-Namiro- schreef:Hij staat er zo te zien rustig bij Mo! Dat is fijn. Stang voor lijkt indd lager.
Ik ben ook blij dat in ieder geval de voorstang er beter uitziet. Bij remmen hebben ze die steun nodig. Maar ik vind het nog wel te hoog. Als hij nu een noodstop maakt, krijgt Quarbonne de stang op een verkeerde plek, niet op zijn boeg maar op zijn luchtpijp. Afijn maar hopen dat er niet geremd hoeft te worden.
Jet schreef:Zo, dat begin van het transport is een pittig filmpje. Mij viel het ook gelijk op dat hij geen lagere stang mogelijkheden had, maar op de laatste foto zie ik dat het voor wel zo is. Ik heb twee mogelijkheden om de stang op hoogte te zetten, 3 mogelijkheden om de stang achter te verplaatsen naar voor of achter. Maar voor een shet is de achterstang nog te ver weg en voor echt kleintjes zijn de stangen voor het mooie allebei te hoog. Toch gaat het vervoer altijd goed gelukkig. Wel fijn dat je een update kreeg. En ik ben heel benieuwd of ze verder het oude schema aanhouden of dat ze de shet langer laten pauzeren en dus morgen later aankomen.
Wanneer komt de andere pony erbij voor het transport of heb je dat verkeerd begrepen?
Naar dat hij zijn maatje moest achterlaten, maar bij jou vindt hij weer een nieuw maatje, dus het komt vast en zeker goed hoor!!!
Wat goed Jet dat jouw paardentaxi wel alle verstelpunten heeft.
Er zou in de ochtend nóg een pony getransporteerd worden en ik had begrepen dat dat samen met Quarbonne zou zijn, dat had ik fijn gevonden, maar kennelijk heeft hij dat separaat van het transport van Quarbonne gedaan. Ik heb verder niets meer gehoord. Ik ga zo eens bellen. Als hij het schema heeft aangehouden zou hij al 1.5u aan het rijden moeten zijn.
vopo914 schreef:Och..dat filmpje daar wordt ik akelig van..bah
Maar ze gaan allebei een mooie toekomst tegemoed...
Als je het had geweten had je haar erbij genomen..meer heb je ook niet kunnen doen
Hij gaat in ieder geval naar een fantastisch mooi huis en met haar komt het vast ook wel goed...
Hi Vopo ik hoop ook dat het hier fantastisch voor ze wordt.
Erwin zei vanmorgen, dan kun je binnenkort weer rijden. Ik was helemaal verbaasd over dat idee. Ik leef op dit moment van dag tot dag. Eigenlijk van uur tot uur wat er moet gebeuren, of ik niet wat vergeten ben, over het hoofd gezien heb, ben bezig met de veranderingen van en voor mijn twee meisjes. Tot de conclusie gekomen dat een week tekort is voor Poupette om aan de nieuwe situatie te wennen van een ander boxje. Ik had eerder moeten beginnen met hun stalletjes bouwen en hun eraan te laten wennen. Of eigenlijk had ik gewoon tegen de transporteur moeten zeggen wat het oorspronkelijke plan was, tussen half en eind juli op transport. Eigenlijk was het nu allemaal te gehaast voor onze agenda. En dus tekort tijd voor Poupette om fijn te kunnen wennen. Vanmorgen heeft ze voor de 2e nacht in haar nieuwe boxje gestaan, was ze echt gestrest en wilde vanmorgen nauwelijks eten en in het land plakte ze aan Callas vast, verlaat me niet, wacht op mij...
Net een smsje gehad dat ze vertrokken zijn. Dan komen ze hier rond 13u aan. OP het heetst van de dag. Merde. Het wordt 29 graden volgens de verwachtingen, dan is het bij ons meestal 2 tot 5 graden warmer...
Ik heb hier alles klaargezet.
Stukjes wortel om te belonen
halsters met halstertouwen
water om te drinken
water om te sponzen
Vliegenspray
schrikdraadlint, spanning erop als ze in de paddock staan (gescheiden met lint dus)
Kruiwagen met keutelschep voor de transporteur om zijn trailer op te ruimen.
Ben ik nog iets vergeten?