Heb je advertentie even bekeken en ziet er an sich netjes uit, zou nog even een goede standfoto toevoegen en het stukje gezondheid. Knap paard in ieder geval.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigo schreef:Ik lees na al die jaren nog steeds mee in jullie zoekavonturen. Maar valt me iets op waar ik toch wel een vraag over heb. De meeste focussen zich op klinische keuring en röntgenfoto’s om de gezondheid van het paard te toetsen. Prima lijkt me, maar daarnaast: kijken jullie ook naar het management waarin het paard gehouden wordt? Hoe blij ik ook ben met mijn lieverd, als ik beter had opgelet dat hij dus niet op gras gehouden kan worden en niet tegen voordroog kan, en eigenlijk alleen past in een management in eigen beheer. Dan had ik het mezelf minder moeilijk kunnen maken. Ik zou ooit voor een volgend paard dus vooral kijken naar: wat krijgt ie te eten, hoe doet de mest het daarop, mag ie op gras en zo ja hoe lang is dat, voel ik vetopslag op plaatsen zoals harde manenkam die op metabolische ziekten duidt. Ik hoor er niemand over. Maar je koopt dan pas een hoop ellende en veel zorgen.
BoktVerlaten schreef:Ik dacht dat het makkelijk zou zijn…. Een paardje er bij kopen….niet dus. Met de meeste is wat mis of onmogelijk om na te rijden (hard in de mond, slecht aan de hulpen) of jong….
Ik zoek:
Braaf, niet heet, niet ril, niet schrikkerig
Leeftijd 5-12 jr
Niveau M dressuur, mag ook meer maar wel minimaal een hele goede basis
Klein: 156-165
Makkelijk na te rijden
Geschikt voor amateur/basissport
Ras maakt niet uit
Budget ongeveer 25
Zou haalbaar moeten zijn toch?online alles uitgeplozen, enkele stallen gebeld….
Wie heeft de gouden tip?
Marigo schreef:Ik lees na al die jaren nog steeds mee in jullie zoekavonturen. Maar valt me iets op waar ik toch wel een vraag over heb. De meeste focussen zich op klinische keuring en röntgenfoto’s om de gezondheid van het paard te toetsen. Prima lijkt me, maar daarnaast: kijken jullie ook naar het management waarin het paard gehouden wordt?
MarjanB schreef:Ja staker dr hoeven zijn wel te verbeteren. Denk dat dat geen jaren plan is. Morgen even kijken naar wat m’n gevoel zegt en dan afspraken maken. Wil sowieso röntgen keuren
Rodevlinder schreef:BoktVerlaten schreef:Ik dacht dat het makkelijk zou zijn…. Een paardje er bij kopen….niet dus. Met de meeste is wat mis of onmogelijk om na te rijden (hard in de mond, slecht aan de hulpen) of jong….
Ik zoek:
Braaf, niet heet, niet ril, niet schrikkerig
Leeftijd 5-12 jr
Niveau M dressuur, mag ook meer maar wel minimaal een hele goede basis
Klein: 156-165
Makkelijk na te rijden
Geschikt voor amateur/basissport
Ras maakt niet uit
Budget ongeveer 25
Zou haalbaar moeten zijn toch?online alles uitgeplozen, enkele stallen gebeld….
Wie heeft de gouden tip?
Ik zoek hetzelfde maar voor een kleiner budget en ik heb toch ook wat leuke gezien hoor.
Waar kijk je allemaal?
Babootje schreef:MarjanB schreef:Ja staker dr hoeven zijn wel te verbeteren. Denk dat dat geen jaren plan is. Morgen even kijken naar wat m’n gevoel zegt en dan afspraken maken. Wil sowieso röntgen keuren
Als de hoeven echt een probleem zijn, ziet de keuringsarts dat ook wel
Ivm staakgedrag zou ik ook wel hals en rug op de foto zetten. Mn hals.
Rodevlinder schreef:Zouden jullie een paard met spat kopen?
Zag een leuke staan, maar heeft spat. Voor mij eigenlijk een no-go maar ben benieuwd wat jullie vinden.
Vanes_6 schreef:Nirvana95 schreef:[ [url=m/8mqPgk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog even een foto van Pinokkio. En wat is hij braaf en relaxed. We laten hem nog lekker uitgroeien wat hij is pas 3.
Wat een heerlijk hoofd om te zien, lieve oogjes!
En leuk te horen dat hij zo braaf en relaxed is.
Gaan jullie wel al op hem rijden of vooral laten uitgroeien en wat aan de hand werken?