Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
PSvanLot schreef:Tof paard, maar een paard of afbetaling, daar zou ik nooit aan beginnen...
PSvanLot schreef:Wat is je doel met het paard? Wil je er fanatiek mee sporten of ga je er lekker recreatief mee aan de gang?
Ervaring wijst toch wel uit dat de meeste merrie's het niet goed trekken om onder het zadel te werken na verschillende bevallingen.
Aatrox schreef:Ik let daar met proefrijden ook altijd meteen op, voel ik me veilig op dit paard, dat vind ik toch ook wel het belangrijkste uiteindelijk denk ik.
Soms is die knoop doorhakken enorm lastig en investeer je harstikke veel in lessen en noem het maar op, en als je die knoop dan eenmaal door hebt gehakt valt er zo'n last van je schouders af..
Tibeella schreef:Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!
ikke schreef:Aatrox schreef:Ik let daar met proefrijden ook altijd meteen op, voel ik me veilig op dit paard, dat vind ik toch ook wel het belangrijkste uiteindelijk denk ik.
Soms is die knoop doorhakken enorm lastig en investeer je harstikke veel in lessen en noem het maar op, en als je die knoop dan eenmaal door hebt gehakt valt er zo'n last van je schouders af..
Dat is het eerste wat ik doe bij een "vreemd" paard: kijken of ze contact willen maken en hoe ze daar dan op reageren.
Het gros van de paarden past helemaal niet bij het gros van de mensen en de uitdaging zit 'm erin dat die selectie voor iedereen strikt persoonlijk is.
Hierbij ga ik dan maar voorbij aan het gegeven dat een paard het speciaal voor jou kan doen (of niet).
Ik ben eens bij een hele mooie Gelder gaan kijken. Zo'n Merrie met zo'n grote, knappe Gelderse kop erop, degelijk lijf, niet te groot, niet te klein, mooie voskleur, fijn oog. Ik zag dat wel zitten; helemaal toen mijn wandelende encyclopedie op Gelderse paarden-gebied aangaf dat die afstamming vaak fijne paarden gaf.
Maar ze wilde het niet. Maakte geen contact en liet op enig moment zeer duidelijk merken niet van mij gediend te zijn. Dat zag de verkoper uiteraard ook en daar hebben we even een zinvolle discussie over gehad die haar leerde dat ze dus kritisch moest zijn op de potentiële koper en daarmee ook dat ze het paard niet aan mij moest verkopen. We hebben elkaar en het paard bedankt voor de wijze les en geen handel gedreven.
Martine schreef:Tibeella schreef:Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!
Ik lees al een tijd mee hier maar wil er toch even op reageren.
Wat een naaistreek.
Aatrox schreef:Oh ik zag dat ook voorbij komen Tibeella!
Vond ik ook echt niet netjes.. maar misschien ook wel met een reden dat die zonder keuring (denk ik) zo verkocht is..?
Tibeella schreef:Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!
Aatrox schreef:Als je had aanbetaald maakt het volgens mij wel een ander verhaal, maar zelfs als je die terug zou krijgen kan je denk ik inderdaad hoog of laag springen, je trekt aan het kortste eind. Ook al is het absoluut niet netjes.
Ik denk dat verkoper in deze kwestie gewoon heeft gekozen voor de veiligste optie voor hem/haar en de andere koper waarschijnlijk heeft gezegd neem hem zo mee