vanmorgen, dan kun je binnenkort weer rijden. Ik was helemaal verbaasd over dat idee. Ik leef op dit moment van dag tot dag. Eigenlijk van uur tot uur wat er moet gebeuren, of ik niet wat vergeten ben, over het hoofd gezien heb, ben bezig met de veranderingen van en voor mijn twee meisjes. Tot de conclusie gekomen dat een week tekort is voor Poupette om aan de nieuwe situatie te wennen van een ander boxje. Ik had eerder moeten beginnen met hun stalletjes bouwen en hun eraan te laten wennen. Of eigenlijk had ik gewoon tegen de transporteur moeten zeggen wat het oorspronkelijke plan was, tussen half en eind juli op transport. Eigenlijk was het nu allemaal te gehaast voor onze agenda. En dus tekort tijd voor Poupette om fijn te kunnen wennen. Vanmorgen heeft ze voor de 2e nacht in haar nieuwe boxje gestaan, was ze echt gestrest en wilde vanmorgen nauwelijks eten en in het land plakte ze aan Callas vast, verlaat me niet, wacht op mij...

Net een smsje gehad dat ze vertrokken zijn. Dan komen ze hier rond 13u aan. OP het heetst van de dag. Merde. Het wordt 29 graden volgens de verwachtingen, dan is het bij ons meestal 2 tot 5 graden warmer...

Ik heb hier alles klaargezet.
Stukjes wortel om te belonen
halsters met halstertouwen
water om te drinken
water om te sponzen
Vliegenspray
schrikdraadlint, spanning erop als ze in de paddock staan (gescheiden met lint dus)
Kruiwagen met keutelschep voor de transporteur om zijn trailer op te ruimen.

Ben ik nog iets vergeten?

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:46

Je bent wat vergeten.... genieten van het feit dat er 2 prachtige dieren onderweg zijn naar jou. Die het heel fijn gaan krijgen. Zij hebben geluk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 10:53

manja39 schreef:
Je bent wat vergeten.... genieten van het feit dat er 2 prachtige dieren onderweg zijn naar jou. Die het heel fijn gaan krijgen. Zij hebben geluk.

O Manja!!!! Je hebt helemaal gelijk! Ik loop zo te piekeren. Ik ga een heerlijke bak thee maken en ik ga me verheugen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:15

Veel plezier Mo, zo leuk dat ze er nu bijna zijn *\o/*

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:20

Ik wil nog even terug komen op je verdriet van het wegrukken van een paard. Ik heb daar ook moeite mee en voel me bij dit soort beslissingen altijd heel egoïstisch. Maar ik wil je wel een mooie voorbeeld geven van 'paardenvriendschap'. Dit voorbeeld hebben de paarden zelf gekozen en de betreffende paarden staan in een paddock paradise achtige omgeving. Dus er is niks opgedrongen van hogerhand(mens).
Merrie A is al 8 jaar samen met merrie B. Ze zijn samen een keer of 3 verplaatst naar andere terreinen maar altijd samen gebleven. Merrie A is ouder en bepaald alles en is zeer trouw aan merrie B. Merrie A is ook de bitch in de huidige groep, stuurt iedereen weg en heeft vooral de pik op ruin A. Ruin A is heel onzeker en heeft het vaak te verduren van merrie A(wegsturen, bijten zelf aanvallen als hij in de buurt komt van merrie A en B) . Vervolgens komen er in 2 maanden tijd 2 nieuwe jongere ruinen in de groep.. dus zoals verwacht veranderd er in korte tijd veel. Maar je gelooft het niet maar merrie A is nu al 4 weken lang verliefd en dan ook echt verliefd op ruin A. Zodra hij uit de paddock is heeft ze geen rust, blijft hinniken, volgt hem overal ziekelijk en is echt ineens gek op hem. Merrie B is in deze 4 weken helemaal vergeten, ze staan niet meer samen en merrie B heeft een ander maatje gevonden.

Nogmaals dit heeft merrie A allemaal zelf bepaald dus niet helemaal te vergelijken maar wel een bijzonder voorbeeld hoe 8 jaar trouwe vriendschap van de ene op de andere dag foetsie is.. En waarom? Niemand weet het.. wij lachen ons rot om die oude dame die ineens weer jong en verliefd is.

