Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lente schreef:Ik ben behoorlijk uit de prijzen de afgelopen jaren en ben nog aan het oriënteren op wat 'normaal' is.
Ik zoek een lief paard, goed verkeersmak, waar op zijn minst stuur, gas en rem op zit, zonder gebreken en die ook happy is als hij eens een paar dagen langer in de wei staat.
Geen draver, geen Tinker, max een jaar of 11.
Wat is realistisch? Ik zie paarden die me aanspreken, die niet bijzonder lijken te zijn, rond de 10.000 euro. Voor mijn gevoel zijn die bedragen zo gegroeid in de afgelopen jaren, of ben ik gewoon gek?
Lente schreef:Ik ben behoorlijk uit de prijzen de afgelopen jaren en ben nog aan het oriënteren op wat 'normaal' is.
Ik zoek een lief paard, goed verkeersmak, waar op zijn minst stuur, gas en rem op zit, zonder gebreken en die ook happy is als hij eens een paar dagen langer in de wei staat.
Wat is realistisch? Ik zie paarden die me aanspreken, die niet bijzonder lijken te zijn, rond de 10.000 euro. Voor mijn gevoel zijn die bedragen zo gegroeid in de afgelopen jaren, of ben ik gewoon gek?
Volte schreef:Vraagje. Graag wil ik mijn eerste eigen shetlander aanschaffen.
Nou loop ik erg tegen het dilemma aan om hem te laten keuren of niet.
Het zou gaan om een jonge shet van een jaar of 3. Mijn doel is grondwerken, longeren, lange lijnen, wandelen,.. En op termijn het wagentje erachter.
Keuren of niet? En zo ja, ook röngelogisch?
Farjen schreef:Volte schreef:Vraagje. Graag wil ik mijn eerste eigen shetlander aanschaffen.
Nou loop ik erg tegen het dilemma aan om hem te laten keuren of niet.
Het zou gaan om een jonge shet van een jaar of 3. Mijn doel is grondwerken, longeren, lange lijnen, wandelen,.. En op termijn het wagentje erachter.
Keuren of niet? En zo ja, ook röngelogisch?
Ik denk dat het RX-onderzoek mogelijks meer kost dan een shet![]()
Hoewel ik alles zou RX-keuren, zou ik dat bij een Shetlander niet nodig vinden.. Enkel een dierenarts hem laten beluisteren en dergelijke
ikke schreef:Lente schreef:Ik ben behoorlijk uit de prijzen de afgelopen jaren en ben nog aan het oriënteren op wat 'normaal' is.
Wellicht heeft Marjan nog wel een tip voor je![]()
Voldoet volgens de beschrijving en overige info aan je eisen en valt ruim binnen je budget.
MarjanB schreef:Oh jongens wat duren een paar dagen lang als je in spanning zit om een keuring![]()
Moet alleen nog bedenken of ik het zadel er bij koop.. wat zeggen jullie past net of niet (mijn te dikke kont) ben bezig met afvallen
[ [url=m/IzSkQo.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aG5n4I.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/czJqbk.png]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Oh jongens wat duren een paar dagen lang als je in spanning zit om een keuring![]()
Moet alleen nog bedenken of ik het zadel er bij koop.. wat zeggen jullie past net of niet (mijn te dikke kont) ben bezig met afvallen
knollentuin schreef:Paard past denk niet heel veel langer zadel- kan je je beugels nog 1 of 2 gaten langer doen ben je al een heel eind vermoed ik- ligt je been mooier langs de wrong en kom je met je billen beter in het zadel te zitten . Zeker als het zadel voor paard goed ligt het overwegen waard- mits ze een redelijk bedrag vragen
knollentuin schreef:MarjanB schreef:Oh jongens wat duren een paar dagen lang als je in spanning zit om een keuring![]()
Paard past denk niet heel veel langer zadel- kan je je beugels nog 1 of 2 gaten langer doen ben je al een heel eind vermoed ik- ligt je been mooier langs de wrong en kom je met je billen beter in het zadel te zitten . Zeker als het zadel voor paard goed ligt het overwegen waard- mits ze een redelijk bedrag vragen
Westerntrail schreef:Ik volg dit topic ook al een tijd en haal er voldoende info uit.
Na het overlijden van onze haflinger zijn wij nu ook opzoek naar een nieuwe vriendin.
Bij het kijken naar een paard neem ik zoiezo iemand met verstand van zaken mee, en natuurlijk als de goede op ons weg komt dan wil ik ook laten keuren nu zit ik zelf al heel wat jaartjes in de paarden en weet aardig wat af hoe en wat met de benen enzo.
Wat zouden jullie doen in zo,n situatie, dan alleen rontgen keuren of ook Klinisch.
zoedeloe schreef:Westerntrail schreef:Ik volg dit topic ook al een tijd en haal er voldoende info uit.
Na het overlijden van onze haflinger zijn wij nu ook opzoek naar een nieuwe vriendin.
Bij het kijken naar een paard neem ik zoiezo iemand met verstand van zaken mee, en natuurlijk als de goede op ons weg komt dan wil ik ook laten keuren nu zit ik zelf al heel wat jaartjes in de paarden en weet aardig wat af hoe en wat met de benen enzo.
Wat zouden jullie doen in zo,n situatie, dan alleen rontgen keuren of ook Klinisch.
Wat leuk, alvast veel plezier en succes met de zoektocht!
Ik doe zelf altijd klinisch. Als er vrij recente röntgenfoto's bij zitten laat ik deze beoordelen. Bij enige twijfel over een foto laat ik die opnieuw maken.