[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:26

Kom maar eens gezellig langs melanie!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:27

Ik ben voor, haha! :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:31

Melanie_B schreef:
Evelien_1987 schreef:
mooi smalletjes voor een fries zn doen... Lijkt wel een arabofries... Ik zeg kijken melanie *\o/*

Ik heb er al heen gemaild :o

Idd mooie sportfries!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:33

Ik vind hem ook gaaf! (en ik ben normaal echt niet zo voor de friezen) Ik ben er echt door gecharmeerd!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:33

Ohjeee concurrentie :)) :D Hahah

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:35

Haha nee Melanie :D Ik hoop echt dat het iets wordt voor jou!
(ik blijf toch crossen en zou mn rossecrossvos niet kunnen missen :D )

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:36

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:37

Haha, dankje Pops :P

Ashley, ik vind 'm 3x niets.. :o Vind z'n bouw niet mooi en vind dat de ruiter al veel te veel aan de voorkant probeert te doen, helemaal als het diertje net 2 weken onder het zadel is.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:40

@ Pops, terecht dat je bij je vosje blijft!! Heb net even in je profiel gespiekt.. :o En pfff... Wat een GAVE paarden!!!! Zowel je vos als die bonte... GEWELDIG!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:41

Melanie_B schreef:
Haha, dankje Pops :P

Ashley, ik vind 'm 3x niets.. :o Vind z'n bouw niet mooi en vind dat de ruiter al veel te veel aan de voorkant probeert te doen, helemaal als het diertje net 2 weken onder het zadel is.

dat wilde ik dus ook zeggen, vind dat ie erg naar tegen de hand is wat naar mijn idee door een harde hand komt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:44

Ik vind dit wel een leuk dier. Niks voor jou Fleurtjuhh? http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... m=8&pos=25

Die fries is prachtig! Ach geen sokken en korte manen zijn toch geen probleem? Groeit zo weer aan. (als ik zelf een fries had zou ik die sowieso ontsokken en de manen lekker kort maken, prachtig zo'n sportcoupe bij zo'n hals! :D )

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:45

Melanie: Thanks! :D
De vos was nochtans ook iets dat ik hélemaal niet zocht :P Ik wilde geen driejaar, ik wilde 1 waar ik direct mee op wedstrijd kon, enzoverder ;) En de eerste die ik ging kijken was de vos... Dan nog eens 400km rijden ook :+
Het is heel toevallig dat ik nu twee vrij opvallende/herkenbare paarden rijd.
Bij ons op stal staan héél veel bonte.. Mede doordat de bonte in mijn profiel zorgt voor allemaal bonte kinderen :+

Het filmpje hierboven spreekt me niet aan... Ik vind de standfoto sowieso al barslecht, het paardje is braaf... Ikzelf zou er niet naar gaan kijken.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:45

NWDynamite schreef:
Ik vind dit wel een leuk dier. Niks voor jou Fleurtjuhh? http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... m=8&pos=25

Die fries is prachtig! Ach geen sokken en korte manen zijn toch geen probleem? Groeit zo weer aan. (als ik zelf een fries had zou ik die sowieso ontsokken en de manen lekker kort maken, prachtig zo'n sportcoupe bij zo'n hals! :D )

Ik denk dat ik ook zo'n 1 word als ik een fries heb.. Haha. Ik vind het ook juist erg mooi, lekker sportief.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:48

Melanie_B schreef:
NWDynamite schreef:

Ik denk dat ik ook zo'n 1 word als ik een fries heb.. Haha. Ik vind het ook juist erg mooi, lekker sportief.

Ik vind het ook juist leuk! Die korte coupe!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:00

Vind die fries niet zo maar ben ook niet zo van de friezen.
Dat die tegen de hand is(wat zoals gezegt is door een te hare hand komt) zou dat nog goed komen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:03

Ashleytjuhh schreef:
Vind die fries niet zo maar ben ook niet zo van de friezen.
Dat die tegen de hand is(wat zoals gezegt is door een te hare hand komt) zou dat nog goed komen?

Het is juist logisch dat het dier tegen de hand is. De ruiter vraagt veel te veel van het dier. Het dier heeft geen balans, is nog slap en weet niet wat die met z'n lichaam aan moet. Hij kent het gevoel van de ruiter nog niet goed genoeg, kent de druk nog niet. En dan word het dier nu al teveel van voor gereden, dan is het logisch dat hij dier hier tegen aan loopt. Komt vanzelf goed hoor. Dier moet kilometers maken en sterker worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:16

Laura1982 schreef:
Pletje123 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaa! Wij zijn nu de trotse eigenaren van een 2e bezichtigingshengst!! :):) We hadden em al hoor, maar hij is nu dus gepromoveerd :') :D

heb je een foto van je topper pletje??

In mijn profiel staat een foto :) en laatst heb ik hier een hoofdfoto geplaatst ;) Andere foto's volgen nog. Hebben zelf bewust geen foto's gemaakt, want dan zie je er niks van. We wilden graag genieten vanaf de tribune, een beetje decadent haha :+

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:18

Ik kan pas over twee maand eigenlijk op zoek naar een paard.

Maar net toch wezen kijken naar een Flemmingh merrie. Mooi dier. Maar had beter niet kunnen gaan haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:19

Pletje123 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaa! Wij zijn nu de trotse eigenaren van een 2e bezichtigingshengst!! :):) We hadden em al hoor, maar hij is nu dus gepromoveerd :') :D

heb je een foto van je topper pletje??[/quote]

In mijn profiel staat een foto :) en laatst heb ik hier een hoofdfoto geplaatst ;) Andere foto's volgen nog. Hebben zelf bewust geen foto's gemaakt, want dan zie je er niks van. We wilden graag genieten vanaf de tribune, een beetje decadent haha :+[/quote]

Dat snap ik volkomen is niets decadents aan hoor hahahaha.

Hij is een knapperd! Het broertje van jullie fries, Jillis, is van mijn instructice geweest.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:23

Jillis is een neef van Otto. Ze hebben dezelfde vader (Jochem) en hun moeders zijn halfzusters. Hun oma (Rolanda model) is wel bij beide dezelfde merrie ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:24

sorry neefje

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:26

:wave:
Niet voor mezelf, maar voor een stalgenootje hou ik mijn ogen open voor een nieuw paard, maar weet eigenlijk niet wat ik zoeken moet. Misschien dat hier iemand wat weet.
Meisje is zelf erg groot, 180 ongeveer, en stevig gebouwd. Meisje heeft een lichte verstandelijke beperking en is opzoek naar een paard waar ze dressuur matig leuk mee kan rijden en een sprongetje kan maken. Het moet dus een groot paard zijn waar zeker een 18 inch zadel op past. Het paard moet braaf zijn, ook op stal. Haar budget ligt rond de 3500 euro.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:39

Undigo X Kimberly, iemand die er ervaring mee heeft of er iets van weet? heb er zelf volgens mij nog nooit van die 2 gehoord :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:42

X_Audrey heeft ook een Undigo, zou haar anders eens een PB'tje sturen. :)

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:45

thanks, ga ik meteen doen