Sorry voor de spelfouten etc.. Typen op mijn mobiel op bokt is hels.. En heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten! Maak je niet te druk dat voelen ze helaas veel te goed aan!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 11:32

Dank je Sintara! Het gaat goedkomen. Er moet even een ontzorgknop om in mijn kop. Ik zit nu lekker buiten onder de parasol met een kop thee te werken. En te bokken ;-)

Benoite schreef:
Ik wil nog even terug komen op je verdriet van het wegrukken van een paard. Ik heb daar ook moeite mee en voel me bij dit soort beslissingen altijd heel egoïstisch. Maar ik wil je wel een mooie voorbeeld geven van 'paardenvriendschap'. Dit voorbeeld hebben de paarden zelf gekozen en de betreffende paarden staan in een paddock paradise achtige omgeving. Dus er is niks opgedrongen van hogerhand(mens).
Merrie A is al 8 jaar samen met merrie B. Ze zijn samen een keer of 3 verplaatst naar andere terreinen maar altijd samen gebleven. Merrie A is ouder en bepaald alles en is zeer trouw aan merrie B. Merrie A is ook de bitch in de huidige groep, stuurt iedereen weg en heeft vooral de pik op ruin A. Ruin A is heel onzeker en heeft het vaak te verduren van merrie A(wegsturen, bijten zelf aanvallen als hij in de buurt komt van merrie A en B) . Vervolgens komen er in 2 maanden tijd 2 nieuwe jongere ruinen in de groep.. dus zoals verwacht veranderd er in korte tijd veel. Maar je gelooft het niet maar merrie A is nu al 4 weken lang verliefd en dan ook echt verliefd op ruin A. Zodra hij uit de paddock is heeft ze geen rust, blijft hinniken, volgt hem overal ziekelijk en is echt ineens gek op hem. Merrie B is in deze 4 weken helemaal vergeten, ze staan niet meer samen en merrie B heeft een ander maatje gevonden.

Nogmaals dit heeft merrie A allemaal zelf bepaald dus niet helemaal te vergelijken maar wel een bijzonder voorbeeld hoe 8 jaar trouwe vriendschap van de ene op de andere dag foetsie is.. En waarom? Niemand weet het.. wij lachen ons rot om die oude dame die ineens weer jong en verliefd is.

Sorry voor de spelfouten etc.. Typen op mijn mobiel op bokt is hels.. En heel veel plezier met je nieuwe aanwinsten! Maak je niet te druk dat voelen ze helaas veel te goed aan!

Benoite! Wat een bijzonder, maar ook realistisch verhaal! Dank je om dit te delen. Het helpt me inderdaad weer even om met beide benen op de grond te staan. Zo is inderdaad de natuur. Hard vaak. Mooi vaker. Ik hoop dat er hier mooie vriendschappen ontstaan. Dank!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:56

Wat een mooie opmerking van Manja. Ik zou net zo reageren als jij Mo.
Heerlijk dat je even buiten bent gaan zitten met een kopje thee. Veel plezier vandaag met dit weer bijzondere moment in je leven. Oh en ehhh, wees je man maar dankbaar dat hij weer met je mee gaat in dit avontuur. Die van mij heeft de rem erop gezet en dat terwijl hier 4 paardenvrouwen in huis zijn (ik, mijn twee dochters en mijn stiefdochter)...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:18

manja39 schreef:

Top aanvulling Manja!!
Ga genieten Mo!! Wat als.. gaat je niet helpen.. het gaat zoals het gaat en dat komt vast en zeker goed! :(:)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:38

Geniet van de gedachte dat hij een heerlijke oude dag tegemoet gaat bij jou! Deze rit hoeft hij niet meer mee te maken en hopelijk zit tussen jouw paardjes zn nieuwe for ever friend! Niet vergeten te filmen voor ons :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 14:24

-Namiro- schreef:
manja39 schreef:

Top aanvulling Manja!!
Ga genieten Mo!! Wat als.. gaat je niet helpen.. het gaat zoals het gaat en dat komt vast en zeker goed! :(:)

