pien_2010 schreef:Wat een leuke en spannende tijd breekt er aan voor jullie.
Toen wij nog stal hadden viele op dat er mensen waren die nooit problemen hadden (wij en anderen) en mensen die altijd problemen hadden en alle stallen afgingen.
Ik heb nog nooit een contract getekend.
Ben een keer weggegaan omdat het een manege was en Hercule hoefbevangen werd gevoerd. Een keer omdat ik ging verhuizen (was zeer tevreden), en een keer omdat ik 200 meter verderop voor dezelfde prijs veel meer wei kon krijgen voor de paarden. Op alle stallen als vrienden weggegaan en nog diensten blijven afnemen (zoals bv blijven Lessen).
Dus of je met een contract alles oplost weet ik niet zo. Maar dat je opfok een goede oefening was voor dit ben ik mee eens.
Maar het waren altijd de zelfde die ruzie zochten.
Ik heb ook wel gemerkt dat de persoon die boos vertrokken is op dezelfde manier vertrok op de vorige stal idd… Ik heb veel ‘gedoe’ gehad maar veel ja pech… (vandaag nog met Lauren over gehad.
) eigenlijk maar 1 klant waar ik geen contact meer mee heb. Ik denk wel dat ik dat wellicht ook beter had kunnen aanpakken máár het was ook wel een beetje ‘it takes two…. ‘
Al de andere mannen hoor ik om de zoveel tijd nog wat van zelfs van de haflinger en die had onverwachts na twee maanden plaats op haar eigen stal waardoor die maar kort gebleven is. Die stuurde vorige week nog een leuk filmpje. Is nu een brave knappe ruin
maar het was voor dat paard wel altijd de planning om hem te ruinen rond zijn 2e levensjaar.
petraaken schreef:Oeh, spannende tijden voor jullie. De honden gaan het ook wel spannend vinden denk ik.
Goh Yaico gaat er hoogstens iets van mee krijgen als die mee kan met mij.
voor de rest veranderd er niet veel voor de honden voorlopig.
We hebben nu een heel goed basis contract + regels van vrienden die succesvol pension gehad hebben (gestopt wegens persoonlijke redenen niet omwille van de klanten.
).
Daar gaan wij wel nog wat dingen aan toe voegen ook omdat zij vol pension deden en wij kale huur gaan doen.
Je voorkomt niet alles met een contract maar je hebt wel een duidelijke basis waar je ook op kan wijzen. Dat helpt mij vooral. Dat ik 200% zeker ben dat dát afgesproken is en niks anders.
Het wordt even een chaotisch bericht sorry.
Vandaag de uitspraak van Micheline gelezen (Peer) zoals jullie misschien weten is Micheline heel belangrijk geweest in mijn leven. Belangrijk genoeg dat ze me nog steeds nauw aan het hart ligt ook al ben ik weg verhuist. Ik zat in de auto met mijn man want mijn auto heeft vakantie ingelast (koppeling.
want het is altijd goed nieuws/slecht nieuws hier. 
Toen ik de uitspraak voor las ben ik beginnen huilen.
manlief weet wat Micheline voor mij gedaan heeft allemaal dus nadat we Sam en Rêve gevoerd hadden zei hij ‘zullen we gaan kijken of er iemand op stal is dan heb je de binnenkant nog eens gezien.’
Het was al donker en donderdag hebben we afgesproken maar de huidige huurders zijn goede kennissen die ook op de hoogte zijn dus die vonden het geen probleem dat we even binnen sprongen.
Er moet toch een lik verf op de muren. En de omheiningen moeten nieuw (dat zag ik al in het donker.
)
‘Joy’ krijgt een 20*60 bak (niet ik.
Joy) en op termijn ook een roundpen voor longeren en zadelmak maken. De bak komt eerst maar als we het aan de gang krijgen willen we dus wel ook echt verbeteringen in de mogelijkheden aan brengen zodra dat financieel kan waar de klanten ook gebruik van mogen maken natuurlijk.
Omdat het wel nog steeds ons leven is: ineens ging het alarm van mijn man zijn auto. 
Bleek dat hij de sleutels op het contact had laten zitten en voor de vrede te bewaren hebben we besloten dat een van ons twee met uitstappen per ongeluk de centrale vergrendeling geactiveerd heeft…
(eerlijk is eerlijk. Waarschijnlijk ik.
)
De volgende 40 minuten heb ik dus geleerd dat auto’s stelen niet zo simpel is als mensen denken.
mijn man en zijn nonkel hebben geleerd dat ik hun handleiding ken en mijn man heeft besloten dat ik een ‘tril-dieet’ heb.
(ik was niet gekleed op zo lang stil staan in de kou en mijn lichaam behoudt heel slecht temperatuur.
)
Maar we zijn er in geraakt en terwijl ik uit de onderkoeling kwam tolereerde mijn man milde overhitting op weg naar huis. 
Thuis samen nog wat dingen op geschreven en op basis van de veroordeling komt in de ‘huisregels’ dus ook een regel dat er ten alle tijden respectvol om gegaan moet worden met de dieren en dat inbreuk op hun welzijn rede zal zijn om het contract met onmiddellijke ingang te beëindigen. Eigenlijk is het dieptriest dat je haast verplicht bent zo iets logisch op te nemen in de regels.

Ik wil niet aankomen zoals Micheline. 
Verder wat saaie Joy spam
En vandaag heb ik nog niet bekeken. Heb m gewoon volledig er op gegooid want heb mijn data uitgebreid. Maar stukken was ik met mijn man aan het praten dus scrol die maar door. 
Het is basis, basis, basis. Problemen zoeken en oplossingen zoeken… alles wat men gewoonlijk niet laat zien dus. 
Omwille van de bak ook korte trainingen. Zolang het zo **** ligt moet ik aanpassen. Vandaag lag een deel bv doenbaar maar dan ben ik op een vrij kleine oppervlakte aan het rijden. Echt lange zijdes rijden kan niet bv. Binnenhoefslag ook moeilijk want dan wordt het heel krap gezien thuis de bak maar 16m breed is. Als ik dan ook nog eens geen lange zijde kan nemen is binnenhoefslag gewoon niet haalbaar. Dus het is geen rijtechnisch hoigstandje máár wel gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn. Want zijn galop is wél gebeterd.
hij galoppeert met minder steun op de hand op verre van ideale bodem. Ja hij hupst nog steeds over het inmiddels opgevulde stukje rechts. 
Wat niet weg neemt dat ik uit kijk naar een echte bak voor hem 
Ondanks de stal willen we hier de verbeteringen ook doorvoeren. Joy kan morgen naar een grotere stal en dan kan de tweede stal vergroot worden. Zolang we hier wonen zullen hier ook paarden staan (Rêve met Sam en veulen bv) en als we het ooit zouden verkopen is het meerwaarde. De stal waar Leo nu staat wordt dan poetsplaats. Dus twee grote boxen (5*3) en een poetsplaats als het af is. Joy zijn stal ging het snelste gaan omdat die al de grootte heeft. Daar zijn klinkers gelegd en dan de rubberen tegels zodat urine beter weg kan.
Voor de andere stallen moet er gebroken worden naast klinkers leggen.
Paddock zal dan vermoedelijk wel onderaan het to do lijstje komen gezien de paarden thuis meer nood hebben aan droge grote stallen, weide/uitlooppaddock dan aan een rijdbarepiste.
Dus naast alles uit denken is het ook prioriteiten terug bepalen. 
Lang verhaal kort: we vervelen ons niet.