Muga schreef:
Geniet van de gedachte dat hij een heerlijke oude dag tegemoet gaat bij jou! Deze rit hoeft hij niet meer mee te maken en hopelijk zit tussen jouw paardjes zn nieuwe for ever friend! Niet vergeten te filmen voor ons :D

bribro schreef:
Wat een mooie opmerking van Manja. Ik zou net zo reageren als jij Mo.
Heerlijk dat je even buiten bent gaan zitten met een kopje thee. Veel plezier vandaag met dit weer bijzondere moment in je leven. Oh en ehhh, wees je man maar dankbaar dat hij weer met je mee gaat in dit avontuur. Die van mij heeft de rem erop gezet en dat terwijl hier 4 paardenvrouwen in huis zijn (ik, mijn twee dochters en mijn stiefdochter)...

Hi all, ze zijn perfect aangekomen. Gelukkig niet in een trailer maar een echte geclimatiseerde prachtige campervrachtwagen! Eten is nu het belangrijkst ;-) Beetje oversprong gedrag, gras is immers overal hetzelfde en dan hoef je niet naar de omgeving te kijken. Af en toe even kijken, gauw weer verder eten...

Ik emo-ei natuurlijk gejankt, en de eigenaar had ook al staan janken, ahahaha, arme transporteur, allemaal snotterende wijven.

Maar goed, ze zijn er. Ik ga weer van ze genieten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:27

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen! *\o/*
Gelukkig ook met een luxe transport dus minder te lijden.

Jullie hebben gewoon het lekkerste gras van Frankrijk! :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:41

Wat fijn!! Lekker snotteren, mag zeker!

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:55

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen Monique.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:07

Wat fijn dat ze goed zijn aangekomen en al lekker staan te eten! Emo zijn mag best hoor, zowel voor de oude eigenaresse als voor jou. Zo te horen gaat het wel goedkomen, bij jou hebben ze rust en dat is voor nu goed!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 15:23

Hi all, wat gek die eerste momenten allemaal. Dank voor jullie lieve reacties.

Jet, idd even met rust laten is ok. Ze hebben veel indrukken te verwerken. Alles is er eentje. Water vullen, was alweer op, Prisca meteen de tobbe omgeknikkerd, drinken!!! En wel snel ja!!!

Tamara ja opgelucht!

Muga waarom nou toch dat gesnotter, LOL. Afijn.

Fransje echt superdeluxe.

Quarbonne had een fout halster om, veel te groot, gevaarlijk met neuskraakbeen, dus dat eerst maar eens vervangen. Hij was nieuwsgierig kwam goed kijken, of ik wat lekkers had, tuurlijk had ik nog een stukje wortel en erna ben ik in zijn stukje op een stapel banden gaan zitten en kwam hij kijken of er nog meer wortel aan mij groeide, dat niet, maar knuffels raken niet op en dat was fijn.

Daarna ben ik even bij Prisca op een boomstam gaan zitten en het duurde even eer ik interessant was, maar ze kwam wel, ook voor die wortel natuurlijk, en potverdikkie had ik toch weer een stukje wortel, eentje maar. Erna een stinkende tietjesknuffel en dat was zo lekker dat we nu wel al vriendjes zijn denk ik. Maar ik denk dat haar uiers nog nooit gewassen zijn. Damn wat een meurspleet zeg! Ik maak dat bij mijn meisjes regelmatig schoon met een vochtige spons, maar dit was smerig. Ze was me in ieder geval dankbaar dat ik een kilo smegma wegkrabde, sorry voor de beelddenkers die net aan het eten waren, en ze er nu lekker de wind tussen de tietjes kan hebben.

Maar jongens wat voelt dat enorm rijk twee van die prachtige dieren erbij. Wat zijn paarden, hoe dik, dun etc ook, toch schitterende dieren!

Ik ga eens kijken of ik een mooi plaatje van het vrachtwagentje heb.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:25

Dat klinkt heel goed Monique!
Heel fijn dat ze goed zijn overgekomen en de eerste kriebels al gehad hebben.